29.4.2024 | Svátek má Robert


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Amnestie a odstraňování portrétů

O poslední prezidentské amnestii toho bylo napsáno už mnoho a já bych ve svém článku nerad opakoval, co již bylo řečeno. Nicméně aby čtenář věděl, kde asi stojím, napíšu, že i já považuji podobu této amnestie za krajně nešťastnou, a pokusím se vysvětlit, proč.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Milota 10.1.2013 9:12

Několik poznámek

l amnestii.

Ta byla vyhlášena nikoliv k 20.výročí vzniku českého státu, ale k 20.výročí druhého rozpadu Československa.

K amnestii V.Havla.

Ta byla vyhlášena až po amnestii, kterou pár týdnů předtím vyhlásil tehdejší president G.Husák, a která se týkala primárně politických vězňů. Havel už amnestoval tedy jen nepolitické vězně. Rozumíme si. Proto bylo tolik problémů. Havlova amnestie byla jen populistické gesto.

Těsně po vyhlášení KLausovy amnestie byl v Právu otištěn dopis pro VK od poškozeného odkudsi od Domažlic .Pisatel píše, jak místní policista zneužil pasovou fotografii poškozeného a formou plakátů s hanlivými komentáři(pomluvami), ji rozvěsil po celém městě. Toto znamenalo víc než jen nemajetkovou újmu. Policista (v podmínce) byl amnestován , poškozenému se samozřejmě neomluvil, směje se mu do ksichtu. A poškozenému se nedostalo žádného zadostiučinění.

P. Remeš 10.1.2013 8:05

Proč obhajovat justici?

"Proto není celkem divu, že soudní řízení trvala dlouho" ... tuhle větu Dana Drápala moc neberu. Osobně si myslím, že to "JE celkem divu"!

Nerozumím, proč celé současné anti-amnestické třeštění útokem na prezidenta tak vehementně hájí naši justici. Každý nadává, jak soudy pracují nekvalitně a pomalu, a když jim to nyní vzkázal Václav Klaus, je to špatně? Všichni vědí, že advokáti jsou paraziti, kteří tyjí z nekonečného prodlužování soudních sporů, a teď jsou lidé ochotni zbožně naslouchat advokátům, kteří amnestii kritizují (a kterým prezident přiškrtil zdroje jejich příjmů)? Ano, lidé jsou naštvaní. Ale kdo zná trochu historii, ví, že naštvanost stála vždycky za hledáním a nacházením "viníků" a za následnými pogromy nesenými ušlechtilými ideami nápravy spravedlnosti. Bohužel ale, masové podepisování petic žádajících "Psům psí smrt" mnozí z nás ještě pamatují ... :o(

O. Kadlec 10.1.2013 12:20

Re: Proč obhajovat justici?

Klaus nic nevzkázal - zmařil jejich práci. Můžeme nadávat na soudy, ale tohle rázem všechno nadávání překrylo. To je jak v tom starým vtipu: Bolí tě nohy? Pojď sem, já ti vypíchnu voko, a zapomeneš na to. Lidi jsou naštvaní a nikdo se nemůže divit: vždyť úspěšný gauner je nakonec vítězem. Deset let si platil skvělé advokáty z lupu, aby oddalovali případné odsouzení, a ta investice se vyplatila. Teď je volný a zbytek lupu může svobodně užívat a odkázat dětem. Není to v dějinách poprvé, ale nechtějte aby policajti, soudci, normální lidi, nebo dokonce oloupení, tleskali.

T. Vodvářka 10.1.2013 12:54

Re: Proč obhajovat justici?

Pane Kadleci, vyjádřil jste esenci problému, vše ostatní je jen omáčka.

P. Remeš 10.1.2013 14:02

Re: Proč obhajovat justici?

"Klaus nic nevzkázal - zmařil jejich práci" ... Ale je to špatně, když za tu práci jsou soudci královsky placeni a výsledek je nap..d? Mám tomu rozumět, že soudci jsou chudáčkové, kterým někdo pobořil kyblíček?

O. Kadlec 10.1.2013 14:32

Re: Proč obhajovat justici?

Asi ne. Asi jde spíš o to aby lidé věřili v řád, právo a spravedlnost.

Pokud vy jste cynik a ničemu nevěříte (to nevím) tak už se u vás nedá nic zkazit. Ale mnoho lidí říká a píše už dvacet let že Klaus drží se zloději. No tak teď to maj černý na bílým. Neni dobrý, když se v národě posiluje taková antivíra.

M. Sedláček 11.1.2013 17:01

Re: Proč obhajovat justici?

Jak víte, že ten člověk je gauner, když ho soud neodsoudil?

Jak víte, že když ho neodsoudili za 8 let, tak ho ještě někdy odsoudí?

Nebylo by lepší, podle Vás, kdybychom ty sprosté podezřelé rovnou stříleli?

P. Pavlovský 10.1.2013 1:39

Ta nepsaná pravidla jsou někdy důležitější, než by se na první pohled zdálo

Ano. Ovšem nejvíc ze všech je porušjuje už 20 let V. Klaus, protože podle něj je ve fotbale "ruka" jenom tehdy, když to rozhodčí VIDĚL. Jinými slovy nepsaná pravidla, "fair play" neuznává. Gól, dosažený neviděnou rukou, platí!

Občané mu teď oplatili stejným: nikde není psáno, že ve veřejných místnostech musí být portrét presidenta. A tak, když občany president štve, když si ho nejenom neváží, ale dokone jej považují za škůdce, když jsou ukřivdění, tak jeho obraz svěsí.

Není to porušení psaných pravidel, ale je to symbol, je to sémiologicky řečeno ZNAK, a to znak veliké emocionální síly. 

Tím spíš, že se neváže k žádnému politickému přesvědčení, že jej nikdo centrálně  neorganizuje, nikdo k němu nikoho nenutí, je to mimo politické strany i mimo pravolevou orientaci.

Obávám se, že to v našich demokratických dějinách nemá presedens. Žádný z našich tří předchozích demokraticky zvolených presidentů nikdy takhle nenaštval většinu národa!

V. Kraus 10.1.2013 9:09

Re: Ta nepsaná pravidla jsou někdy důležitější, než by se na první pohled zdálo

Přesně tak! Václav Klaus byl velmistrem v porušování nepsaných práv. Takže s jistou škodolibostí sleduji, jak se mu to dnes vrací, když někteří starostové nyní sundavají jeho portréty ze svých kanceláří. 

V. Kraus 10.1.2013 9:11

Re: Ta nepsaná pravidla jsou někdy důležitější, než by se na první pohled zdálo

Přesně tak! Václav Klaus byl přímo velmistrem v porušování nepsaných pravidel. Takže s jistou škodolibostí sleduji, jak se mu to dnes vrací, když něktěří starostové odstraňují jeho portréty ze svých kanceláří. 

J. Milota 10.1.2013 9:19

Re: Ta nepsaná pravidla jsou někdy důležitější, než by se na první pohled zdálo

Ano, souhlas

O. Kadlec 10.1.2013 0:20

Velmi pěkný článek,

ale myslím že nápad je to inteligentní, výmluvný. A je to, soudím, myšleno osobně: "Klausi, jdi už. Stříháme ti metr."

Možná se tahle plesnivá amnestie ukáže jako velmi dobrý počin pro budoucnost národa. Obávám se, že Klaus půjde z Hradu rovnou do volební kampaně a že uspěje - a teď abych své černé očekávání pomalu přehodnotil. Možná se stihne tak znemožnit, že ho voliči pošlou do penze. Už je na čase!

M. Stuchlik 10.1.2013 1:12

Re: Velmi pěkný článek,

A místo Klause přijde na Hrad Klausovo politické dvojče Zeman. To si moc nepomůžeme. Pit omý volič nemůže mít slušné politiky.

P. Čížek 10.1.2013 9:53

Re: Velmi pěkný článek,

Kdyby ODS a TOP 09 nemělo soc dem a komunisty a kdyby komunisti a soc dem neměli ODS a TOP 09, museli by si je vytvořit. Ať jsou všichni k šípku s politickými stranami !

O. Kadlec 10.1.2013 12:11

Re: Velmi pěkný článek,

A vy volíte Zemana nebo jste se předem po?