Diskuse
ŠKOLY: Posílit psychickou odolnost – oxymoron?
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
P92e14t58r 69B17r75e89c42í72k
........ na Floridě ?? Vážená / vážení. Měnit identitu á půlrok od svých 14 let je dovoleno už i v Německu. a naše Karlova - Filozofická už pracuje na manuálu + propagaci. Ostatně - absolventi genderových studií musí také být zaměstnáni
P49e81t52e 53B60r86i86c82h
Ministr školství Zdeněk Nejedlý chtěl po kardinálu Beranovi, aby mu vysvětlil rozdíl, mezi zjevením a zázrakem.
"Pane ministře", povídá Beran, "kdybyste při procházce po Karlově mostě potkal J.A. Komenského, to by bylo zjevení. A za to, jak jste zmršil naše školství, kdy Vám nenakopal prdel, to by byl zázrak!"
A od té doby, co nový ministr, to nová reforma .... Komenský by už měl nohu ukopanou až ke kyčli.
P62a41v89e62l 82P75r84i79n76c

D68u77š65a56n 46P73o24l12a61n69s69k68ý
Jinak i já mám na svém webu takové malé povídání o škole: http://dusanpolansky.cz/zaslepeni/skolstvi.html
P88e76t20r 49H71a96t23i83n69a
Díval jsem se do něj. Tam je hned na začátku jedna věta, u které je nutné chápat význam, protože vysvětluje mnohé až do dneška.
totiž ".. Docházka umožnila bohatým rodičům, aby si vydržovali vlastního domácího učitele, "..
Tedy umožnila právě to , že nemuseli posílat ty své děti do jedné společné obecní školy s ostatními, ale mohl je učit ten najatý učitel doma, třeba i jiné vyšší, nebo požadované kvalitě a obsahu.
Protože jinak si mohli toho učitele najímat pro výuku dětí už dávno, staletí, před Marií Terezií - už třeba za Komenského. A zhusta to činili..
A tohle byl až donedávna ten rozdíl v kvalitě vyššího vzdělání. Že a zejména ta vyšší výuka byla přístupná mnohem menšímu okruhu studentů. Sice se dá přiznat, že některým to rodiče zaplatili, (ale ti obvykle daleko nedošli), ale většina té "menšiny" právě proto, že na to mněli, díky svým studijním předpokladům, schopnsti se učit , koncentrovat přemýšlet, analyzovat a pod. Nakonec, že o tom mluvíme ješťe na počátku 20.století se na sš učili až4 jazyky, krom angličtiny a němčiny ještě řečtinu a latinu...a museli to zvládat.
Ś95á42r93k91a 90S28v96o34b10o55d86o66v91á
Fakt je ten, že poslední 4 roky jsou dost náročné i pro dospělé. Hysterii z covidu vystřídala hysterie z jaderné války a to celé podkresluje hysterie z konce světa, pakliže se člověk uprdne. A děti to mají z první ruky. Poslouchají to doma, vidí to všude na netu a ve škole, škoda mluvit.
R55e25n53a50t72a 87V90e68s24e47l27á
Hysterie vzniká jen v hysterickém člověku!

D90u73š64a78n 23P20o78l71a94n16s72k45ý
Pokora, svědomitost, slušnost a skromnost, což začít u politiků, pak státních úředníků a nakonec u učitelů?! A možná, že i děti něco z toho okoukají.
P70e63t55e 54B27r77i61c23h
Základ je v rodině. Do školy by mělo jít dítě se zažitými návyky, má mít zažité, co je dobré a co je špatné, co je slušné a co neslušné, apod. A také určitou samostatnost v rozhodování s tím, že překážkyje nutné překonávat. Pak se nebudou psychicky hroutit před každým závanem větru. Proto jsou veškeré činy pokrokářů vedeny proti přirozené rodině, tj. přirozeným kořenům.
Politici jsou pak jen obrazem naším, projekcí našich přání a úmyslů a odhadem, jsou-li schopni a ochotni je plnit.
F82r12a96n31t94i94š30e33k 34N92a10v80r93á76t11i26l
Problémem je, že zatímco dříve zpracovávali metodiku a učebnice zkušení učitelé s dlouholetou pedagogickou praxí, nyní mají hlavní slovo teoretici z ústavů a ministerstev, kteří nemají kontakt se školou. A to nemluvím o indoktrinaci myšlení školáků v intencích bruselských nesmyslů.
P81e85t26r 42H73á90k
1) Ne, nebylo to vždycky, to se Vaše kolegyně mýlí. To, co se děje teď, je odlišné kvalitativně, posledních několik let se jedná o nepokrytou snahu školství zničit. Možná chtějí na troskách postavit jiné školství, ale bourat chtějí určitě. Ta snaha zničit předtím nebyla, i když třeba byly blbé zásahy.
2) Oni tvrdí, že chtějí vytvořit děti odolné proti stresu? Já tedy zaznamenal je to, že chtějí jakýkoli stres odstranit (resp. to říkají). To samozřejmě znamená, že děti na stres naopak nebudou odolné vůbec. Bez tréninku odolnost není.
3) Ta encyklopedičnost by si zasloužila vlastní článek. Samozřejmě máte pravdu, ale v závěru článku o něčem jiném to zaniká. Že se to píše, je pravda, ovšem taky oba víme, že novináři vědí kulové a jen to opisují z materiálů politických nezskovek a od sebe navzájem. Když jsem se pokoušel diskutovat s některými redaktory, zjistil jsem, že o obsahu hodin a reálně používaných formách a tempu výuky nevědí prakticky nic. Pro ilustraci R. Kvačková založila kdysi svůj odsudek výuky chemie na tom, že když se z jedné vody dočetla na stránku asi 17, už byla informačně přesycená. Že se ve frausácké učebnici dostanou děti na stranu 17 až někdy začátkem října, ji vůbec nenapadlo. Neopomněla ovšem napsat výkřik "Chudáci děti!"...
P43e87t76r 43H83á27k
Tak pardon. Šlo o stranu 26. Celá učebnice má asi 140 stran.
V88l54a47s11t15a 90M50o93k62r39ý
Až tak, to ministři školství postupně dopracovali, těmi svými " novelizacemi " učení na školách
Vyhledávání
TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA
Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.
ondrejneff@gmail.comRubriku Zvířetník vede Lika.
zviretnik.lika@gmail.comHYENA
Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.
https://www.hyena.cz