20.5.2024 | Svátek má Zbyšek


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Jakub S. 25.4.2009 21:57

Re: Kdo se divi

Tak.

AeroKarel 26.4.2009 0:03

Re: Kdo se divi

Ano, pokud jsou svinstvem, je svinstvo "reakční" o trochu pochopitelnější.

Svinstvem zůstává.

paštun višnu 26.4.2009 4:27

Re: Kdo se divi

Je věcí vkusu každého soudruha, je-li to jiné zásadně nebo "trochu". Asi máme každý jiný.

NevericiTomas 26.4.2009 12:08

Re: Kdo se divi

On je tu jeden zasadni problem. Dokud fungovala cs. sprava v oblasti sudet, dely se takove veci? Byly za 1. republiky vyhaneni lide z domovu, zabijeni, znasilnovani? V kazdem narode je spodina, luza a verbez ktera besni, kdyz se ji da prostor. Otazka je KDO tehdy ten prostor udelal? A odpoved je jen jedna. Nemci. Aktivne, dobrovolne, schvalne...i Rabovaci Gardy i odsun byla primarne jejich vina. Oni to spustili a spustili to v dobe, kdy fungovaly mechanismy jak tomu zabranit. Jejich chyba za kterou zaplatili. Co se delo je hnusne ale litovat je nejak neumim.

bobr 26.4.2009 12:24

Re: Kdo se divi

Spustil to E. Beneš, ale to byste si musel nejdřív vzít nějakou historickou knížku a nejenom jalově plkat.

Jenda 26.4.2009 12:41

Re: Kdo se divi

Jasne. To Benes donutil Hitlera zacit druhou svetovou. Bobr na to prisel.

NevericiTomas 26.4.2009 12:59

Re: Kdo se divi

A cim to spustil? Ze pomahal zalozit stat ve kterem se mohli Nmeci kulturne narodne ekonomicky i politicky realizovat? Proboha, prvni co udelala Treti rise po obsazeni sudet bylo, ze zrusili prakticky cely spolkovy zivot. Vzdyt to byla diktatura troubo...

Jarda 26.4.2009 19:40

Re: Nema smysl srovnavat neradstva

Co je na tom odporne je princip kolektivni viny. Kazde nemluvne i 6ta co se narodila po 8.5.'45, kazdy starec cim starena je vinem , vinen dopredu bez jakychkoli dukazu. Vlastne jsme se opicili po nacistech kteri likvidovali Zidy, proc/ Sned proto, zr pred dvema tisici lety ukrizovali Krista. Vina muze byt jen a jen individualni a prokazana vina kolektivni je jen zaminka k velezlodejne. To rikam za sebe, jinak at si kazdy veri cemu chce.

NevericiTomas 26.4.2009 22:56

Re: Nema smysl srovnavat neradstva

Ale tu preci neslo o lividaci. Ty lidi nikdo nepozabijel. Slo o likvidaci problemu souziti dvou etnik. To se, at se nam to libi nebo ne, povedlo. Ten stalety problem zmizel. Je smutne, ze to muselo zkoncit takhle. Zmizela cela jedna kultura a tenhle narod tim urcite hodne ztratil.

Maražt 25.4.2009 20:44

Já nemám důvod nenávidět Němce, ani milovat Čechy.

Václave Vlku, B. Doležal nikdy nepsal, nikdy netvrdil, že ti Sudetští Němci byli neviní. Jenže neviní nebyli ani češi. I ti měli převelikou zásluhu, že občané ČSR nečeské národnosti takřka bez výjimky ten stát převelice nemilovali. Jen Němci museli zaplatit za své viny i  i za viny české. Tehdy Benešovci a češí vlastenci si nárokovali právo vyhnat i Maďary z jejích země. Neboť to, co je dnes a bylo tehdy Jižní Slovensko, bylo od jakživa obývané Maďary. Jenže báťuška Stalin si nepřál vyhnání těch Maďaru a proto vyhnání nebyli. K lítosti českých vlastencu a Benešovcu. I k lítosti váší V. Vlku.  Těžce se provinil před válkou čeští komunisté a i ti tvrdě požadovali sebeurčení SN a jejích právo na odtržení. Ještě více se provinli a asi i vy osobně na české zemi a národě po válce a následujících desetiletích. Jenže u čechu se všechno bere úplně jinak. Co dělaji a dělali češi, to je přece uplně něco jiného, jak když to dělají Čsl občané nečesk národnosti. Že? Vy musíte mět hodně zasviněné svědomí ničemnostmi vůčí těm SN, když projevujete takovou nenávist k ním. Jste dosti starý, tak jste si také zamordoval v 45 roce? Také jste několik rodin oloupil, že tak proti ním běsníte? Taková individua jakým jste vy, zaslouží to samé. Vyhnat z domova a oloupit o všechen majetek.

NevericiTomas 26.4.2009 12:16

Re: Já nemám důvod nenávidět Němce, ani milovat Čechy.

No kdyby ti nemci tehdy odesli ( i s tim kusem zeme ktera jim nepatrila) do statu, ktery by jim zarucil vice svobody a lepsi pravni postaveni, tak prosim. Oni odesli do krute a zvrhle diktatury. A nejen to! Oni se aktivne rok pote(!) ucastnili likvidace ceske statnosti a likvidace cechu jako naroda. To nebylo o pravu na sebeurceni, ale o pocitu nadrazenosti a chuti vladnout. Cesi nemohli udelat nic co by nemce v CSR ucinilo spokojenymi. Pokud by jim tu zemi dobrovolne nepredali do "pece"...

CC 25.4.2009 20:33

už jsem si myslel, že jsem hloupej já.

Ale jak vidím, je nás naštěstí víc, kteří to "umění" vidí jinak.

janoryna 25.4.2009 18:51

konečně někdo, kdo

není podě.anej z tzv. umění a umělců. a teďsi představte, že takoví lidi chtěj ještě na své činy státní podporu pod záminkou nutnosti podporovat kulturu. myslím si, že když na sebe muselo umění vydělávat v minulosti, že se může na volném trhu prosadit i v budoucnosti. mimochodem, kdo tenkrát zaplatil úklid těch uměleckých děl ?

Jakub S. 25.4.2009 19:41

Re: konečně někdo, kdo

Ale nemyslím, že konečně někdo. Já vím o dost a dost lidech, co to vidí a případně komentují stejně, věřte mi. Jenom asi nejste v těchto kruzích, tak o tom nevíte. To by bylo velice špatné... Výkal (nejsem s to napsat to jinak ani s hvězdičkou, holt postarší gentleman) v galerii, a několik jich, a úmyslně, a čerstvé - ne, neberu za žádných okolností a jako vyjádření ničeho, utrum, howgh. A to jsem například, podotýkám, patřil v 67 k prvním účastníkům prvních happeningů v ČSR. Čili mne nikdo nikdy nepodezříval z úzkoprsosti neno uzavřenosti vůči novému. Ale jsou jisté konečné hranice. Tečka.

clay 25.4.2009 18:08

pěkný článek

R^tu a tam sice přeexponované...

Beruška 25.4.2009 19:32

Re: pěkný článek

Ani bych neřekla,je to ještě dost mírně napsané.

vlasta 25.4.2009 20:51

Re: pěkný článek

R^

maiden 25.4.2009 17:06

Nebojte,

20 km za Prahou o tehle hovadinach nikdo ani nevi. A kdyby se nekdo vykalel na vesnici u vycepu, tak by ani nedosel ke dverim. :-) To se muze stat skutecne jen v Praze...

honzak 25.4.2009 18:12

Re: Nebojte,

ani 5 km od hranice velké Prahy si někteří neudělají čas, aby shlédli úžasné howno.

Jakub S. 25.4.2009 19:43

Re: Nebojte,

Ale - já su na Pražáky hodně alergický, nicméně teď je beru v ochranu: ani v pražském výčepu by to nikdo nemohl bez následků provést. Určitě. Jenže to holt nebyl výčep...

Dana 25.4.2009 17:01

Vcelku souhlas, ale...

Atrofovaný je pravý opak toho, co měl autor na mysli, zřejmě myslel hypertrofovaným egem, ne? Jinak mi to nedává smysl.

autor 25.4.2009 20:15

Re: Vcelku souhlas, ale...

Jistě,chybička se vloudila ....

Marcela 25.4.2009 16:25

Souhlasím.

Pane Vlku, velmi přesné. Díky.

redbiter 25.4.2009 16:22

krasna ukazka ceskeho "umeni " LOL

http://www.youtube.com/watch?v=_rFhgwh0FHk

certik 25.4.2009 16:43

Re: krasna ukazka ceskeho "umeni " LOL

Bittova je naprosto neprekonatelna; byl jsem tuhle v Rudolfinu kde byla s Viklickym, Mrazem a Troppem a to je teda ta nejlepsi tvar ceske kultury.

Dana 25.4.2009 17:03

Souhlas

Iva Bittová je to nejlepší, co tu hudební scéna trvale nabízí, kéž by takových bylo víc.

redbiter 25.4.2009 17:23

Re: Souhlas

;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D!!Right !!

Jakub S. 25.4.2009 19:44

Re: Souhlas

Ano, Iva je 1* trvalka naší scény. Obě jsou úžasné, NĚCO.

vlasta 25.4.2009 20:59

Re: Souhlas

Ale nezapomenu nikdy na výraz  anglické "železné lady", když se vyklonila z řady, ve které seděla spolu s prezidentem Bushem, Gorbačovem, Kohlem, madam Mitterandovou, a neodolala, aby se nepodívala na Ivu Bittovou, která vystupovala na Hradě při oslavě 10. výročí pádu komunismu. Co všechno ten její výraz znamenal, si jenom domýšlím, ale bylo to úžasné, jak britská premiérka vypadla z role. Tohle by mohlo být někde na YouTube.

Jakub S. 25.4.2009 22:01

Jaký byl? Ten výraz?

No nebyla v nejmenším na něco takového, při superslavnostním aktu, připravena!! Iva mě tehdy fascinovala. A Vašek byl úžasný, že  t o h l e  prosadil. Jen ať vidí, že může být i něco jiného než věčně stejné "vážné" kousky či folklór... Určitě si to všici zapamatovali. Tak - ?