Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
SPOLEČNOST: Harvard všichni nepotřebujeme
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
M. Tauš 20.1.2011 19:30Nic nového Pan Okamura má pravdu, není na tom nic filozoficky nepochopitelného a s podobnými názory jsem se již nejednou setkal. Otázkou je, proč realita našeho vzdělávacího systému je tak diametrálně odlišná od potřeb společnosti a proč je ve společnosti tento problém spíše přehlížen, natož aby se někdo pokusil s tím něco udělat. |
V. Novák 20.1.2011 18:45Akorát je to tak drobátko ztráta. ... |
V. Novák 20.1.2011 18:43Moc hezký, jak všichni souhlasí. To bylo ale řevu o pokusu zblbnout mládež, připravit ji o vzdělání a vychovat poslušné nevzdělance, když s tím přišel ministr za ČSSD! Tuším, že to byla nemilovaná Buzková, ale je to jedno. Možná kdyby si někdo z dnes vehementně souhlasících prohrabal paměť, nešel by to tam. Prozatím nám mládež blbne a přichází o vzdělání "díky" nesmyslným reformám, vyhnání kantorů ze škol, podcenění jejich práce a odporu k "byflování". Takže pokud se už učí, učí se "pracovat" s informacemi - ovšem bez informací. Něco vědět - to je přece byflování! A vyvozovat cosi z ničeho je - postmoderní přístup k vědomostem. Bylo potřeba rozbít jednotnou školu (Nejedlý, socialismus - FUJ!!!), pak donutit každou školu vytvořit si vlastní osnovy - a teď se s hrůzou zjišťuje, že ony učí různě! Sodoma gomora! Takže se vzdělání zase sjednocuje státní maturitou a snad i zkouškami po 5. a 9. třídě ZŠ. Možná se jednou dobereme i k té jednotné škole. Pokud ještě bude koho učit. A kdo by učil... |
J. Ráž 20.1.2011 18:21Re: pravda No a, proč nemohou? Je na této práci něco špatného? Když mohou dělat vystudovaní lékaři dealery volně prodejných léků, vystudovaní pedagogové s titulem Mgr. řadové pojišťováky nebo absolventi filosofických fakult na podatelně Městského úřadu? Diplom je kus papíru, který dává jejich držitelům větší šanci uspět v životě než těm, kteří jej nemají, nic víc! Co s touto šancí pak udělají jen a jen jejich věc! |
J. Ráž 20.1.2011 18:13Pane Okamura...výborně! "Pro poctivý úspěch v životě nejdůležitější není vzdělání, ale ochota a schopnost pracovat" BRAVO....Tato věta by měla napsána velkým písmem nad tabulí každé školy a nad dveřmi každého Úřadu práce. |
J. Kanioková 20.1.2011 15:09Máte naprostou pravdu, dobře zvládnout řemeslo je úspěch. Člověk se naučí zručnosti, rutině a fíntám, které ta která činnost potřebuje. Naučí se pečlivosti i znalosti, jakým postupem to zvládne nejlíp a nejrychleji. Potká i průšvih, ale ten je hnací silou. Zpětně pochopí, že tamtudy ne. I s tímto uměním může jít dál a studovat, nikdy tu znalost neztratí a bude mu k dobru. |
P. Fiala 20.1.2011 14:03Co by se dělo nebýt technologického pokroku Zkusme si v mysli připomenout periody 20 leté od r.1900. Bylo Rakousko-Uhersko, byly vystavěny základní koridory železnic. Doprava ostatní byla koňská. byly inovovány dříve založené základní továrny na zpracování nerostů a zemědělské produkce. Práce na poli byla ruční s koňmi. Vzdělání však i tehdy již bylo obecné (za J.A.Comenia dokonce mateřské), učedníci se vzdělávali u soukromních firem, existovaly gymnazia a reálky, a obory vysokoškolské. Ve válce 1.světové nastartovala jednotematická zbrojní strojní výroba k ničení. Výsledek, ztráty na životech a majetku obrovské a odhodlání - už nikdy válka. Jenže zničením bohtstství v dalším desetiletí následovala krize, vše rozbité se musilo obnovit a chlapů bylo málo, stejně tak koní. Nicméně vnikl ve Zlíně nový byznys výroba bot dle amerického způsobu. Z výdobytků válečného hospodářství nastal rozvoj elektrifikace a elektrických strojů, stejně tak motorismus a výstavba cest vč. dalších železničních tratí. Hospodářství držel strojírenský a hutní průmysl včetně silného zemědělství i živočišné pěstění bylo státu soběstatčné. Vzdělávání bylo umožněno stále většímu počtu lidí. Přeci jen se začaly prosazovat výroby s pomocí strojů a tak rostla PRODUKTIVITA práce. A tak dále po dvacetiletích dojdeme k období 1980-2000. Státní útvar je svobodný sociální systém s podporou strojů - jsou to kybernetické systémy. Tedy systém s předivem zpětných vazeb a dle pana Darwina se sebezáchovnými vztahy k okolnímu prostředí. Když jsem já chodil do školy v Dějepisu se používala vetší kniha Atlas dějin, s přehlednými tabulkami a grafy o vývoji našeho území včetně našich proměn v téměř každé oblasti lidského konání a tudíž byly zřejmé výsledky působení obyvatel včetně systémů vzdělávání a dynamických proměn. Dnes snad již polovina obyvatel žije ve městech a některé menší děti mají problém se spatřením živé slepice jak snáší vajíčko či kravičky, která mléko dává. |
B. Rybák 20.1.2011 13:22Výborný článek |
R. Langer 20.1.2011 13:02Ho ho! Moudrá slova. Fakt! |
L. Žárská 20.1.2011 9:44Re: pravda Nebo taky znám případy, kdy vysokoškoláci doplňují regály v Tescu či běhají po place s tácem piv. |
A. Reček 20.1.2011 8:42Re: Kdyby v Čechách platilo pouze to výše popsané, byla by to hrůza. Za nedlouho budou i šlapky potřebovat mít aspoň titul Bc. Našla se už skupinka mudrců, která prosazuje zavedení sexuální výchovy děckám do základních škol. Doufám, že šlapky aspoň navštěvují jazykové kurzy. |
R. Houška 20.1.2011 8:01Kdyby v Čechách platilo pouze to výše popsané, byla by to hrůza. Ale v Čechách si dnes může maturitní vysvědčení koupit kdejaký blb nebo šlapka. Stejně tak se ti drzejší dostanou za pár desítek tisíc k vysokoškolskému diplomu, a to už je n a p r o s t á hrůza. A hrůza hrůz je to,že tato absolutní degradace vzdělání, naplňující podle všeho znaky zločinného spolčení( v případě PF v Plzni zcela jistě), nechává jak všechny politiky, tak všechny složky justice a policie, naprosto v klidu!!! Proč asi??? |
J. Měrka 20.1.2011 3:43Máte samozřejmě pravdu Jenomže u nás se to dětem většinou již odmalička tají. Dokonce to někdy vypadá, že o tom neví ani někteří učitelé. Znám děvče, co studuje soukromou "vejšku" po absolvování střední školy se čtyřkami, navíc dost pravděpodobně "nadělenými" blahovolně místo pětek, aby šel (ne)vzdělávací byznys kupředu, s laskavou podporou státu. Celkem evidentně pracovat nehodlá a myslí si, jako mnohý její vrstevník, že to tak bude fungovat věčně. Nuž – nebude. Snad by nebylo od věci, kdyby stát „nebral včeličkám přespříliš medu“ jen proto, aby měl habaděj pro trubce. Bez motivace to totiž nepůjde. |
T. Kohout 20.1.2011 2:15pravda pravda, pravda. Co dodat víc. Také vždy přemýšlím, co všichni ti vysokoškoláci budou jako dělat v praktickém životě. Znám případy, že někdo nemůže sehnat práci, protože je překvalifikovaný a k tomu bez praxe ... - poměrně dost hrozná kombinace. |
V. Vlk 20.1.2011 1:15Máte naprostou pravdu Mně to připomíná jeden vtip běhající na internetu:“ Jste vzdělaný , inteligentní, flexibilní , pracovník s touhou pracovat v mladém kolektivu, VŠ vzděláním, AJ a NJ ? Tak jděte do pr..le . My zoufale sháníme truhláře! . |