4.5.2024 | Svátek má Květoslav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Předseda 14.8.2007 11:23

Re: Je to hovňouskovský odvárek, ten blbočlánek.

Něco jiného než nadávky a urážky svedeš napsat? Pravděpodobně budeš čtenář odchovaný na Novinkách.cz, nemýlím se, že?

jk 14.8.2007 11:28

Re: Je to hovňouskovský odvárek, ten blbočlánek.

  Milý Honzo, ten kretén, hovado a zrůda prof.  MUDr. Pavel Pafko, DrSc.,  patří ke světové špičce v oboru plicní chirurgie. Je přednostou  III. chirurgické kliniky 1. lékařské fakulty       - Fakultní nemocnice University Karlovy v Praze - Motole. To  abys věděl, čemu se vyhnout, kdybys náhodou někdy potřeboval opravit  pajšl. Taky s ním ne ve všem souhlasím, ale budu-li potřebovat, rozhodně se mu vyhýbat nebudu.

Volkswagen 14.8.2007 17:05

Re: Re: Je to hovňouskovský odvárek, ten blbočlánek.

Dobrý automechanik může být blb. Dobrý chirurg také.

katango 14.8.2007 18:19

Re: Re: Re: Je to hovňouskovský odvárek, ten blbočlánek.

Souhlasím.Budu 100 % respektovat páně profesorovy názory z oblasti hrudní chirurgie.Té nerozumím a on ano.Pokud však zabrousíme mimo přísně odborná témata,nemá pro mne jeho názor větší platnost než třeba Lojzy Nováka z Horní Dolní.A názory prezentované v článku se mi nelíbí.Já dám přednost svobodě,taky proto,že nesvoboda má tendenci se neustále prohlubovat.Kde by to asi,pane profesore skončilo ? A kam by to mohlo dojít,aby vám to vadilo ?

Lubomír FANTA 14.8.2007 9:45

Čipy nezvyšují bezpečnost!

Čipy v nemocnicích (a samozřejmě i jinde, ale ta mantra o těch nemocnicích je hodně omílaná) NEZVYŠUJÍ bezpečnost pacientů. Právě NAOPAK! Vzpomínáte si na ty (nejen) vtipy ve smyslu: Já vidím, že jste chlap, ale v počítači je napsáno, že jste žena! Kolikrát jsme se pobavili nad faktem, kdy 106letá osoba dostala přihlášku do první třídy? To nejsou žádné výmysly, teoretické možnosti - to jsou fakta. Vzpomeňte například na hysterii kolem Y2K. A to přitom nakonec k ničemu nedošlo, byla to jen nafouknutá bublina.

Obchází mě hrůza při představě, že nastane doba kdy bude myslící a vzdělaný personál s citlivým přístupem k pacientům nahrazen nemyslícími idioty (jedno zda stroji nebo lidmi), kteří udělají cokoliv, co jim Bůh Počítač nařídí. Už jste někde slyšeli o tom, že počítačové programy jsou nedokonalé a mají chyby? Kdo za to ponese zodpovědnost? Počítač?

To už vůbec nemluvím o absolutně reálné skutečnosti snadného zneužití proniknutím jiných osob do počítačových systémů.

V jiných aplikacích, než jsou nemocnice, platí mé výchozí tvrzení analogicky také. Viděli jste The Net? No, jistě, to byl jen film! Ano, to byl jen film. Realita je dnes již samozřejmě o hezký kus dál. No nic, strkejte dál hlavu do písku a krk do oprátky.

Ale svůj krk. Nestrkejte tam můj!

Saul 14.8.2007 9:32

Já s autorem docela souhlasím

Prošel jsem si  - většinou velmi odmítavé - příspěvky a musím konstatovat, že mi připadají dost prostinké. Také si potrpím na osobní svobodu, ale pocit ohrožení mi docela vadí, takže bych dal přednost zvýšenému zabezpečení. Jak to má být konkrétně prováděno, to bych ponechal k rozhodnutí odborníkům, ale samotnou potřebu posílení kontrolních mechanismů pociťuji rovněž. Je samozřejmě třeba dbát, aby toho nebylo zneužíváno, ale to je problém téměř jakéhokoliv opatření, včetně té co nejneomezenější svobody, jíž se mnozí diskutéři tak vehementně zastávají.

Jara London 14.8.2007 9:38

Re: Já s autorem docela souhlasím

Kdo má podle Vás dbát, aby "to" nebylo zneužíváno? A můžete uvést jediný příklad z historie posledních 10 let ČR, kdy o konkrétním provádění čehokoliv rozhodli odborníci? Děkuji za informace, docela se na ně těším.

Hawk 14.8.2007 11:44

Re: Re: Já s autorem docela souhlasím

Já bych to neomezoval na ČR. Informace jsou ve větší nebo menší míře zneužívány všude. Docela mne děsí jak Britové pokorně přijímají neskutečná kvanta kamer, která tam mají.

Jara London 14.8.2007 12:36

Re: Re: Re: Já s autorem docela souhlasím

To je fakt Hawku. Za většinu z nich vděčí zejména sociálně-demokratické vládě Mr. Blaira. Je pravda, že i útokům z roku 2005. A je také pravda, ře proti nim stále více protestují. Britové nikdy nebyli zvyklí měnit svobodu za bezpečí. A podle mých přátel to nehodlají nijak měnit.

Jara London 14.8.2007 9:43

Re: Já s autorem docela souhlasím

Saule, je tu ještě ještě jedna možnost. Prostě prostinkému vše prostinké....!

Vocílka 14.8.2007 12:27

Re: Já s autorem docela souhlasím

Upřímně řečeno ani já nemám nic proti očipování pana profesora nebo Vás Saule. Ale já, ačkoliv si o sobě myslím,že jsem nezajímavý, spořádaný občan nechci být dálkově sledován a řízen. Docela mi za minulého režimu stačilo být sledován domovním důvěrníkem a uličním výborem KSČ. Proto bych se čipování bránil co by mi síly stačily.

tris 14.8.2007 9:00

No..

Proti terorismu se každý z nás do jisté míry může bránit - vyhýbat se přelidněným místům, nejezdit MHD, nelítat letadlem... ale jak se bránit proti zneužití státní moci? Co když se ti "teroristé" dostanou do státních složek? Co pak?

KIKA 14.8.2007 12:05

Re: No..

Tak nevím, byla jsem tuhle v Praze, v centru, a nedovedu si představit, jak se lze vyhnout davům lidí, či cestování v MHD.  Samozřejmě - letadlo nemusím - ale cesta do práce? A pokud mne moje chabá paměť neklame - tak k teroristickým útokům nedocházelo na liduprázdných místech, ale vždycky tam, kde byla největší koncentrace lidí.  A sorry - když mně při úspěšné akci teroristé (či obyčejný grázl s nožem) zabijí někoho z blízkých, budu se ptát, jaká byla bezpečnostní opatření včetně kamerového systému. Zkuste se na tenhle problém "omezování osobní svobody" podívat i z tohoto úhlu pohledu. Třeba pak také dojdete k názoru, že raději o jednu kameru v ulici víc, než neidentifikovatelný tvrah, běhající na svobodě.Neřeším otázku státní moci - řeším jenom otázku života a přežití obyčejného člověka.

Jara London 14.8.2007 12:43

Re: Re: No..

KIKO, víte že podle hodnocení specialistů z CIA kamerové systémy nejsou schopny zabránit ani primitivním teroristickým útokům? Reakční doba mezi snímkem, jeho vyhodnocením a akcí výkonné složky ve sledovaném prostoru je stále příliš dlouhá. Daleko větší důraz musí být kladen na výchovu lidí a jejich schopnost samostatné reakce na nebezpečí. Tedy postup, od kterého jsme se sami odřízli zrušením vojenské služby a likvidací výchovy dětí k obraně a zajišťování vlastní bezpečnosti na školách (dříve CO).

KIKA 15.8.2007 13:35

Re: Re: Re: No..

Ale to víte, že to vím. Ale měla jsem na mysli spíš onen dopad - grázl byl  zachycen, dopaden a jemu (či jeho obhájci) se u soudu bude těžko tvrdit, že ten nůž v ruce nedržel a oběť podřízl někdo úplně jiný. Jinak s Vámi samozřejmě souhlasím - ovšem školní výchovný systém je podle mne nastaven takovým způsobem, že kurzy obrany by spíš potřebovali samotní kantoři . Nicméně to je téma úplně jiné - ale věřím, že by vyvolalo stejně bouřlivé diskuze a reakce, jako příspěvek prof.Pafka. Přeji Vám krásný den. A bezpečí, kamkoliv vstoupíte.  

A.S. Pergill 14.8.2007 8:39

Typický příspěvek poděšené ovce

Přitom pan doktor je +- moje generace, a já ještě pamatuji dobu, kdy se zdaleka nezamykala všechna auta (o domech nemluvě) (a byla daleko menší pravděpodobnost, že auto do rána zmizí).

Cesta podle mého názoru spočívá v tvrdé eliminaci kriminálních živlů (např. tresty smrti i za opakovanou recidivu "méně závažných" úmyslných trestných činů). Dalším krokem ze tmy by bylo uzákonění automatické ochrany objektů (samostříly a jiné nástrahy) - bohatě by stačil jednoznačný zákon, že za úraz nebo smrt při úmyslné trestné činnosti si může každý sám (a za nezletilé a nesvéprávné za to mohou rodiče nebo zákonní zástupci).

Čipování rozhodně bezpečnost nezvýší, ale umožní časem např. zjistit, jak kdo hlasoval při volbách (čip komunikující se skrytou kamerou za plentou). Velice snadno se s jeho pomocí dostaneme do situace, kdy už nebude možné hovořit ani o formální demokracii.

dulcibelka 14.8.2007 8:54

Re: Typický příspěvek poděšené ovce

Souhlasím, ale na druhou stranu - takový Abdul s Omarem se čerta starého zajímají o to, jestli se jim při jejich alláhulibé činnosti něco stane.

DJing cheb pako 14.8.2007 10:03

omyl, ze se nestaraji

kdyz se jim nic nestane, je to spatne. Vlastni smrt je cil, je to ta prava shaheedska sluzba Bohu. To rikaji uz od zacatku, ze kvuli tomu vyhrajou. Kdyz jsou ve valce dve strany a jedna chce zemrit a druha si vazi zivota, neni to valka na kterou je zmekcila civilizace zvykla ci pripravena.

Shaheedove se puvodne rekrutovaly jen z tech nejvetsich silencu, ted je to nanestesti stale popularnejsi hnuti, neco jako kdyz se mladi chorvati vrhli koncem 80tych let na sebevrazdy. No a v Palestine plati EU rozsirovani toho kultu mucednicke smrti. Jeste bude veselo...

dulcibelka 14.8.2007 10:13

Re: omyl, ze se nestaraji

Pravda, těch 70 panen už stojí za úvahu...

jm0 14.8.2007 16:33

Re: Re: omyl, ze se nestaraji

a mají taky oba čipy?

Eva D. 14.8.2007 18:32

Re: Typický příspěvek poděšené ovce

Teda, Vy musíte být pamětník. Já si dobu, kdy se nezamykala všechna auta nepamatuju, jen dobu, kdy se odnášely domů stěrače. ;-P

Mejla 14.8.2007 8:35

Řada lidí vůbec není schopna pochopit přirozený pokrok. Používání čipů na identifikaci platebních karet nám umožňuje chodit bez hotovosti,

čipy umožňují bezpečné a komfortní odemykání našeho auta či domu atd. atd. Pracují na zavedení biometrického zámku doma i v práci, což mi ušetří spoustu času a zvýší bezpečí atd. Pokud se odpůrci evidencí a kontrol tak bojí, ať přestanou jezdit s autem na STK, chodit k zubaři, nechat si prohlédnout dítě atd. - vždyť jsou to přece samé kontroly, že ?

Jara London 14.8.2007 8:45

Re: Řada lidí vůbec není schopna pochopit přirozený pokrok. Používání čipů na identifikaci platebních karet nám umožňuje chodit bez hotovosti,

Mejlo, co je to "bezpečí"? Muška jenom zlatá? Zkuste definovat, co si pod pojmem "bezpečí" předstaujete! Pomocí čipu z Vaší karty Vám např. zloději vyluxují konto třeba z Pákistánu , jen to hvízdne. Okopírování signálu z Vašeho čipu umožní komukoliv "vypůjčit si" Vaši identitu a nadělat dluhy za miliony nebo i vraždit. Hádejte, kdo bude muset dokazovat, že to Vy ne, Vy muzikant? Kde to bezpečí vidíte? Začínám rozumět tomu, proč jsou Češi takové ovce.

Richard 14.8.2007 8:10

ševče drž se svého kopyta

Pane doktore je vidět, že svět není černobílý a jednoduchá schémata jsou spíše vyjímkou. Ačkoliv si Vás jako lékaře vážím, ačkoliv jsem antikomunista a bolševiky bych dal na seznam zločineckých organizací tak očipovat sám sebe považuji opravdu za hrubý zásah do soukromí. Možná by jste si měl přečíst Orwela nebo vůbec zjistit co dokáží biometrické technologie. A protože z historie vím co dokáže člověk jeho touha po moci a ovládání mas tak říkám NE. Vy budete asi ovlivněn humanistickou filozofii v tom, že člověk je v podstatě dobrý. Historie lidstva je ovšem krvavá. Takže vaše argumenty by jste měl odpolitizovat a bavit se o skutečnostech jako je osobní svoboda, nezávislost zodpovědnost a pod. Tento článek považuji za velmi slabý

vlasta232 14.8.2007 8:23

Re: ševče drž se svého kopyta

Vážený- pokud je článek  pana doktora slabý- pak Váš příspěvek je jen primitivní demagogie!  Svět se díky narustajícímu terorismu stal takovým jakým je- proto považuji Váš příspěvek za ""BLÁBOL""!

Jara London 14.8.2007 8:40

Re: Re: ševče drž se svého kopyta

Vlasta už sám sebe očipoval - má číslo 323. Přejme mu jeho svaté přesvědčení, že terorista číhá za každým rohem! Jestliže je svět tak nebezpečný jak tvrdíte, proč si ČR zrušila armádu a omezila ji na pár žoldáků, kteří navíc působí zejména v zahraničních misích? Bojím se našich politiků, bojím se omezování osobní svobody, bojím se narůstající moci administrativy EU, která se začíná chovat stejně jako administrativa USA. Neexistující tzv. "Al Quaidá" a Usáma bin Ladin mě nechávají zcela klidným.

richard 14.8.2007 18:47

Re: Re: ševče drž se svého kopyta

Svoboda, moje svoboda není blábol a jestli jste po*****ná strachy je to váš problém. Apropos 99 % příspěvků mi dávají za pravdu takže o co jde ?!?

Skepti/cus Max/imus 14.8.2007 8:01

Krásná ukázka toho, že člověk schopný a vzdělaný(dr. Pafko) je často zcela nemoudrý :-(

Tedy stále platí:

"Those who desire to give up freedom in order to gain security, will not have, nor do they deserve, either one."

Benjamin Franklin

Tedy:

"Ti, kdo se touží vzdát svobody v zájmu bezpečnosti, nebudou mít a nezasluhují ani jednoho."

Jara London 14.8.2007 8:10

Díky, skeptiku.

Vyjádření pana profesora bych bral, pokud by bylo míněno jako provokativní článek k zamyšlení a rozproudění diskuse. Bohužel, je to typická ukázka omezeného myšlení stát(d)ního zaměstnance levicového smášlení, byť ve svém oboru (pravděpodobně) kapacity. Dovolil bych si v tomto smyslu parafrázovat známého českého básníka: "Budem-li všichni ovcemi, je celý národ v haj.lu".

Richard 14.8.2007 8:14

Re: Krásná ukázka toho, že člověk schopný a vzdělaný(dr. Pafko) je často zcela nemoudrý :-(

R^ Lépe bych to skeptikusi nenapsal. Svoboda je dar kterého se nevzdám bez boje. kdyby mě někdo chtěl očipovat musel by mě nejdříve přemoci. A to mám již 45 let čistý trestní rejstřík.