29.5.2020 | Svátek má Maxmilián, Maxim


Diskuse k článku

ŠKOLSTVÍ: Žádný chytrý z letadla nevypadl

Trpělivost růže přináší, ale od minulého týdne přináší růže také čas. Tak alespoň rozhodl CERMAT.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Řazeno podle času sestupně, seřadit podle času vzestupně
počet příspěvků: 44, poslední: 1.6. 2018 23:45, přehled diskusí

J. Svoboda 1.6.2018 7:46

Re: O úrovni našeho školství svědčí znalosti - lépe

Je to vtip, a je jen váš problém, že jste ho nepochopil.

Pěkný den.

M. Prokop 1.6.2018 9:09

Re: O úrovni našeho školství svědčí znalosti - lépe

Bohužel mnoho dalších pirátských výkonů nejsou vtipy.

Dávat sirčičky do ruky dětem není dobrý nápad.

J. Fridrich 1.6.2018 9:13

Re: O úrovni našeho školství svědčí znalosti - lépe

Asi jste neviděl ten regulérní rozhovor v TV s tím " vzdělaným pirátem " - to vtip nebyl...

Č. Berka 1.6.2018 13:50

Mgr. et Mgr. Jakub Michálek prostě umí "nehnout brvou"

nesmysl, na internetu/facebooku jsou tyhle hlášky slavných už dlouho populární, tomu se Michálek nemohl vyhnout, ani kdyby chtěl... Na Právnické fakultě Univerzity Karlovy vystudoval obor Právo a právní věda s diplomovou prací Povinné zveřejňování informací, nyní pokračuje v doktorském studiu. Souběžně vystudoval teoretickou fyziku na Matematicko-fyzikální fakultě UK. Část střední školy studoval v zahraničí (UK, USA). Má zkušenosti z akademické samosprávy, kde byl členem akademického senátu.

Od října 2014 do listopadu 2017 byl pražským zastupitelem. Na pražském Magistrátu se věnoval řadě kauz.

P. Harabaska 1.6.2018 9:09

Re: O úrovni našeho školství svědčí znalosti - lépe

Příklad jistého Marečka, který se narodil již s průkazem pro vstup do poslanecké sněmovny je stejně eklatantní. Stačí si přečíst o jeho duševním a vzdělanostním růstu na té mnohdy zatracované Wikipedii a víme, kdo a co zastupuje českého občana v zákonodárných orgánech. A byla-li hláška o TGM a internetu myšlena jako vtip, pak měla jako taková avizována mluvčím nějakými výrazovými prostředky.

M. Prokop 1.6.2018 9:10

Re: O úrovni našeho školství svědčí znalosti - lépe

Dotyčný Mareček je jeden z mála konzistentních poslanců a voliči si ho přejí. Může se vám nelíbit, ale to je asi tak vše.

R. Langer 1.6.2018 10:37

Re: O úrovni našeho školství svědčí znalosti - lépe

Stejně jako si přejí Babiše a Zemana, že? ;-)

J. Kanioková 1.6.2018 19:45

Souhlas

J. Plíva 1.6.2018 7:23

Je to celé nesmyslné

"Testy mají ověřovat znalosti" - Ale to znamená, že testy definují, co jsou znalosti. Což je nesmysl.Co se naučím na test a vzápětí zapomenu, to není žádná znalost.

"Maturita má posloužit Univerzitám a zaměstnavatelům".

Univerzity a zaměstnavatelé si určují požadavky podle svých potřeb.Nepotřebují nějaký pochybný certifikát. Když si přijímací požadavky student zjistí, může se na ně připravit, jak umí. A budoucí zaměstnavatel nebo univerzita nechť si to ověří, jak umí.

S. Stoklásek 1.6.2018 9:13

Re: Je to celé nesmyslné

Pane Wachmeistr vy jste hlava!

P. Harabaska 1.6.2018 9:15

Re: Je to celé nesmyslné

Ano. To je jádro pudla. A hlavně při zkoušce z češtiny lpět na tom, zda student zná nějaké ustálené slovní spojení (trpělivost - růže), je úplně někde vedle. Slovní spojení a tzv. hlášky jsou příznačné pro určité regiony, skupiny osob a časová období. Kdo se kdy učil nějaké cizí jazyky, ví, že učit se různým idiomům je hezká zábava, ale nikdy se beztak nenaučíte všechny, takže i velmi pilný student může být v hovoru s rodilým mluvčím překvapen, o čem ten člověk vlastně mluví. Někdy se může stát, že si myslí, že mluví z cesty.

J. Svoboda 1.6.2018 6:38

To s tím vaším gymnáziem jste uvedl schválně?

https://dokumenty.cermat.cz/Sdilene%20dokumenty/MATURITA/Maturita%202018/MZ2018j_vysledky_DT_analyza_TZ.pdf

Od stránky 14 jsou výsledky podle typů škol a gymnázia jsou evidentní lídři státních maturit.

No hlavně, že jste osobní příklad z gymnázia smotal se 20% neúspěšných...

J. Prikner 1.6.2018 5:09

Co s maturitami?

Viděl jsem hovor p.Čapka s tou stračenou Smetanovou. Na blbé otázky, blbé odpovědi. Rozhovor mimoňů.

Naproti tomu jsem viděl rozhovor Klause ml. v ČRO. S Klausem lze jen souhlasit. Vkládá-li se miliardy do všeobecného vzdělání, pak je nutno se ptát na výsledek a to je maturita i v současné podobě. Podle Klause je ale třeba omezit test na jeden didaktický a ostatní by určovala škola sama. Cermat omezit jen na tuto oblast. Navrátit se do podoby maturit z dob před Buzkovou, já bych si dovolil navrhnout podobu v let 1960. Maturity aplikovat jen na průmyslovky a gymnasia, pro učně zavést mistrovské zkoušky.

J. Jurax 1.6.2018 21:02

Re:

Ano. S tím bych souhlasil.