3.6.2024 | Svátek má Tamara


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
zimohradek 14.10.2008 15:26

Re: mě osobně

Zakonzervujme jazyk jak znojemskou okurku! Akorat se musime rozhodnout, zda to bude verze z roku 1411 nebo 2008.

krmič 14.10.2008 10:21

Re: mě osobně

Nejsem si jistý, ale nezačal to kdysi používat jako první Neff (Aston)? Míval svého času v komentářích různé novotvary, aby byla legrace. Mně se to "druhak" taky moc líbí.

redneck Mike, Mississippi 14.10.2008 5:54

Clayi,

"a což takhle se zajímat předem, než něco koupíte?8-o". Chtel jsem si koupit mobilni telefon, ktery by byl jen a pouze na telefonovani. A protoze mam pracky ponekud nestandartni, dalsi pozadavek byl, aby byl aspon takove velikosti, aby me nechytala krec do prstu, pokud jsem nucen pridrzovat jej u ucha dele nez jen jednu dve minuty. Neni a uz nikdy nebude...

slovan 14.10.2008 7:30

mobily

Mate zcela pravdu, chtel jsem pro 75-ti lete rodice mobilni telefon, jen na telefonovani (co nejmene dalsich funkci), velka tlacitka - mimo stolniho Jablotronu nic, pry o ne neni zajem. Nac se vyrabi zarizeni, jehoz moznosti se vyuzivaji na 5% ? Pokud chce vyrobce vydelavat, at klidne vyrabi mnohem jednodussi zarizeni za stejnou cenu - i jednoduchost a velke rozmery jsou v mnoha pripadech vyhoda.

Loki 14.10.2008 8:36

Re: mobily

A dostával jste alespoň odpovědi: "Milej pane, to už jste dneska nejmíň dvacátej, kerýmu musím vysvětlovat, že žádný takový mobily se nedělaj, páč vo ně není zájem." ? ;-)

Kolombo 14.10.2008 8:48

Re: mobily

Většina "jednodušších" zařízení se vyrábí tak, že se u standardního čipu část funkcí zablokuje nebo se použije firmware, který je ignoruje.

I-Worm 14.10.2008 10:19

Re: mobily

a úplně nejvíce se jich vůbec nevyrábí!

honzak 14.10.2008 10:52

Re: mobily

nic ve zlém, ale ani zablokování funkcí, ani nový FW nezvětší tlačítka a displej! Jsem už také předkremační dorostenec a uvítal bych telefon, který by kromě telefonování/SMS, budíku, kalendáře a foťáku neměl žádné další "bonusy" a místo nich měl všechny nabídky velkými fonty. Např. moje N6288  má údaj o čase tak prťavý, že jsem začal zase nosit hodinky.... Zvětšit to nejde nejen mně, ale ani mladým dynamickým informatikům (kteří jinak ze všeho vymandelí maximum).

Jura Jurax 14.10.2008 15:37

Re: mobily

Hm ... nezoufejte, všechny, i ty nejvymakanější mobilní telefony přetékající sofistikovanými funkcemi dosud stále ještě umí i telefonovat! ;-)

Michal 14.10.2008 11:02

Re: mobily

Zkuste iPhone, moje babička (84let) si ho nemůže vynachválit. Velký do ruky, čísla k vytáčení přes celý display.

RomanL 14.10.2008 12:26

Re: mobily

Ale jo, s tím bych souhlasil, pro babičku by to mohl být dobrý telefon. Nevadí jí ale angličtina?

vltava 14.10.2008 13:17

Re: mobily

Angličtina? Ikony jsou snad i česky...

Vladislav 14.10.2008 3:53

Sorry

Kaju se. Odeslal jsem to, aniž bych si to po sobě přečetl. Promiňte.

Vladislav 14.10.2008 3:50

Návody

Mám dojem, že návody  na používání mnohých zahraničních výrobkých výrobků píše někdo, kdo tento výrobok dokonale zná. Překladatel jako by vycházel jen z cizojazyčného textu a výrobek nikdy ani neviděl.

clay 14.10.2008 2:05

hmmmm pane Pilný

a což takhle se zajímat předem, než něco koupíte?8-o

vlada 14.10.2008 3:00

Re: hmmmm pane Pilný

hmm, je statisticky dokázáno, že většina lidí, má potíže s pochopením psaného textu.

Kotaz dotaz 14.10.2008 3:05

Re: hmmmm pane Pilný

A patříte k většině, či menšině? ;-P

Ladislav N :-))) 14.10.2008 3:07

Re: hmmmm pane Pilný

Hmm, ono taky záleží na tom, kdo ten text napsal. Většina lidí totiž neumí ani napsat srozumitelný text. ;-P

Ladislav N :-))) 14.10.2008 3:06

Re: hmmmm pane Pilný

Hehe, zkuste si v obchodě studovat návod třeba k digitálnímu fotoaparátu. Žádný byste nekoupil. Leda ten, který dělá všechno automaticky za vás a vy jenom mačkáte spoušť...

Každý výrobek vyžaduje určité minimum znalostí na pochopení jeho ovládání a nabízených funkcí. Stačí se podívat třeba na operační systém Microsoft Windows, jehož úspěšné a dlouhodobě bezkonfliktní užívání vyžaduje (pokud nemáte již praxi se staršími verzemi) dlouhodobou praxi spojenou se studiem. Znám řadu lidí, kteří v zaměstnání pracují s počítačem napojeným na firemní síť s dohledem správce, ale když mají nezávisle pracovat s počítačem, tak váhají snad i nad tím, kde se zapíná... ;-P

Ale faktem je, že žádní "jednoduché řešení" neexistuje. Nejjednodušší je obejít se bez nich.

Didi 14.10.2008 8:43

Re: hmmmm pane Pilný

Ono hodně záleží na přístupu výrobce. třeba návod k fotoaparátu jsem si pečlivě prostudoval (stažený z netu) ještě dříve, než jsem si pro něj šel do obchodu. Je však pravdou, že to nebyl spotřební low-cost šunt, ale slušná střední třída.

Trochu se motám kolem počítačů a co mě vytáčí do ruda je neuvádění technických parametrů v dokumentaci dodané s výrobkem. Typická situace je, že zavolá známý, že si koupil nový LCD monitor, jestli bych se nezastavil mu ho připojit a nastavit. Zjistit nativní rozlišení a frekvenci je pak otázkou půlhodinového hledání na netu, protože v papírech tahle základní informace není, na stránkách výrobce taky ne.

Takže zatímco na jedné straně jsou vzorové návody (například ty od Narex Protool) kde najdede všechno včetně rozpadových obrázků s opozicovaným seznamem všech dílů včetně katalogových čísel jednotlivých položek, na straně druhé jsou hrůzy ze kterých ani není poznat jakýže to výrobek vlastně popisují. A to nemluvím o otřesné "češtině", kdy číňan provede s anglickým textem copy&paste do translatoru a výsledek nechá vytisknout, čímž splní požadavek přiložení českého návodu.

Ladislav N 14.10.2008 9:14

Re: Didi IP: 85.71.241.xxx

Narex umí, ale není to žádná levná firma. Úroveň informovanosti zákazníka je započtena v ceně výrobku.

Didi 14.10.2008 10:44

Re: Didi IP: 85.71.241.xxx

Souhlasím, za kvalitu si holt člověk musí připlatit, avšak stále platí "Nejsem tak bohatý, abych mohl nakupovat laciné věci"

Ladislav N :-))) 14.10.2008 11:23

Re: Didi IP: 85.71.241.xxx

No, já tuhle koupil v Kauflandu Rumunskou vrtačku za 300,- a na to, co potřebuju, úplně stačí. Kdybych se tím živil, asi bych uvažoval jinak. ;-)

Haui1 14.10.2008 13:50

Re: Didi IP: 85.71.241.xxx

Já zase koupil kdysi v Baumaxxu horkovzdušnou pistoli a běžela přesně osm sekund, než shořela. Taky byla báječně levná :o)

krmič 14.10.2008 10:32

Re: hmmmm pane Pilný

Nepřipadá mi příliš směšné váhat nad tím, kde se počítač zapíná. Kdysi jsem pracoval (občas) s Macem, který se zapínal z klávesnice - je to tak ještě?

VLK 14.10.2008 10:55

Re: hmmmm pane Pilný

No poměrně sofistikovanější je váhat nad tím, jak se počítač vypíná. Nemluvím tu jen o tom, že softwarově se vypíná tlačítkem Start, ale i o hardware vypínání. Vzhledem k čím dál důmyslnější ochraně před náhodným vypnutím je nutno u některých počítačů zmáčknout ten správný knoflík dvakrát, u jiných až dvě minuty držet.

Jako opačný extrém se objevily protivirové klávesnice, kde se dá jednoduchým zmáčknutím klávesnice vše poslat do kytek. Bohužel jsou tyto emergency klávesy většinou umístěny tak blbě, že si to člověk vypne omylem. Náš správce sítě ze všech klávesnic, které to měly, jednoduše ty tlačítka vyházel. Proti virům to stejně nepomůže, neboť žádný lidský mozek není tak rychlý, aby to stihl zastavit dřív, než se virus spustí - a nahraje nejlépe někam do startovacích procedur, takže si ho pak člověk pustí znovu hned po startu a vše si zaviruje dvakrát tak rychle.

A abych se vrátil k software vypínání - pokud má člověk nastaveno automatické update Windows, tak se mu při tom vypínání spustí. A občas se tam najde něco, u čeho firewall či antivirus zařvou a nepustí proces dál. Takže člověk musí čekat, až se všechny aktualizace provedou a až pak může odejít.

A ještě jedna rada: Neznámý starší notebook se zapíná tím knoflíkem z těch mimo vlastní klávesnici, který je nejvíc ošoupaný.

vltava 14.10.2008 13:21

Re: hmmmm pane Pilný

Profík počítač nevypíná. Pak machruje, jak vysoký má už "uptime".

Haui1 14.10.2008 8:44

Re: hmmmm pane Pilný

No, kultura prodeje stále ještě nedospěla do ideálního stádia :o)) Všude vám např. radí, abyste si při koupi nového monitoru k počítači porovnali několik kousků. Ukažte mi obchod, kde vám vybalí aspoň dva, tři kousky, připojí k počítači a nechají vás pokoukat. Pak to udělají s jiným typem a třeba pětkrát po sobě. Osobně mne irituje, když obcházím pulty s výrobky a jediné, co se z visačky dovím, je to, že koukám třeba na digitální foťák (jinak bych to asi nepoznal), a jeho cenu :o))) O studiu mnohastránkových návodů raději neuvažuji.

Ladislav N 14.10.2008 9:11

Re: Haui1 IP: 90.183.55.xxx

Ale dnes už je opravdu docela snadné si najít informace na Internetu předem, včetně postřehů uživatelů v diskusích. A na základě podrobnějšího seznámení pak nakupovat.

Nechat si předvádět monitory v obchodě?  No proč ne, ale budete ochoten zaplatit navýšení ceny, které takový luxusní prodej způsobí? Kvalifikovaný prodavač, prostory, čas, energie... Nic z toho není zadarmo. ;-)

Haui1 14.10.2008 13:55

Re: Haui1 IP: 90.183.55.xxx

Možná je to moje lenost, ale já mám problém v tom, že si na netu nastuduji, co bych si chtěl koupit, ale když obejdu řadu obchodů a nenajdu požadovaný výrobek, musím se rozhodovat buď v časové tísni (jsem natěšený :o) ) nebo opakovat tu anabázi znovu.