18.6.2024 | Svátek má Milan


Diskuse k článku

PUSSY RIOT: Čarnogurský vs Bukovskij

Dva významní disidenti. Oba byli vězněni, o obou ve své době pravidelně referovala západní média, o oba jsme se strachovali, oba byli naší nadějí, oba zakusili obsah pojmu vězeň svědomí – a obou jsem si hluboce vážil. Tato úcta přetrvala desetiletí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Dobrý 29.8.2012 12:10

Re: Svoboda vs svoboda

Desatero? A kdy zacnete zavirat ateisty? Hned prvni narizeni je: "Nebudeš mít jiné bohy mimo mne."

Navic je desatero v rozporu s Bibli. Priklad je 9 "Nepožádáš manželky bližního svého." v porovnani s Genesis 38,8

Nejvyssi moralni standard je "Co nechceš, aby ti jiní činili, nečiň ty jim."

Mimochodem je to opet citat z Bible, Tob 4,15

Kdyz vyskrtate z deasetera casti ktere maji nabozensky charakter zbydou jen pravidla ktere lze odvodit z toho "nejvyssiho"

R. Langer 29.8.2012 12:07

Re: pan Stejskal nic nepochopil

To je otázka, ono to není moc poznat, jak to autor ve skutečnosti myslel...

R. Langer 29.8.2012 12:05

Re: Svoboda vs svoboda

Desatero jako morální standard? No když myslíte. Ale já si to ani nějak nemyslím...

R. Langer 29.8.2012 12:04

Ano, pane Stejskale,

vidím to naprosto stejně.

V. Venc 29.8.2012 12:00

Svoboda vs svoboda

Názorová rozdílnost ''Čarnogurský - Bukovskij'' vyplývá ze skutečnosti, jak si občan představuje osobní svobodu (přirozené právo člověka). Chápání svobody může být velice rozdílné až protichůdné. Která svoboda je ta správná?

Za správnou definicí osobní svobody je považovaná svoboda, která respektuje morální standardy (Desatero).

Z tohoto pohledu, je zcela zřejmé, že ti, kteří obhajují chování "pussinek", mají osobní problém, nerozeznávají co je nebo není morální (slušné). S tím se ovšem nedá nic dělat, jedná se o problém výchovy.

M. Šejna 29.8.2012 8:56

přesně tak

a je zajímavé, že to většina těch, co kritizují rozhodnutí ruského soudu, považuje naopak za správné rozhodnutí. Toto je to pokrytectví, které popisuje Čarnogurský a které pan Stejskal vůbec nepochopil. My trestat hudební skupiny můžeme, ale v Rusku se to prý nesmí, protože to prý odporuje demokracii.

M. Šejna 29.8.2012 8:47

pan Stejskal nic nepochopil

Já osobně jsem naopak velmi potěšen stanoviskem J.Čarnogurského. Jeho místním kritikům vůbec nedochází, že Čarnogurský ve svém stanovisku nepodporuje ruský režim, ale kritizuje pokrytectví našeho "demokratického západního" režimu. Pro ty, co to nepochopili, tak opakuji zkráceně poselství Čarnogurského:

za to, co provedly Pussy Riot v ruském muzeu a poté v kostele, by v zemích EU, nebo v USA dostaly stejný flastr, jako dostaly v Rusku.

Doporučuji těm, kteří kritizují rozhodnutí ruského soudu, aby si šli veřejně s příteli zasouložit do Národního Muzea a poté zašli řádit do Svatovítské katedrály. Pak by nám mohli popsat reakci české policie a českých soudů. Dopadli by skoro stějně, jako v Rusku. A to je to, co nám chtěl pan Čarnogurský sdělit.

T. Kočí 29.8.2012 8:41

Re: Čarnogurský je extremní bigotní katolcký fundamenalista

Máte úplnou pravdu.Dobře, že se odtrhli.

M. Šejna 29.8.2012 8:32

pane Pavlovský

máte zvláštní názor na mystifikaci. Teď to napíšu poněkud jadrně:

Pokud by mi moje partnerka kouřila ptáka například na Václavském náměstí podobným způsobem, jak členka Pussy Riot kouřila svého partnera v muzeu, pak bych asi těžko vysvětloval naši demokratické policii, že se jednalo o "site-specific".

Zkuste, pane Pavlovský zajít s partnerkou a přáteli do Národního muzea a vykonejte tam ve stylu té Vaší mystifikace soulož. Vsadím se, že skončíte v zadržovací vazbě aspoň na 24 hodin a rozsudek Vás nemine. Budete mít jen smůlu, že o Vás nebudou na západě psát jako o hrdninovi boje proti Klausovu režimu, nebo Nečasově vládě.

Z tohoto pohledu chápu vyjádření Čarnoguského. On v žádném případě nepodporuje ruský režim. Pouze upozornil na to, že u nás by podobná akce byla "odměněna" soudem velmi podobně.

P. Lenc 29.8.2012 8:23

Re: Čarnogurský je extremní bigotní katolcký fundamenalista

Já blbec rozdělení chtěl, ale jinak naprostý souhlas.

P. Pavlovský 29.8.2012 8:14

Čarnogurský je extremní bigotní katolcký fundamenalista

má to po tatínkovi. Prý bude kandidovat na presidenta, čímž se kruh uzavře: od fašisty Tisa přes presidenta Husáka - fundamentalistického komouše - a exkomunistické presidenty polistopadové včetně komunistického vojenského prokurátora Gasparoviče a exkomouše Kováče - až po dalšího fašistu.

Bože, děhuji Ti za to rozdělení před 20 lety, já, blbec, ho nechtěl!

CO do Pussy Riot: To, co dělaly (a nikdo z komentátorů u toho fyzicky nebyl, ani Černogurský), nebylo souložení na vřejnosti.

My, divadelníci, tomu říkáme "site -specific". Kdo to divadelně nechápe a myslí si omylem že je to realita, je v recesi, čili "skýtá".

Vzhledem k takovým jde o MYSTIFIKACI! Ani ta by ale neměla být trestná! 

M. Mařák 29.8.2012 5:58

Trest je podle mne neadekvátní,

stejně jako je neadekvátní tříletý trest za song o "bílé revoluci". V obou případech bych to vzhledem ke společenské nebezpečnosti řešil nějakými veřejně prospěšnými pracemi, nebo pokutou...

http://zpravy.idnes.cz/zpivani-o-bile-revoluci-vyneslo-hudebnikovi-tri-roky-vezeni-pr9-/krimi.aspx?c=A090729_145348_krimi_pei

J. Kanioková 29.8.2012 2:15

Čarnogurský JE "kategorista",

kdysi jsem si jej vážila, ale od té doby už prošlo víc toho, kdy jsem jeho názory musela odmítnout. Ale nejvíc se mi připomíná v souvislosti s rozdělením republiky. Byl to on, kdo jako první a nejkategoričtěji začal s jejich samostatnou stoličkou v EU a hvězdičkou na euvlajce. On byl první z těch hlasitých. Ale když začlo jít do tuhého, tak najednou začal s tím... že jaksi ještě né, že později.. prostě "vychytralouš".  Jeho postoj k Pussy riot mě už vůbec nepřekvapil, je hodně konzervativní, věřící a právník. A neústupný.

A pan Bukovský... má mou velkou úctu, je to nejspíš opravdu velmi férový chlapík - http://www.youtube.com/watch?v=8roO-PhgPOc

J. Anděl 29.8.2012 1:12

njn

Taky jsem podepsal nějakou petici za propuštění (nevěznění). Také jsem zvažoval, jestli jsem udělal dobře. Výsledek není rozhodně jednoznačný, ale usoudil jsem, že vězení jim opravdu nepřeji.

Nebyly ale podle mě souzeny za fakt, že vyjádřily svůj názor. To mi přijde až nesmyslně dokola omílané. Podle mě šlo o to, jak ten názor vyjádřily.

Když si budu myslet, že není správné činit potraty, mohu a) napsat článek, b) jít demonstrovat před nějakou kliniku, c) vstoupit do nějaké strany jako KDU a snažit se s tím něco udělat v legislativě, d) házet potracené plody do oken kolem projíždějících automobilů, e) dát do kliniky bombu.

Nezlobte se na mě, vidím tam rozdíly. Házení potracených plodů je možná trestný čin, ačkoliv někdo by mohl říct, že už je to přece jen mrtvá hmota a že je svatouškovské odsuzovat někoho za takovou formu protestu.