30.4.2024 | Svátek má Blahoslav


Diskuse k článku

ŠKOLSTVÍ: Žádný chytrý z letadla nevypadl

Trpělivost růže přináší, ale od minulého týdne přináší růže také čas. Tak alespoň rozhodl CERMAT.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Prokop 1.6.2018 9:12

Každopádně,

Obě problematické otázky naznačují, že Cermat by bylo nejlépe rozehnat. Podobné "znalosti" opravdu nezlepší znalost mateřského jazyka a schopnost jeho používání.

A. Alda 1.6.2018 9:11

Množinová výuka matematiky byl fantastický nápad.

Ale protože rodiče nestíhali, upustilo se od toho. Žel, k naší všeobecné škodě.

M. Prokop 1.6.2018 9:10

Re: O úrovni našeho školství svědčí znalosti - lépe

Dotyčný Mareček je jeden z mála konzistentních poslanců a voliči si ho přejí. Může se vám nelíbit, ale to je asi tak vše.

A. Alda 1.6.2018 9:10

Klidně bych šel k maturitě znovu a bez přípravy.

Maturoval jsem před 41 lety. Když jsem letos nahlédl do zveřejných maturitních testů z matematiky a z češtiny, jsem si jist, že bych to z fleku dal. Matiku už ne za 1, ale určitě bych prošel.

M. Prokop 1.6.2018 9:09

Re: O úrovni našeho školství svědčí znalosti - lépe

Bohužel mnoho dalších pirátských výkonů nejsou vtipy.

Dávat sirčičky do ruky dětem není dobrý nápad.

P. Harabaska 1.6.2018 9:09

Re: O úrovni našeho školství svědčí znalosti - lépe

Příklad jistého Marečka, který se narodil již s průkazem pro vstup do poslanecké sněmovny je stejně eklatantní. Stačí si přečíst o jeho duševním a vzdělanostním růstu na té mnohdy zatracované Wikipedii a víme, kdo a co zastupuje českého občana v zákonodárných orgánech. A byla-li hláška o TGM a internetu myšlena jako vtip, pak měla jako taková avizována mluvčím nějakými výrazovými prostředky.

M. Bílý 1.6.2018 8:46

Byl jsem průměrným žákem, (možná občas podprůměrným) ....

.... přesto jsem odmaturoval s minimálními problémy a matematiku jsem v zaměstnání (projektant v oboru elektro) bez problémů používal do úrovně infinitesimálního počtu až do důchodu v roce 1986. Potom jsem ještě nastudoval množiny a a probíral je s nejstarší vnučkou než šla do školy. Moc jí to bavilo a mne též. Považuji je za základ matematiky. Nechápu, proč se dnes s maturitou dělá taková věda.

K. Janyška 1.6.2018 8:40

Re: CO JE TO VZDĚLÁNÍ ?

Celou velmi složitou problematiku však popisuje na vědecké, a jen na vědecké, bázi tzv. kompozitivní teorie, tedy suma informací, navzájem provázaných a neodporujících si, získaná vědeckou kompozitivní, tedy skladnou, metodou společenských věd. Viz slavná kniha Kontrarevoluce vědy myslitele myslitelů, nositele Nobelovy ceny. A.F Hayeka. Dzp.

K. Janyška 1.6.2018 8:40

CO JE TO VZDĚLÁNÍ ?

Vzděláním je to, co se dostane do hlav dětí, studentů a ostatních lidí, z platných informací o světě, přičemž je úplně jedno odkud. Není nic tragičtějšího, než tzv. vzdělání informacemi irelevantními.

Z hlediska oborových znalostí a rozšiřovaných technických informací není problém tak velký. Všichni souhlasí s tím, že jedna a jedna jsou dvě a suma dalších takových a daleko složitějších vědomostí je přijímaná všemi jako samozřejmost a je to tak logické a v pořádku, pokud tedy nemluvíme o technice a strategii vyučování. Jsou to vědecky podložené a šířené poznatky a zkouší se z nich.

Avšak z hlediska předání informací vyššího řádu, tedy vědění o lidském světě a principech, na kterých vyrostl a stojí je situce tristní a právě obrácená, než by měla být.

Žákům, studentům a ostatním je vtloukáno do hlav, že lidský svět je organizací ovládanou lidmi a veškeré školní snažení je směrováno k tomu, aby do takového světa byli připraveni vstoupit a uměli se v něm pohybovat. Jenže takový svět neexistuje.

Věc se má úplně obráceně. Lidský svět je totiž spontánním řádem lidské interakce, tedy je řízený spontánními silami a to je jedinou možností přežití lidstva. A to je tak neuvěřitelné a složité, že to lidi nejsou schopni vůbec bez předpřípravy pochopit. A na školách neprobíhá ani ta. Nejsou učitelé a dokonce ani učitelé učitelů, tedy profesoři vysokých škol, kteří by takovému paradoxu rozuměli.

J. Svoboda 1.6.2018 7:46

Re: O úrovni našeho školství svědčí znalosti - lépe

Je to vtip, a je jen váš problém, že jste ho nepochopil.

Pěkný den.

J. Fridrich 1.6.2018 7:27

O úrovni našeho školství svědčí znalosti - lépe

O úrovni našeho školství svědčí znalosti - lépe řečeno NEZNALOSTI našich žáků-mladých lidí. Naši Piráti mají více takových vzdělanců - jednoho jejich mudrlanta nedávno " předběhl " jeden jejich další hlupáček tvrzením, že se již T.G.Masaryk zabýval bezpečností na Internetu, dá se to dohledat a není to vtip, ale je to tragikomedie o tom, kdo nyní dělá a může u nás také dělat politiku..

J. Plíva 1.6.2018 7:23

Je to celé nesmyslné

"Testy mají ověřovat znalosti" - Ale to znamená, že testy definují, co jsou znalosti. Což je nesmysl.Co se naučím na test a vzápětí zapomenu, to není žádná znalost.

"Maturita má posloužit Univerzitám a zaměstnavatelům".

Univerzity a zaměstnavatelé si určují požadavky podle svých potřeb.Nepotřebují nějaký pochybný certifikát. Když si přijímací požadavky student zjistí, může se na ně připravit, jak umí. A budoucí zaměstnavatel nebo univerzita nechť si to ověří, jak umí.

J. Svoboda 1.6.2018 6:38

To s tím vaším gymnáziem jste uvedl schválně?

https://dokumenty.cermat.cz/Sdilene%20dokumenty/MATURITA/Maturita%202018/MZ2018j_vysledky_DT_analyza_TZ.pdf

Od stránky 14 jsou výsledky podle typů škol a gymnázia jsou evidentní lídři státních maturit.

No hlavně, že jste osobní příklad z gymnázia smotal se 20% neúspěšných...

J. Prikner 1.6.2018 5:09

Co s maturitami?

Viděl jsem hovor p.Čapka s tou stračenou Smetanovou. Na blbé otázky, blbé odpovědi. Rozhovor mimoňů.

Naproti tomu jsem viděl rozhovor Klause ml. v ČRO. S Klausem lze jen souhlasit. Vkládá-li se miliardy do všeobecného vzdělání, pak je nutno se ptát na výsledek a to je maturita i v současné podobě. Podle Klause je ale třeba omezit test na jeden didaktický a ostatní by určovala škola sama. Cermat omezit jen na tuto oblast. Navrátit se do podoby maturit z dob před Buzkovou, já bych si dovolil navrhnout podobu v let 1960. Maturity aplikovat jen na průmyslovky a gymnasia, pro učně zavést mistrovské zkoušky.