Úterý 8. července 2025, svátek má Nora
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 99 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

BJ

B. Jelínek

25. 3. 2010 12:15
Ještě doplnění

Můj názor je, že je to nesmysl par excellence - zaměstnavatele většinou zajímá zda maturitu máte (za 4 nebo za16 je jedno) nebo ne, popř. když mu na tom bude záležet, tak přeci má každá škola nejakou pověst. Nakonec maturita je jenom zkouška a v praxi pak rozhodují jiné věci (vůbec nic to neříká o morálním profilu žáka/člověka a jeho postoji k práci).

 Díky "státnímu" dotovanému a "finančně podporovanému" školství (přeci musíme chtít znalostní společnost - brrr) máme hafo středoškoláků i vysokoškoláků různé kvality a žádná zkouška nezpůsobí, že se zázračně změní strukturálně rozložení IQ hodnot absolventů. Většina středních škol bere takřka každého bez přijímaček a řada VŠ také.

Ty školy, které dbají na kvalitu na na ni budou dbát i bez SM a ty ostatní to nezmění. 

 

0 0
možnosti
VM

V. Merunka

11. 4. 2010 17:35
Re: A ještě doplnění

Nejsem zcela přesvědčen, že dnešní zaměstnavatele víceméně zajímá hlavně skutečnost, zda daný člověk, resp. uchazeč o práci maturitu má, nebo nemá, aniž by pozorněji zohlednili klasifikaci v předmětech, jejichž obsah a nároky silně souvisejí se zaměřením a úkoly dotyčného pracoviště. Pokud se řekněme jedná o strojírenské pracoviště, připouštím, že lidé odpovědní za získávání nových zaměstnanců nemusejí tak zásadně hledět na maturitní, popř. i předmaturitní prospěch z českého jazyka a literatury, event. také z cizího jazyka, výrazně jinou tematikou jsou podle mého názoru výsledky z odborných předmětů /strojírenská technologie, stavba a provoz strojů apod./, stejně jako míra úspěšnosti při praktické maturitní zkoušce z odborných předmětů, což je - v podmínkách odborného školství - pátá položka na maturitním vysvědčení. Odhlédneme-li poněkud od maturitní klasifikace ve všeobecně vzdělávacích předmětech, může otázka absolventského skóre znít nikoliv 4 : 16, na středních odborných školách pak patrně 5 : 20, ale z hlediska odborně profilových, úzce propracovních předmětů spíše 3 : 12. A opravdu nevím, jestli třeba i tento prospěchový /ne/poměr zůstává zpravidla stranou pozornosti profesně, produktově, kvalitativně či ziskově zainteresovaných přijímacích pracovníků.

Jistě - maturita je v určující míře zkouška, zkouška zralosti, dospělosti, za sebe dodávám

zkouška relativní /odborné/ připravenosti pro vstup na pracovní trh, do profesního prostředí. Podmíněně souhlasím s tím, že ve sféře každodenní praxe rozhodují /také/ další faktory - patrně osobnostní, komunikační, etické, zpětně třeba i jazykové. Specificky střední odborné/technické školy se snaží připravovat jak vědomostně, tak prakticky, pracovně orientované absolventy. Maturitní zkouška, ať už do budoucna nová, nebo v dosavadním pojetí, by každopádně měla být jedním z hodnověrných vypovídacích činitelů 

ohledně kompetencí či flexibility mladého člověka na pomezí školského a pracovního sektoru.

0 0
možnosti
BJ

B. Jelínek

25. 3. 2010 12:14
Co se týká "Státních maturit"

sorry, omylem jsem odklepl - takže ještě jednou  - zkuste Václav Klaus ml. (ředitel Porgu) a jeho krátké a výstižné shrnutí k čemu jsou St. maturity dobré. Ať si udělá každý obrázek sám.

 

 

0 0
možnosti
BJ

B. Jelínek

25. 3. 2010 11:57
Co se týká "Státních maturit"

0 0
možnosti
FE

F. Eliáš

24. 3. 2010 22:28
Ten článek je hloupý a tendenční

Co se týče normálních středních škol, pracovití učitelé nebo žáci státní maturitu vítají a přejí si ji už dlouho. Maturity se bojí líní profesoři a líní studenti. Prostě lemplové, kteří na středních školách nemají co pohledávat. Bohužel se maturity chopili politici a ti ji začali prodražovat. Aby získali hlasy zmíněných lemplů, kteří si pochopitelně maturitu nepřejí, začali ji oddalovat a vytvářet umělé problémy.

0 0
možnosti
TV

T. Vodvářka

25. 3. 2010 8:00
Re: Ten článek je hloupý a tendenční

Vážený pane, nevím zda to budete ještě číst, ale trochu jsem se o to zajímal. Principem státní maturity z češtiny nebude napsat zajímavý článek, esej, ale dodržet přesný rozsah a formu zadaného tématu. To znamená, že originální text, neopsaný, který vyšel z hlavy studenta, ale bude mít holt o jeden odstavec více, bude hodnocen hůře, než hezky napsaný článeček Šípkové Rúženky o tom, jak každé ráno vstává a čistí si zoubky a poté zalévá zahrádku u babičky. Celé to směřuje k zglajchšaltování společnosti, přesně ve smyslu paroubkovského pojímání společnosti, kde bude useknuto to, co přečnívá. Mohu Vás ujistit, že z toho mají studenti - ti dobří - bohapustou srandu a nikoli strach. Lemply - jak píšete - to neodfiltruje.

0 0
možnosti
KB

K. Bečka

24. 3. 2010 15:16
Malá časová oprava

S příspěvkem pana Slípky je možno souhlasit až na jednu časovou a nikoli malou nepřesnost. Nikoli v devadesátých letech, ale již hluboko za socialismu si politici usmysleli, že většina národa bude středoškolsky vzdělána, a proto byly zřízeny učební obory s maturitou, od té doby byly i maturity zejména ve všeobecně vzdělávacích předmětech nejen dvou-, ale dokonce trojúrovňové.

Témata písemných maturitních prací byla v padesátém roce bez problémů poslána v zapečetěných obálkách do gymnázií ( ani to nebyl strašný organizační problém )s jednou pikantní chybou, jedním z témat byl určen omylem revoluční rok 1948, po půlhodině školním rozhlasem opravený na 1848, v naší třídě se stejně nikdo nenamáhal se tímto tématem zabývat.

0 0
možnosti
MP

M. Prokop

24. 3. 2010 8:52
Zdá se, že "ceckoni"

přežijí jakéhokoliv ministra či ministryni.

Konec konců, jen další díra na naše peníze. Globální oteplování, sociálno, EU, státní maturity .......

0 0
možnosti
TV

T. Vodvářka

24. 3. 2010 8:03
Místo vzdělání likvidace

Ač nejsem příznivec socialismu, nutno podotknout, že, systém školství v té neblahé době měl svá nepopiratelná pozitiva. Jedním z nich byl systém stupňovitého vzdělávání od základní školy až po postgraduální dokončení /teď samozřejmě nemám na mysli politické zábrany přijetí na školy a deformaci charakteru včetně povinného marx-leninismu/. V osnovách byl jistý systém, který umožnil vychovat specialisty v oboru a kdo měl vysokou školu, poskytoval jistou záruku, že něco umí. V současnosti popisovaný marasmus se státní maturitou je jen viditelným znakem toho, že někteří lidé umí výborně bořit, avšak již neumějí stavět.

Vedle státních maturit / zajímal se někdo, kdo tvoří firmu Cermat, jaké mají pedagogické vzdělání a renomé?/ jsou to i přijímací testy na vysokou i střední školu, které zcela opanovala firma Scio. Tento systém testů byl vyvinut pro informaci u americké armády, kde je opravdu asi nutné najít ty, co se umějí ve vteřině správně rozhodovat. Jaksi mi však tento systém nesedí u jedinců, kteří mají ambice stát se právníkem nebo lékařem. V současné době je však pro některé nemožné se dostat na školu,  protože jsou odpáleni nutností vyřešit ve zběsilém tempu cca 45 otázek  z matematiky, z češtiny a obecných studijních předpokladů. Důsledkem tohoto systému je to, že se na školu dostane člověk - v podstatě střelec - který však může být sociálně nedozrálý a podaří se mu rozložit kolektiv / toto vím z vlastní zkušenosti/. Naopak neuspěje ten, který je zvyklý trochu před úkonem přmýšlet a třeba přijít na nové, originální řešení. U postgraduálního systému - například na medicíně - byla nesmyslně zrušena dvoustupňová postgraduální atestace, kterou nám v podstatě záviděla celá Evropa.

Působí to na mě tak, že se tady někdo snaží buď zcela likvidovat vzdělanost tohoto malého národa, nebo někdo vydělává nekřesťanské sumy a je mu jedno za co. Rozumu v tom není ani za mák.

0 0
možnosti
MP

M. Prokop

24. 3. 2010 8:54
Re: Místo vzdělání likvidace

Nevzdělané blby lze snáze ovládat.

Ale IMHO se jedná spíše o to vyžírkovství, než o úmysl.

0 0
možnosti

Vyhledávání

TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA

Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.

ondrejneff@gmail.com

Rubriku Zvířetník vede Lika.

zviretnik.lika@gmail.com

HYENA

Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.

https://www.hyena.cz