19.3.2024 | Svátek má Josef


Diskuse k článku

PROBLÉM: To bych do sebe neřekl (2. díl)

Posledně jsem tu nakousnul zádrhel v argumentaci obhájkyň potratů: „Žena má právo nakládat svobodně se svým tělem“. V čem vidím problém?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
A. Bytova 7.7.2022 19:21

V dnešní doně, kdy je antikoncepce dostupná komukoliv, by si měla každá žena ujasnit, zda-li počít chce či nikoliv. To je také "právo na vlastní tělo", že. A ne lézt s kdekým bez ochrany do postele a pak vřeštět, že děti nechce, že je feministka.

M. Drašner 7.7.2022 19:34

Tedy... před lety mi jedna dívčina vysvětlovala, že s kondomem si to tak neužije. Ani jedna ho také s sebou neměla, když jsem ten svůj, netuše co bude, zapomněl doma.

A. Bytova 7.7.2022 19:46

Jo, to jí věřím. Ale antikoncepce není kondom, a je-li dáma obecně náchylná k těmto radovánkám, měla by s tím z praxe počítat. "Právo na potrat" s tím opravdu nesouvisí. To jsou jen alibistický kecy. Nemluvím o přerušení těhotenství v extrémních případech, znásilnění, zdravotní riziko, atd.

Ś. Svobodová 7.7.2022 20:09

Jo jo. A teď zkuste tohle cvičení, statisticky nejčastější scénář předcházející rozhodnutí zda potrat ano či ne. Je Vám 38-42 let, jedno dítě dokončuje základku, druhé nastoupilo na VŠ. Váš a manželův plat pokryje to nejnutnější a na koupi nové myčky si musíte vzít půjčku. Máte to? S manželem spíte tak jednou do měsíce, takže polykat kvůli tomu hormonální pilule už moc nechcete. On zas nechce kondom, nebo ho nemá při ruce. Navíc šikovný, za 10 let se nic nepřihodilo. A jste v tom. Nevíte co dělat, musíte mu to říct. Křičí, že v padesáti žádné dítě nechce, dělá scény že to není jeho, vyhrožuje rozvodem. Máte oba holou řiť a v případě rozvodu dostanete asi 12 tisíc na tři dětičky a mateřskou kolem 6 tis. Tak že jak?

D. Uhlár 7.7.2022 20:24

To se dá pochopit, ale dovolím si tvrdit, že o tom článek není. Dokonce bych vzhledem k věku řekl, že se s tímto případem snad i vlezete do zdravotních důvodů. Článek je ovšem varováním před extrémy. Bigotní zákaz potratů po katolicku je extrémně špatně. Potrat jako druh pilulky po je taky extrémně špatně, a to tím spíš, že potrat se mimo matky týká i dítětě a otce, a to ne málo. Právo matky zde není výhradní a o tom je článek.

Ś. Svobodová 7.7.2022 20:53

Máte pravdu, ovšem moje reakce byla na paní B., která má hnedle jasno. Osobně si myslím že slogan Moje tělo atd. je blbina, ostatně jako spousta jiných sloganů. Naše tělo patří čím dál víc voleným politikům a čím dál častěji i nevoleným organizacím. Nějaké potencionální děti nebo citově otřesený ploditel jsou jim jedno. Jde jen o nástroj síly a podvolení. To mně vytáčí a proti tomu vždy budu stát.

A. Bytova 7.7.2022 21:56

Tak v tomto s vámi naprosto souhlasím.

A. Bytova 7.7.2022 21:10

Paní Svobodová, cvičení si podstupte sama, nejlépe však nejdřív instruovat manžela. Takže tak.

Ś. Svobodová 7.7.2022 22:08

Já to myslela vážně. Někdy je dobré se zamyslet a pokusit se o empatii, než hned vykřikovat. Ale vidím že empatie nebude zřejmě vaše silná stránka. Já takové cvičení naštěstí podstupovat nemusela a v mém věku už určitě nebudu.

A. Bytova 8.7.2022 9:58

Mně to zas jako dramatický výkřik připadalo od vás.

V. Kučer 7.7.2022 13:41

Kdy se stává embryo člověkem je filosofická otázka, křesťanské církve na to mají extrémní názor.

K. Křivan 7.7.2022 16:16

Některá, a je jich hodně, embrya se nestanou člověkem ani po dvaceti letech života. Prostě nedozrajou. Rv

V. Diblíková 7.7.2022 11:36

Žena má nejen právo na své tělo, ale i na svůj život - stejně jako muž, i když ho obvykle nevyužije. Po rozvodu stále zůstává dítě většinově u matky, která se radostně - dítě přece miluje - omezí finančně i časově až na hranici nepochopitelna. Spočítejte, co je životní minimum pro dítě do 18 let (a která matka by nenechala dítě studovat, pokud na to jen trochu inteligencí stačí), kolik alimenty ? a k tomu péče o dítě - i jenom to, že musí sedět doma nebo být trestně odpovědná 18 let (to není ani za vraždu). K tomu chce někdo ženské nutit? Stačí, (zaplaťpámbu za to) že nás nutí příroda.

F. De Winter 7.7.2022 12:19

Žena má právo na své tělo, ale jen pokud nejde o vakcínu. ;-)

F. De Winter 7.7.2022 12:21

Vlastně jsem chtěl říci, že: Po rozvodu stále zůstává dítě většinově u matky i když se to nemálo otcům nelíbí.

D. Stirsky 7.7.2022 9:36

Tak ať se autor nechá přeoperaovat na ženu a pak k tomu může sepisovat své mravnostní litanie. Je zvláštní, jak s přibývajícími léty se mnozí pánové popř. dáme stávají hlasitými propagátory sexuální morálky.

F. De Winter 7.7.2022 9:42

Potrat je prostě ukončení jednoho lidského života.

Zdůvodňovat si to můžete jak chcete.

V. Diblíková 7.7.2022 11:38

Zvířecí matky dokážou zabít svá mláďata, pokud jim nevyhovuje prostředí. Můžete být proti, jak chcete.

F. De Winter 7.7.2022 12:14

No jistě. Ale je to zabití. Zdůvodnit si to musí každý sám dle vlastního svědomí.

Ś. Svobodová 7.7.2022 21:51

Máte i nemáte pravdu. Období prvního trimestru (do kterého se potraty provádí) je totiž něco jako Shrödingerova kočka. I když u té je 50% šance, že jí uvidíme živou. U plodu je to pouze 20%. V okamžiku, kdy se žena dostaví na potrat může a nemusí být vina zabitím, protože plod může a nemusí být mrtvý. Možná proto se potraty provádějí v prvním trimestru.

T. Hraj 7.7.2022 14:31

Člověk dokáže zabít jiného člověka, pokud mu nevyhovuje. Můžete být proti, jak chcete.

D. Uhlár 7.7.2022 20:27

No jistě, ale to neznamená, že to nesmíme kritizovat.

T. Hraj 8.7.2022 18:14

Souhlasím.

T. Hraj 7.7.2022 14:29

Aha, o ženách se mohou vyjadřovat jen ženy a o černoších jen černoši. Gratuluji. Budiž vám útěchou, že s tou pitomostí nejste první.

J. Gutvirth 7.7.2022 7:59

Další Statečný MUŽ MUŽ se silným názorem. Jděte s tím už do P

T. Hraj 7.7.2022 14:32

A ještě k tomu má pravdu.;-D

J. Urban 11.7.2022 10:12

;-D

P. Kazo 7.7.2022 7:50

Ak by platil argument "môžem si so svojim telom robiť čo chcem" tak by logicky musel platiť až do momentu pôrodu. Avšak skúste sa takto argumentujúcej ženy spýtať, či by nechala zavraždiť svoj plod pár mesiacov, týždňov, alebo dní pred pôrodom.... Asi nie. Tal potom je celý ten argument nezmysel. Čo samozrejme nevylučuje že pre potraty môžu existovať aj dobré argumenty, no je ich akosi málo.

V. Houdek 7.7.2022 7:45

Nikdo nediskutuje - všichni souhlasí

J. Pokoutný 7.7.2022 7:51

Tak se běžte podívat na diskusi p. Mareše o něco výše. Tam je propagátorů potratů tři senkrovny.