17.5.2024 | Svátek má Aneta


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Halík napomáhá islámskému fundamentalismu

Tomáš Halík, jedna z nejdůležitějších autorit našeho intelektuálního života, se v pořadu „Jak to vidí“ na Českém rozhlase opět pustil do karatelského a povýšeného rozebírání pohledu české veřejnosti na islámskou imigraci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
I. Schlägel 2.3.2016 7:53

Tak havlistická klika.

Proč si nezjednodušit argumentaci, že. Docela by mne zajímal názor Václava Havla na současnou situaci. Nejsem zcela přesvědčen, že by jednoznačně patřil do tábora sluníček.

J. Kombercová 2.3.2016 8:56

Re: Tak havlistická klika.

Také jsem nad tím přemýšlela, také nejsem zcela přesvědčena.

K. Křivan 2.3.2016 7:51

Halíkovi je milejší muslimský fanatik než český atheista.

Halík dělí lidi na věřící a nevěřící. Muslim je věřící. :-(( Česká společnost vůbec nemusí Halíka snášet, může se ho zbavit. Kdyby ho někdo zastřelil, asi bych neuronil ani slzičku. :-)) K čertu s Halíkem ! Je to fanatik.

J. Laták 2.3.2016 8:29

Pane Křivane, odříkaného chleba největší krajíc

takže se připravte, že asi uroníte. Šíleným fanatikům se začíná dařit, co říkáte?

J. Kombercová 2.3.2016 8:57

Re: Pane Křivane, odříkaného chleba největší krajíc

On píše, že neuroní.

S těmi šílenými fanatiky jste to taky nějak popletl.

J. Laták 2.3.2016 9:34

Re: Pane Křivane, odříkaného chleba největší krajíc

S vámi je to těžké, když nečtete nadpisy. Pouze s ním to mělo smysl. "Pane Křivane, odříkaného chleba největší krajíc"

J. Kombercová 2.3.2016 13:06

Re: Pane Křivane, odříkaného chleba největší krajíc

Jo, s nadpisem to vypadá jinak, pravda. Jenže je to i tak pořád jen "kdyby". Ale to už je o něčem jiném, než na co jsem původně reagovala, takže omluva.

B. Hamáček 2.3.2016 7:47

O totalitu

O totalitu se stará současná vláda přitahováním šroubů (EET, hlášení o DPH, pokus s jističi, povinná kontrola plynových kotlů, a podobné) , Babišovy řeči o zbytečnosti parlamentu .....

T. Vodvářka 2.3.2016 6:41

Po přečtení článku pana Záloma

si myslím, že Tomáš Halík má pravdu.

P. Lenc 2.3.2016 8:24

Re: Po přečtení článku pana Záloma

A to myslíte opravdu vážně?

J. Laták 2.3.2016 9:44

Re: Po přečtení článku pana Záloma

Pokud bude kandidovat na prezidenta pan Halík, může s mým hlasem počítat.

S. Netzer 2.3.2016 10:02

Re: Po přečtení článku pana Záloma

Od národa, který si zvolí za prezidenta něco takového, jako to co nyní zasmraďuje prostory Hradu, nelze očekávat, že by si cenil svých nejlepších synů. Žel.

Š. Hašek 2.3.2016 13:32

Re: Po přečtení článku pana Záloma

Milá paní Netzerová, my tady, mimo Říši, jsme byli vždycky podlidi. Co se divíte? A že vůbec s námi ztrácíte čas?

R. Langer 2.3.2016 13:33

Re: Po přečtení článku pana Záloma

Ano, lhářů a páté kolony si fakt nikdo vážit nebude... :-P

F. Sukeník 2.3.2016 14:07

Re: Po přečtení článku pana Záloma

Gratulace. To už jste 2. Vy a Halík.

T. Vodvářka 2.3.2016 10:47

Re: Po přečtení článku pana Záloma

Naprosto. Špína, kterou pan Zálom kydá na Tomáše Halíka, je bezvýznamná. Kritici Tomáše Halíka jej jednou považují za antikrista, jednou za bigotního katolíka, jednou za skrytého islamistu. Už to svědčí pro to, že jej mají problém zařadit a zejména nutnost jej neustále kritizovat. Jeho kritici se v mnohých případech chovají stejně jako zatracovaní islamisté.

Tomáš Halík poukazuje na humanitu, na to, že víra v Boha /ať se jmenuje jakkoli/, je - pokud je člověk opravdu věřící - podobná ve všech denominacích. To, že se některé náboženství zvrhne /jak se to koneckonců stalo katolíkům v min stoletích/, není vina náboženství, ale lidí.

Jsem si jist, že 99% kritiků Tomáše Halíka nepřečetlo od něj jedinou knihu.

B. Rameš 2.3.2016 12:31

Re: Po přečtení článku pana Záloma

Nevím, nejsa věřícím, zda je víra v Boha podobná ve všech denominacích, ale je to vcelku logický předpoklad. Žel, na rozdíl od Vás, mne to nenaplňuje štěstím. Vaše argumentace "myšlenka byla dobrá, to jen lidské provedení selhalo" nikoli náhodou připomíná argumentaci tzv. "pravověrných" komunistů. Ona náboženství, podobně jako totalitní systémy, kladou určitou skupinu lidí výše, nežli lidi ostatní. Náboženství na základě viry v toho pravého boha, komunismus na základě příslušnosti k té pravé třídě, nacionální socialismus na základě příslušnosti k té správné rase. Výsledek je vždy tentýž - pohrdání těmi, kdo nejsou příslušníky vyvolené skupiny, vedoucí k jejich v lepším případě asimilaci, v horším vyhlazení. Dějiny by mohly vyprávět. A pro mne tedy na tom není nic obdivuhodného či alespoň pěkného.

T. Vodvářka 2.3.2016 13:32

Re: Po přečtení článku pana Záloma

Pane Rameši, tento prostor je malý, ale zkusím Vám odpovědět. Ve Vašem uvažování se dopouštíte jistého omylu, který u tzv."nevěřících" častý. A to, že věřící jsou "cosi lepšího", "vyššího", jak píšete.

Pokud byste znal Písmo, tak Kristus chodil mezi mezi tehdejší spodinu společnosti /celníky, prostitutky/ a dost se stranil tehdejších "lepších lidí". Dokonce říká, že kdo chceš být prvním, buď posledním.

Přitom nepohrdal těmi, kteří jej nenáviděli, jen se za ně modlil.

Pokud tedy píšu o tom, že náboženství může být zneužito, tak je to právě onen lidský faktor, který věřícího "povyšuje", i když mu Kristovo učení říká opak.Srovnání s komunismem, nacismem neobstojí. V obou učeních je zakotveno, že určitá třída je elitou a ti ostatní ne. To prosím v křesťanství chybí, naopak je preferována láska k Bohu a bližnímu. V komunismu je určen jako základní rys třídní boj a třídní nenávist. To v Písmu nenajdete.Tomáš Halík nedělá nic jiného, než krotí vášně, sděluje, že nejdůležitější na světě je zůstat člověkem a to bez ohledu na to, co mi to přináší. Zkratkovitá řešení bývají špatná, projevy o "naší zemi" jsou sice líbivá, ale velmi nebezpečná.

Jinak díky za slušné vyjádření, což zde na NP nebývá tak úplně pravidlem.

B. Rameš 2.3.2016 18:05

Re: Po přečtení článku pana Záloma

Myslím, že bychom se zde mohli trumfovat argumenty a citacemi, i já jsem si Bibli přečetl a našel v ní mnoho pozoruhodných pasáží. Nevedlo by to však k ničemu. Jednak víra jako credo, nikoli racio, je nedokazatelná i nevyvratitelná zároveň. Druhak, já o vyvrácení víry nestojím, dle mého je to soukromá věc každého člověka, a pokud takovou zůstává, má můj respekt. Bohužel, její aplikace na věci s vírou se míjející nebývá většinou příliš prospěšná. Pokud se pana Halíka týká, jeho spisy jsem nestudoval, ale ten článek - rozhovor jsem četl a jeho argumentace mi příliš silná nepřišla. Ani já nejsem nadšen řevem muslimáci (dosaďme si libovolně i další parametry) raus, i já jsem přesvědčen, že jistých hodnot nelze pozbýt, aniž bychom pozbyli lidství. Jsem ovšem také přesvědčen, že stejně tak je s těmito hodnotami neslučitelný islám.

J. Václavíková 2.3.2016 23:01

Re: Po přečtení článku pana Záloma

Děkuji, že jste to tak precizně zformuloval.

Š. Hašek 2.3.2016 13:37

Re: Po přečtení článku pana Záloma

Pane Vodvářko, mohu si snad udělat dostatečně přesný obraz o Tomáši Halíkovi na základě jeho článků, rozhovorů, osobního styku?

Ano, žádnou jeho knihu jsem nečetl.

Domnívám se, že jest hrobařem katolické víry. V jeho projevech (obecně) sleduji příliš mnoho přízemní nenávisti. Zkráceno.

T. Vodvářka 2.3.2016 14:36

Re: Po přečtení článku pana Záloma

Nikdo Vám nebrání mít na kohokoli jakýkoliv názor. Články v novinách jsou často zkratkovité, někdy i upravené. Opravdu jste s ním v osobním kontaktu? Kniha je mnohem lepší, je v ní větší hloubka a prostor k zamyšlení.

Pokud berete za základ katolickou víru před II. koncilem, pak máte pravdu, Tomáš Halík ji kritizuje a právem. Pokud chce obstát, musí vyjít z kostelů na náměstí před chrám a nabízet to, co je podstatné. Zatím jsem v jeho slovech nenašel žádnou nenávist. Ale jistě mi dáte odkaz k Vašemu tvrzení.

Š. Hašek 2.3.2016 22:35

Re: Po přečtení článku pana Záloma

Jeho písemné komentáře/hodnocení politiků (předpokládám, že články autorizoval), které lze nalézt - odpovídá na otázky reportérů, vykazují (zde ovšem můj názor) znaky pavlačové jednoduchosti. Nikdy jsem takové "konkrétno" v kostele neslyšel. A byla to kázání nenositelů různých cen, kterými se "skromný" Tomáš Halík pyšní.

Vraťte se k jeho rozhovorům pro tisk za posledních cca 10 let. Nebyla tam samozřejmě až tak náročná temata, ale je vidět, že Tomáš Halík sám vždy rád odbočoval a "začal kádrovat". Samozřejmě výběrově. To svědčí o tom, co jsem napsal. Až škodolibá radost si v médiích "rejpnout". Beztrestně. Asi tak.

Na rovinu řeknu, že o II. koncilu nemohu debatovat, zde jsem slabý v kramflecích.

J. Krásenský 2.3.2016 6:01

Halík není křesťan

je to synkretista, který se snaží sjednotit všechna náboženství do jediného.

V. P 2.3.2016 5:23

"Převzato ze Svobodni.cz"

Těmhle eurofobním exotům, co hrají Putinovi do karet, evidentně leží pan Halík hodně v žaludku. Což je plus pro pana Halíka.

P. Eugel 2.3.2016 5:53

Eurofobni exot? Co to je? Dvacet let pracuji v zahraničí. Jak v Evropě tak po celém světě. Možná to na Tvoje zkušenosti nestačí soudruhu z E.U.! Ale vím jedno ten Vaš socialismus ala "Evropa" mi práci jen komplikuje.

J. Laták 2.3.2016 8:17

Re:

Opravdu na to vypadáš, světa zběhlý soudruhu. Pozdravuj v Kremlu a zakukej!

S. Netzer 2.3.2016 9:05

Re:

:-)))

P. Eugel 2.3.2016 9:36

A na co vypadám?

Z. Švrček 2.3.2016 10:10

Re:

Klídek, pane Eugel, tihle "diskutéři" mají své nálepky poruce v taštičce a vytahují je, protože nemohou protiargumentovat ničím jiným. Vždyť jim jako lživý padl i ten základní argument, že díky EU je Evropa bezpečná, bez válek a ohrožení...