Diskuze
ŠKOLY: Posílit psychickou odolnost – oxymoron?
Děkujeme za pochopení.
P31e61t56r 26B13r77e63c80í98k
........ na Floridě ?? Vážená / vážení. Měnit identitu á půlrok od svých 14 let je dovoleno už i v Německu. a naše Karlova - Filozofická už pracuje na manuálu + propagaci. Ostatně - absolventi genderových studií musí také být zaměstnáni
P36e93t12e 29B68r20i96c77h
Ministr školství Zdeněk Nejedlý chtěl po kardinálu Beranovi, aby mu vysvětlil rozdíl, mezi zjevením a zázrakem.
"Pane ministře", povídá Beran, "kdybyste při procházce po Karlově mostě potkal J.A. Komenského, to by bylo zjevení. A za to, jak jste zmršil naše školství, kdy Vám nenakopal prdel, to by byl zázrak!"
A od té doby, co nový ministr, to nová reforma .... Komenský by už měl nohu ukopanou až ke kyčli.
J78a54r14m81i96l22a 98V49a71v58r34o59c59h31o33v11á
P21a78v15e23l 93P47r76i58n46c
![Foto](http://1gr.cz/data/ipas/avatar/092019/16092019229108D721FFDED69B687C847D78084B.jpg)
D31u55š93a60n 17P39o17l15a64n43s33k48ý
Jinak i já mám na svém webu takové malé povídání o škole: http://dusanpolansky.cz/zaslepeni/skolstvi.html
P57e75t41r 28H39a30t48i14n69a
Díval jsem se do něj. Tam je hned na začátku jedna věta, u které je nutné chápat význam, protože vysvětluje mnohé až do dneška.
totiž ".. Docházka umožnila bohatým rodičům, aby si vydržovali vlastního domácího učitele, "..
Tedy umožnila právě to , že nemuseli posílat ty své děti do jedné společné obecní školy s ostatními, ale mohl je učit ten najatý učitel doma, třeba i jiné vyšší, nebo požadované kvalitě a obsahu.
Protože jinak si mohli toho učitele najímat pro výuku dětí už dávno, staletí, před Marií Terezií - už třeba za Komenského. A zhusta to činili..
A tohle byl až donedávna ten rozdíl v kvalitě vyššího vzdělání. Že a zejména ta vyšší výuka byla přístupná mnohem menšímu okruhu studentů. Sice se dá přiznat, že některým to rodiče zaplatili, (ale ti obvykle daleko nedošli), ale většina té "menšiny" právě proto, že na to mněli, díky svým studijním předpokladům, schopnsti se učit , koncentrovat přemýšlet, analyzovat a pod. Nakonec, že o tom mluvíme ješťe na počátku 20.století se na sš učili až4 jazyky, krom angličtiny a němčiny ještě řečtinu a latinu...a museli to zvládat.
Ś17á88r15k82a 82S40v77o55b45o52d83o26v28á
Fakt je ten, že poslední 4 roky jsou dost náročné i pro dospělé. Hysterii z covidu vystřídala hysterie z jaderné války a to celé podkresluje hysterie z konce světa, pakliže se člověk uprdne. A děti to mají z první ruky. Poslouchají to doma, vidí to všude na netu a ve škole, škoda mluvit.
R25e64n73a52t30a 23V27e46s77e54l65á
Hysterie vzniká jen v hysterickém člověku!
![Foto](http://1gr.cz/data/ipas/avatar/092019/16092019229108D721FFDED69B687C847D78084B.jpg)
D64u28š16a58n 28P26o15l34a21n30s47k15ý
Pokora, svědomitost, slušnost a skromnost, což začít u politiků, pak státních úředníků a nakonec u učitelů?! A možná, že i děti něco z toho okoukají.
P33e55t76e 37B19r97i80c64h
Základ je v rodině. Do školy by mělo jít dítě se zažitými návyky, má mít zažité, co je dobré a co je špatné, co je slušné a co neslušné, apod. A také určitou samostatnost v rozhodování s tím, že překážkyje nutné překonávat. Pak se nebudou psychicky hroutit před každým závanem větru. Proto jsou veškeré činy pokrokářů vedeny proti přirozené rodině, tj. přirozeným kořenům.
Politici jsou pak jen obrazem naším, projekcí našich přání a úmyslů a odhadem, jsou-li schopni a ochotni je plnit.
F40r57a25n63t65i77š28e89k 51N64a39v43r48á28t64i34l
Problémem je, že zatímco dříve zpracovávali metodiku a učebnice zkušení učitelé s dlouholetou pedagogickou praxí, nyní mají hlavní slovo teoretici z ústavů a ministerstev, kteří nemají kontakt se školou. A to nemluvím o indoktrinaci myšlení školáků v intencích bruselských nesmyslů.
P28e73t46r 89H36á78k
1) Ne, nebylo to vždycky, to se Vaše kolegyně mýlí. To, co se děje teď, je odlišné kvalitativně, posledních několik let se jedná o nepokrytou snahu školství zničit. Možná chtějí na troskách postavit jiné školství, ale bourat chtějí určitě. Ta snaha zničit předtím nebyla, i když třeba byly blbé zásahy.
2) Oni tvrdí, že chtějí vytvořit děti odolné proti stresu? Já tedy zaznamenal je to, že chtějí jakýkoli stres odstranit (resp. to říkají). To samozřejmě znamená, že děti na stres naopak nebudou odolné vůbec. Bez tréninku odolnost není.
3) Ta encyklopedičnost by si zasloužila vlastní článek. Samozřejmě máte pravdu, ale v závěru článku o něčem jiném to zaniká. Že se to píše, je pravda, ovšem taky oba víme, že novináři vědí kulové a jen to opisují z materiálů politických nezskovek a od sebe navzájem. Když jsem se pokoušel diskutovat s některými redaktory, zjistil jsem, že o obsahu hodin a reálně používaných formách a tempu výuky nevědí prakticky nic. Pro ilustraci R. Kvačková založila kdysi svůj odsudek výuky chemie na tom, že když se z jedné vody dočetla na stránku asi 17, už byla informačně přesycená. Že se ve frausácké učebnici dostanou děti na stranu 17 až někdy začátkem října, ji vůbec nenapadlo. Neopomněla ovšem napsat výkřik "Chudáci děti!"...
P73e11t34r 70H89á93k
Tak pardon. Šlo o stranu 26. Celá učebnice má asi 140 stran.
V62l48a85s44t68a 65M18o70k16r15ý
Až tak, to ministři školství postupně dopracovali, těmi svými " novelizacemi " učení na školách
Vyhledávání
TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA
Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.
ondrejneff@gmail.comRubriku Zvířetník vede Lika.
zviretnik.lika@gmail.comHYENA
Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.
https://www.hyena.cz