4.5.2024 | Svátek má Květoslav


Diskuse k článku

ŠKOLSTVÍ: Mravnost v pedagogice

Tímto zamyšlením navazuji na článek o inkluzi z 21. 12. 2018 (zde). Chci se nyní věnovat otázce mravnosti pedagogických pracovníků i mravnosti v pedagogice jako takové.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Výpis zvoleného vlákna.
Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Ticháček 14.3.2019 17:02

Já bych se na Komenského vykašlal.

Alespoň v těchto souvislostech. On své spisy psal v době, kdy učitel děti vychovával. Rodiče mu děti přivedli, případně poslali, a kantor té doby je měl v péči několik let. Měl tedy na starosti nejen výuku, ale i výchovu.

Dnes je situace poněkud odlišná. Učitel má děti něco naučit. Ne je vychovávat. Výchova je starostí jejich rodičů.

- až na pár výjimek internátních škol, které v našem prostředí nemají nijak zvláštní zastoupení, ve kterých bydlí v jedné koleji žáci i pedagogové

J. Ticháček 14.3.2019 17:08

Re: Já bych se na Komenského vykašlal.

Omlouvám se, během editace jsem příspěvek odeslal. Místo vymazání a nahrazení posledního odstavce mi ujel palec. Poslední odstavec měl zmínit britské internátní školy, ve kterých jsou učitelé zároveň vychovateli, spolu s dětmi bydlí i se svými rodinami a rodiče jim děti svěřují na mnohem delší dobu, nežli je u nás zvykem.

S. Lorenc 14.3.2019 20:18

Re: Já bych se na Komenského vykašlal.

To je právě ten omyl, jak je zmíněno v článku – viz citace z Peroutky. Škola nesmí rezignovat na výchovu, to se člověk dočte nejen v Komenském, ale i v současných skriptech. Ale o tom je celý ten článek :-)