13.8.2020 | Svátek má Alena


Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. David 15.7.2020 22:15

Distanční výuka. Žádný problém, Skype, Internet, e-maily, videovýuka a žákovské videokonference. Vnoučata byla nadšena, byť jim škola ve smyslu "houfování se spolužáky" chyběla ve smyslu genderu a inkluze. Nemít možnost kontaktu s inkludantem "in natura", přispívá k oslabení pudu sebezáchovy u neinkludovaných mladých mendíků. Za mého ranného mládí sice inkluze nebyla, ale občas jsem byl bez svačiny, neb mi ji násilím sežrali tehdejší "inkludanti", s rykem "ej gadžo, dyk more, daj žrádlo", kouzelný jazyk (hatmatilka). Kouzelný byl Kadžor, který měl snad 12 sourozenců a 8 tatíků. Moje matka jim občas upekla buchty, ale málo platné, ukradli jí uhelný list (zdali víte, co to tehdá bylo). Cikáni, gadžo je stvořen k okradení, nic se nezměnilo, Cikán je Cikánem, byť se nazývá Rom, podlý a vychcaný jedinec, tyjící s debilního dobrodinní majority, zvané "dafky". Kdo vytváří ty "dafky"? Gadžové, kteří v potu v tváři fedrují na vyžrané Cigány v invalidních důchodech (samí obézní) se zlatým řetězem na krku. Kamenolom, žádný soucit. Je to ale sci-fi.

600 let se integrují, asimilují a inkludují. Výsledek? Na to si odpovězte sami.

Jeníček.

P. Hatina 15.7.2020 18:56

Tedy, že bych se hloupě zeptal, z čeho vlastně učitelé známkovali na vysvědčení v tom druhém pololetí? Z těch pár známek které se ještě "podařilo" ulovit do počátku března? Nebo nějací učitelé zkoušeli a známkovali při distanční výuce (které se část studentů stejně neúčastnila?)? A dávat při takovém způsobu dokonce nedostatečné na vysvědčení nevypadá příliš legitimně.

Každopádně v tom kritizovaném případě ""..Žáci posledních ročníků, kteří budou konat závěrečnou zkoušku nebo se přihlásili k maturitní zkoušce, se nebudou hodnotit stupněm „neprospěl(a)“." je to naprosto jedno. Protože -a vzhledem k tomu, že ty se ty závěrečné zkoušky a maturity stejně v červnu konaly - a právě z nich dostali ti učni/studenti to jediné podstatné osvědčení o svém vzdělání (popř. při neúspěchu nedostali), které budou všude předpokládat, tak ono obyčejné vysvědčení z 2.pololetí si, slušně řečeno, strčí do šuplíku, nikoho to už nebude v životě zajímat...;-D

S. Rádl 15.7.2020 18:17

Bohužel ministr školnictví nepochopil úlohu ministerstva. Pokud je u nás povinná základní školní docházka, měl určit pravidla, jak se bude tato povinnost naplňovat. Rozhodnutí typu, kdo chce posílat děti do školy, tak ať je posílá, kdo ne, ať si je nechá doma je typický Plagismus. Nu a v kombinaci s poskytováním ošetřovného pro ty, co budou doma to jistě nevedlo ke zvýšení úrovně vědomostí žáků z chudších rodin. Teď je třeba vymyslet nějaké dotační tituly, které by jejich úroveň pozvedlo.

P. Hatina 15.7.2020 19:08

Víte, ono to nebylo tak přesné jak píšete ".kdo chce posílat děti do školy, tak ať je posílá, kdo ne, ať si je nechá doma", ve skutečnosti byly vyhlášeny (zdravotní) podmínky, které ta rodina buď plnila nebo neplnila"(dohledejte si to). A to o čem píšete, že si splnění těch podmínek ta rodina vyhodnotila sama. Abych pravdu řekl, z představy že by to bylo jinak a o té možnosti rozhodovali na základě žádosti? úředníci a pak ty rodiny chodili třeba kontrolovat? Se mi dělá ještě hůř..

J. Anděl 15.7.2020 13:08

Byla to nestandardní situace a měla nestandardní řešení.

Podstatnější podle mě je, jestli se vymyslí nějaký standard pro podobné situace do budoucna. Těch pár měsíců žáci rozchodí a do pekla jenom kvůli tomu nepřijdou.

Myslím.

P. Hatina 15.7.2020 19:19

To se obávám, že vymyslet nějaký "standard" do budoucna bude složité. Ono samozřejmě existují i světově různé metody distančního vzdělání, ale ty fungují dlouhodobě a trochu jinak. Studenti prostě od začátku školního roku vědí že se učí distančně, mají už k tomu přístupné materiály, termíny kdy budou dojíždět do školy na zkoušky a podobně. Ovšem s "kombinovanou ́výukou" ve stylu "prostě se ze dne na den zavřou školy, učte se doma a nikdo předem neřekne, kdy se ty školy zase otevřou a kdy vás budou a jak zkoušet" - nikdo nepočítal, ta fungovat ani nemůže.. :-/

J. Anděl 15.7.2020 20:33

To asi složité bude. Přesto pro kvalitu (vzdělání) dalších generací je důležitější, jaké návyky si budeme pěstovat, jedna osamocená událost, byť trvající tři měsíce, podle mě nemá takový vliv.

F. Kusák 15.7.2020 12:29

Nadáváme-li na školství, musíme hlavně nadávat na celou společnost, protože školství je jen odrazem doby. Ani nechci vykládat, co jsem zažil za hrůzy v hodinách matematiky a fyziky. Jenže stejně ti lidé nějak odmaturovali a většina vystudovala dokonce jakousi vysokou školu. Tak co? Zeptejme se, proč nás asiaté předběhli v mnoha směrech, a nejen v těch technických. Ukažte mi třeba hudební těleso, kde byste neviděli asiaty. Je to jednoduché - prostě jsou lepší. A pár vynikajících jedinců to nezachrání.

O. Istvanfy 16.7.2020 0:46

S tým, že to pár vynikajúcich jedincov nezachráni, by som celkom nesúhlasil. Pred nejakými 50 rokmi musel každý inžinier dobre ovládať mnohé partie matematiky. Dnes si za pár šupov (alebo aj zadarmo) zoženie príslušný software(dielo tých pár vynikajúcich jedincov). V iných oblastiach je to podobné. Z toho ale vyplývajú aj iné požiadavky na vzdelanie. Školstvo samozrejme za týmito zmenami zaostáva, ale tak to bolo vždy.

M. Krátký 15.7.2020 9:57

máme tři nádherné vnučky 6+8+12 let z totálně nefunkční rodiny - nepracující matka s absolutním nezájmem, otcové nikde - OSPOD i školní sociálka i Policie ČR nám brání v kontaktu se sloganem "Matka je matka" a "výsledky" jsou patrné. Až když jsem bouchnul pěstí do stolu a OSPOD i Policii i sociálku poslal do pryč, tak se to koncem května trochu rozjelo. Třídní učitel + 2 učitelky se mne zastali a s vypětím všech společných sil se nám podařilo obě žačky dovézt k sice slabým ale přeci jen kladným znalostem a vědomostem - nelehká doba - hezký den !!!!!!

J. Krynický 15.7.2020 13:32

A teď ještě kdyby se vám tak podařilo je k těm výsledkům dovést.

Asi jste i tu nepracující matku všude dováželi.

M. Krátký 15.7.2020 15:20

tak si to mé povídání ještě jednou přečtěte a nenavážejte se do mé osoby - co vím to jsem napsal - děkuji !!!!!!

Z. Roller 15.7.2020 9:46

Když jsem zval žáky na převzetí vysvědčení, použil jsem větu: "Přijďte, takhle hezké známky a nízkou absenci jste ještě nezažili a už nezažijete." Očekávám v příštím roce zvýraznění rozdílů mezi dobrými a špatnými žáky. Ti první se naučili samostatně pracovat a ještě vědomosti předávat spolužákům, ti druzí se naučili čekat, až jim někdo ze třídy pošle výsledky. Ale uvidíme.

M. Krátký 15.7.2020 10:31

jen aby se v současné době zblblý celý svět i naši politici neposjali a nezavedli již odzkoušené "zvládnutí" pandemie i bezkontaktní vyučování a v této hovadině nepokračovali !!?!!?!!?

M. Růžička 15.7.2020 8:36

Každž učite snad zvádnul distanční výuku, ale když se vám hlásí pod 50ˇ% žáků, sankce neexistují a rodiče moc dobře vědí. že děti nesmějí dostat horší známku, pak vám to příjde jako marnost. Psát o distanční výuce mi přijde jako drzost. možná se distančně vzdělali rodiče, za podpory wikipedie. Ale to byly světlé vyjímky, které potom usilovně bojovaly s učitelem o svě pravdě...Kdybych měl děti školou povinné a práci, asi bych nečini jinak.

V. Cícha 15.7.2020 7:34

Vážený pane Lenzi, už se z toho neštěstí, které světu způsobila politická správnost, diversita a jiné deriváty nesmyslné debility nevyhrabeme...proč, protože s rostouc ítou touto tendencí mizí a je potlačována svoboda slova a názoru a tak tedy ... jaký může být konec takového šíleného putování? Vynálezcové tohoto nařízení mají štěstí, že maturovali ještě v normálních časech! Jinak by na svých postech nemohli vysedávat!

J. Kanioková 15.7.2020 14:11

Naprostý souhlas !

I. Pávek 15.7.2020 6:57

aneb Naše vzdělanost a její cesta do pekel

Po přečtení nadpisu článku jsem si myslel, že autor se odvážil hodnotit naše školství za posledních 30 let. No, ten poslední půlrok je to nejmenší.