Diskuse
ŠKOLY: Posílit psychickou odolnost – oxymoron?
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
P43e48t26r 69B89r81e33c75í11k
........ na Floridě ?? Vážená / vážení. Měnit identitu á půlrok od svých 14 let je dovoleno už i v Německu. a naše Karlova - Filozofická už pracuje na manuálu + propagaci. Ostatně - absolventi genderových studií musí také být zaměstnáni
P45e94t80e 67B74r72i20c16h
Ministr školství Zdeněk Nejedlý chtěl po kardinálu Beranovi, aby mu vysvětlil rozdíl, mezi zjevením a zázrakem.
"Pane ministře", povídá Beran, "kdybyste při procházce po Karlově mostě potkal J.A. Komenského, to by bylo zjevení. A za to, jak jste zmršil naše školství, kdy Vám nenakopal prdel, to by byl zázrak!"
A od té doby, co nový ministr, to nová reforma .... Komenský by už měl nohu ukopanou až ke kyčli.
J52a95r69m20i61l29a 82V93a68v70r35o87c84h62o79v49á
P77a20v70e93l 69P56r78i40n95c

D68u64š69a97n 78P37o96l58a56n29s52k47ý
Jinak i já mám na svém webu takové malé povídání o škole: http://dusanpolansky.cz/zaslepeni/skolstvi.html
P50e81t29r 43H75a30t20i96n86a
Díval jsem se do něj. Tam je hned na začátku jedna věta, u které je nutné chápat význam, protože vysvětluje mnohé až do dneška.
totiž ".. Docházka umožnila bohatým rodičům, aby si vydržovali vlastního domácího učitele, "..
Tedy umožnila právě to , že nemuseli posílat ty své děti do jedné společné obecní školy s ostatními, ale mohl je učit ten najatý učitel doma, třeba i jiné vyšší, nebo požadované kvalitě a obsahu.
Protože jinak si mohli toho učitele najímat pro výuku dětí už dávno, staletí, před Marií Terezií - už třeba za Komenského. A zhusta to činili..
A tohle byl až donedávna ten rozdíl v kvalitě vyššího vzdělání. Že a zejména ta vyšší výuka byla přístupná mnohem menšímu okruhu studentů. Sice se dá přiznat, že některým to rodiče zaplatili, (ale ti obvykle daleko nedošli), ale většina té "menšiny" právě proto, že na to mněli, díky svým studijním předpokladům, schopnsti se učit , koncentrovat přemýšlet, analyzovat a pod. Nakonec, že o tom mluvíme ješťe na počátku 20.století se na sš učili až4 jazyky, krom angličtiny a němčiny ještě řečtinu a latinu...a museli to zvládat.
Ś41á88r64k11a 25S45v95o26b38o24d91o64v23á
Fakt je ten, že poslední 4 roky jsou dost náročné i pro dospělé. Hysterii z covidu vystřídala hysterie z jaderné války a to celé podkresluje hysterie z konce světa, pakliže se člověk uprdne. A děti to mají z první ruky. Poslouchají to doma, vidí to všude na netu a ve škole, škoda mluvit.
R42e38n39a37t43a 37V12e36s37e51l60á
Hysterie vzniká jen v hysterickém člověku!

D92u35š67a43n 18P52o81l54a66n88s72k94ý
Pokora, svědomitost, slušnost a skromnost, což začít u politiků, pak státních úředníků a nakonec u učitelů?! A možná, že i děti něco z toho okoukají.
P42e20t33e 35B18r35i88c64h
Základ je v rodině. Do školy by mělo jít dítě se zažitými návyky, má mít zažité, co je dobré a co je špatné, co je slušné a co neslušné, apod. A také určitou samostatnost v rozhodování s tím, že překážkyje nutné překonávat. Pak se nebudou psychicky hroutit před každým závanem větru. Proto jsou veškeré činy pokrokářů vedeny proti přirozené rodině, tj. přirozeným kořenům.
Politici jsou pak jen obrazem naším, projekcí našich přání a úmyslů a odhadem, jsou-li schopni a ochotni je plnit.
F29r79a40n77t68i57š87e48k 86N38a62v36r59á64t52i69l
Problémem je, že zatímco dříve zpracovávali metodiku a učebnice zkušení učitelé s dlouholetou pedagogickou praxí, nyní mají hlavní slovo teoretici z ústavů a ministerstev, kteří nemají kontakt se školou. A to nemluvím o indoktrinaci myšlení školáků v intencích bruselských nesmyslů.
P96e27t20r 11H92á10k
1) Ne, nebylo to vždycky, to se Vaše kolegyně mýlí. To, co se děje teď, je odlišné kvalitativně, posledních několik let se jedná o nepokrytou snahu školství zničit. Možná chtějí na troskách postavit jiné školství, ale bourat chtějí určitě. Ta snaha zničit předtím nebyla, i když třeba byly blbé zásahy.
2) Oni tvrdí, že chtějí vytvořit děti odolné proti stresu? Já tedy zaznamenal je to, že chtějí jakýkoli stres odstranit (resp. to říkají). To samozřejmě znamená, že děti na stres naopak nebudou odolné vůbec. Bez tréninku odolnost není.
3) Ta encyklopedičnost by si zasloužila vlastní článek. Samozřejmě máte pravdu, ale v závěru článku o něčem jiném to zaniká. Že se to píše, je pravda, ovšem taky oba víme, že novináři vědí kulové a jen to opisují z materiálů politických nezskovek a od sebe navzájem. Když jsem se pokoušel diskutovat s některými redaktory, zjistil jsem, že o obsahu hodin a reálně používaných formách a tempu výuky nevědí prakticky nic. Pro ilustraci R. Kvačková založila kdysi svůj odsudek výuky chemie na tom, že když se z jedné vody dočetla na stránku asi 17, už byla informačně přesycená. Že se ve frausácké učebnici dostanou děti na stranu 17 až někdy začátkem října, ji vůbec nenapadlo. Neopomněla ovšem napsat výkřik "Chudáci děti!"...
P48e85t41r 22H94á89k
Tak pardon. Šlo o stranu 26. Celá učebnice má asi 140 stran.
V73l59a63s42t66a 37M35o45k44r77ý
Až tak, to ministři školství postupně dopracovali, těmi svými " novelizacemi " učení na školách
Vyhledávání
TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA
Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.
ondrejneff@gmail.comRubriku Zvířetník vede Lika.
zviretnik.lika@gmail.comHYENA
Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.
https://www.hyena.cz