6.5.2024 | Svátek má Radoslav


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: A co je za vámi?

O popeleční středě bychom si měli sypat popel na hlavu, ne protestovat proti smyšleným chybám kardinála Dominika Duky, který navíc už sám během ledna prohlásil, že ke dni svých 75. narozenin pošle papeži svou rezignaci....

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
E. Sochorová 16.2.2018 10:13

Re: Praktikující katolík nejsem, byť jsem pokřtěný

mám k tomu dva postřehy:

za prvé - kardinál JE hlavním představitelem katolické církve v této zemi - a jaksi patří "k věci", že při slavnostních příležitostech obléká slavnostní oděv (jehož podoba je jaksi historicky dána). Vyčítat mu, že nechodí v lidovém tričku je v takové souvislosti velmi povrchní přístup.

za druhé - to, že jste neviděl fotky, jak kardinál objímá babičku někde na vsi, Vás vede k závěru, že je to člověk pro svou funkci nevhodný a nízkých morálních či lidských kvalit?

Ó, jak osvícená argumentace - musím Vás vskutku obdivovat

I. Širůček 16.2.2018 8:42

Pokora?

Hm...

F. Navrátil 16.2.2018 8:42

Pastýř a jeho ovečky

Duka je pastýř, který své ovečky vede po pastvinách a udržuje je v bezpečném houfu. Autoři dopisu proti jeho pokračování v práci pastýře si to představují jinak. Ovce se mají rozběhnout po roklích a po lese, kamarádit se s vlky, ochutnávat maso a některé z nich se prohlásit za kozy.

E. Kovářová 16.2.2018 8:35

Souhlasím

Souhlasím a děkuji za pěkné vyjádření.

Ten udavačský dopis je hnus a měli by se zveřejnit všichni ti aktivisti, kteří jej vyplodili, abychom věděli, s kým máme tu 'čest'.

Jinak pokud jde o papeže Františka, domnívám se, že je jen nastrčená figura, která má pomáhat likvidaci Evropy a její civilizace...

Jinak pane Zdechovský ještě jednou děkuji!

O. Zuckerová 16.2.2018 10:30

Re: Souhlasím

Ano, tak jako Vy, paní Kovářová, to taky vidím. František ovšem není jen nastrčený. Už jednou jsem zde napsala, že ďábel musel 2000 let čekat, než se usadil na papežském stolci. Byl vybrán přesně pro situaci, která teď nastala v Evropě (první papež bez evropských kořenů). - Tihle "katolíci" jsou zřejmě zčásti evangeličtí, husitští atd. aktivisté -viz předchozí dopis z listopadu 2015, kde jich je podopsán o několik, a kde ten Bierhanzl, sice katolík, ale činný mezi evangelíky, jeden z iniciátorů téhle akce, také figuroval. Hlavního iniciátora těchto 99 + 1 pragováků zřejmě nikde nenajdem podepsaného, tipuju na Halíka. Nicméně: to jejich schovávání vlastní totožnosti, masky apod. svědčí i o možné spolupráci s některými profláknutými zahraničními firmami.

I. Babková 16.2.2018 18:48

Re: Souhlasím

Podpisy aktivistů najdete tady:

http://odduka2018.cz/

V. Student 16.2.2018 8:12

Podepisuji.

Souhlasím. A děkuji za článek.

J. Štrobl 16.2.2018 7:33

No není se čemu divit.

Za útokem na kardinála Duku stojí známý katolický neomarxista Ivan Odilo Štampach, kterého katolická církev exkomunikovala. Tento člověk je vůbec povedený ptáček, jak jistě na internetu lehce zjistíte a Duku musí pěkně nenávidět.

D. Polanský 16.2.2018 7:06

Vždy se je potřeba podívat, kdo protestuje

obvykle je to skvadra prapodivných existencí. Takže moc bych problém nedramatizoval. Nakonec i Ježíš proto, aby mu uvěřili, se nechal ukřižovat. To je podobné, jako když se podíváte na strukturu vítačů, nakonec autor ví své, jelikož k ním patří. Již několikrát nás zde chtěl kolem migrantů obelstít, jako že o nic nejde.

J. Fridrich 16.2.2018 6:57

Nebýt křest'anství a jeho kultivačního vlivu na

Nebýt křest'anství a jeho kultivačního vlivu na lidstvo, tak se tady v Evropě lidé ještě " houpou na stromech ". Samozřejmě trochu nadsazeno - i když někteří diskutující na těchto anonymních Internetových žumpách z těch stromů ještě ani nyní nespadli. Jak by vypadaly bez křest'anství vztahy mezi lidmi, architektura měst i obcí atd. lze docela dobře předpokládat. Na mnoha lidech u nás je do současnosti zřetelně vidět to devastační " dílo soužek učitelek " na základních školách za komunistů, kdy se obecně deformoval vývoj světa nejen v oblasti křest'anství..

F. Žůrek 16.2.2018 6:48

V církvi se nikdo snadno nestane kardinálem

Kardinál Dominik Duka je bezesporu dobrý katolík. Napřed to byl kněz, který si za komunismu zakusil své - to je nepochybné, vážená mládeži. Potom se stal pomocným biskupem a až později také kardinálem. Nevyrůstal jako "nějaký kádr". Vyrostl jako poctivý kněz. Jak my katolíci říkáme, jako "služebník Páně". A tak tomu pochopitelně je i nyní, kdy stojí v čele katolické církve.

Útok proti kardinálu Dominiku Dukovi - to je útok na současnou katolickou církev! To si prosím uvědomte. Proč se to odehrává? Asi proto, že je příliš aktivní. Ať již jde pryč jejich představitel! Asi opět u nás někomu překáží, někomu se to nelíbí - v tom tkví hlavní příčina.

Žijeme v rozvráceném státě, to je nepochybné. Vládu máme nejen v demisi, ale dokonce náš součaný premiér je obžalován z trestných činů! Kde kdo u nás to ví, co je to za člověka ten Anderej Babiš a on si dovolí jít do čela vlády! Musíme srazit Andreje Babiše!

A zde to je něco zcela obdobného. Srazit a pošpinit v očích veřejnosti pana kardinála Dominika Duku. Skutečně o nic jiného zde nejde. Nikde není DOPŘEDU zveřejněn jasný dopis, kde by bylo řečeno, jakých chyb se pan kardinál dopustil. Kdo ho přitom kritizuje a kdo se pod tímto dopisem otevřeně podepsal. Takový dopis na veřejnosti nikde nevidím a nevidím ani podpisy protestujících, kteří si přejí odstranit pana kardinála. Ale již DOPŘEDU je zde před naší veřejností KŘIK: My píšeme dopis do Vatikánu proti kardinálovi!

To je však veliká ne-slušnost, když to řeknu velice velice mírně. Je to nehoráznost, aby byli zasaženi katolíci a také celá naše veřejnost. Je to útok na city, na emoce lidí. Rozjitřit naše občany proti církvi. Slušný člověk je napadán darebákem - a to je u nás dosti běžné. Bohužel, v takovém státě dnes žijeme.

F. Svoboda 16.2.2018 9:31

Re: V církvi se nikdo snadno nestane kardinálem

Pane Žůrku jsem rád, že jste procitl z komatu a že dnešní příspěvek, se kterým bezvýhradně souhlasím, je opět v duchu, ve kterém jste se vyjadřoval v minulých letech.V minulém volebním období jste se totiž k současnému dění vyjadřoval jako zakuklený komouš a ne katolík, kterým jste. Doufám, že vám zdraví umožní vydržet na této linii a že budete opět posilou diskuse z demokratických posic.

A. Bocek 16.2.2018 6:43

Jenom ať Zeman u papeže neintervenuje,

mohl by Dukovi uškodit.

B. Rudolf 16.2.2018 5:55

Mrzí mne, že pan Zdechovský neuvedl odkaz

Mrzí mne, že pan Zdechovský neuvedl odkaz na jím kritizovaný text, přestože jinak uvádí řadu odkazů. Chybějící odkaz je zde:

https://docs.google.com/viewerng/viewer?url=https://www.irozhlas.cz/sites/default/files/189e367795275786489ca985f9bc3055.pdf&pid=explorer&efh=false&a=v&chrome=false

F. Svoboda 16.2.2018 10:09

Re: Mrzí mne, že pan Zdechovský neuvedl odkaz

Bohužel ... Není k disposici žádný náhled... Možná, že adresa není zcela přesná, prosím o doplnění.

E. Sochorová 16.2.2018 10:19

Re: Mrzí mne, že pan Zdechovský neuvedl odkaz

zkuste to tady :

http://odduka2018.cz/?page_id=61

J. Fridrich 16.2.2018 5:22

Dominik Duka je pro zachování naší kultury

Dominik Duka je pro zachování naší kultury a naší civilizace a naší země svými postoji velkou podporou a přínosem, Papež František je likvidátor křest'anské církve i naší Západní civilizace..

J. Anděl 16.2.2018 10:20

Re: Dominik Duka je pro zachování naší kultury

Lidstvo potřebuje oba přístupy. Proto "nás Bůh stvořil různé". Snaha jeden eliminovat je riskantní.

V. Braun 16.2.2018 2:34

Pokora?

Víte pane Zdechovský, zrovna tu pokoru u pana Duky opravdu postrádám. Možná tam kdysi i byla, ovšem současný pan Duka moc pokory neukazuje.

I. Procházková 16.2.2018 2:03

Před arcibiskupským palácem

protestovaly poněkud svérázné osoby. Ve zprávách na ČT24 jsem zahlídla jakousi pobledlou aktivistku, která pisklavým hláskem dštila síru na Dominika Duku. Prý nenavštěvuje svoje ovečky, stará se jen o politiku a rád se ukazuje mezi mocnými... Aktivisti asi nemají co dělat a tak blbnou. Odkaz na zprávy (cca 6. minuta): http://jdem.cz/duxpw5

Tenkrát, když papež jmenoval arcibiskupem D. Duku, bylo jasné, že je to dobrý tah, protože Duka je obratný diplomat a vyřešil už poměrně dost sporů, týkajících se katolické církve. Kdoví, co za těmi útoky vězí?

M. Jandáková 16.2.2018 0:34

A co je za Vámi?

http://files.hadanky-a-hlavolamy.webnode.cz/200000029-d15f7d3530-public/delf%C3%ADni.jpg

V. Klepetko 16.2.2018 0:40

Adaptace cella místo otázek a odpovědí?

https://m.youtube.com/watch?v=pGipFrts650

M. Jandáková 16.2.2018 0:44

Re: A co je za Vámi?

https://www.youtube.com/watch?v=7YqF69HLkj8

V. Klepetko 16.2.2018 0:55

S tím se možná bude dobře poslouchat i toto:

https://m.youtube.com/watch?v=yaaRk0c-780

Dobrou noc!

M. Jandáková 16.2.2018 2:44

Re: S tím se možná bude dobře poslouchat i toto:

Dobrou noc.

V. Klepetko 16.2.2018 0:31

Kdo první hodil kamenem?

Autor: J. Václavíková Datum: 15.2.2018 23:26 "Pro Duku bude největší přítěží to, kdo všechno jej hájí."

Jenže ono to platí i obráceně - pro pana kardinála Duku je největším vyznamenáním to, kdo všechno jej haní! Diky Vám pane Zdechovský o nich teď máme lepší představu.

Jsme v prach a v prach se obrátíme - a naše podpisy na podporu pana kardinála, to nejsou "apely k moci", ale jen modlitby k Pánu Ježíši, snad budou vyslyšeny!

V. Klepetko 16.2.2018 0:33

Re: Kdo první hodil kamenem?

a doufám že bez toho "v":-)

J. Anděl 16.2.2018 1:53

Re: Kdo první hodil kamenem?

Váhal jsem 24 hodin, zda podepsat. Důvody proti: nejsem katolík, neznám pana Duku zdaleka dost dobře, abych ho mohl jakkoliv hodnotit. Hlavně však - respektuju právo ostatních někoho kritizovat a požadovat, aby nevykonával nějakou veřejnou funkci.

Důvody pro: žádný ze všech příkladů, uváděných jako důkaz Dukovy nesprávné činnosti, mi nepřipadá jako důkaz "hnědnutí". Takové označení považuju za nepravdu ovlivněnou osobní antipatií, hraničící se lží z nenávisti. A nemám rád aktivistické snahy několika jedinců bez zjevné možnosti být hluboce informovaný o problematice, vycházejících (jako já) z několika mediálních informací.

Odhodlal jsem se tedy k re-akci. Nejsem si jistý, ale - pan Duka při všem, co vidím, opravdu nepředstavuje hrozbu. Na rozdíl od některých jiných. I zastávajících na první pohled podobné spektrum názorů (a také opačných).

Ono totiž to dobro či zlo netkví v tom, jaké chování, jaký model společnosti, jaká představa světa se nám líbí. Spíš co jsme ochotní a/nebo schopní pro to udělat.

V. Klepetko 16.2.2018 7:54

Re: Kdo první hodil kamenem?

Souhlasím. Zajímavá tendence: neustále slyším jak je společnost rozdělena na nesmiřitelné a vzájemně nekomunikující fragmenty - přitom "reakce na odbočení Duky" je podobná a příslušníků těchto zdánlivě izolovaných bublin.

Znamená to možná, že ten Duka reprezentuje něco čeho máme jak šafránu... A kdybych to pojmenoval třeba já nebo kdokoliv z nějaké "bubliny" , tak by to kouzlo svornosti zmizelo. Proto už raději nebudu vysvětlovat proč jsem to podepsal! Jen řeknu že Váš podpis jsem tam nečekal - a ani svůj - a ani pana Zdechovského - a mám teď upřímnou radost že tam jsou ty naše podpisy společně.

V. Klepetko 16.2.2018 8:00

Re: Kdo první hodil kamenem?

"reakce na osočení"