24.5.2024 | Svátek má Jana


Diskuse k článku

PRŮVOD PRIDE: A hrdý buď žes postižen

Dlouhodobě jsme vystaveni statistikám ukazujícím, že jen 80 % lidí se hlásí k heterosexuální orientaci, a zároveň jsme vychováváni k tomu, abychom si uvědomili, že tito heterosexuálové vlastně utlačují oněch 20 % jinak orientovaných (ať už ony pojmy znamenají cokoli),

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
F. Brnušák 15.8.2022 14:30

Ano to je take nesmysl. Muzeme mluvit o stesti, ze jsme se narodili v Cechach. To nadpolovicni vetsina lidstva takove stesti nema.

J. Jirka 15.8.2022 14:05

Správně byste měl být oprávněně rozhořčen na všechny ty plastické chirurgy, protože zničili vaši přirozenou "krásu odlišnosti" a mnoha - jistě vámi nevyžádanými - operacemi vás násilím začlenili do šedého stáda průměrnosti...

F. Brabec 15.8.2022 14:05

Co třeba být hrdý na to, že jsem Čech? S tím jsem se taky narodil takže podle Vás stejný nesmysl?

B. Carina 15.8.2022 13:58

👍👍👍

O. Zuckerová 15.8.2022 13:41

Proboha, pane Šejno, to nepoznáte, že autor cituje jednu z perel židovského humoru a nedemonstruje svůj postoj? Tak to jste, nezlobte se, málo informovaný (lidově: natvrdlý)!

V. Kučer 15.8.2022 13:29

To byl také hlavní důvod proč se za homosexualitu neupalovalo, stačilo pokání.

O. Zuckerová 15.8.2022 13:27

Pane Hajský (9.26) cítit se Napoleonem nebo Caesarem je duševní porucha (nemocný neví, že není), kdežto když někdo cítí opačnou pohlavní identitu, tak je prostě homosexuál, a to není duševní porucha.

V. Kučer 15.8.2022 13:24

Homosexuál mohl svojí sexuální orientaci zatajit na rozdíl od Židů.

J. Urban 15.8.2022 13:20

Díky za článek. Vetsina lidi jsou bud heterosexualni muzi, nebo heterosexualni zeny. Jiste vice nez v 90 procentech. To je normalni. Nejenom ze se to nemusi propagovat, ale je prakticky zakazane to propagovat (viz J. Rowling, napr.). Propagovat, tzn. bud primo ci neprimo vnucovat ostatnim, ac ti o to nejspis vubec nestoji, se musi to nenormalni, to odchylne a uchylne. Cekam na ban.:-/

J. Pernicová 15.8.2022 13:19

O tom, že je zvláštní dávat na odiv svou sexualitu žádná, ale děti, které rodiny vypudily kvůli odlišnosti je hodně, takže nějaká osvěta na místě je. Proč je dnes tolik dětí, které touží po jiném pohlaví, než jim narostlo, netuším, ale jelikož jsem na sobě nezažila, ani nesoudím a věřím, že to příjemné není. Jen bych změnu pohlaví částečně zpoplatnila. Brýlová skla, rovnátka, ortézy atd. člověk platí.

PS: Festival tlustých jistě brzy bude, oslavu obezity v médiích vídám dost často.

V. Kučer 15.8.2022 13:18

V Říši Římské byla homosexualita módní záležitost za republiky, za císařství byla společnost puritánská a na zánik nebo prosperitu neměla žádný vliv.

L. Setikovský 15.8.2022 13:05

Dobrý den, děkuji za Váš článek. I já mám vrozenou vadu - rozštěp rtu a patra v nejtěžší formě. Nemá smysl uvažovat, jak bych žil před 200 nebo 500 let. Ale narodil jsem se s koncem světové války, kdy byla plastická chirurgie na určité úrovni a společnost mne akceptovala a umožnila mi i vysokoškolské vzdělání. Podle "duhových aktivistů" bych si měl navléci co nejodpudivější masku, narušovat dopravu, mávat nějakou fanglí a řvát, že jsem hrdej. Pokud jde o "Pochod hrdosti" měli by pochodovat lékaři, učitelé, spolužáci, spolupracovníci a přátelé a mi, kteří jsme prostě v určitém okamžiku neměli štěstí, stát na chodníku a tleskat jim, že nám umožnili prožít plnohodnotný život

L. Zídek 15.8.2022 12:18

" Ti, co neznají historii jsou jí předurčeni jí opakovat ".

V Říši Římské než zanikla to vypadalo obdobně.

L. Zídek 15.8.2022 12:12

Guttmane, sice za 1++, ale homoteroristi tě teď roztrají na kousky ! Nejvíc pomatená Richterová .

D. Stirsky 15.8.2022 11:33

A co tahle brát sobotu jako veselý karneval. Ostatně těch pár desítek kostýmních kreací, nad kterými se "slušní" pohoršují a kterých bylo v relativním vyjádření minimum, bylo slabým odvarem toho, co lze spatřit v Riu. Kolegyně - máma od dvou dětí, střední věk - se před měsícem vrátila z NY (dovolená). A vyprávěla, že se zrovna natrefili do tamního PRIDE. Smála se, jaká to byla legrace: Staří, mladí, celé rodiny, malé děti, dědkové, báby, různě vymódění. Oslava léta, hezkého počasí, nenásilí, lásky, snášenlivosti.. Hašek to napsal takto: "Lidé, kteří se pozastavují nad silným výrazem, jsou zbabělci, neboť skutečný život je překvapuje, a tací slabí lidé jsou právě těmi největšími poškozovači kultury i charakteru. Oni by vychovali národ jako skupinu přecitlivělých lidiček, masturbantů falešné kultury, typu svatého Aloise, o kterém vypravuje se v knize mnicha Eustacha, že když svatý Alois uslyšel, jak jeden muž za hlučného rachotu vypustil své větry, tu dal se do pláče a jedině modlitbou se upokojil. Tací lidé se veřejně rozhořčují, ale s neobyčejnou zálibou chodí po veřejných záchodkách přečíst si neslušné nápisy na stěnách."

H. Fátor 15.8.2022 11:11

S těmi školami je problém. Těžko tam vpustí někoho s přednáškou na téma "nedostatky a lži hnutí LGBT+++", ale obvykle ze strachu před mediálním rozmáznutím tam pustí besedu na téma "hrdě si stůjte za svojí odlišnou sexuální orientací, aneb nenechte se většinou utiskovat". A pak i my, obyčejní kantoři, musíme okolo menšin našlapovat obezřetně, když vysvětlujeme, že není všechno tak sluníčkové, jak se zdá. Nevýhodou je, že práva menšin a jejich chápání je strašně ohebná disciplína, kde se dá napadnout naprosto cokoliv. Jo, to třeba v oblasti energetiky mohu bez obav z následků popsat žákům pravdu, protože tu si dovedu z hlediska fyziky jednoznačně obhájit - a co na tom, že se radikálně liší od názoru poslanců v europarlamentu.

B. Rameš 15.8.2022 11:05

Je to prosté. Odlišnost sama o sobě není hodnotou. Odlišní jsou nekrofilové a nekrofilky, psychopatičtí vrazi a psychopatické vražedkyně, kleptomani a kleptomanky. Považuje je někdo pro jejich odlišnost za úctyhodné?

I. Klepáček 15.8.2022 10:26

Pane, za článek dekuji.

L. Harvánek 15.8.2022 10:04

Pane Stirsky, chápu Vaše rozhořčení a dávám Vám za pravdu, že takovíto kněží opravdu existují. Jen se obávám, že Vaše informace budou poněkud nadnesené. Jsem už od narození věřící, za svůj život jsem měl možnost setkat se s mnoha kněžími (ne jen ve zpovědnici), kdy nás v rodině navštěvovali. A později, když jsem se profesně vyvázal z pracovních povinností zahrnujících i neděle a církevní svátky, vypomáhal jsem ve farnosti jako kostelník a byl tak skoro nejbližším spolupracovníkem faráře a v době, kdy zastával funkci děkana, tak minimálně jednou měsíčně i se všemi kněžími děkanství (bývalo jich víc než 10). Měl jsem možnost s nimi hovořit na těchto setkáních a kde se řešily mnohé ožehavé otázky. A neměl jsem nikdy pocit, že některý ze zmiňovaných kněží je homosexuál. A ani nikdo z nich nebyl ani vyšetřován a obviněn. A dnes, kdy už fyzicky nedokáži zvládnout dřívější povinnosti, jsem pro nově nastoupivšího faráře jako rádce a dohlížitel na to, aby vše fungovalo tak jak je třeba (péče o památkově chráněný inventář, udržování pořádku, běžné opravy nezvládnutelné pro laika) a působím snad ve všech poradních orgánech farnosti. Ono to přináší i jisté zvláštnosti, abych se (zejména u starších lidí) přimluvil či zařídil u faráře jistou záležitost. A na druhou stranu se ke mně dostávají informace (které bych raději neslyšel, neb velice připomínají klepy) o dění ve farnosti, které vyžadují, aby nějakým způsobem jednal. Takže jak vidíte, patrně mám víc informací než Vy a uznal jsem, že se takové případy mohou vyskytovat. Ale pokud jde o obtěžování dětí, podobně na tom jsou i vedoucí různých dětských organizací. Samozřejmě s tím nesouhlasím tak jako Vy, přitom si myslím, že jsou to hlavně media, která z každého případu udělají senzaci a pochybení dotyčného přenesou na každého jedince oné skupiny.

F. Zrcek 15.8.2022 10:04

Souhlasím, ale jedna věc je Starý zákon a druhá je nemravný klerik. Zatím má povinný celibát, pokud ho Francesco nezruší.

Pokud má velebníček farskou kuchařku, tak je to tajemství Boží a jejich ložnic. To v normálním případě nikoho nepobuřovalo, pokud přitom příliš nepečoval o duše a zejména těla svých farnic. Doporučuji přečíst si Boccacia a poučný příběh filosofa Abélarda. S ministranty to byl ovšem vždycky smrtelný hřích - a bez diskuse.

Pokud to někde mniši přeháněli se zásadou miluj bližního svého, stávalo se, že je trest neminul. A nejen od nadřízeného u bujných noviců, (v jejichž dormitáři to asi občas muselo vypadat), ale občas je umravnili i lidé z okolí. A je-li pravdivý příběh o "sedia stercoraria", pak už se nikdy neastali papeži. Volalo se prý habet! nikoli pendet! ale jestli mu tam fakt sahali, to nechám na vaší fantazii. To byl svět ještě normální.

J. Hoffmannová 15.8.2022 10:01

Obvykle raději vůbec takové články nečtu, bohužel, jsem dnes udělala výjimku. Nebýt Vaší reakce, byla bych otrávená tou snůškou nesmyslů a hloupými reakcemi na ni. Děkuji Vám! R^ R^ R^ :-)

V. Kuhaj 15.8.2022 9:58

R^

V. Novak 15.8.2022 9:54

Ten citát o hrdém Židovi je od Kurta Tucholskiho - "Na co jsou lidé v Evropě hrdí".

Jo - a homosexuálové šli do těchže koncentráků jako Židé - jedni měli růžové trojúhelníčky, druzí žluté. Komunisté a socialisté červené, kriminálníci černé a jehovisté (Bibelforscher) snad zelené.

L. Harvánek 15.8.2022 9:38

Díky za článek. Přesně vystihl problémy naší moderní společnosti. Jako dítě jsem byl veden a vychováván ke skromnosti (byť byla mnohdy vynucená, protože na splnění mých přání i přání mých sourozenců nezbývaly prostředka. A tak ani dnes se na veřejnosti nechlubím, že jsem sedmdesátosmiletý heterosexuál a žiji v manželství trvajícímu bez pár týdnů pouhých padesát sedm let. Na rozdíl od těch některých dnešních menšin. Nechápu proč bych měl být hrdý na tu spoustu nemocí, které mě v mém věku trápí a velice rád a pokorně se vrátil do časů, kdy jsem problémy neměl.

J. Hajský 15.8.2022 9:26

Jestliže se někdo cítí být Caesarem, Napoleonem, Janou z Arcu nebo někým jiným, kterým není a nemůže být je léčen v příslušných psychiatrických zařízeních.

Proč muži, kteří se cítí být žemani a ženy, které se cítí být muži nejsou léčeni ve stejných zařázeních, ale je jim dopřána rozsáhlá medializace?

Oboje je psychická porucha.

K. Křivan 15.8.2022 9:25

Pokrok je krok vpřed. Báječná věc, když stojíme na kraji propasti. ;-D Rv

J. Kalina 15.8.2022 9:22

Autor se plete v tom, že si myslí, že slušní gejové by měli vypudit ty šílené aktivisty z vedení komunity. To všem po nich chce nemožné. vždyť jejich nápadů přikyvuje v TV kde kdou a je to heterosexuál. Mnohdy kýve jen aby ho pozvali i do TV i příště a neskákali mu do řeči. Tak je to a bylo i se zelenými, sqoutery, s prosazením přímé volby prezidenta a bude to nadále dokud veřejné mínění nebudou formovat humanitně vzdělaní nedouci co si myslí, že rozumí všemu a při tom nerozeznají promile od procenta a jsou schopni pronést v TV tuto úžasnou větu (a její obměny): Průměrný plat je 30.000,-, ale někdo bere i méně !!!! Je to těžké jako 4 autobusy !!!

Tady se chce zvítězit racionální argumentací nad aktivistickou zavilostí a schopností lhát a převracet argumenty. Kdo dnes vzpomene na tetřevy na Šumavě, kvůli kterým se tam nesmělo chodit, abychom je nerušili při tokání a hnízdění? Kolik jich je tam dnes? A to tam zatím nehořelo. To by teprve byla ta pravá biodiverzita a náhrada smrkových monokultur.

To co autor popisuje jako problém společnosti a gejů je úplně všude a ve všem. Ještě že aspoň ve sportovních utkáních se výsledek zapisuje do tabulky a vítězem "ligy" je ten co má nejvíce bodů. Za pár let se sejdou experti (časem i laikové co nesledují) a vítěze určí ve studiu..

I. Schlägel 15.8.2022 9:20

Na co všechno nepřijdete... Jste bystrý, pane Šejno. To se cení.R^

H. Lukešová 15.8.2022 9:20

Hrdá můžu být na něco, co dokážu, tj. když vystuduji nějaký kvalitní odbor, či se vyučím nějakým pěkným řemeslem, mám dobrou práci, vedu slušný a početný život, ale být hrdá na svou sexuální orientaci, se kterou se narodím a kterou nemůžu jakkoliv ovlivnit, pro Boha proč?

Sexuální orientace je každého vnitřní záležitostí, do které nikomu nic není, proč ji zdůrazňovat, já jsem hetero/homo, kdo je víc? To je, dle mého názoru, naprosto nesmyslné.

F. Zrcek 15.8.2022 9:17

Nevím, kolik těch osob je, ale souhlasím s autorem, že není čím se chlubit. S žaludečními vředy taky nebudu organizovat pochod hrdosti.To mi přijde jako zvrácenost. A vyloženě úchylné mi přijde fluidní pohlaví, když třeba v úterý a v pátek si hraju na samičku a zbytek týdne jsem sameček. A to všechno bez operativní změny.

Pokud tím postižení nikoho neohrožují, může to zůstat jejich privátní úchylkou. Dokud se ovšem nestanou hrozbou pro své okolí. Například nutkáním navštěvovat dámské sprchy a toalety s úplně jinou instrumentací. Pak zbývají jen dva způsoby, jak k těmto osobám přistupovat. Buď přísnější výchovou, nebo v těžších případech ústavní péčí.

Dá se ale čekat, že duševní stav oné fluidní osoby bude občas spojený s dalšími delikty a bude znamenat její pobyt v nápravném zařízení. Tím se - aspoň těch v českých kriminálech - bude přirozenou cestou minimalizovat počet osob nebezpečných pro své okolí. V těch amerických se ale naopak vězenkyním začnou rodit děti.