6.5.2024 | Svátek má Radoslav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Mar 9.9.2007 19:59

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kam to spěje

Nicméně, milé dítko, dnes jaksi studuje stále víc lidí - školy každým rokem nabírají stále víc studentů (to je nezpochybnitelný fakt), z čehož logicky plynou tři možné závěry: Nároky na studium se neustále snižují, příp. mládež je rok od roku stále chytřejší (nepříliš pravděpodobné) a nebo dříve nestudovala řada lidí, kteří by na studium měli - který závěr vám připadá jako nejpravděpodobnější?

kacir 9.9.2007 20:19

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kam to spěje

dovolim si tvrdit, ze3.varianta je spravna, kapacity skol byly a dodnes jsou jeste mensi , nez pocet studentu, kteri by je zvladli vystudovat. Budiz dukazem to, ze mnozi se na VS dostali na druhy , treti pokus a  pak skolu bez problemu vystudivali. Predtim ovsem koncili pod carou , protoze kapacita byla omezena. Presto skutecne kvalita VS zalezi na pedagogickem sboru a zde je spravne, ze ti co se neosvedci - nemaji na to schopnosti jsou odejiti. Bohuzel tomu diky osobnim vazbam nemusi tak byt, ale studentske hodnoceni ucitelu je vyborna vec, protoze dalsi kolegove, kteri si napr. voli povinne volitelne predmety se nezapisou k nekomu, kdo ma spatne vysledky .

Kopretina. 9.9.2007 20:26

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kam to spěje

Ale kolik těch vysokých škol dneska je  skora v každém větším městě je nějaká a kolik jich bylo dříve.

kacir 9.9.2007 20:35

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kam to spěje

ano, on si ale jiste kazdy zamestnavatel vsimne , jestli ma uchazec diplom z UK, Ceskych Budejovic nebo ze Zlina... i kdyz to zase nemusi az tak mnoho  vypovidat  o uchazeci

Kopretina. 9.9.2007 19:44

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kam to spěje

On Vám tak někdo řekne o které školy se jedná a nechá se honit po soudech. Fak je, že mezi   5OO  světovými univerzitami se Karlova v Praze umístila na 248 místě  A VUT na 428 to snad o něčem vypovídá  že !! 

kacir 9.9.2007 20:22

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kam to spěje

tato srovnani jsou neobjektivni a  z hlediska ceskych VS nevypovidaji nijak vyznamne o jejich kvalite.. je to dano metodikou hodnoceni.

kacir 9.9.2007 17:12

Re: Re: Re: Kam to spěje

proc si menis nicky ? ;-D

Karla 9.9.2007 17:18

Re: Re: Re: Re: Kam to spěje

A pro ne ! Je to snad trestné ?

inkvizitor 9.9.2007 17:55

Re: Re: Re: Re: Re: Kam to spěje

prislo mi to ...;-D;-)

Mejla 9.9.2007 9:31

Bobovizi to došlo s 5-letých zpožděním. A hádanka pro diskutující - co mají společného Neff, Bobovize a Vovka Železný ?

Dlouho jsem nemohl pochopit souznění jejich duší.

Zen 9.9.2007 14:25

Re: Bobovizi to došlo s 5-letých zpožděním. A hádanka pro diskutující - co mají společného Neff, Bobovize a Vovka Železný ?

Zajimave! Tak matne si vzpominam, jak pani Bobosikova byvala skvela, talentovana a neprekonatelna ... v dobe vanocniho televizniho temna. Jenze tehdy jeste mela velkeho guru VK v  lasce  .... :-D:-D:-D

kacir 9.9.2007 16:47

Re: Re: Bobovizi to došlo s 5-letých zpožděním. A hádanka pro diskutující - co mají společného Neff, Bobovize a Vovka Železný ?

no ona byla "neprekonatelna a skvela" jeste v dobach husakoveho temna;-D

Ada 9.9.2007 8:46

A pak že žvanění nikoho neuživí...

Bobina je zářným příkladem toho, kam až se lze prožvanit...;-D

Ladislav N. 9.9.2007 8:49

Re: A pak že žvanění nikoho neuživí...

 ;-DR^ ... přesně!!

Pišta 9.9.2007 8:22

Chudí duchem?

Jako pamětník závratné úrovně a neúplatné objektivity Bobovize, vždy čekám na pravidelný příděl moudrosti této perly české žurnalistiky a politiky. Dovolím si jenom malou poznámečku. Výraz "chudý duchem", není synonymum pro blbce, natož debila či idiota. Je to archaický výraz pro člověka, který je chudý úmyslně, neboli z vlastní vůle. Chudý pro ducha. Neboli člověka, který nechce být bohatý, protože by ho bohatství  odvádělo od meditace a přemýšlení o duchovních otázkách. To je ovšem něco, co paní Bobošíkové nikdy hrozit nemůže.

Jenda 9.9.2007 13:27

Re: Chudí duchem?

Neboli cloveka ktery se rozhodl, ze starost o sve preziti necha na ostatnich.

Kolma Puši 9.9.2007 18:47

Re: Re: Chudí duchem?

ale kdepak - člověk, který se nepachtí po tom, aby měl víc a víc a víc

mokiemori 9.9.2007 13:36

Re: Chudí duchem?

Bez ohledu na to, co si myslite, ona ma pravdu.  Chudy duchem je nekdo, kdo je: natvrdly, blby, idiotsky, nevzdelany nebo take pripevovatel do NP atd. Je to bud zpusobeno genetikou nebo vychovou.

aida 9.9.2007 14:33

Re: Re: Chudí duchem?

To si nemyslí pan Pišta, takhle je to v Bibli...

Petra. 9.9.2007 17:13

Re: Re: Re: Chudí duchem?

Ovšem lety používání tohle rčení opustilo původní smysl a žije s svým životem. Dnes chudý duchem pro většinu lidí znamená přiblblo.

Saint Sanctus 9.9.2007 1:01

Náhlovský na ministerstvo školství !!

Nedávno u Šípa v TV pravil Náhlovský asi toto: Naše školství je tak blbé, že 18tileté "děti" musí sedět se založenýma rukama a poslouchat a biflovat učitelovy řeči, často nesmysly. Namísto aby v tom věku už byly na vysoké škole.

Každý, kdo sleduje své děti na škole ZŠ a SŠ, ten ví, že se znovu po několika letech učí skoro totéž. A v tom je problém - vzdělání se náš stát snaží dosáhnout délkou školní docházky. A tak studenti končí SŠ (maturita) a nastupují na VŠ ve věku cca 20 let a končí ji ve 25 či 26 letech. Jak chcete konkurovat světu, kde kvalitní(!) VŠ vzdělání ukončí obvykle třeba ve 22 letech?

Náhlovský for ministr školství !!! A to nemyslím jako vtip.

Kanuk 9.9.2007 5:55

Re: Náhlovský na ministerstvo školství !!

Svatej, zaspal jste pár tisíc let. Že opakování je matka moudrosti věděli už Římané. (Repetitorum mater.....?- já nikdy latinu neměl)

mokiemori 9.9.2007 13:34

Re: Re: Náhlovský na ministerstvo školství !!

Repetitio est mater studiorum ...opakovani je matkou znalosti (moudrosti). Na tom se zatim nic nezmenilo ani po tech tisiciletich.

mokiemori 9.9.2007 13:28

Re: Náhlovský na ministerstvo školství !!

Cesky vysokoskolak je v porovnani s jinymi, kvalitne vzdelanymi vysokoskolaky jinych zemi jako USA, UK, Kanada, Australie, Francie, Holandsko a dalsi, pouhy imbecil. Ceske skolstvi, od prveho po treti stupen, je smutna studie toho, kam ceske skolstvi dospelo v obdobi po valce po dnesek. Vinou je nejenom neschopnost politiku si uvedomit, jak je vzdelani dulezite, ale samotnych pedagogu, kteri z vetsi casti rezignovali na svoje povolani. Toto je ovsem nemoc celeho Ceska, kde se nedostava odborniku v rade odboru.

Nikde nekonci vysokoskolske vzdelani ve 22 letech, rozhodne ne v zemich, ktere jsem uvedl vyse. Toto bylo vysadou kominustickeho skolstvi, ktere potrebovalo produkovat rychle polovzdelany lid. To odrazi fakt, ze  Karlova universita je  jedina, ktera se umistila mezi 500 svetovymi univerzitami na 248 miste  (VUT na 428.) Namisto oslavovani tohoto smutneho faktu by se meli odpovedni politici a pedagogove zamyslet nad tim, proc neni jedina ceska universita mezi prvni stovkou svetovych univerzit. Skoly musi byt dostatecne financovany a vyucujici motivovani odpovidajicimi platy a vyhodami. Nakonec vychovavaji budouci generace.

Kanuk 9.9.2007 17:42

Re: Re: Náhlovský na ministerstvo školství !!

Zajímalo by mne, jak jste došel k názoru, že český vysokoškolák je imbecil ve srovnání s vysokoškoláky západními. Vysokoškolské vzdělání v Česku mohlo končit v 21 letech, když absolvent reálky, která měla 7 tříd, vystudoval techniku za 4 roky. To snad bylo také pravidlem. A jestli vysokoškolské vzdělávání na Západě trvá déle, zejména v Emerice (USA,CA), tak je to m.j. proto, že v prvním  ročníku se bere angličtina, protože absolventi "high school" neumějí pořádně anglicky (oni to neumějí ani PhD-ové z universit) a školní rok trvá 8 měsíců. Američan nebo Kanaďan, který umí nějaký další jazyk (pokud to není jeho mateřský) je bílá vrána.

Zajímalo by mne také, na základě čeho byly hodnoceny ty světové university. Pravděpodobně podle počtu publikací jejich absolventů v angličtině.

mokiemori 9.9.2007 21:59

Re: Re: Re: Náhlovský na ministerstvo školství !!

Vyhodnoceni vypracovali Cinane a meritkem je publikace ve Science and Nature, akademicke vysledky studentu, vyzkum, pocet lauereatu Nobelovy ceny a dalsi. Takze se to vztahuje predevsim na kvalitu vyucujicich (coz je logicke).

Pokud neumi American nebo Kanadan jiny jazyk, neni to tragedie, anglictina je svetovy jazyk. Pokud Cech neumi jiny jazyk, tragedie to ovsem je a navic je to vice nez bezne.

Mezi nejlepsi university sveta patri Oxford a Cambridge, po nich nasleduji americke university, Harvard, Stanford,  kalifornsky Institute of Technology a kalifornska Berkley. Z prvnich 50 universit az na 15, jsou vsechny americke. Tokijska universita je 19., v te 50 jsou take 2 kanadske university,, jedna australska a dve svycarske.

Vetsina studentu po strednich skolach se berou tzv. gap year a cestuji nebo pracuji, potom jdou na universitu, kde studuji 4-5 let, zalezi na oboru. Medicina se napr. studuje dele a specializace trva take podstatne dele nez v Cesku.Nema to nic spolecneho s anglictinou, rodili mluvci nemusi delat zadne zkousky nebo navic rok jazyka, to je pro cizince.

EW 9.9.2007 18:35

Re: Náhlovský na ministerstvo školství !!

No ja nevim, ale v tech velebenych USA si colleges stezuji, ze museji zrizovat pro studenty doucovaci kursy, aby prisedsi stredoskolaci byli vubec pouzitelni. Treba z algebry...

EW 9.9.2007 18:38

Re: Náhlovský na ministerstvo školství !!

Ono jde o rozsah, ne? Zakladni skola je proste - zakladni. Pocita s tim, ze rada zaku pak pujde na prakticke vzdelani, do uceni - a stredoskolsky rozsah treba biologie nebo matematiky by a) nezvladli a b) budou ho potrebovat jeste mene, nez ten zakladni rozsah. A Nahlovsky je blb na kvadrat, vas citat mne v tom jen utvrdil.

Jana 8.9.2007 22:18

Záleží na škole

Syn absolvoval první stupeň na základní škole, ve které se už od druhé třídy učili právě podle rámcového vzdělávacího programu - jednalo se o jednu ze škol, ve kterých byl tento systém výuky zkoušen. A nevím, jestli je to systémem nebo pouze konkrétními učiteli, ale z jejich třídy - 24 dětí - se 16 dětí dostalo na osmileté gymnázium, přičemž tři děti včetně toho mého se umístily na prvním místě ze všech uchazečů.

Kanuk 8.9.2007 23:04

Re: Záleží na škole

Jestli se nemýlím, tak bylo zjištěno, že zásadní vliv na školní prospěch studentů má stupeň vzdělání jejich rodičů.