12.5.2024 | Svátek má Pankrác


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Fetišizace soukromého vlastnictví?

Žijeme v éře zpochybňování všeho. Expertem na cokoliv je kdekdo. Už nestačí staré dobré doporučování živočišných a rostlinných tuků, kdy jsme byli „experty“ přesvědčováni, že musíme jíst pouze rostlinné tuky, protože živočišné nás zabíjejí, zatímco o dvacet let později tomu bylo naopak a o dalších dvacet let nám experti tvrdí zase to první.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Langer 16.1.2019 11:19

Re: Ten výrok klinikářů,

Já hlavně čekám na ta konkrétní jména Pirátů ohrazujících se proti neoprávněnému užívání cizí věci, v tomto případě konkrétně Kliniky, abych viděl, že nejsou všichni stejní a neschvalují to. Jak říkám, nemusí jich být ani polovina, stačí pár... :-D

R. Langer 16.1.2019 11:14

Re: A ty dámy proti tomu obhospodařování protestovaly,

To není žádný bod sporu, to je naprosto normální právní situace.

V. Student 16.1.2019 10:48

Re: A ty dámy proti tomu obhospodařování protestovaly,

Ano, a pak je z toho klasický právní spor, kdy budu žalován, neboť dle názoru protistrany svou nečinností způsobuji...atd. Pořád je to o tom - musím konat, pokud tím omezuji, ohrožuji atd. Např. pan Polák, výše diskutující, se starat musí, protože v jeho činžovním domě bydlí nájemníci platící činži, takže je povinen zajistit jim takový standard bydlení, který jim ve smlouvě zaručil. Pokud ale bude dům prázdný, nikoho nezajímá, že tam dvěma patry protéká voda. Jediný koho by to mělo zajímat, je pan Polák. Protože to je naprosto jeho věc.

O. Musil 16.1.2019 10:11

Re: A ty dámy proti tomu obhospodařování protestovaly,

Tohle je právě bod sporu. Pokud budete vlastnit sebemenší kousek lesa, tak toto právo mít kupodivu nebudete. Měl byste ho ale mít? Nevím. Když vykácíte les, budou vás nutit, abyste místo něj vysázel nový. Když si uděláte ze svého lesíka kůrovcovou rezervaci (a k tomu není nikdy daleko, stačí nechat v lese hnít popadané stromy), nebude se to líbil ani lesníkovi ani okolním majitelům. Takže vás budou nutit, abyste s tím něco udělal, čímž budou omezovat vaše vlastnické právo, protože vy s tím nic dělat nechcete.

Š. Hašek 16.1.2019 10:04

Re: Ten výrok klinikářů,

Pan Jank přehlédl, že jsem nenapsal "všichni kradou". Já napsal něco o polovině, odhadem. A už byl oheň na střeše.

Že jejich praktická činnost vykazuje jasné znaky anarchismu - to nechávám otevřeno.

Š. Hašek 16.1.2019 9:59

Re: Soukromé vlastnictví je podstatou svobody.

Zcela určitě!

Š. Hašek 16.1.2019 9:57

Re: Klinika byla v soukromém vlastnictví

Mám dojem, že pan Mertl nic nevystihl. Dokonce píše, že ho squateři nezajímají, pokud ....

Majetek zůstává majetkem dle dispozic vlastníka. !!!

Uznávám, že nikdo nechce mít vedle vlastní stavby stavbu zanedbanou/nebezpečnou. Domnívám se, že řešením je soud/soudem nařízené zbourání, opatření, ....... "Zabezpečovat stavbu" vniknutím kohokoliv a dalším užíváním/opotřebováním na konečný účet vlastníka - považuji za cestu do pekel! Doslova!

Ta mládež si mohla budovu koupit, sjednat tržní nájemní smlouvu, ...... nebo musí držet hubu a padat ven! A rychle! Bez podmínek.

V. Student 16.1.2019 9:50

Re: A ty dámy proti tomu obhospodařování protestovaly,

Pane Musile, váš názor, že vlastnit znamená pečovat o to, zvelebovat atd., se zřejmě opírá o jedno ze základních ustanovení práva, že vlastnictví zavazuje. Jenže toto ustanovení se týká trochu něčeho jiného. Máte-li majetek, nemůžete s ním zacházet tak, abyste ohrožoval druhé, vyplývají pro vás nějaké povinnosti, např. aby nepadala omítka do ulice, placení daní za nemovitost atd. Rozhodně sem nespadá povinnost o majetek pečovat ve smyslu sbírání jablek nebo jej dokonce zvelebovat. Vlastník majetku má právo svůj majetek nechat zchátrat nebo ho i zničit!

F. Svoboda 16.1.2019 9:48

Pane Janku,

byl jste rychlejší, samozřejmě souhlasím !!!

Š. Hašek 16.1.2019 9:47

Re: Ten výrok klinikářů,

Hezké pane Janku.

Uznávám samozřejmě, že zevšeobecňování není to nejlepší při hodnocení problému. Ale to, že každý, kdo zjednoduší/zevšeobecní problém, cokoliv - je politicky levičák - to jsem dodnes netušil.

A jsem zvědav na Vaši charakteristiku Pirátů, třeba dojdete k definici "moderní proevropská strana s prvky bourání starých fetišistických pořádků pomocí digitalizace". Co já vím.

Na druhou polovinu Vašeho příspěvku raději nebudu reagovat. Skoro se bojím, že dneska zevšeobecňuji a zítra budu vraždit, přinejmenším krást. Máte dobrou logiku, spíše představivost.

I. Polák 16.1.2019 9:41

Re: Klinika byla v soukromém vlastnictví

Aby bylo jasno, jsem majitel bytového domu o který se starám o rozhodně si s ním dělám to co já chci.. Pan Mertl jako jediný vystihl podstatu problému. Není totiž jedno, zda se majitel o majetek stará nebo nestará. Vybydlený dům, lhostejno zda s klinikáři nebo bez, má zásadní vliv na užitnou hodnotu ostatních domů v okolí. A nejde zdaleka jen o to, jak velkou činži mohou majitelé nasadit. Já třeba v domě sám bydlím a chci bydlet ve slušném prostředí.

Mnohem víc než "klinika" mi v současnosti v Praze vadí prázdné, částečně vybydlené, domy v historickém jádru. Prý je drží "Italští investoři". Osobně si nemyslím, že jim do toho nikdo nemá co mluvit.

Skvotery ovšem nesnáším. Dodnes si pamatuji jak jeden, nyní televizní moderátor či zpravodaj, skvotoval na Ladronce na z domova přinesené kožené sedací soupravě...

V. Student 16.1.2019 9:39

Re: Ten výrok klinikářů,

Pane Jank, aniž bych se chtěl kohokoli zastávat; pokud se dostaneme do skupiny lidí, v níž všichni kradou, pak výrok, že všichni kradou, není nepřiměřený.

Z výroků Pirátů jsem i já nakloněn věřit, že nejméně půlka z nich anarcholevičácké sklony projevuje, ovšem to ze mě snad levičáka nedělá.

Pokud mám být úplně upřímný, za daleko výraznější znak levičáctví dnes spatřuji tendenci umlčovat druhé, kritizovat jejich názory, zpochybňovat názor většiny vyjádřený jedním z mála pozitivních atributů demokracie, kterým jsou volby. A tak dále.

R. Langer 16.1.2019 9:35

Re: Vlastník

Přesně tak.

R. Langer 16.1.2019 9:33

Re: Ten výrok klinikářů,

Možná by stačilo vyjmenovat jenom pár Pirátů, kteří se proti chování Klinikářů ohradili a vyjádřili svou podporu nutnosti ochrany vlastnictví v právním státu. Nemusí jich být ani polovina. Máte tam nějaké takové?

R. Langer 16.1.2019 9:29

Re: Soukromé vlastnictví je podstatou svobody.

Přesně tak!

E. Pawlica 16.1.2019 9:28

Re: Vlastník

Pane Musile, jste trošku mimo. Tím, že soused sklízel seno, nebo sbíral jabka na cizí zahradě se nedopustil ničeho protiprávního, protože dámy z města o této jeho činnosti nemusely vědět a proto je daný stav neznepokojoval, nebo o ní věděly a ani v tomto případě je to nezneklidňovalo, anebo pan soused měl s dámami sepsanou smlouvu o údržbě zahrady, která mohla býti sepsána buďto na dobu určitou či do doby jejího prodeje jinému vlastníkovi nebo do doby přechodu vlastnictví zahrady na dědice oněch dam.

Každopádně daný stav nesměřoval proti ničím zájmům, stejně jako stav, kdy zahrada zarostla býlím a jablka spokojeně hnila na zemi.

Pokud by se posledně popsaný stav dostal do takové fáze zanedbání, že by omezoval užívání zahrad jiných majitelů, které se nacházejí v sousedství, pak by to byla situace jiná, na kterou pamatují jiná zákonná pravidla (byť namnoze nedokonalá), která ale rozhodně nenarušují vlastnická práva majitelek.

E. Pawlica 16.1.2019 9:15

Re: Ten výrok klinikářů,

Pne Hašku, vykazujete znaky levičáctví. Mezi ně patří zevšeobecňování, kterého jste se dopustil, aniž byste jmenovitě jmenoval anarcholevičáky mezi Piráty, ovšem to byste opravdu musel vyjmenovat skutečně celou polovinu členstva Pirátů prokazatelně anarcholevičáckými sklony.

Od vašeho výroku totiž není daleko k výroku, že polovina sedláků jsou kulaci a proto je třeba vyhnat z jejich polností všechny.

Takovéto výroky později plodí výroky typu "všetci kradou" ...

Š. Hašek 16.1.2019 9:11

Re: Klinika byla v soukromém vlastnictví

Vážený pane Mertle,

šup do první třídy. Pomalu, pomalinku ..... Ale nevím, zda pomůže.

A po dobu studia, protože budete vytížen a neposekáte trávu na chatě - tam pusťte Klinikáře. Neboť jste selhal v péči o majetek. Přeci nejste primitivní majetkový fetišista!!!

E. Pawlica 16.1.2019 9:07

Skvěle napsáno!

Pro sebe si to zkrátím: nefetišizuji majetek sám o sobě ani jeho objem, ale posvátným je mi princip jeho vlastnictví.

K. Janyška 16.1.2019 9:07

Soukromé vlastnictví je podstatou svobody.

Proto musí zůstat nedotknutelné... Dzp.

Š. Hašek 16.1.2019 9:07

Re: Ten výrok klinikářů,

Přesné.

Anarcholevičáci. Mezi Piráty tyto znaky vykazuje polovina členské základny a polovina poslanců.

F. Houžňák 16.1.2019 8:50

No, a když jim ten nárok nikdo neupírá,

tak co jste chtěl vlastně svým komentářem říct? Kus pole mám, a vcelku mě nic nečeká, má ho propachtované místní JZD a tím to je vyřízeno. Chtěl jste říct, že fetky "užívající" Kliniku ji zvelebovaly? To zvelebování mohl každý na zveřejněných fotkách vidět.

V. Student 16.1.2019 8:40

Ten výrok klinikářů,

který tady nestojí za to opakovat, je jedním z výroků, které anarchističtí levičáci používají. Zaráží jeho svým způsobem sofistikovanost? Jak koho. Pokud si uvědomíme, že být levicovým anarchistou nutně neznamená býti hlupcem, pak to divné není.

Ano, spousta z nich vystudovala. Nikoli ovšem obory technické, ale v drtivé většině tzv. humanitní, které jim pro obhajování cáklých tezí dává patřičnou jazykovou vybavenost. Proto jsou nebezpeční. Není to parta svérázných idiotů na střeše. Mají svou ideologii a umí ji obhajovat. Jejich méně radikální bratři obsazují ve velkém vedoucí funkce v neziskových organizacích, které "radí", ve skutečnosti napovídají, politikům a pomocí obdobně sofistikovaných pindů manipulují k rozhodnutím, nad kterými normálnímu člověku lezou oči z důlků.

R. Tesařík 16.1.2019 8:28

Re: Klinika byla v soukromém vlastnictví

A je to z vás venku, jak holá prdel z kalhot.

R. Langer 16.1.2019 8:21

Re: A ty dámy proti tomu obhospodařování protestovaly,

Ano, jak bolševik, co se nastěhoval na Kliniku, ji udržoval a zveleboval, to můžeme vidět třeba tady. :-D

https://1url.cz/8MqYp

R. Langer 16.1.2019 8:18

Re: Klinika byla v soukromém vlastnictví

Cha cha cha! Aha, tak tvrzení "ten, kdo zasahuje do cizího majetku, je zločinec" je "vyslovený nesmysl". No, dobře jste se odkopal soudruhu. Doufám, že vám život dopřeje vaši vlastní filozofii jako medicínu, jenom nevím, komu potom budete nadávat.:-D

O. Musil 16.1.2019 8:04

Re: A ty dámy proti tomu obhospodařování protestovaly,

Víte, ono něco vlastnit také v běžné společnosti znamená o to pečovat, udržovat to a pokud možno zvelebovat. To bolševik nikdy nepochopil. Zkuste vlastnit kus lesa, budete se divit, co vše vás bude čekat.

Jinak dámy se opravdu nebránily proti nezákonné sousedově činnosti, v podstatě jim byla úplně ukradená. Ony tu zahradu jen vlastní a tento nárok jim ostatně ani nikdo neupírá.

I. Mertl 16.1.2019 7:09

Klinika byla v soukromém vlastnictví

nikoli v majetku státu? Stát se takto stará o své (=naše společné) vlastnictví? Není tato péče součástí jeho povinností? Squateři mne ani tolik nezajímají, jestliže nejsou na půdě zodpovědného vlastníka, jako nezájem státu o jeho majetek - ten ostatně spatřujeme na mnoha místech dnes a denně. Autorovo nepochopení základního problému Kliniky, tedy selhání státu v péči o jeho majetek, spolu s vysloveným nesmyslem, že "ten, kdo zasahuje do cizího majetku, je zločinec", nesvědčí příliš o Svobodném myšlení, ale o myšlení feudálně konzervativním, demonstrativním fetišismu nesvobodného postoje.

F. Houžňák 16.1.2019 6:53

A ty dámy proti tomu obhospodařování protestovaly,

bránily se mu soudními spory a pravidelně souseda upozorňovaly, že tam nemá co dělat? Pokud ne, tak bolševicky nežvaňte.

O. Musil 16.1.2019 6:46

Vlastník

Nu, přidám zde jeden příběh ze života. Bydlel jsem dřív na dědině a vedle našeho baráku byla dosti velká zahrada, kterou vlastnily jakési dámy z města. Dámy tam nikdy nebyly, o nějaké údržbě se tudíž rozhodně nedalo mluvit. Jednu dobu se o zahradu trochu staral soused, sekal tam seno a sbíral jablka. Seno a jablka prodával, takže z pohledu pana Kříže to byl jasný zločinec a renegát.

Naštěstí si to nejspíš uvědomil, protože se později na tuto práci vykašlal, a zahrada šťastně zarostla křovím a všemožným pochybným býlím, jablka si spokojeně hnila na zemi. Prostě ráj to na pohled. Ale pan Kříž by byl spokojený, protože vlastnické právo nebylo narušeno.