16.6.2024 | Svátek má Zbyněk


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Bezouška 24.5.2011 8:14

Re: Cikánský problém má řešení, jen se ho nesmíme bát

až na to, že se všelijaké snahy setkávají s pozoruhodným neúspěchem - už pár století. Nepletu-li se dějinách, tak potíže s cikány byly již v dobách císaře a krále z Boží milosti, Otce Vlasti Karla IV..

M. Bezouška 24.5.2011 8:08

Re: Jednoho Cunka bylo tak akorat

pane Dvořáku, vy jste tak hloupej,  že se to ani nedá vyjádřit. Pletete  páté přes deváté a snad dokonce věříte i zkazkám o úplatkářské aféře pana Čunka, která nemá notabene s předmětem článku nic společného. Kontrolní dotaz: jak byste řešil dosti nesnesitelné poměry, vytvářené cikány na různých místech (nejen) naší země vy?

Z. Rychlý 22.5.2011 23:35

Re: Jednoho Cunka bylo tak akorat

Kéž vám samo nebe vyslyší a sešle několik desítek vašich chráněnců do vaší blízkosti. Pak budete opravdu vědět, co je to prozření.

V. Michl 22.5.2011 22:45

Škoda, že

k tomuto pravdivému článku neznám vyjádření bývalého zmocněnce pro lidská práva a slováka Petra. To bych se teprve pobavil. Je velká škoda, že tento článek nemůže v celostátním tisku vyjít. 99% ČTENÁŘŮ BY SE S NÍM ZTOTOŽNILO. 

K. Dvořák 22.5.2011 21:15

Jednoho Cunka bylo tak akorat

Ka vasi smule byl pan Cunek zjevne neprilis schopny populista zatizeny uplatkarskou aferou, ktera po radu mesicu otravovala klima v tehle zemi a nakonec byla nepeknym zpusobem zametena pod koberec.

K veci same jen tolik - politik, ktery vystehovava Cikany nebo jine problemove osoby do mist jako je Janov, Chanov, nebo do nejakych dedin nekde pod Jeseniky, tak takovy politik si podle meho soudu rozhodne pochvalu nezaslouzi. Tento zpusob "reseni" problemu povazuji za nezodpovedny.

A jeste komentar k vasemu tvrzeni, ze "bychom marně hledali někoho, kdo by dostal půl milionu se splatností dvacet let a bez úroku". Kde to zijete, pane Matejko? Pripominam, ze mnoho vasich i mych spoluobcanu odkupovalo obecni byty do osobniho vlastnictvi za zlomek jejich trzni hodnotu (typicky 10-30%). Kazdy takovyto "prodej" predstavuje defakto dar v radu nekolika set tisic korun. Miluji obecni politiky ...

J. Malá 22.5.2011 18:53

Re: Cikánský problém má řešení, jen se ho nesmíme bát

Kde to žijete? Sedí celé dny na lavičkách v parku nebo na nám´ěstích,ty lavičky pořežou, počmárají,tam jí a pijí, odpadky rozhazují kolem sebe a naši lidé to denodenně po nich uklízejí..A vy byste chtěl, aby čistili les!!!A pracovat? Jak to, že komunistům se dařilo přimět je k práci- tehdy kdo nepracoval byl příživník a bručel v kriminálu.To by zde nesměla BÝT TA VYMOŽENOST KAPITALISMU-PODPORY. A že je mají!!Tak vysoké, že v obchodech jen čumíme na jejich koupěschopnost.A to jim radnice ještě paltí byty, elektřinu, plyn, dává zdarma vstupenky do akvaparků.Tak to funguje v Ostravě.

H. Lukešová 22.5.2011 14:24

Re: Pokud by bylo možno sehnat slušné placené pracovní místo

Ještě 1 poznámku. Nejsem lžinenávistník ani pravdoláskař. Nevyznávám klausismus ani havlismus, nepotřebuji svého guru, svého Goebbelse... Myslím svou vlastní hlavou. Na Havlovi se mi však líbí jeho proizraelský postoj.

Pročtěte si názory pana Šulce. Co je špatného mít kladný vztah ke svému národu, své kultuře, svým zvykům... Přece Čech by měl více sympatizovat s Čechy, než-li s Cikány... Atd. No a Cikánům se nemůžeme divit, že sympatizují sami se sebou a ne s námi Čechy...

G. Krejčová 22.5.2011 14:02

Království a státní mecenáš.

Hezký den, myslím, že by bylo dost zajímavé podívat se na širší strukturu  cikánského etnika. Slušné, vzdělané a pracující vynechávám. Cikáni mají svého krále a zbohatlou mafii kolem něho.Podíval se někdo na jejich majetky? Platí daně? Pracují? Z čeho žijí? Vypadá to , že cikánská veličenstva žíjí z drogové a gemblerské závislosti široké chudiny. Na jejich konta /nebo do jejich kapes/ padají podpory a lichvářské úroky . Od kud jsou peníze na luxusní auta , domy a zlato ?  Jsou z drog,ze sociálních příspěvků a peněz okradených spoluobčanů a turistů.Stát považují za mecenáše a charitu. Znají perfektně zákony a lidská práva, ale co je povinností občana je nezajímá. Stát jim jde na ruku, protože má jako hlásnou troubu "skupiny soucitných spravedlivých" , kterým je dáván i mediální prostor. Cikáni si v pohodlí dotací zachovávají své "kulturní kořeny". V místě, kam historicky dojeli  a krátce pobyli vždycky kradli, dělali binec, obtěžovali a hlavně nepracovali. Možná v místě zatančili a zazpívali. Maximálně některá znalá Cikánka vyčetla budoucnost z ruky nebo z karet.. Dříve se po takovém drancování přemístili a oblažili okraj jiného města či vesnice.  V české kotlině našli príma útočiště, na trvalo. Kam by se stěhovali, mají všechno u nosu a když se jim nedostává, ječí na úřadech , vyhrožují a falešně naříkají na bídu a všeobecnou nelásku okolí. Stát se lekne, aby na nás někdo neukazoval, že jsme rasisti a honem jim zase něco přidá. Král a jeho mafie jsou spokojeni ,hlavně nic neměnit , nejlepší jsou hloupí poddaní,  zase jim všechno vysypou. Nejhorší jsou odpadlíci, co se vzdělávají, pečují o děti a pracují, ti dělají jen ostudu dobrému jménu "Cikán".

P. Brodský 22.5.2011 1:35

Pokud by bylo možno sehnat slušné placené pracovní místo

v oboru "Obecně prospěšných prací", našlo by se nepochybně i spousta čechů, Moravanů a Slezanů, nezaměstnaných, důchodců, žen v domácnosti i na mateřské a hlavně statisíce méně úspěšných OSVČ, kteří by o to měli zájem. Jenomže kde Vy, Lžinenávistníci a upřímně nekorektní  přívrženci šovínismu rasového, etnického, náboženského i sociálního, byste taková, slušně placená místa vzali? To by se tu nemusel nikdo ztrapňovat beznadějným prodáváním Nového prostoru, který stejně nikoho neuživí.

A proč by zastupitelé měli organizovat obecně prospěšné práce, když tyto práce ochotně udělají spřátelené firmy, které se navíc o svůj výdělek s volenými zástupci lidu rozdělí?

O Cikány se, Vy Matějkové, nestrachujte, Ti přežijí i bez Vaši láskyplné pomoci. A pokud jde o Češky, které se bojí Cikánů? I ty by nakonec  mohly přežít.  Ovšem pouze za předpokladu, že omezí své volební sympatie k pravicovým a levicovým lžinenávistníkům, ekonomickým šílencům Kalouskovského i opačného typu. 

J. Václavíková 21.5.2011 22:39

Re: Je to tak.

Jenže oni prošťárali celý Vsetín a nenašli nic.

J. Schwarz 21.5.2011 22:22

Re: Je to tak.

A kdo v této zemi ve světle vašich kriterií zlodějem není? Na vás by se nenašlo nic, kdyby na základě politické objednávky policajti prošťárali minulost vaši a vaší rodiny od "Vítězného" února?

A. Reček 21.5.2011 21:19

Re: Je to tak.

Pane Pavlíček mohl by jste upřesnit, jakou jeho zlodějnu máte na mysli? Myslíte tím tu kauzu s nařčením o úplatku kterou vyvolala bývalá sekretářka Urbanová nebo jde o cosi jiného?

P. Sulc 21.5.2011 18:56

Re: Já ten barák viděl

Jo, jeste neco pro lidi typu "ja nejsem rasista, ale...." Kdo nema rad cikany neni rasista, oni ti cigosi jsou totiz indoevropane, belosi. Stejne jako treba Iranci. Jenze je to holt nejaka modifikovana skupina, neco jako obycejnek kralik a angorskej kralik.

P. Sulc 21.5.2011 18:47

Re: Já ten barák viděl

Samozrejme ze to je otazka rasismu. A rasismus, to je dlouholeta zkusenost s jinymi rasami. Ze cernosi jsou v PRUMERU hloupejsi nez my, je tim, jak je jim inteligence vrozena. Jen stale nechapu, jak se troubove snazi presvedcit sve okoli, ze oni prece nejsou rasisti. Hergot, co je na tom spatneho preferovat svoji vlastni rasu? Ja jsem rasista: zadnou jinou rasu nechci zotrocovat, ale moje rasa je mi blizsi nez jakakoliv jina. Tak prestante psat pitome vety ala : "ja nejsem rasista, ale........."

J. Martinek 21.5.2011 15:01

Re: Cikánský problém má řešení, jen se ho nesmíme bát

Nejlepší dozor je hlad a nouze - nepracuješ, tak jdi do vyvařovny pro polívku a spát na pryčnu o 3 patrech a rodina v 1 místnosti v holobytu se společným soc. zázemím. Jo pracuješ, tak tady máš sociální dávky 75% v naturaliich (zaplacení nájmu, inkasa, jídelny pro deti ve skole, RAJenky na odběr potravin v obchodě a 25% hotově na osobní potřeby. Pracuješ už rok, tak automaticky lepší byt, v lepší čtvrti, učí se dobře tvoje děti, tak klidně pozitivní  diskriminace a přístup k lepšímu vzdělání, včetně stipendia. Proč by to nemohlo jít. Prostě oddělit plevy od zrna, i mezi cikány jsou slušní lidé, tak proč jim nedat šanci? 

J. Kanioková 21.5.2011 14:45

Agentura pro sociální začleňování,

to je takové ptydepe a všechny ty všelijaké agentury pro něco - Romy, proti Temelínu, oteplování, všelijakou amatérskou "kulturu" a kdoví, jaké ještě další, to jsou většinou taková lidská klíšťata

J. Kos 21.5.2011 14:11

Re: Cikánský problém má řešení, jen se ho nesmíme bát

Jenže oni potřebují nad sebou trvalý dozor. Za den odpracují na veřejně prospěšných pracech max. 2 hodiny a jsou utahaní jako normální člověk za týden. Do školy se jim nechce chodit a hlavně čekají až skončí 9. třídou a pak mají volný život podpořený dávkami. Něco studovat, nebo se vyučit ? To je jenom v pohádkách. Všem z etnobyznysu navrhuji povinně vedle nich bydlet. Stačilo by půl roku a potom by změnili  názor.

J. Kanioková 21.5.2011 13:47

Já vidím jedinou možnost něco změnit,

aby jejich děti musely povinně v pracovní dny do zařízení, jako byly internáty, byť to zní blbě. Ale to by museli posoudit soc. pracovníci, ze kterých rodin, kde jsou s výchovou i ostatními podmínkami na štíru. Aby ty děti po většinu času a pod odborným dohledem zažily normální běžné podmínky života. Pravidelnost, důslednost, soustavnost, hygienu, základní pravidla soužití.

Vím, neprůchodné... Ale dokud budou rodit jak vzteklí a ty děcka budou vychovávány u nich, NIC SE NEZMĚNÍ,  bludný kruh, štafeta..

Znám i solidní cikány, těch se to netýká.

J. Kanioková 21.5.2011 13:18

Vy jste někde viděl skutečná fakta?

Zkuste si udělat čas na tohle, ale pečlivě pročíst !

http://neviditelnypes.lidovky.cz/legenda-cunek-pribeh-6-05y-/p_spolecnost.asp?c=A110114_203858_p_spolecnost_wag

H. Lukešová 21.5.2011 12:24

I modlící se Charedim,

mají "větší hodnotu" než evropští Cikáni. Charedim sice nechodí do práce, ale vzdělávají se Tóry, dějinám a jazykům. Ten, kdo mi měl vzdělání jako Charedim, byl by na tom velmi velmi dobře.

J. Martinek 21.5.2011 11:30

Cikánský problém má řešení, jen se ho nesmíme bát

Cikánský problém má řešení, jen se ho nesmíme bát. Základním problémem cikánů je, že nepracují, a že nemají vzdělání. To vede k jejich sociálnímu vyloučení. Jejich existenční zabezpečení je závislé na sociálních dávkách, mnozí z nich získávají další prostředky nezakonným způsobem. Vznikajé gheta s odpornými podmínkami k životu. V nich vyrůstají mladí cikáni, kteří nejsou vedeni k tomu, aby se sebou, se svou budoucností něco dělali. Nemají pracovní návyky, jsou nevzdělaní, pro pracovní trh nepoužitelní. Takže si pěstujeme další a další generace lidí závisdlých na dávkách, lidí, kteří se nesnaží a ani nebudou snažit něco na svém údělu změnit. Navíc lidi, kteří většinovou společnost možná až nenávidí a necítí s ní žádnou sounáležitost, natož vděčnost, že jim umožňuje bezpracně přežívat. Jediné řešení je, začít vázat vyplácení sociálních dávek na práci, docházku do školy. Chceš dávky, tak tady máš les, který vyčistíš od klestí, příkop silnice který vyčistíš od odpadků, park, který posekáš kosou :-), ulici, kterou zameteš = budeš tedy ráno vstávat a chodit do práce, před tím pošleš děti do školy ....Budeš jako každý druhý v tomhle státě, tj. budeš si zabezpečovat svoje živobytí svojí parací a tvoji potomci budou vidět, že tak je to normální a ne si docházet jen pro dávky. Tož tak. 

P. Pavlíček 21.5.2011 9:48

Re: Je to tak.

škoda, že ten Čunek je mj. i neoddiskutovatelně zloděj. Jinak bych mu velmi fandil. PP.

K. Janyška 21.5.2011 8:36

Ano, je to tak, žádné začleňování, postup podle zákona. To je důležité !!! Dzp.

J. Schwarz 21.5.2011 7:45

Re: Upřesnění pojmů

nedostala by žádné hlasy, neboť by ji dnešní "demokraté"  nepustili k volbám a s největší pravděpodobností by ji s nálepkou "nacistická" zakázali.

T. Vodvářka 21.5.2011 7:36

Upřesnění pojmů

S článkem vyjadřuji svůj souhlas, každý, kdo žije v blízkosti zmíněného etnika, je větším odborníkem, než příjemce nadstandardního platu v kterékoli agentuře pro jejich začleňování. Nicméně - Češi nejsou rasisté, naopak, jsme jako národ velmi tolerantní. Češi jsou však - a to v drtivé většině - anticiganisté - a to právě pro zmíněné zkušenosti. Ve svém okolí každý zná nějakého vietnamce, korejce, číňana, araba i černocha. /to jsou jednoznačně jiné rasy, než naše evropská/. Přesto na tato etnika nejsou vedena žádná násilí, útoky a  to ani slovní /pomíjím ojedinělé výstřelky, které jsou dány spíše konstelací blbosti, alkoholu a náhody/. Aticiganismus je však v nás zakořeněn velmi hluboko, je dán historickou zkušeností. Násilná integrace /tedy bez podstatného přispění zmíněného etnika, které by pro tuto integraci vynaložilo aspoň nějakou vůli/, je jen vyhazováním peněz. Politická "korektnost" nedovoluje pojmenování pravého stavu věcí, takže kupříkladu násilný akt vůči romskému dítěti byl a je neustále připomínán /podotýkám, že tento čin odsuzuji jako zrůdný a amorální/, jiné útoky proti neromským dětem, které končívají rovněž trvalým poškozením zdraví a které byly způsobeny romským etnikem, jsou prakticky tabuizovány. Pokus novináře Ivana Motýla, který vydržel učit dva dny v romské škole v Ostravě a poté musel utéct, byl světlou výjimkou a pokusem o pravdivý popis věci /časopis Týden/.

Senátor Čunek udělal pro cikány ve svém městě podstatně více, než smečka pražských pseudointelektuálů, kteří ze svých opevněných vil udílejí knížecí rady, avšak sami by do problematických míst nevkročili. To, že díky neřešeným problémům roste podhoubí nacismu a podobných úchylných hnutí, je pouze a jen důsledek impotentní politiky státu a zavíráním očí před faktem, který nakonec může znamenat velké problémy. Nakonec otázka - pokud by si strana dala do programu, že defitinivně vyřeší cikánský problém - kolik by dostala hlasů do pralamentu?

E. Vašátko 21.5.2011 7:34

Re: Já ten barák viděl

To není otázka rasizmu, ale dlouholetých zkušeností. Každý, kdo v tomhle státě vyrůstal prostě ví, že když se někde objeví parta cikánů, tak musí být na pozoru. A žádný multikulti to nezmění. Plně souhlasím s autorem článku, nejvbětším neštěstím jsou právě tihle usmiřovači a věrozvěsti, kteří si myslí, že se dá přeskočit několik století kulturního vývoje.

A. Reček 21.5.2011 6:49

Je to tak.

Znám to tam. A hned jak byly oznámeny výsledky senátních voleb r.2006 zaútočil Respekt na Čunka a postupně se přidávala ostatní média.

P. Sulc 21.5.2011 3:41

Re: Já ten barák viděl

Mate recht, ale vetsina lidi proste jsou rasiste, jenze hlasite tvrdi ze ne. Prislusnost a sounalezitost k vlastnimu druhu mame v genech, at uz si socialni inzenyri rikaji co chteti.V podstate se slovo rasista zpolitisovalo a papouskuje se pri kazde prilezitosti. Ja jsem rasista, mam radeji svoje lidi nez cernochy a cikany. A mam radeji svoje kocky nez jakehololiv cikana. Nevadi mi a mam jisty obdiv k vychodnim Asiatum, vsak maji dost Nobelovek, cernosi ani jednu, myslim za vedu, ne ty srandovni z Norska.

A. Holík 21.5.2011 2:14

Re: Já ten barák viděl

Pozor, delate chybu kterou autor clanku nedela .. je jedno jestli soused je cikan nebo ne .. dulezite je, jestli dela bordel. Muzeme rikat 'vetsina romu jsou bordelari' .. ale uz ne 'romove jsou bordelari'. Mezi rasismem a pravym pojmenovanim je bohuzel ulicka velmi tenka, ale je treba ji hledat .. zejmena proto, ze rasisticke pohledy diky zjednodusovani proste budou k nicemu.

H. Lukešová 21.5.2011 0:29

Re: Já ten barák viděl

Ano. Když jedu v tramvaji a nastoupí do ní Cikáni, tak mám velký strach... Stejně tak se vyhýbám cikánského gheta v Cejlu...