Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
ŠKOLSTVÍ: Žádný chytrý z letadla nevypadl
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
M. Prokop 1.6.2018 9:12Každopádně, Obě problematické otázky naznačují, že Cermat by bylo nejlépe rozehnat. Podobné "znalosti" opravdu nezlepší znalost mateřského jazyka a schopnost jeho používání. |
A. Alda 1.6.2018 9:11Množinová výuka matematiky byl fantastický nápad. Ale protože rodiče nestíhali, upustilo se od toho. Žel, k naší všeobecné škodě. |
M. Prokop 1.6.2018 9:10Re: O úrovni našeho školství svědčí znalosti - lépe Dotyčný Mareček je jeden z mála konzistentních poslanců a voliči si ho přejí. Může se vám nelíbit, ale to je asi tak vše. |
A. Alda 1.6.2018 9:10Klidně bych šel k maturitě znovu a bez přípravy. Maturoval jsem před 41 lety. Když jsem letos nahlédl do zveřejných maturitních testů z matematiky a z češtiny, jsem si jist, že bych to z fleku dal. Matiku už ne za 1, ale určitě bych prošel. |
M. Prokop 1.6.2018 9:09Re: O úrovni našeho školství svědčí znalosti - lépe Bohužel mnoho dalších pirátských výkonů nejsou vtipy. Dávat sirčičky do ruky dětem není dobrý nápad. |
P. Harabaska 1.6.2018 9:09Re: O úrovni našeho školství svědčí znalosti - lépe Příklad jistého Marečka, který se narodil již s průkazem pro vstup do poslanecké sněmovny je stejně eklatantní. Stačí si přečíst o jeho duševním a vzdělanostním růstu na té mnohdy zatracované Wikipedii a víme, kdo a co zastupuje českého občana v zákonodárných orgánech. A byla-li hláška o TGM a internetu myšlena jako vtip, pak měla jako taková avizována mluvčím nějakými výrazovými prostředky. |
M. Bílý 1.6.2018 8:46Byl jsem průměrným žákem, (možná občas podprůměrným) .... .... přesto jsem odmaturoval s minimálními problémy a matematiku jsem v zaměstnání (projektant v oboru elektro) bez problémů používal do úrovně infinitesimálního počtu až do důchodu v roce 1986. Potom jsem ještě nastudoval množiny a a probíral je s nejstarší vnučkou než šla do školy. Moc jí to bavilo a mne též. Považuji je za základ matematiky. Nechápu, proč se dnes s maturitou dělá taková věda. |
K. Janyška 1.6.2018 8:40Re: CO JE TO VZDĚLÁNÍ ? Celou velmi složitou problematiku však popisuje na vědecké, a jen na vědecké, bázi tzv. kompozitivní teorie, tedy suma informací, navzájem provázaných a neodporujících si, získaná vědeckou kompozitivní, tedy skladnou, metodou společenských věd. Viz slavná kniha Kontrarevoluce vědy myslitele myslitelů, nositele Nobelovy ceny. A.F Hayeka. Dzp. |
K. Janyška 1.6.2018 8:40CO JE TO VZDĚLÁNÍ ? Vzděláním je to, co se dostane do hlav dětí, studentů a ostatních lidí, z platných informací o světě, přičemž je úplně jedno odkud. Není nic tragičtějšího, než tzv. vzdělání informacemi irelevantními. Z hlediska oborových znalostí a rozšiřovaných technických informací není problém tak velký. Všichni souhlasí s tím, že jedna a jedna jsou dvě a suma dalších takových a daleko složitějších vědomostí je přijímaná všemi jako samozřejmost a je to tak logické a v pořádku, pokud tedy nemluvíme o technice a strategii vyučování. Jsou to vědecky podložené a šířené poznatky a zkouší se z nich. Avšak z hlediska předání informací vyššího řádu, tedy vědění o lidském světě a principech, na kterých vyrostl a stojí je situce tristní a právě obrácená, než by měla být. Žákům, studentům a ostatním je vtloukáno do hlav, že lidský svět je organizací ovládanou lidmi a veškeré školní snažení je směrováno k tomu, aby do takového světa byli připraveni vstoupit a uměli se v něm pohybovat. Jenže takový svět neexistuje. Věc se má úplně obráceně. Lidský svět je totiž spontánním řádem lidské interakce, tedy je řízený spontánními silami a to je jedinou možností přežití lidstva. A to je tak neuvěřitelné a složité, že to lidi nejsou schopni vůbec bez předpřípravy pochopit. A na školách neprobíhá ani ta. Nejsou učitelé a dokonce ani učitelé učitelů, tedy profesoři vysokých škol, kteří by takovému paradoxu rozuměli. |
J. Svoboda 1.6.2018 7:46Re: O úrovni našeho školství svědčí znalosti - lépe Je to vtip, a je jen váš problém, že jste ho nepochopil. Pěkný den. |
J. Fridrich 1.6.2018 7:27O úrovni našeho školství svědčí znalosti - lépe O úrovni našeho školství svědčí znalosti - lépe řečeno NEZNALOSTI našich žáků-mladých lidí. Naši Piráti mají více takových vzdělanců - jednoho jejich mudrlanta nedávno " předběhl " jeden jejich další hlupáček tvrzením, že se již T.G.Masaryk zabýval bezpečností na Internetu, dá se to dohledat a není to vtip, ale je to tragikomedie o tom, kdo nyní dělá a může u nás také dělat politiku.. |
J. Plíva 1.6.2018 7:23Je to celé nesmyslné "Testy mají ověřovat znalosti" - Ale to znamená, že testy definují, co jsou znalosti. Což je nesmysl.Co se naučím na test a vzápětí zapomenu, to není žádná znalost. "Maturita má posloužit Univerzitám a zaměstnavatelům". Univerzity a zaměstnavatelé si určují požadavky podle svých potřeb.Nepotřebují nějaký pochybný certifikát. Když si přijímací požadavky student zjistí, může se na ně připravit, jak umí. A budoucí zaměstnavatel nebo univerzita nechť si to ověří, jak umí. |
J. Svoboda 1.6.2018 6:38To s tím vaším gymnáziem jste uvedl schválně? https://dokumenty.cermat.cz/Sdilene%20dokumenty/MATURITA/Maturita%202018/MZ2018j_vysledky_DT_analyza_TZ.pdf Od stránky 14 jsou výsledky podle typů škol a gymnázia jsou evidentní lídři státních maturit. No hlavně, že jste osobní příklad z gymnázia smotal se 20% neúspěšných... |
J. Prikner 1.6.2018 5:09Co s maturitami? Viděl jsem hovor p.Čapka s tou stračenou Smetanovou. Na blbé otázky, blbé odpovědi. Rozhovor mimoňů. Naproti tomu jsem viděl rozhovor Klause ml. v ČRO. S Klausem lze jen souhlasit. Vkládá-li se miliardy do všeobecného vzdělání, pak je nutno se ptát na výsledek a to je maturita i v současné podobě. Podle Klause je ale třeba omezit test na jeden didaktický a ostatní by určovala škola sama. Cermat omezit jen na tuto oblast. Navrátit se do podoby maturit z dob před Buzkovou, já bych si dovolil navrhnout podobu v let 1960. Maturity aplikovat jen na průmyslovky a gymnasia, pro učně zavést mistrovské zkoušky. |