6.5.2024 | Svátek má Radoslav


Diskuse k článku

ŠKOLSTVÍ: Děti jako oběti experimentu inkluze

Je konec školního roku, česká společnost má za sebou jeden rok experimentu s dětmi, experimentu inkluzivního vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. Ptám se, komu to prospívá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Tesařík 29.6.2017 9:16

Re: a teď...

Co to?

J. Šimek 29.6.2017 9:01

Kecy v kleci.

Například tělesně hendikepované dítě není trouba, který nerozumí výuce, ale potřebuje občas něco podat, dopravit třeba na WC nebo do školní jídelny a to je normální život a ne experiment ...

R. Tesařík 29.6.2017 9:17

Re: Kecy v kleci.

Proč to sem motáte?

P. Zinga 29.6.2017 8:40

Když já chodil do základky,

tak (alespoň u nás v městečku) byly všechny školy "inkluzivní". Asi do páté třídy, maximálně do šesté, kdy se s námi rozloučili ti, kteří už měli roky povinné docházky za sebou...

A nikdo nevyřvával něco o diskriminaci.

D. Polanský 29.6.2017 7:52

Napsáno trochu zjednodušeně, ale

vcelku budiž. Každá společnost, která chce být úspěšná, musí vyhledávat a vytvářet podmínky pro rozvoj talentovaných dětí. Takže mluvit o inkluzi je A, přitom ale nemluvit o těch talentovaných by bylo divné. A pochopitelně, jak správně píše autorka, pak je tam veliká skupina šikovných dětí, které když dorostou, budou příští hlavní tahouni ekonomiky: technici, řemeslníci, doktoři atd. Takže mluvit jenom o inkluzi a nevidět nic jiného, je cesta do pekel, tedy do ekonomické bídy. Nemluvě o tom, že tou bídou budou nakonec nejvíce trpět v dospělosti ti inkludovaní.

M. Gavlák 29.6.2017 7:43

Kecy!!

Dcera chodí do 9.třídy s pěti handicapovanými spolužáky v rámci inkluze. Děti si navzájem pomáhají, zdraví se učí vnímat postižené jako lidi, postižení se cítí dobře mezi zdravými. Vede to k pocitu, že je důležitá i empatie, nejen výkon. A že by se zhoršily výsledky těch zdravých? Vůbec ne, záleží jen kvalitě učitelů. Mimochodem, přestože dcera je v takové třídě od počátku podpory inkluze, dostalo se jí výborného vzdělání - dělala přijímačky na dvě prestižní gymnázia a jak dopadla? Na jednom druhá z 327 uchazečů, na druhém desátá z 287. Je trapné, když inkluzi kritizují ti, co o školu zavadili jen omylem a neví, o čem vlastně mluví...

P. Portwyn 29.6.2017 7:57

Re: Kecy!!

Můžete prosím vysvětlit neznalému, jak je možné, že Vaše dcera stihla za rok vystudovat základní školu? Protože článek je o roce trvání experimentu zvaného "inkluze".

Jinak je dobré odlišit včlenění ("inkluzi") dětí s fyzickým handicapem (například na vozíku nebo světloplachých), které je vcelku bezproblémové, s umístěním dítěte postiženého mentálně.

Nevěřím tomu, že by se Vaší dceři dobře pracovalo ve třídě, kde spolužák polovinu doby leze po zemi a štěká.

P. Portwyn 29.6.2017 7:59

Re: Kecy!!

Dodatek - pokud tam ty děti nacpali teď, tak to vcelku nehraje roli. V devítce se učí tak do února, pak se výuka rozpadá, protože přijatým dětem už je všechno jedno. Přijatí jsou prakticky všichni, neboť míst na SŠ je přebytek.

R. Tesařík 29.6.2017 9:20

Re: Kecy!!

Páníček trochu pohádkaří..

D. Polanský 29.6.2017 7:59

Nejsou to jenom kecy

chodil jsem kdysi dávno do jednotřídky, takže výuka všelijaká, ale měl jsem trochu buňky na matematiku a fyziku, takže na další školy jsem se dostal. Ale z toho dělat dalekosáhlý závěr je dost problematické. Jinak dnes jsou prestižní všechny školy, akorát se člověk nikdy nedozví proč.

J. Šimek 29.6.2017 9:06

Re: Nejsou to jenom kecy

Prestižní škola připraví studenty pro další bezproblémové studium nebo praxi a slabé eliminuje tak, že ti v ní prostě neabsolvují. Co na tom nechápete?

K. Frauknecht 29.6.2017 9:05

Re: Kecy!!

Plácáte a tu "empatii" v dětském kolektivu vidim v barvách!!!!

J. Šimek 29.6.2017 9:09

Re: Kecy!!

Nesmíte soudit jen podle sebe, Karle :o)

P. Lenc 29.6.2017 9:46

Re: Kecy!!

Víte Šimku, problém není u"Karla", problém je u vás.To, že jste tady pro drtivou většinu diskutujících pro srandu králíkům by jednoho vedlo k zamyšlení.Ovšem s IQ066 by chtít po vás nějaké zamyšlení by bylo opravdu příliš troufalé.

A. Javůrek 29.6.2017 12:47

Re: Kecy!!

Marin je asi majitel zislovky, co na inluzi parazituje. Jinak si ten blabol nevysvetlim.

1) inluze trva rok, takze nemohla ovlivnit celou skolni dochazku te "dcery"

2) v ramci inluze mohou byt ve tride telesne postizene deti, a nikoli mentalne, pak vyuku brzdit nutne nemusi.

3) atd ....

J. Kanioková 29.6.2017 22:12

Re: Kecy!!

"Je trapné, když inkluzi kritizují ti, co o školu zavadili jen omylem a neví, o čem vlastně mluví..."

A to víte jak ???

I. Babková 29.6.2017 7:23

Od členky realistů

bych očekávala realističtější pohled na problematiku a ne takovou nedostatečnou zkratku s některými zavádějícími informacemi.

Inkluze dětí s nějakým handicapem začala dávno před Valachovou. Již krátce po sametu se opatrně začaly začleňovat děti s tělesným postižením do běžných škol. Za Valachové se jen vyčlenily finanční prostředky na podporu tohoto projektu, otázkou je, zda dostatečné.

Rozlišovat se musí, kdo je inkludován. Děti s tělesným handicapem nebo smyslovou vadou mohou být poměrně dobře včleněny do kolektivu třídy. O přínosu integrování jedinců s mentálním handicapem do běžné třídy pochybuji.

Uvádět hypotetický příklad se 7 asistentkami v jedné vyučovací hodině je z říše fantasy, tomu snad nikdo nevěří. Chtělo by to asi několik škol osobně navštívit a podívat se, jaká je praxe.

Pravdou je, že asistentky nemají odborné vzdělání, pokud by je měly, tak by o tak bídně placenou práci nestály. Také učitelé nejsou na inkluzi odborně připraveni. Mají k dispozici posudky z poradny s doporučením, jak pracovat, mohou s dámami z poradny konzultovat, to je tak vše. Celý ten projekt mi připomíná vítací šílenství Angely Merkelové: "Přijďte všichni, my to zvládneme. Není jiná alternativa."

Z. Čábelka 29.6.2017 5:32

Evoluce rozkládáná socialistickou průměrností

Za našich časů učitelé i s námi hovořili o dobrých třídách a špatných. Cítili jsme, že existuje radostné uspokojení kantorů střídaný s pocitem marnosti. Každá tvůrčí osobnost touží své práci dát smysl a zhodnotit ji nadprůměrnými výsledky. Rozuměli jsme tomuto hodnocení i mi žáci. Věděli jsme, že jsou skupiny dětí, které mají schopnosti větší i menší. Cítili jsme, že tak tomu je i s motivací. Socanská touha vše eliminovat do jejich průměrů je hanebnost a zločin proti lidskosti. Dosažení průměrnosti je touha neschopných ale všehoschopných ovládat davy. Levičácká filozofie průměrnosti je jed otravující základní evoluční funkce vývoje.

J. Šimek 29.6.2017 9:12

Re: Evoluce rozkládáná socialistickou průměrností

A ty hendikepované děti mají dosáhnout alespoň na průměr nebo mají dostat šanci leda v nějakém ústavu?

P. Boublíková 29.6.2017 10:07

Re: Evoluce rozkládáná socialistickou průměrností

Všechny handicapované děti nejsou stejné. Jsou i takové, které nikdy práh domova nebo ústavu nepřekročí.

V. Novák 29.6.2017 13:16

Re: Evoluce rozkládáná socialistickou průměrností

Ty hendikepované děti mají dosáhnout na to, na co dosáhnout mohou. Pokud je třeba, tedy s dopomocí specialistů. Některé dodáhnou na průměr, pro některé je průměr nedosažitelná meta.

Žádné hendikepované dítě by nemělo být navíc trestáno tím, že mu odborná pomoc bude odepřena.

V běžné základní škole nelze očekávat ani odborníky na vzdělávání hendikepovaných dětí, ani dost času na takovou pomoc. Asistenti jsou buď odborníky - a pak je jich na asistentování jednomu hendikepovanému dítěti škoda, nebo nejsou - a pak je jejich pomoc více než dikutabilní.

J. Schwarz 29.6.2017 15:15

Re: Evoluce rozkládáná socialistickou průměrností

Problém současného "vyspělého světa" je právě v tom že se soustřeďuje na projekty spásy všelijakých "handicapovaných" a kašle na ty nadprůměrné, co by byli přínosem kdyby dostali šanci.

L. Písařík 29.6.2017 2:16

Inkluze

100% souhlas. Dítě se speciální potřebou zpomaluje výuku a hrozí nebezpečí, že nebude všechna školní látka probrána. Např. děti nebudou umět číst písmena Y Z Ž, po první třídě _ to je jednoduchý příklad pro paní mistrministrovou. Z matemetiky asi nematurovala.

Raduji se z toho, že mí vnukové již mají základní školu za sebou a že tu ministryni za půl roku už neuvidím, jen tento smrdutý zákon je třeba ještě svalit.

D. Šimáček 29.6.2017 1:19

ano inkluze je naprostá

socanská kravina! Společnost by se v prvé řadě měla starat o nadané děti, jejichž následný přínos společnosti v konečném důsledku zlepší možnosti jak pro děti průměrné, tak i pro "znevýhodněné". Opačný v současné době preferovaný postup je vzdělanostní a inteligenční sebevražda (spíše vražda) páchaná na národu.

M. Gavlák 29.6.2017 7:45

Re: ano inkluze je naprostá

Necítíte, že mluvíte jako hlupák? Nebo jste snad odkojen Hitlerovými postupy eliminace nevhodného obyvatelstva?

P. Boublíková 29.6.2017 10:03

Re: ano inkluze je naprostá

Já tento názor podporuji. Naše budoucnost je v nadaných dětech, nikoliv v mentálně handicapovaných. Jsem si vědoma toho, že jde o skutečnost naprosto politicky nekorektní.

J. Lepka 29.6.2017 10:32

Re: ano inkluze je naprostá

Přečtěte si, pane Gavláku, něco od prof.Ulče. O úspěšnosti asijských studentů. Samozřejmě je to důsledek neuvěřitelného tlaku na děti v období naší základní školy, ale jejich výsledky jsou diametrálně odlišné od jiné, preferované a jistě i inkluzí obdařené a výhod pozitivní diskriminace využívající entity.

D. Šimáček 29.6.2017 11:10

Re: ano inkluze je naprostá

no, jako duševně nedostatečný se zde projevujete vy, a je potom tedy pochopitelné vaše neporozumění textu, o eliminaci tam nepadlo ani slovo, jen o tom že je naprostá hloupost házet talentovaným a normálním klacky pod nohy v podobě handicapovaných, obvzvláště, když to v konečném efektu bude mít neblahý vliv i na ty hendikepované.

A. Pakosta 29.6.2017 12:19

Re: ano inkluze je naprostá

Pane Gavláku, než nazvete někoho dalšího hlupákem, dovolte otázku: Uvědomujete si, že základním přírodním zákonem ve vývoji druhů je právě eliminace méně schopných jedinců? Tento přírodní zákon, který ve svém důsledku umožnil vznik lidské civilizace, dále říká, že druh, který jej přestane dodržovat (tak jak to nyní dělá "civilizovaná" eurasijsko-americká část lidské populace) zmenšuje své vyhlídky na přežití. V našem případě nám hrozí, že budeme, alespoň my v Evropě, do konce tohoto století převálcováni arabskou mohamedánskou "kulturou", která si rozhodně starosti s inkluzivním vzděláváním a obecně s lidskými právy nikterak nedělá.

Co se týká Vaší zmínky o Hitlerovi - ano, jeho metody eugeniky byly zavrženíhodné a dodnes nepřijatelné, ovšem na druhé straně je jasné, že náš humánní přístup ke každému hendikepovanému jedinci snižuje naši schopnost přežití jako druhu. Za mého dětství například nebylo vidu ani slechu o nějakých alergiích - dneska, po padesáti letech úžasného rozvoje medicíny, prakticky nevidíte člověka, který by nějakou alergií netrpěl. Přemýšlejte o tom!