28.4.2024 | Svátek má Vlastislav


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Dva zdroje protiimigračních postojů

Docela mě překvapily komentáře k německým parlamentním volbám. Po holandské zkušenosti, kdy strana Geerta Wilderse zdvojnásobila počet poslaneckých mandátů, ale přesto se psalo o tom, že utrpěla porážku, jsem očekával, že něco přes dvanáct procent, které utržila Alternativa pro Německo, bude prohlášeno za mizerný výsledek, dokládající, že Němci se od této strany odvracejí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Valenta 5.10.2017 11:02

S podobným umírněným názorem,

zde už nemůžete uspět - názorným příkladem je reakce pomateného generála níže.

J. Machotka 5.10.2017 10:54

Já bych do toho klidně šel

Pokud však má vzniknout nový politický subjekt, nemůže být založen výhradně na postoji k migraci. Současné vnímání některých, které zajímá jen dělení na vítače a nevítače, považuji za mnohem větší riziko než příchod případných nakvótovaných migrantů.

Ostatně, prvním krokem k omezení migrace by mělo být vypracování preferencí migrační politiky, tj. podobného systému, jaký mají cílové země typu Austrálie či Kanada, ve kterém by bylo jasně specifikováno, o jaké cizince máme zájem.

I tak myslím, že jsou jiná témata, která by se měla řešit prioritně. Přehledně jsou zpracována zde: https://machotka.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=616138

M. Mikulec 5.10.2017 10:41

Re: Odpůrci migrace nejsou náckové, jsou jimi neomarxisté,

Správně, Studente. Protože po nacismu přišel zhoubný komunismus, a ten si paradoxně vůbec nikdo nepamatuje! To je ale překvapení. Levicový extrémismus bují, ale to je tabu, protože bývalé komunistické špičky zatím tahají za nitky, v ekonomice rozhodně. Zatímco mávat protinacistickou vlajkou asi nikoho neurazí, na rozdíl od protikomunistické.

J. Schwarz 5.10.2017 10:28

Re: Odpůrci migrace nejsou náckové, jsou jimi neomarxisté,

Ale dává, a docela dobrý. prostě vládnoucí neomarxisté nejsou vlajkonoši Pokroku, jak se sami vidí, ale podle činů pohrobci nacistů. Stejná agresivita a stejná netolerance jako u nacistických bojůvek.

A. Alda 5.10.2017 10:17

Jo, paní.

Máte, žel, pravdu. Je to k vzteku, ale je to tak.

A. Alda 5.10.2017 10:13

V Belgii bydlí Ďábel.

Celý Benelux je pásmem extrémně silné ďábelské moci.

A. Alda 5.10.2017 10:12

Tentokrát jste, pane Drápale, těžce ujel.

Vážím si Vás a rád Vaše články čtu. Dnes ale jste mne docela rozzlobil.

Vaše tvrzení, že proti imigraci jsou nacionální extremisté, kteří touží po vládě silné ruky, je pomluvou. Já jsem nacionální "extrmista" a současně ale demokratický extremista. Žádnou silnou ruku nechci a nepotřebuji vůbec k ničemu. Antisemita rozhodně nejsem, spíše "árijský sionista". Židů si velice vážím a obdivuji je. A mrzí mne, že Němci většinu českých Židů vyvraždili, protože Židé jsou národem, za kterým jde světlo. Putina podporuji a nechci, aby obsadil Ukrajinu za Dněpr, natož aby obsadil Pobaltí. Ale chci, aby udržoval v Rusku pořádek a prosazoval právo a spravedlnost, protože nebude-li to dělat, stane se Rusko pro Evropu děsivou hrozbou. Jsem nacionalistický extrémista, ale nezastávám protiamerické postoje a nevolám po vystoupení z NATO. Chci ovšem okamžité vystoupení z EU a nacionalisaci naší vnitřní i vnější politiky a nacioanlisaci našeho právního řádu.

Vaše škatulkování jen nejen urážlivé, ale i hloupé a odporující skutečnosti.

A také si Vás dovoluji upozornit na to, že národy stvořil sám Bůh, dle biblické pověsti pod Babylonskou věží. A nepochybně sám Bůh chce, aby národy nadále existovaly a lišily se, protože Kristus nikdy nedal svým následovníkům pokyn, aby všechny učili jednomu jazyku, ale naopak seslat Ducha Svatého, který způsobil, že apoštolé mluvili různými jazyky. Bůh si přeje rozmanitost, na niž nepoukazuje jen Bible, ale všechno úžasné a rozmanité stvoření kolem nás. Jednotni máme být ve víře a lásce, nikoli v národnosti a jazyku.

S. Netzer 5.10.2017 9:20

Re: Odpůrci migrace nejsou náckové, jsou jimi neomarxisté,

Pokud Vám věta "odpůrci migrace nejsou náckové, jsou jimi neomarxisté, kteří chtějí zaplavit Evropu nacibolševickou islámskou ideologií" dává smysl, tak klobouk dolů.

J. Černý 5.10.2017 9:20

dva zdroje...

I má zkušenost z diskusí s lidmi je podobná - tak jak je trefně popsáno v článku.

V. Student 5.10.2017 9:01

Re: Odpůrci migrace nejsou náckové, jsou jimi neomarxisté,

Jedním z leitmotivů Němců, jak jsem při své návštěvě vypozoroval, je poukazovat na rozdíly mezi současným Německem, tedy sebou, a Německem nacistickým.

Takže když jsme se ptali, podle čeho dělí migranty, s neskrývanou hrdostí nám sdělili, že tohle patologické nálepkování lidí prováděl psychopat Hitler, a už je to bohudíky pryč. Takže se zmohli akorát na nálepku "osoba s migrantskou minulostí" resp. "s migrantským pozadím", toť vše. Aby náhodou nenapodobovali Hitlera. Nebyl jsem jediný, kdo byl tou argumentací uveden v úžas.

Vaše poznámka mě s definitivní platností přesvědčila o tom, že jste opravdu "osoba s německým pozadím", protože taková citlivost na nálepkování, obzvláště "s nacistickým pozadím" je ryze německá záležitost.

Už si vy Němci odpusťte. Vykašlete se na poťouchlíky, kteří vám pořád připomínají nacismus. S vinou umí konstruktivně zacházet málokdo, většinou se její neodpuštění používá jako bič na lidi, a ve vašem případě na celý národ.

Pak třeba pochopíte, že tahání muslimů do vaší země, coby důkaz vaší dobroty, je zcela kontraproduktivní záležitost.

V. Student 5.10.2017 8:47

Re: Myslím že to bylo v Belgii.

Důležitý dodatek - nešlo o pár jedinců, mluvíme tady o desítkách tisíc lidí.

S. Netzer 5.10.2017 8:43

Re: Odpůrci migrace nejsou náckové, jsou jimi neomarxisté,

Vy už jste se z toho nálepkování definitivně pomátla.

V. Student 5.10.2017 8:42

Myslím že to bylo v Belgii.

Mnoho nelegálních migrantů vyřešila vláda tak, že jejich pobyt zlegalizovala. Prostě se z nelegálů stali legálové. Stalo se to dvakrát, ve dvou vlnách, roky si už nepamatuju, ale snížili tak počet nelegálních migrantů o 90%.

Oni si to tehdy pochvalovali, protože toto řešení vypracovaly jejich poradní orgány (no neziskovky!) a i to chválení sepsaly ony. Politici to už jen přežvýkali. Takhle to chodí.

I. Babková 5.10.2017 7:47

Re: Respektuji humanistický a humánní postoj autorův,

Ten neřád v Evropě jste popsala velmi trefně. Jen se obávám, že záchrana možná není (s eventualitou, že Mutti Merkel se probere, nepočítám). Jestli půjde ke dnu Německo, my půjdeme s ním.

J. Fridrich 5.10.2017 7:46

Dnešní svět - myslím tím křest'anský Západ, bude

Dnešní svět - myslím tím křest'anský Západ, bude muset - a to velmi rychle dospět k zcela zásadní skutečnosti a nekorektně-tedy pravdivě konstatovat, že civilizační úrovně a vyspělost jednotlivých etnik, zemí, států, lokalit-tedy lidí žijících v dnešní době na naší planetě je RŮZNÁ a mnohdy velmi odlišná. Stupnice hodnot, rozvoj společnosti, její kultura, hygiena, tolerantnost, vztah k ženám, k dětem, schopnost akceptovat jiné pohledy na vývoj světa-to vše je velmi ODLIŠNÉ v různých částech světa. Konkrétně země tak zvaného Západu, tedy křest'anské, Euro-Atlantické civilizace jsou nepochybně vyspělejší a to nejen ve vědě, technice, technologiích-ale právě v uspořádání své společnosti, hlavně v její humánní podobě, demokracii, práv a svobod svých občanů.V jiných částech světa jsou zcela jiné hodnoty a je zajímavé, že když přijdou k nám, tak místo spokojenosti a vděku za nový domov přináší až nepochopitelnou NENÁVIST. Raději tedy tyto světy nesměšovat-a když už, tak jim pomoci u nich doma, ale pozor na jejich přemnožení. Uskutečnění této záchrany Evropy půjde jen změnou vůdců hlavních Evropských zemí a ve vedení EU v Bruselu..

Z. Žíkovecký 5.10.2017 7:28

"Tradice Palackého" a jeho "hloupé a odpudivé" heslo

Tak autor se sice hlásí k tradici Palackého, ale jeho heslo mu připadá "hloupé a odpudivé".

T. Kohout 5.10.2017 2:23

?

Jak jste do toho všeho mumraje zahrnul i Boha, to nechápu. Odvolávání se na Boha nám moc nepomůže, abychom si tady tu naši zem udrželi. Ve jménu otců i dědiců. Nechci ale znít jako generál Lee. Spíš jako K.H.Mácha.

H. Lukešová 5.10.2017 1:06

Odpůrci migrace nejsou náckové, jsou jimi neomarxisté,

kteří chtějí zaplavit Evropu nacibolševickou islámskou ideologií. Nacisté a muslimové byli během WW2 a i po ní vřelými spojenci, Hitler získal titul čestný muslim a muftí Husejní zase titul čestný árijec. Máme se co učit od Izraele. Izrael svou zemi nenechá zaplavovat černochy, které vyhošťuje, z 64 312 zůstalo v Izraeli už jen 35 540.

Navíc, tito černoši zastávají antisemité postoje, velebí Hitlera, jsou "vděčni nacistům,že zabíjeli Židy", věří, že Židé opustí svou zemi Eretz Jisrael a obsadí ji oni a zaislamizují. Jenomže to se přepočítali, černoši odtáhnou z Izraele. Nutné však je poznamenat, že Falaši nejsou nějací černoši ani Afričané, jsou Etiopané a jsou Židy.

O. Zuckerová 5.10.2017 0:50

Respektuji humanistický a humánní postoj autorův,

nicméně "zakládat (dnes!) politickou stranu, která by omezila migraci", je představa hodně naivní. Jsme uprostřed hořícího domu, kde si těžko budeme zařizovat pohodlný pokojíček, ve kterém bude hořet jen trochu. Navíc nám dva nejsilnější evropské státy - Německo a Francie -prostřednictvím jimi ovládaného aparátu EU vyhlásily otevřenou válku a protože k nám (zatím) nemohou s tanky, rozhodly se nás ekonomicky zničit tzv.každodenními pokutami za to, že si jimi zapálený oheň nepřenášíme domů. Obzvlášť nechutné je předstírání "spravedlivého" postoje "padni komu padni" (chachá) - pokutu dostane i Lucembursko, rodiště Junckera (vidíte, já neberu ohled ani na svou vlast!!), to je ovšem tak nezřízeně zazobané, že tam snad mají i chudé domácnosti zlatá sedátka na WC. To může platit pokuty třeba do roku 3200 a pořád bude ve vatě. (Krom toho nevěřím, že by bankéřská lobby stála o destabilizaci země, spravující velkou část současného kapitálu. Jde tedy jen o to, aby se snadno vyplatila - pro ni je určená pokuta směšný pakatel.) Jediný rozumný postoj pro nás je dle mého názoru "Zachraň se, kdo můžeš!"