15.5.2024 | Svátek má Žofie


Diskuse k článku

PUSSY RIOT: Čarnogurský vs Bukovskij

Dva významní disidenti. Oba byli vězněni, o obou ve své době pravidelně referovala západní média, o oba jsme se strachovali, oba byli naší nadějí, oba zakusili obsah pojmu vězeň svědomí – a obou jsem si hluboce vážil. Tato úcta přetrvala desetiletí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Pavlovský 29.8.2012 8:14

Čarnogurský je extremní bigotní katolcký fundamenalista

má to po tatínkovi. Prý bude kandidovat na presidenta, čímž se kruh uzavře: od fašisty Tisa přes presidenta Husáka - fundamentalistického komouše - a exkomunistické presidenty polistopadové včetně komunistického vojenského prokurátora Gasparoviče a exkomouše Kováče - až po dalšího fašistu.

Bože, děhuji Ti za to rozdělení před 20 lety, já, blbec, ho nechtěl!

CO do Pussy Riot: To, co dělaly (a nikdo z komentátorů u toho fyzicky nebyl, ani Černogurský), nebylo souložení na vřejnosti.

My, divadelníci, tomu říkáme "site -specific". Kdo to divadelně nechápe a myslí si omylem že je to realita, je v recesi, čili "skýtá".

Vzhledem k takovým jde o MYSTIFIKACI! Ani ta by ale neměla být trestná! 

P. Lenc 29.8.2012 8:23

Re: Čarnogurský je extremní bigotní katolcký fundamenalista

Já blbec rozdělení chtěl, ale jinak naprostý souhlas.

M. Šejna 29.8.2012 8:32

pane Pavlovský

máte zvláštní názor na mystifikaci. Teď to napíšu poněkud jadrně:

Pokud by mi moje partnerka kouřila ptáka například na Václavském náměstí podobným způsobem, jak členka Pussy Riot kouřila svého partnera v muzeu, pak bych asi těžko vysvětloval naši demokratické policii, že se jednalo o "site-specific".

Zkuste, pane Pavlovský zajít s partnerkou a přáteli do Národního muzea a vykonejte tam ve stylu té Vaší mystifikace soulož. Vsadím se, že skončíte v zadržovací vazbě aspoň na 24 hodin a rozsudek Vás nemine. Budete mít jen smůlu, že o Vás nebudou na západě psát jako o hrdninovi boje proti Klausovu režimu, nebo Nečasově vládě.

Z tohoto pohledu chápu vyjádření Čarnoguského. On v žádném případě nepodporuje ruský režim. Pouze upozornil na to, že u nás by podobná akce byla "odměněna" soudem velmi podobně.

P. Moravčík 29.8.2012 14:14

Re: pane Pavlovský

Pán Šejna, obávam sa, že nemáte celkom pravdu - Čarnogurský JE rusofil, ktorého správanie je trochu podobné správaniu sa Západu voči ZSSR počas studenej vojny - oficiálne výhrady a námietky, ale v reále dosť bezproblémová spolupráca (aj keď jeho postoj v tejto konkrétnej veci sa dá chápať). Postoj Nemecka voči Putinovmu Rusku je rovnaký, ale to sa akosi nikto neodváži napádať :-)

A. demeková 29.8.2012 16:32

Re: pane Pavlovský

Navyše, nešlo o žiadny koncert,

 tá skladba v TV je pridaná dodatočne ( čo sa mi zdá dosť nehorázne klamanie od médií). . Pusinky len vykrikovali a imitovali.A navyše, nebola to premiéra. Deň predtým to isté "predstavenie" predviedli v Chráme Bogoľubcov (či tak dajako). nemali úspech, nezatkli ich, a tak bola repríza... Ono to Rusko je predsa len iné ako Európa a  tak aj štýl vládnutia je iný...

T. Kočí 29.8.2012 8:41

Re: Čarnogurský je extremní bigotní katolcký fundamenalista

Máte úplnou pravdu.Dobře, že se odtrhli.

P. Moravčík 29.8.2012 14:06

Re: Čarnogurský je extremní bigotní katolcký fundamenalista

Keď čítam príspevky ku Slovensku od Vás, pána Lenca a pána Pavlovského (aby som spomenul aspoň aktuálne prispievajúcich v NP), vždy si hovorím: Ako dobre, že sme sa odtrhli! Nemáme dosť vlastných popletencov?

P. Lenc 29.8.2012 14:23

Re: Čarnogurský je extremní bigotní katolcký fundamenalista

Pane Moravčíku, to, že se Československo rozdělilo mne ani tehdy, ani dnes netěšilo a netěší.Ale bylo to jediné rozumné východisko v situaci, kdy to byli Slováci, kteří jak se u nás říká, tlačili na pilu.To, co pan Čarnogurský říkal nahlas, to si nejen většina slovenských politiků, ale i občanů přála.Dostali co chtěli, zaplať pánbůh cestou dohody. Toť vše.

P. Moravčík 29.8.2012 15:48

Re: Čarnogurský je extremní bigotní katolcký fundamenalista

Pán Lenc, bezvýhradne s Vami súhlasím. Netešilo ma rozdelenie, ale keď sa dívam na určité resentimenty aj dnes, som tomu rád. Situácia by sa postupne vyhrocovala - a verte mi, že nie len zo strany Slovákov (nájdite si v LN asi z 1990 alebo 91 neslávne známy článok Ludvíka Vaculíka "Naše slovenská otázka" a bude Vám to jasné). S takýmto postojom z českej strany to nemalo absolútnu šancu na udržanie. A ak nie dovtedy, tak po tomto článku som to pochopil - iná možnosť (rozumná a prínosná) neexistuje. Keby to malo prísť neskôr, mohlo to byť horšie a dnes by sme sa možno srdečne nenávideli. To je môj, ale zďaleka nie len môj názor. Na Slovensku sme s tým viac-menej vyrovnaní, zdá s mi, že v Čechách to ešte chvíľu potrvá (aspoň podľa toho čo čítam na blogoch :-)) 

A. demeková 29.8.2012 16:26

Re: Čarnogurský je extremní bigotní katolcký fundamenalista

Bože môj!

  A ktože to tu zaviedol komunizmus v 1948 - vari my? Kto sa tu mohol politicky angažovať mimo KSČ? Asi sotva môže nejaký holobriadok prezidentovať. Tak si musíme počkať, kým vyrastie a dospeje nová generácia. Okrem toho, je príznačné, že do politiky málokto zo slušných ľudí ide - vieme, prečo! Kto zo seba urobí terč mafii?

M. Mařák 29.8.2012 5:58

Trest je podle mne neadekvátní,

stejně jako je neadekvátní tříletý trest za song o "bílé revoluci". V obou případech bych to vzhledem ke společenské nebezpečnosti řešil nějakými veřejně prospěšnými pracemi, nebo pokutou...

http://zpravy.idnes.cz/zpivani-o-bile-revoluci-vyneslo-hudebnikovi-tri-roky-vezeni-pr9-/krimi.aspx?c=A090729_145348_krimi_pei

M. Šejna 29.8.2012 8:56

přesně tak

a je zajímavé, že to většina těch, co kritizují rozhodnutí ruského soudu, považuje naopak za správné rozhodnutí. Toto je to pokrytectví, které popisuje Čarnogurský a které pan Stejskal vůbec nepochopil. My trestat hudební skupiny můžeme, ale v Rusku se to prý nesmí, protože to prý odporuje demokracii.

M. Mařák 29.8.2012 19:43

Re: přesně tak

Dobrý večer, pane Šejno, jestli jste stejný Šejna jako ten z dávných Virtually, tak to je snad poprvé, co jsme se na něčem shodli.

J. Kanioková 29.8.2012 2:15

Čarnogurský JE "kategorista",

kdysi jsem si jej vážila, ale od té doby už prošlo víc toho, kdy jsem jeho názory musela odmítnout. Ale nejvíc se mi připomíná v souvislosti s rozdělením republiky. Byl to on, kdo jako první a nejkategoričtěji začal s jejich samostatnou stoličkou v EU a hvězdičkou na euvlajce. On byl první z těch hlasitých. Ale když začlo jít do tuhého, tak najednou začal s tím... že jaksi ještě né, že později.. prostě "vychytralouš".  Jeho postoj k Pussy riot mě už vůbec nepřekvapil, je hodně konzervativní, věřící a právník. A neústupný.

A pan Bukovský... má mou velkou úctu, je to nejspíš opravdu velmi férový chlapík - http://www.youtube.com/watch?v=8roO-PhgPOc

J. Anděl 29.8.2012 1:12

njn

Taky jsem podepsal nějakou petici za propuštění (nevěznění). Také jsem zvažoval, jestli jsem udělal dobře. Výsledek není rozhodně jednoznačný, ale usoudil jsem, že vězení jim opravdu nepřeji.

Nebyly ale podle mě souzeny za fakt, že vyjádřily svůj názor. To mi přijde až nesmyslně dokola omílané. Podle mě šlo o to, jak ten názor vyjádřily.

Když si budu myslet, že není správné činit potraty, mohu a) napsat článek, b) jít demonstrovat před nějakou kliniku, c) vstoupit do nějaké strany jako KDU a snažit se s tím něco udělat v legislativě, d) házet potracené plody do oken kolem projíždějících automobilů, e) dát do kliniky bombu.

Nezlobte se na mě, vidím tam rozdíly. Házení potracených plodů je možná trestný čin, ačkoliv někdo by mohl říct, že už je to přece jen mrtvá hmota a že je svatouškovské odsuzovat někoho za takovou formu protestu.