2.5.2024 | Svátek má Zikmund


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Havlův vzor byl nacistický filosof Heidegger

Když se Hitler stal 1933 kancléřem, Heidegger vstoupil do NSDAP a jako rektor řídil nacifikaci university. Havel rád citoval Heideggerovy tirády proti demokracii…

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Martinovská 29.7.2013 21:32

Jádro je dobré.

Já jsem to taky četla v jedné učebnici, tentokrát určené vysokoškolákům: jádro je dobré. Tak jsem si na to vzpoměla, když jsem viděla tenhle článek.

Dále jsem tam četla: Areva staví ve Finsku Olkilouto... bude dokončeno v r. 2013... Ve skutečnosti asi až v r. 2016 a náklady se třikrát prodraží, podle Ekonom a.

http://zpravy.e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika/jadro-je-dobre-uci-za-miliony-energeticke-firmy-skolaky-1009854

M. Martinovská 27.7.2013 12:58

Muži a ženy

Velmi zajímavý článek S. Komárka v před předposledí Orientaci - Vítejte v mutterlandu, zmiňuje například, že lov a boj jako tradiční mužské činnosti byly zatlačeny do virtuální reality, kterou si muži za účelem tohoto úniku vytvořili, protože tyto činnosti nejsou v realitě tolerovány (armáda má nedostatek čelnů atd.) Měřitelný je velmi razantní průměrný úbytek testosteronu v populaci, který má vliv i na plodnost. Ovlivňování hormonální hladiny prostředí například hormony ze zbytků antikoncepce, kterou čističky nezachytí, má vliv na ryby či jiné živočichy. Snižování kvality a počtu spermií je taky jasné. Látky z pet-lahví zjevně taky ovlivňují mužskou plodnost.

Zkrátka a dobře, relně vzato, i kdaž je to spíš naštvě, to muži by měli být dnes chráněni - a podle mě ještě jeden jejich nejohroženější druh, poddruh -  a politici. Zatím jsou loveni beztrestně jako dřív cikáni a začíná to mít vliv na stav jejich populace. Nějakým způsobem je přesto potřebujeme. Člověk je velice organizovaný tvor. Se spoustou potřeb se obracíme na nějaké organizace, třeba na stát, obec. Ale čím víc je potřebujeme, tím víc je haníme.

M. Martinovská 20.7.2013 21:21

Obecná důvěra v soudy mě trochu děsí. Co když něco důležitého bude soudit nějkaý Berka?

Je to nějaká potřeba Velkého Otce, který za nás rozhodne, co je správné. Co jsme tu dělali odpoledne? rozebírali pár vět rozhodnutí soudu. Je to trochu legrační - právníci nejsme. Můžeme citovat paragraf, ale vedle něj může ležet jiný... paragrafy nikdy nemůžou postihnout složitost konkrétních případů. Vždy se dají vyložit tak - či tak. Pokud bychom vzali větu, že poslanec musí vždy hlasovat podle svého nejlepšího svědomí, můžeme na jejím základě zavřít úplně všechny poslance - nutnost politické dohody je nám sice nějak intuitivně jasná, ale nutnost politické dohody znamená, že se poslanec někdy podřídil své straně.

Rozhodnutí soudu je jistě pro společnost nutné, aby se nějak rozhodlo, a podle těch pravidel se dál hrálo, ale neznamenají nějakou absolutní pravdu či vůbec pravdu. Martin Weis píše mj.: v zemích, kde považují svou vládu za špatnou, požadují od ní více rozhodnutí, ve více věcech. Potřebujeme Otce, aby rozhodoval, a my pak mohli nadávat. Nechceme rozhodovat sami... to je ten rozdíl: Rodina, někdy obec, chodník, poslanecká sněmovna, to je místo, kde rozhodujeme sami. Soud, jmenovaný prezidentem, je místo, kde rozhoduje Otec.

M. Martinovská 21.6.2013 22:59

Celníci a nevěstky vás předejdou do Božího království,

Zákoníci a farizeové, pokrytci!

Přeloženo do dnešní řeči: Politici a prostitutky. Ti si totiž  aspoň nemyslí, že jsou spravedlivější, než... .než politici a prostitutky.

M. Martinovská 18.5.2013 12:02

Berkův flusanec a Putna

Zeman naznačil nějaké tajemné Putnovo provinění, Berka hází další plivanec, že se jedná o nějaký antisemitský web. Pročetla jsem Putnův web a občas čtu jeho články, protože jsem ho v jednom zaměstnání kdysi potkala. Má všelijaké nectnosti a občas píše dost nesympaticky, ale antisemitismus to není. Ani antijudaismus, to je nesmysl. 

Pokud Zemanovi vadí homosexualita (což je možné, občas se takto zmínil), tak je to ponižující spíš pro něj.

Jedna velká  -  mírně řečeno - nesrovnalost: Zeman o Putnovi cosi ví, až tak moc, ž eho nechce jmenovat. Čili ho evidentně sleduje či čte. Jinak by snad, bez znalosti věci, o Putnovi nerozhodoval? Naproti tomu tentýž Zeman "Neví", že Putna podporoval v kampani Schwarzenberga. Nikdy si během kampaně a po ní - on, ani jeho štáb - neotevřel Lidovky.cz, tam byly Putnovy články dost výrazně vidět.

M. Martinovská 16.5.2013 23:20

Krásná diskuze o tom, na čem jste dřív jezdili.

Na krytu z lampy! Uliční ceduli! to muselo svištět. Ještě jedno důležité skluzadlo nikdo nenapsal, normální pečicí plech, jezdí skvěle, daleko rychlejš než řiditelný boby z NDR. 

Ale strašně to blbne - můžou za to hackeři asi. Vůbec občas nešel otevřít Pes.

Dobrou noc.

M. Martinovská 25.4.2013 22:04

Jsem ráda, že si taky někdo myslí totéž, co já

Téma bylo už 100x probráno tam a zpět a je pozdě večer, je skoro proti bontonu dávat sem nějaký článek, ale mě se líbil, tak třeba ještě někomu.

http://zpravy.idnes.cz/komentar-k-prezidentu-milosi-zemanovi-dy1-/domaci.aspx?c=A130425_1921285_domaci_jav

M. Martinovská 13.4.2013 15:29

Zajímavý odkaz:

Najděte si své místo a vyslechněte vzpomínky panmětníků. Možná se u vás v okolí nic nedělo... nebo to jen nevíte... nebo to víte, a nevědí to ostatní...

http://www.mistapametinaroda.cz/

M. Martinovská 13.4.2013 9:50

Díky, paní Šauerová, pánové Hlosto, Pavlovský

Kopíruju z příspěvku p. Šauerové: Zákon č. 181/2007 Sb., o Ústavu pro studium totalitních režimů a o Archivu bezpečnostních složek, ve z.p.p., v § 7, odst. 6, stanoví : "Členství v Radě je neslučitelné s členstvím v politické straně nebo v politickém hnutí". - Michal Uhl je ve straně Zelených. Není, co dodat.

Děkuji také panu Hlostovi (A hrdý buď, žes vytrval....)

a panu Pavlovskému (Nespojité vidění, je to na začátku diskuze.

Výborně, přesně jste to napsali, jak si to myslím i já.

J. Václavíková 11.4.2013 21:13

Re: Fendrych na aktuálně:

Vypadá to, že si ještě užijeme.

J. Václavíková 27.3.2013 13:40

Článek pana Payna vše uvádí na pravou míru:

Potíž tkví v tom, že historik by měl rozumět zejména historickým souvislostem, přičemž to pan Vítězslav Kremlík zdaleka nedělá. Místo toho vyslovuje velmi zobecňující (zobecňování bez kritického vymezení je známkou primitivního myšlení či prostě hlouposti) tvrzení a tato nemá argumentačně vůbec podepřené. Zejména jde o to, že hází do jednoho pytle jmenovaného filosofa a Václava Havla na základě toho, že Václav Havel se kdesi vyjádřil o onom mysliteli pochvalně.

http://neviditelnypes.lidovky.cz/polemika-k-opakovanym-vyjadrenim-pana-kremlika-frr-/p_spolecnost.asp?c=A130325_165849_p_spolecnost_wag

J. Belling 27.3.2013 11:54

Re: Ubohost

Přirozeně nejde o Heideggera nebo dokonce o filozofii. Účelem je kopnout si do Havla, a tomu je podřízena veškerá logika.

To slohové cvičení za polemiku nestojí.

P. Sulc 25.3.2013 3:27

Re: Odporný hanopis

Zdrava filosofie ! Takze nekdo bude censurovat proisraleske a pro zidivske prispevky, treba vase. A stejnym pravem : "me se to nelibi". Neni nad censuru, jeste nutno obnoviti mravnostni policii, take kontrolovat dochazku do kostela.

J. Svěrák 23.3.2013 10:14

Ubohost

Autor zřejmě rád kope do mrtvol a navíc nemá ponětí o filosofii. Heidegger má samozřejmě škraloup vzhledem k jeho sympatiím k Hitlerovi, ale to ještě neznamená, že jeho filosofie vede k nacismu! Jak ubohé! Dle podobné logiky bychom mohli zavrhnout například Platona kvůli jeho osdouzení demokracie. Havlův odkaz je především spojen s celoživotním bojem za lidská práva, což je v neojostřejší kontradikci vůči tomu, co z něho autor chce udělat!

J. Václavíková 21.3.2013 20:19

Re: Nu, pane Kremlíku,

...o vlastenectví od lidí, kteří se pořádně nenaučili česky a o myšlení od někoho, kdo je schopen napsat:

V. r.1990 udělil V.H. amnestii pouze sebeoslavnou, protože "slušné" vězně krátce před tím amnestoval G.Husák.

V. Slavík 21.3.2013 17:49

Re: Nu, pane Kremlíku,

Je vskutku operetní být poučován o tématu článku od lidí, kteří si pletou fašismus s filosofií a ekologií, a o slušnosti od přívrženců zloděje pera a pár set miliard.

V. Slavík 21.3.2013 17:31

Re: Ideologii nemíchat

Díky, napsal jste to i za mě. Ale nebuďte na ně až tak přísný. Vždyť už se nemají kam vrtnout, ta Hanspaulská Sorbonna není tak velká, snad leda vrhnout se rovnou do protiproudu?

P. Chládek 21.3.2013 15:14

Re: Ideologii nemíchat

Už jsem nechtěl do této diskuze zasáhnout, protože ji díky pomateným trotlům jako jsi ty považuji za stupidní a bezpředmětnou. Václav Havel prostě už navždy zůstane pro většinu lidí morálním vzorem a ikonou boje proti rudé totalitě . Může se ti to nelíbit, můžeš s tím nesouhlasit, ale to je asi tak všechno co proti tomu můžeš dělat...

Vykat ti nebudu, protože jsem zvyklý vykat jen lidem, kterých si alespoň trochu vážím, což rozhodně není tvůj případ nebo lidem, které vůbec neznám. O tobě jsem si ale už obrázek udělal z tvých nenávistných a hloupých příspěvků. Argumentačně mi nejvíc připomínáš ideového poskoka Hájka z týmu Klausových poradců. Nech Havla v klidu spát, běž dělat něco užitečného a mě vlez na záda...

B. Rybák 21.3.2013 14:07

Re: Ideologii nemíchat

Jste hulvát a s těmi se nešpiním.

B. Rybák 21.3.2013 14:05

Re: Ideologii nemíchat

Bez tupých grázlů ve vedení komunistů a jejich represivních složek až na úrověň okresů bychom se skvěle obešli!!

B. Rybák 21.3.2013 14:02

Re: Ideologii nemíchat

Kde jste žil, když jste očividně nečetl Havlovu "Moc bezmocných", neposlouchal jeho projevy (o partajích, o demokracii, o kapitalismu)? To ostatní jsou už dávno vyvrácené bláboly, kterým pochopitelně sám nevěříte.

B. Rybák 21.3.2013 13:55

Re: Nu, pane Kremlíku,

Je pěkné, že jste se připojil ke kritice, kterou V.K. pronesl o těchto tématech (v jinak přesto přínosných) knihách P. Hájka. Musím Vás ale důrazně upozornit, že to nebylo tématem článku, takže když nemáte co říct, bylo by slušné mlčet!

B. Rybák 21.3.2013 13:47

Re: Ideologii nemíchat

Neznal jsem v té době nikoho, kdo by tu "Havlovu blbou" náladu sdílel. Já tedy určitě ne.¨

Pozn.: Souhlas s tím, aby jste mi tykal jsem Vám nedal a určitě ho Vám nedám! Chovejte se prosím slušně. Hulvátstvím svým argumentům na váze nepřidáte (vím, že je to těžké, protože mezi P&L je takové chování normální).

P. Chládek 21.3.2013 9:22

Re: Ideologii nemíchat

... je paradoxní, že zrovna já v této diskuzi figuruji jako "Havlista - či jako fanatický přívrženec V.H.". Na této diskuzi mě rozčiluje úděsné množství lží a překrouceností, či pomýlené blekotání některých pisatelů. Přitom dnes stačí zalovit na netu a osvěžit si některé skutečnosti, třeba to jak vznikl termín "humanitární bombardování" a že jeho autorem byl spíš Falbr než Havel. Jak se dočteme na Wikipedii Havlův výrok zněl takto:

"Domnívám se, že během zásahu NATO v Kosovu existuje jeden činitel, o kterém nikdo nemůže pochybovat: nálety, bomby, nejsou vyvolány hmotným zájmem. Jejich povaha je výlučně humanitární: to, co je zde ve hře, jsou principy, lidská práva, jimž je dána taková priorita, která překračuje i státní suverenitu. A to poskytuje útoku na Jugoslávskou federaci legitimitu i bez mandátu Spojených národů. Ale na základě své osobní zkušenosti jsem stejně silně přesvědčen, že jen čas dovolí objektivně zhodnotit to, co se děje v těchto dnech v Jugoslávii a dopad na NATO."

Myslím že to vyznívá úplně jinak, než se tu snažíte předestřít.

Další z výroků lze najít třeba zde: http://zpravy.ihned.cz/c1-54234140-vyroky-vaclava-havla-stve-me-neschopnost-chytat-sejdire-a-mafiany.

Kde je to Havlovo náckovství a rozbíjení demokracie? - já ho tam prostě nikde nevidím... Tím ze své strany končím tuto nesmyslnou diskuzi.

P. Chládek 21.3.2013 1:53

Re: Ideologii nemíchat

.... se trochu pleteš. Havel tu podivnou náladu spoečnosti nevytvořil, on ji pouze pojmenoval.

B. Rybák 21.3.2013 1:31

Re: Ideologii nemíchat

Ono to "humanitární bombardování" pokračuje dodnes tím, že "mezinárodní soud" houfně propouští chorvatské válečné zločince a ty Kosovští běhají spokojeně na svobodě.

Toto hlupácké ponížením tradičního ruského spojence definitivně ukončilo (Jelcinovskou) vlídnost Ruska k západu. Projevuje se nyní např. v ruské tvrdohlavosti v Sýrii... a jeho konečné vyúčtování ještě zdaleka nebylo provedeno.

B. Rybák 21.3.2013 1:19

Re: Ideologii nemíchat

Stručně řečeno: Díky nevyhnutelné porážce své naivní "nepolitické politiky" dostal V.H. "blbou náladu" v době, kdy jsme si vedli nejlépe ze všech a tuto svou blbou náladu vnucoval i politickými intrikami (viz Sarajevský atentát) celé společnosti.

Kdyby chápal, jakým neštěstím (sebenaplňujícím proroctvím) taková nepřiměřená nedůvěra v budoucnost (ve vlastní síly) je, spáchal by sebevraždu. Protože to je zločin na úrovni vlastizrady.

B. Rybák 21.3.2013 1:06

Re: Ideologii nemíchat

Souhlasím s Vámi. Heideggerovo pronacistické selhání je samo o sobě skutečně vědecky nepodstatné. Je ale nepřímo obsaženo v jeho anticivilizačním učení, které přijímají jeho stoupenci.

B. Rybák 21.3.2013 0:58

Re: Paul Johnson takovým mudrlantům říká "nepřátelé společnosti."

Škoda, že jste něco nečetl od slavného britského historika Paul Johnsona. Ten o takových hovadinách nepsal. Zato ve svých "Dějinách 20 století" prokázal levicové lži o dějinách a např. v "Intelektuálech" odhalil (stále stejné) podvody levicových spasitelů lidstva, kteří svou nenávist (pohrdání) ke všem lidem skrývají za "lásku k lidstvu". V. H. se jim velmi podobá.