2.5.2024 | Svátek má Zikmund


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Dalmatinská výzva

Černobílé vidění světa, povrchní přístup, zjednodušené konstrukce – to vše přiživované oběma stranami zvětšuje jen příkopy mezi lidmi a hysterii. To se projevuje osočováním, značkováním, někdy i urážením, stigmatizací či dokonce ukončováním přátelství, čehož jsem byl několikrát svědkem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Kanioková 3.11.2016 21:53

Brilantní text proti PAUŠALIZACI

Š. Hašek 3.11.2016 22:21

Re: Brilantní text proti PAUŠALIZACI

Všimla jste si, že autor straní jedné straně?

Nevyčítám nic, jest to normální. Horší jsou "Švejnarové".

Dobrý článek, ale vysvětlujte to někomu, kdo vyznává jen "jednu volbu - tu svou"!!

S. Prokopová 3.11.2016 13:56

Souhlasím.

Jasné, stručné, výstižné.

V. Povolný 3.11.2016 11:17

Vidím to podobně

ale asi nás nebude mnoho.

J. Chaloupka 3.11.2016 11:58

Naopak, myslím, že je nás většina.

Ostatně ta presidentská volba byla prostě volba Sofiina. Jen ti, co prohráli, to dodnes nemohou strávit.

I. Schlägel 3.11.2016 13:53

Re: Naopak, myslím, že je nás většina.

Ale jděte. O trávení prohry u mnoha "fanoušků" Zemana není řeči. Mezi nimi jsou mnozí, co jim vadí zejména Zemanovy lidské vlastnosti, kterými se proslavil již od svého nástupu do vysoké politiky. Stačí si připomenout jeho přešlapy a lidi, kterými se obklopoval a obklopuje. Ano, ti lidé mu jsou či byli užiteční a Zeman je čistokrevný pragmatik. Tím hůře.

Š. Šafránek 3.11.2016 10:52

A kde se to dá podepsat?

Také se cítím být dalmatinem.

J. Růžička 3.11.2016 10:36

Ano, je to tak

Jenomže politici a jistí mluvčí zjistili, že toto škatulkování a používání prázdných floskulí, viz např. pražská kavárna, xenofobní společnost, fašizující oponenti..a mnohých jiných, prostě funguje a přináší sympatie a politické body. Všechno se zjednodušuje, klouže po povrchu, hlavně že adresáti oněch poselství slyší to, co slyšet chtějí. Dalmatinská výzva v těchto mělkých vodách neuspěje. Snad zavést již na základní škole předmět umění diskuze? Umět si vytvořit, dokázat obhájit svůj názor na základě faktických, relevantních argumentů, ale i chápat a nepranýřovat, nezesměšňovat názor odlišný. Mnohým mladým lidem dnes vládnou mobilní telefony a internet, lajky a komenty. Žijí ve virtuální realitě. Kluk sedí s děvčetem ve vinárně, před sebou na stole mobily a datlují, píší si s nepřítomnými, ale s tím koho mají po boku nemluví, nediskutují. Sousedovi se podřezala dcera, neboť na facebooku o ní cosi napsala kamarádka... Zkratkovitost, povrchnost, sebestřednost, nevzdělanost...to se to pak vládne pomocí škatulkování. A nejen u nás.

I. Schlägel 3.11.2016 13:54

Re: Ano, je to tak

Máte pravdu. Navíc ani prezident nám nejde příkladem ;-)

R. Morava 3.11.2016 10:29

Uvědomit si že svět není černobílý a nemají nás!

To je ta podstatnější věc než se zdá! Naštěstí hodně Čechů a Moraváků už to pochopilo. Pokud to pochopíme všichni, tak jednoduše s námi orat nebudou ani politici ani EU ani svět (jen si to musí uvědomit v celé Evropě).

Příklad je pomoc uprchlíkům a rozvojovému světu. Stejné množství peněz investované na podporu rozvojových zemí, může zachránit před hladem a smrtí a životem v přelidněné zemi NÁSOBKY lidí než jejich "investice" do "lovení" sebevrahů, kteří z vlastní hlouposti tonou na moři a pak většina z nich tvoří nenávistná vlastizrádná gheta.

Pravda je, že jsou ještě lidé, kteří ať řekne Zeman cokoliv MÁ pravdu a druzí NEMÁ pravdu. Je to vidět třeba na diskuzích, kde pes je naštěstí vyjímka.

Bohužel největší tendence ke stádovitosti je vidět na Západ od naší hranice. Tam ještě dnes polovina lidí nechápe že světlé zítřky o demokracii, rovnosti a lidských právech halasně prohlašují lidé, kteří vůbec netolerují a neposlouchají ostatní (nejsou demokratičtí), jsou placeni z jejich peněz (nerovnost) a "lidská práva" používají jako beranidlo pro omezování práv ostatních.

J. Chaloupka 3.11.2016 12:00

Obávám se, že největší tendence ke "stádnosti" je v našich

médiích. Tam totiž již nepůsobí novináři, ale prodavači emocí a každý konflikt je jim dobrý.

J. Kanioková 3.11.2016 21:43

Jen v našich ???

Vždyť to je děs, kamkoliv dohlédnete. Vládne MEDIOKRACIE - samozřejmě že její metastázy mají různé odstíny, podle toho, kdo je podporuje.. nebo naopak, komu to konkrétní médium fandí..

Je to celosvětový trend, že ofic. médiím ubývá odbyt, snižují náklady, protože různé weby jim odebírají čtenáře.. Sice je to děs, jak je tam čím dál víc inzerce, která mi pije krev, ale..

P. Lepew 3.11.2016 10:19

Podepisuji bez výhrad.

B. Rameš 3.11.2016 10:11

A tak

já bych to taky podepsal...

L. Severa 3.11.2016 10:03

Ano,

ale ta polarizace jde již z těch nejvyšších evropských míst. Když nevěříš v mírumilovnost Islámu jsi xenofob a rasista. Ber to jako fakt, i když každý ví, že než začali řádit ti jeho stoupenci, tak nepadala letadla ani se nezřítil mrakodrap, neznali jsme ta ponižující bezpečnostní opatření. Nelze věřit, že to způsobuje jen nepatrná část vyznavačů této víry, když si tito "odpadlíci" dokázali vytvořit i vlastní stát proti kterému se musí bojovat kolektivně. Nějak mi to nejde být se svým názorem uprostřed !

J. Kanioková 3.11.2016 21:50

Ano, je to tak..

Jenže to jde už od západu, od "vysokoškolských" elit, zblblých na univerzitách obskurních oborů. A od různých aktivistických spolků, které "někdo" financuje !

P. Lenc 3.11.2016 9:32

Bylo by

to pěkné, ale chtít po novodobých Jakobínech na obou stranách toleranci je bohužel pouhá sci-fi.Bude to ještě veselé.

R. Morava 3.11.2016 10:00

Re: Bylo by

Myslím, že nebude, pokud bude tyto žabomyší spory většina národa ignorovat, zat9m jsou lidé zdá se rozumní. V podstatných věcech jako je migrace je to možná s vyjímkou Prahy, kde je větší koncentrace multikulturalistů(ek) a gendristek většině lidí jasné.

M. Valenta 3.11.2016 9:29

K řádění prezidenta

je tedy podle Vás nejlépe mlčet.

T. Urbanec 3.11.2016 10:07

Re: K řádění prezidenta

Myslím si, že to tím autor nemyslel. Zcela s ním souhlasím v tom, že každý soudný člověk, který nemá potřebu stádně se sdružovat by měl svou hlavu používat. Tedy ne, že nesnáším Zemana a proto budu v táboře anti Zeman a nebo naopak. To je to, co nás žene do záhuby. Bohužel představa my a oni je v nás hluboce zakořeněná. Nicméně jsou zde obecně platná zle, proti kterým je potřeba se ohradit vždy. A tato zla pro mě zcela jednoznačně představuje autokracie, byrokracie, diktatura. Což vše je pro spjatou s Komunismem, Fašismem, Reálným socialismem a všemi dalšími -ismy. A proti tomu bychom se měli stavět bez ohledu na to, koho mám rád a koho ne.

Pravdou je však fakt, že pan prezident svým vystupováním a jednáním jednoznačně patří do kategorie politiků, které bych už nikdy nechtěl sledovat jinde než v učebnicích dějepisu, kde jim bude věnován krátký negativně hodnotící odstavec.

Do stejné skupiny politiků bych však taktéž zařadil i ty, kteří nekriticky podporují popírání osobních práv a svobod ve jménu nějakých vyšších dober.

člověk se od zvířat liší tím, že dokáže myslet a vystupovat jako samostatně uvažující entita a tak bychom se měli chovat.

Nicméně, pokud má někdo jiný názor, já mu ho neberu a pokud mi jej nebude vnucovat, budu ho respektovat.

M. Valenta 3.11.2016 10:23

Re: K řádění prezidenta

Pane Urban, Zeman je nebezpečný člověk. Ale asi jsem naivní, že si za prezidenta představuji někoho, kdo nelže a nejezdí se do Číny ( a to diktatura je) učit jak stabilizovat společnost.

R. Morava 3.11.2016 10:46

Re: K řádění prezidenta

Pane Valenta, já nevím, jak moc může být Zeman mstivý a nikdo nevíme jak často pravdu má a nemá (to ví jen Bůh). Jenomže, jsme v demokratické zemi, prezident u nás ani nemá moc pravomocí. A jestli smlouva s Čínou nebyla odsouhlasena vládou či parlamentem, měla by být právně napadena její platnost. Zeman není šéf komunistického SSSR. Zeman je starý pán a i když ho ještě jednou zvolí, není jistota že se udrží celé období. Vaše obavy jsou myslím přehnané.

Ale hlavně, nejste Bůh ani vy, ani já, ani Zeman. Určitě existuje názor nebo akce prezidenta Zemana s kterou souhlasíte, i když si to nerad připustíte. Protože je to podstata tohoto článku, zkuste si ho přečíst ještě jednou.

M. Valenta 3.11.2016 13:35

Re: K řádění prezidenta

Moje obavy pane Morava přehnané nejsou, protože Zeman připravuje půdu pro další. A to že s ním mohu v něčem souhlasit, což je pravda, na jeho nebezpečnosti nic nemění. Víte, když si někdo přivede mluvčího z Haló Novin a ještě jim popřeje k výročí, tak to pokládáte za projev čeho? Když někdo 2 dny po anexi Krymu velí k tankovému útoku a pár dní poté otočí o sto procent, tak to pokládáte za co?

Ale máte pravdu, Zeman není to nejhorší, tím nejhorším je jeho podpora.

I. Schlägel 3.11.2016 13:56

Re: K řádění prezidenta

Tak toto zase podepíši já. Děkuji.

M. Prokop 3.11.2016 12:03

Re: K řádění prezidenta

Jistěže je, ovšem článek je o něčem jiném.

K. Janyška 3.11.2016 9:21

Jo ? A co je to civilizace obchodem a spontánním řád

lidské interakce a lidského světa, víte ? Ne ? Pak jděte do háje i se satirou nebo co to je... Dzp.

B. Rameš 3.11.2016 10:15

Re: Jo ? A co je to civilizace obchodem a spontánním řád

Spontánní řád lidské interakce je, že když někdo někoho dlouho se*e, tak může dostat přes držku. Podotýkám, že to je pouze odpověď na vaši otázku... Pzd.

K. Janyška 3.11.2016 18:33

Re: Jo ? A co je to civilizace obchodem a spontánním řád

Ano ? Ale hooowno... Dzp.

M. Prokop 3.11.2016 8:40

Tak to už jsme, pane Nachere, alespoň dva.

.

S. Donát 3.11.2016 9:27

Re: Tak to už jsme, pane Nachere, alespoň dva.

Já se s dovolením připojím. To černobílé vidění a škatulkování na MY a ONI je mi z duše protivné.