7.12.2022 | Svátek má Ambrož, Benjamin


Diskuse k článku

ŠKOLSTVÍ: Strašák jménem inkluze

Českým školstvím obchází strašidlo, strašidlo inkluze, mohli bychom parafrázovat Karla Marxe. Sleduje-li člověk aktuální diskuze mezi učiteli, odborníky na vzdělávání a politiky, je překvapen mírou současné paniky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
A. Alda 1.3.2016 8:03

Autor je buď zcela hloupý,

nebo je to vědomý darebák.

Tertium non datur.

R. Jonák 1.3.2016 8:51

Re: Autor je buď zcela hloupý,

Ještě na jednu možnost jste zapomněl. On je autor politolog.

J. Kanioková 1.3.2016 5:09

Absolutní nesouhlas s článkem i s "ministryní",

jejíž vyjádření, na které jsem včera kdesi narazila, jen obnažilo zrůdnost EU (a samozřejmě i lokajských národních politiků). Řekla k inkluzi - my jenom zavádíme to, co jsme už dávno slíbili !!!!!

A naprosto souhlasím se svými "předřečníky". Inkluze je jen a jen další destrukce vzdělávacího systému!

Čím dál víc mě při takových šílenostech napadá - proč jsme vlastně rušili tu RVHP, když se nám tu derou jeden levičácký nesmysl za druhým !

Jaroslav Hrubý 1.3.2016 2:44

Pan Hamerský opravdu neví, o čem mluví

Pane Hamerský, jako docent speciální pedagogiky i jako otec neslyšící dcery musím konstatovat, že píšete nesmysly. Odstraníte-li architektonické bariéry lze bez problémů "inkludovat" (fuj, i tohle slovo je příšerné!) tělesně postižené (bez jiných postižení), většinu nedoslýchavých i "nedozíravých". Pokud se, ale snažíte dát do mainstreamu (psát o integraci prý nesmím, protože je to údajně něco jiného :-)))) třeba zcela neslyšící dítě, pak v běžné třídě prostě uschne, a to i kdybyste mu přidělili třeba čtyři tlumočníky znakového jazyka. Ti mohou tlumočit učitele a žákovy odpovědi, ale nikoliv třeba to, si mezi sebou povídají děti o přestávce.I zrakově postižení připouštějí, že ani inkluze zcela nevidomých a velmi těžce slabozrakých není úplně bez problémů. Pokud jde o mentálně postižené a jejich rodiče: Rodiče samozřejmě chtějí své děti inkludovat, protože doufají v zázrak a paní ministryně objíždí ředitele s tím, že se mentální postižení dá léčit!!! Pane Bože, a tahle diletantka, která nikdy neučila, si hraje na ministryni!!! Podívejte se prosím na http://video.aktualne.cz/dvtv/odehnal-mentalne-postizene-dite-nevylecite-bezna-skola-je-pr/r~d148da0ed63511e5a457002590604f2e/.

Podobně i většina tzv. specifických poruch učení, i když tam je spektrum velice široké.

Tragédie je v tom, že podobně jako v podpoře imigrantů, jsou i zde vinny především peníze. Řada občanských sdružení si žije velice dobře z dotací na podporu inkluze (viz třeba neblaze proslulá paní Laurenčíková). Pro pedagogy je téměř nemožné získat grant z EU, pokud se v něm neblábolí, že je zaměřený na inkluzívní vzdělávání!

Zlí jazykové některých magisterských studentů tvrdí, že jsou fakulty speciální pedagogiky, kde vystačí celé první dva roky jenom s upřesňováním termínů integrace, normalizace, inkluze a tak dále.

Občas mám pocit, že se i zcela nesmyslnou a nedomyšlenou inkluzívní politikou řítíme plnou parou ke společnosti nevzdělanosti a je mi z toho smutno. S pozdravem Váš JH

D. Lobpreis 1.3.2016 6:01

Re: Pan Hamerský opravdu neví, o čem mluví

Vážený pane docente,

můžete mi prosím vysvětlit, co podle Vás brání přeřazování dětí, které nemohou být vzdělávány v běžné základní škole do speciální školy?

Děkuji

DL

R. Langer 1.3.2016 12:43

Re: Pan Hamerský opravdu neví, o čem mluví

Tam snad již vzdělávány jsou. Otázkou naopak je, proč by měly zamířit do škol normálních?

D. Lobpreis 1.3.2016 13:12

Re: Pan Hamerský opravdu neví, o čem mluví

Svůj dotaz omezil pouze na nové subjekty vzdělávacích systému. Podle mne to na takovém případu půjde lépe pochopit.

J. Fridrich 1.3.2016 6:24

Re: Pan Hamerský opravdu neví, o čem mluví

Pan Hamerský - a mnoho dalších včetně té naší ministryně školství opravdu neví o čem mluví - máte pravdu pane Hrubý...

Také jejich názory na inkluzi, tedy to " dělání " že nevíme o tom, že existují velké rozdíly v " kvalitě-populace " - tedy dětí se musí připojit každý normální člověk a tedy i pedagog. Při namíchání tohoto " guláše " dětí do jedné třídy dojde k neodvratnému snížení úrovně té střední a vyšší kategorie dětí a k " zešílení " dalších kantorů a jejich odchodu ze školství, nebo do důchodu, nebo ze života.........

T. Pansky 1.3.2016 1:06

Autor nema tuseni, o cem mluvi. Proc?

Vysledkem provadene inkluze v soucasne podobe je naprosto rozhozeny ucebni proces, jehoz vysledkem je drtive snizeni kvality vyuky. Kde je problem? Jsou ruzne druhy postizeni, mezi nimiz neni delan rozdil !!!!! 1) Jsou zaci, kteri maji telesne postizeni (spatny pohyb koncetin, nezbytnost voziku, spatna vyslovnost, ...). To jsou problemy, se kterymi nemusi byt deti "vyhosteny" z normalnich radnych skol. Na omezeni by se mel brat ohled, ale pokud zvladaji vyuku, prob by nemohly navstevat skolu jako vsichni ostatni. 2) Bohuzel, v Cesku byl prijat zakon o inkluzi v socialisticke podobe. Jeho vysledkem je snizeni kvality vyuky pro vsechny deti a odsouzeni deti s problemy k trvale meschopnosti se o sebe postarat. Jsou deti, ktere potrebuji individualni peci, pomoci ktere mohou ostatni dohnat nebo je prizpusoben program vyuky s moznosti pripravy na povolani. Tyto deti, pokud se dostanou do "normalni' tridy, tak jsme jim nepomohli, ale naopak jim sebrali moznost se potrebne vzdelat na jejich maximalni mozne urovni. ... Kdyz se podivame kolem sebe, vidime, ze v Cesku roste moc statu a klesa zodpovednost kohokoliv za cokoliv. Vracime se zpatky do socialismu.