7.5.2024 | Svátek má Stanislav


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Co budeme dělat, když...

Již od počátku věků se lidé sdružovali do tlup, později do rodů a kmenů. Přežít sám bylo vždy velmi těžké, dlouhodobě nemožné.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Klepetko 2.8.2016 12:18

Re:

Pane Rudolfe dobrý den, ani jsem se Vás nezeptal, jestli jste náležitě ocenil toho "alternativního býka, který zůstane alternativním býkem, i kdyby na housle hrál". Nemyslíte že by se i Váš hodnotící soud nemohl tak nějak ještě trochu zpolitkorektivizovat? :-). Já Vám řekl tu nepříjemnou pravdu o Vás takovým způsobem, že jste se jistě pobaveně pousmál. Nezkusíte to také? Nechcete kazit panu Popovskému náladu jen tak samoúčelně, že to není pravda?

P. Rudolf 2.8.2016 13:35

Alternativní býk?

Pane Klepetko, děkuji vám za váš, jistě upřímný názor na mne, ale musím se omluvit, nečetl jsem ho. Jistě byl inspirativní.

Pan Popovský je mi naprosto putna, ale když už on dostal od admina a Neffa tu možnost, pastovat sem své hámotiny, tak věřím, že ani mně nezakážete na ně reagovat. Nic jiného v tom nehledejte. A to pomíjím fakt, žke panu autorovi tu potenciální možnost kazit náladu mně (ač tak k vasšemu ujištění nečiní) a jiným neupíráte.

V. Klepetko 2.8.2016 13:47

Re: Alternativní býk?

Já ji vlastně neupírám nikomu... A s tím "nečetl" se mýlíte - protože na ten názor právě reagujete :-)

P. Rudolf 2.8.2016 14:12

Re: Alternativní býk?

No, možné je všechno. Vy ale píšte, že jste mi řekl nějakou "nepříjemnou pravdu o mně", ovšem já o té vaší zdrcující kritice nic nevím. Al zase tak pozorně vaše příspěvky nečtu, to je fakt.

V. Klepetko 2.8.2016 14:25

Re: Alternativní býk?

Na tu "zdrcující kritiku" právě hledíte :-)) Ale zpět k panu Popovskému: je to slušný člověk, který nikoho neuráží , s nějakým svým názorem. Již několikrát jste napsal, že Vám "nesedí", všichni to už víme, takže k čemu je to dobré, stále to opakovat, v této stručné podobě?

M. Prokop 2.8.2016 12:06

Re:

Ironii oceňuji ...

S. Netzer 2.8.2016 9:44

Re: Robejšek light.

Pro názornou ilustraci svých myšlenek mohl autor přidat nějakou líbivou scenérii od Josefa Lady.

V. Klepetko 2.8.2016 12:46

Zajímavá asociace...

Vidím, že existenciální napětí, skryté v nitru prvoplánově jednoduchých scenérií Josefa Lady, Vás také oslovuje. Mám rád asociativní myšlení a ta Vaše asociace je velmi zajímavá... Přemýšlel jsem, jaké postavy a scenérie evokují Vaše komentáře, paní Netzer...

Asi to bude něco od Pirosmaniho!

S. Netzer 2.8.2016 13:00

Re: Zajímavá asociace...

Nebude. K tomu kulturnímu okruhu netíhnu.

Například takový Denis Bauquier je mi určitě bližší.

V. Klepetko 2.8.2016 13:43

Re: Zajímavá asociace...

A co z českých autorů? Ne ten autor. který Vám "sedí", ale s kterým by bylo možné asociovat Vaše texty. Typoval bych to na Jirku Dokoupila. Dobře ho znám, kamarád je jeho velký fanda a sběratel , něco z něj v těch Vašich komentářích je :-)

J. Žitný 2.8.2016 9:44

Re: Robejšek light.

Berete mi slova z ust, pane Rudolfe...:-)

L. Popovský 2.8.2016 9:48

Jste všichni velmi laskaví. Teď už nám tady chybí jen paní Václavíková...

M. Prokop 2.8.2016 12:07

Re:

Žitný je plnohodnotná náhrada.

S. Netzer 2.8.2016 12:11

Re:

Příspěvky ad rem oceňuji ...

P. Rudolf 2.8.2016 7:51

Autor navrhuje

návrat kamsi do středověku. I kdyby se to někomu líbilo, tak doba je někde úplně jinde. Nejen, že jsou rodiny, přátelé, známí rozeseti po celé planetě, čímž hranice (všeho druhu) ztrácí význam, ale taky kolem nás je plno cizích lidí, kteří začasté o naši pomoc vůbec nestojí. Nedůvěra je přirozená věc. Jistou pospolitost je možno zaznamenat už jenom na venkově, ale i tam mílovými kroky mizí.

Navíc jsme bohatí a tak si na různé činnosti najímáme odborníky, a to i kvůli tomu, že věci a problémy se staly natolik složitými, že to už jaksi sami zvládat neumíme.

Cesta vede úplně jinudy - zavádění pořád nových a nových služeb (samozřejmě placených), které nám pomůžou lépe a pohodlněji zvládat naše problémy. Lidé totiž budou čím dá víc nuceni opouštět svou rodnou vísku a štěstí hledat někde jinde, kde nikdo známý nebude.

Z. Rychlý 2.8.2016 8:33

Re: Autor navrhuje

Totální individualismus ? Totálně mimo.

I ti, co opouštějí rodnou vísku, jsou vděčni za zázemí, které jim poskytuje právě rodná víska (tedy rodina). Autor má určitou pravdu, i když utopickou, vy žádnou. Zavést službu na odnášení nákupu ? Nepochopil jste podstatu - jde spíše o kontakt mezi lidmi, než o samotný nákup.

P. Rudolf 2.8.2016 8:50

Re: Autor navrhuje

Ano, autor má v lecčems pravdu a mohl by s ní klidně natočit i nový tv seriál typu F.L.Věk. S realitou dneška to však nemá nic společného (už vidím, jaké zázemí poskytuje rodná víska svému rodákovi v jeho každodenních starostech někde v Austrálii). Ale sněte dál.

V. Klepetko 2.8.2016 22:01

Re: Autor navrhuje

Mám nejstarší dcerku 5 let provdanou v Austrálii a ujišťuji Vás, že rodná víska má stále nezanedbatelné možnosti, jak do těch každodenních starostí z Prahy významně inherovat :-)

P. Dvořák 2.8.2016 3:36

Samozřejmě by bylo hezké, si takto pomáhat.

Jenže autor špatně vyhodnotil roli státu. Stát nás nenechal na holičkách. Nene! Stát se o nás stará, jak nejlíp myslí, že to jde. A tím zadělává na většinu problému, které bude nutno řešit dále popsaným způsobem.

Dobré zatím je, že náš stát na rozdíl od některých "západních demokracií" ještě zcela nerezignoval na obranu našeho území a bezpečnostní situaci uvnitř země.

R. Langer 2.8.2016 10:22

Re: Samozřejmě by bylo hezké, si takto pomáhat.

Ano, byl by to v podstatě takový návrat k vzájemné výpomoci běžné v každé socialistické společnosti - já na bráchu, brácha na mě, a stát necháme stranou... ;-)

L. Popovský 2.8.2016 10:39

Re: Samozřejmě by bylo hezké, si takto pomáhat.

Můj příspěvek byl myšlen, pane Langere, jako apel na zlepšení našich mezilidských vztahů jak v rodině, tak i v komunitě.

Také jsem chtěl upozornit na to, že je v našem okolí řada lidí, která má problémy a my si to vůbec neuvědomujeme. Sám jsem s překvapením zjistil, že v mém okolí již někteří lidé vůbec nevycházejí ven z domu, nebo že již nezvládají to či ono. Prostě máme spoustu vlastních starostí a na své okolí bohužel zapomínáme.

Moje zkušenost je, že lidé za pomoc rádi zaplatí a jsou vděční. Oni se často nemají na koho obrátit.

Z. Lapil 2.8.2016 18:43

Re: Samozřejmě by bylo hezké, si takto pomáhat.

Prosím, čtěte pořádně: "Kladu si otázku: Co budeme dělat, když nás náš stát nechá na holičkách?"

Autor si nemyslí, že nás stát nechal na holičkách. Autor se ptá, co kdyby nechal.