30.5.2024 | Svátek má Ferdinand


Diskuse k článku

PRÁVO: Verdikt ve stylu chytré horákyně

Má, již tak chabá důvěra v českou justici byla opět otřesena. Domníval jsem se, že pravda má poněkud jinou podobu, než jak se to jeví po výroku soudce Novosada. Ten (výrok) poněkud připomíná vtip „vy zase lynčujete černochy“.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Horálek 7.9.2016 2:27

Verdikt soudu pokládám za rozumný

Mrzí mne, že autor článku zcela opomíjí, v jaké souvislosti byly příslušné věty pana prezidenta proneseny. Pro připomenutí: Prezident je pronesl během svého projevu na konferenci "Let My People Live", která byla uspořádána Evropskou židovskou konferencí u příležitosti mezinárodního dne památky obětí holocaustu a 70. výročí osvobození vyhlazovacího tábora Osvětim. Prezident se ve svém projevu zabýval otázkou, co bylo podhoubím holocaustu. Mimo jiné přitom řekl, že "holokaust začíná první lavičkou v parku, na kterou si nesmí sednout Žid". A právě v této souvislosti uvedl tři příklady selhání intelektuálů, mezi nimiž domněle citoval "jednoho z největších českých novinářů Ferdinanda Peroutku". Pravdou je, že příslušný citát „Nemůžeme-li zpívat s anděly, musíme výti s vlky“ Ferdinand Peroutka nenapsal. Ale stejně tak je pravdou, že obsahově psal věty velmi podobné, ba horší.

Za podstatné proto považuji, že prezident ve svém projevu správně poukázal na selhání, jehož se velká většina českého národa včetně svých elit v pomnichovské době dopustila. Ferdinand Peroutka (kterého lze považovat za součást tehdejší elity národa) je dobrým příkladem tohoto selhání. Svůj článek "Češi, Němci a židé", který je v rozhodnutí soudu zmíněn, napsal již v době, kdy platilo vládní nařízení o odstranění Židů ze státní služby.

Proto považuji rozhodnutí soudu za spravedlivé. Prezident Zeman sice necitoval správně, ale obsahově měl v této věci naprostou pravdu. Považuji za důležité, že to v rozhodnutí soudu jasně zaznělo.

J. Fleiszner 5.9.2016 21:06

Nemá rád Zemana - nejde o Peroutku

Autor evidentně nemá rád Zemana. Kdyby někdo pozoroval autora tak pečlivě jako on Zemana, určitě by našel slušné množství materiálu, který by autor nechtěl zveřejňovat.

Zeman se mohl omluvit, že se seknul, že vzhledem k Peroutkovo fascinaci Hitlerem si k němu nechtěně přiřadil i jiný článek, který Hitlera obdivoval.

U té "Peroutkové" neočekávám nic jiného, než snahu vysoudit nějakou korunku a proč ne, že? Vysoudí ho*vno. Možná čekala i nějaké držhubné z hradu.

Š. Hašek 5.9.2016 20:03

Re: Soud neřešil vše

A o to jde.

President nekecal. A to jest průšvih!!!!!!!!

Š. Hašek 5.9.2016 20:01

Re: To jsem moc nepochopil,

Asi tak.

Nejhorší je, když mají jasno o chroustovi ti, co ho v životě neviděli. Zkratka, snad jest to k pochopení. Jak se říkalo za Rakouska.

Š. Hašek 5.9.2016 19:59

Re: Vážení p.t. spoluobsluhovači klávesnic,

Není třeba nic psát, pane Prokope, stačí číst. A neposlouchat nějakého politnovotáře z televize.

Nějak to je ale o ničem. Debata s někým, kdo nečte, ale poslouchá "rozbory" od dalších nečtenářů.

Š. Hašek 5.9.2016 19:56

Re: Vnučka pana Peroutky, nynější pí. Kaslová,

Problém bude v tom, dle mého, že president není starý trouba, ale Kaslová jest hloupá husička.

Sečtělá dáma by nechala věci být. Neboť její děd (nebudu soudit) napsal opravdu "zajímavé věci". Zkráceno.

F. Houžňák 5.9.2016 17:28

To jsem moc nepochopil,

nicméně jsem si řadu článků v Přítomnosti pod popudem peroutkovské diskuse (Němci mají pro to krásný obrat: aus gegebenem Anlaß), od Peroutky i Neperoutků přečetl, a obraz neohroženého bojovníka dostal tím pádem silné trhliny. Ne že bych měl předtím o proslavených a opěvovaných hrdinech nějaké iluze, a taky těžko soudit, když u toho člověk nebyl (teda spíš lehko soudit, rozhodně by se to mělo dělat jenom velmi opatrně, což mnoho dodatečných bojovníků za to či ono samozřejmě nedělá).

J. Lancik 5.9.2016 17:26

Re: Nezávislý soud? To by museli být nezávislí soudci.

Vy jste to pane Malecku napsal nejvystizneji! Presne o tom o co jde. Vubec ne o Peroutku, ale o Zemanove nenavisti k intelektualnim elitam protoze ho mezi sebe nechcou. Naznacuje to i autor blogu V. Vlk st. slovy "intosi", prazska kavarna" atd. Pan Vlk pridal jeste prof. V. Cerneho. Uvedumuji si oba Zeman i Vlk, ze vaznost u tech "elit" nikdy neziskaji, tak se aspon snazi je spinit. Pritom oba jsou posledni kteri maji pravo nekomu vytykat moralni selhani, uz tim, ze oba byli cleny KSC aby si zajistili karieru, strany ktera se dopustila justicnich vrazd a mnoha jinych zlocinu.

J. Dvorská 5.9.2016 17:16

Re: Zeman

Něco ano !

M. Prokop 5.9.2016 16:56

Re: Vnučka pana Peroutky, nynější pí. Kaslová,

Já bych to taky považoval za rozumnější. Což už jsem zde párkrát napsal. Nemá cenu se soudit o dojmech. Jediná konkrétní věc je ten článek a tam soud těžko mohl rozhodnout jinak, s tím cizím výrokem mohl, ale trochu mi připomněl ono Š+G "kdyby seděl, stejně by nepustil".

Kdy to bylo v těch Lidovkách, podobné vyznění (o té fascinaci) jsem nějak nezahlédl, naopak spíše pochopení napsaného, v dobovém kontextu.

E. Erat 5.9.2016 16:23

Re: Vnučka pana Peroutky, nynější pí. Kaslová,

Netroufám si hodnotit pana Peroutku. V sobotních LN jsem četl řadu článků o tom, že byl Hitlerem fascinován od různých historiků atd. Opravdu nevím. Netroufám si soudit atd. Ale, co znám je staré dobré české přísloví " když se v h......., hrabeš, tak se ušpiníš ". Takže možná kdyby pí. Kaslová řekla, Zeman je starý trouba, nic si nepamatuje a nemá cenu se s tím dále zabývat, tak by udělala lépe. Jak pro sebe, tak pro pana Peroutku.

M. Prokop 5.9.2016 16:22

Re: asi nečetla, pane Hašku

Jestli jste si nevšiml, tak to je reakce na glosu pana Lence (studente). Pláčete na špatném hrobě.

Ten zbytek je nesmysl totální, pán z Orlíku mne sere jen o něco méně a hlavně jinak než kmán z Kolína.

Co se týče trestního oznámení, nejsem naivka jako paní Kaslová.

M. Prokop 5.9.2016 16:17

Re: Vážení p.t. spoluobsluhovači klávesnic,

A můžete také rozvinout onu tezi, jak se začínají soudy silou známých. Já měl vždy zato, že v civilním řízení návrhem (žalobou).

M. Prokop 5.9.2016 16:12

Re: Vy toho ale nadelate.

Soud je instituce na rozsudky. O rozsudku se pak můžeme dohadovat.

M. Prokop 5.9.2016 16:10

"A než o něčem dá řeč, tak to má načtené. "

Tak to tedy nevím, proč to nepoužívá a žvástá. Ono to není prvně, co ho usvědčil i soud a mnoho rozumných lidí, o nichž také lhal, k soudu ani nešlo.

M. Prokop 5.9.2016 16:08

Re: Vážení p.t. spoluobsluhovači klávesnic,

Tak fajn, napište článek o Peroutkovi a třeba se diskuse rozpoutá.

Tenhle, pod nímž se rozčilujete, je o něčem jiném.

M. Prokop 5.9.2016 16:07

Re: Vnučka pana Peroutky, nynější pí. Kaslová,

Však taky nejde o ní, ale o Zemanovo hloupé žvástání. Případně o pana Peroutku, i když, ten by se asi něčím na úrovni Zemana nezabýval.

Š. Hašek 5.9.2016 15:57

Re: Jestli něco Peroutka napsal nebo nenapsal a Zeman

Samozřejmě.

Ale kdo mlčí, souhlasí. Nějak mě ti nečtenáři Peroutky připadají hloupí. Hloupí (a drzí) na to, aby tvořili nová slovníková hesla "Co napsal Ferdinand Peroutka". Svět jest složen z maličkostí.

Š. Hašek 5.9.2016 15:51

Re: Krásné potvrzení staré moudrosti, že k soudu

Asi tak.

Paní Kaslové opravdu není pomoci. Začala si ona. Nečetla. Mlčeti zlato.

Š. Hašek 5.9.2016 15:49

Re: Ocituji odjinud:

Též paní Kaslovou jaksi chápu.

Nečetla. Tedy svého dědečka.

Š. Hašek 5.9.2016 15:47

Re: dodatek

Nevím jak s tím alkoholem, .......... ale nějak se mi zdá, že psanému slovu president republiky rozumí. A než o něčem dá řeč, tak to má načtené. Sakra. A paměť má až nepříjemnou.

Myslíte, že takový redaktor z naší milé TV to má též načtené?? Kulové. Načtené není totéž, co klikání na google a gesichtknihách.

Vy neznáte diagnosu a "jednoduše je nemocný". Zajdu k Vám, až mě bude píchat pod třetím žebrem ........

Š. Hašek 5.9.2016 15:42

Re: Vnučka pana Peroutky, nynější pí. Kaslová,

Připomínka poněkud od jádra věci - a sice konkrétního označení Třetí Říše jako seriozního státního partnera (autor F. Peroutka, připomenuto trefně obeznámeným presidentem republiky neobeznámeným, svazáckým novininvestigativcům v běžné debatě) malinko vzdálená.

Ale zapadá přesně do "mozaiky věci". Vzdělaná vnučka by ani nešpitla!!!! Protože by věděla proč!!!!!! Ach jo!

E. Erat 5.9.2016 15:22

Vnučka pana Peroutky, nynější pí. Kaslová,

podržela jako úřednice na magistrátu tehdejšímu primátoru J.Kaslovi. Banální záležitost. Úspěšně rozvrátila jeho rodinu, a stala se kýženou pí. Kaslovou. Stejný příběh jako u podobné konkubíny pí. Nagyové, dnes Nečasové. Takové ženštiny, nemají žádnou čest, a není tedy třeba se jim nějak omlouvat a vůbec se s nimi zabývat.

Š. Hašek 5.9.2016 15:09

Re: asi nečetla, pane Hašku

Vážený pane Prokope,

Vy vo voze, já vo koze!!!!!!!

Mě vůbec (skoro) nezajímá, co kváká televize, a milion jiných, měl byste vědět, "že údaj na teploměru ne nedá odhlasovat", ten je vidět. Já si přečetl pár článků od Peroutky. A on skutečně nazval Židy "problematickými" a Třetí Říši nazval budoucím nutným a spolehlivým, kulturním (??!!!!) smluvním partnerem pro 2. republiku. Prosinec 1938!!! Račte si přečíst (studente)!! Až to naštudujete, tak se ozvěte!! Zatím jen máte vztek, že nemáte na Hradě pána z Orlíku. O argumentujete dost slabě. Neinformovaný souhlas s většinou nemá žádnou faktickou hodnotu.

Nelze jinak napsat (nemám rád drsné formulace), platí ostatně obecně i pro ostatní nečtenáře F. Peroutky. Hodně debat se vede nyní, aniž se zná grund.

Osvětlete, kterak jste podal trestní oznámení na darebáka-presidenta republiky. Bude zajímat i jiné.

Š. Hašek 5.9.2016 14:49

Re: pokud se nepletu ...

Naštěstí jest pojem hajzl dán pouze a jen Vašimi názory. Nebudu komentovat.

Kdy už konečně začnete rozebírat věty od Ferdinanda Peroutky, napsané v krušných dobách roku 1938?

Děkuji opět tímto presidentu Miloši Zemanovi a zakomplexované paní manželce exprimátora Hlavního města Prahy (jak je to teďkonc s velkýma buchštábama?), že jsem početl Peroutku.

A nestačil jsem se divit (jací jsou sluníčkáři nedouci). Co jim kvákne Moravec, to papouškují!!

Š. Hašek 5.9.2016 14:22

Vážení p.t. spoluobsluhovači klávesnic,

nebylo by lepší se věnovat někdy skutečně napsanému (tedy Ferdinandem Peroutkou) a jindy komentovanému (nikoliv doslovně) presidentem republiky .............

než se zabývat komplexy nějaké vnučky a sboru svazáků ČT1 a ČT2, případně ministra "všenázoru" Dienstbiera?? Nějak ztrácíme čas. Ale mlčet jest taky blbost.

Mě baví debaty (o jabloni), ale jen s těmi, co si (vo tý jabloni) něco přečetli a viděli ji v sadě (několikrát do roka, aspoň)! Zkráceno.

R. Langer 5.9.2016 13:38

Re: Vy toho ale nadelate.

Soud je o rozsudku. To je asi tak všechno.

M. Prokop 5.9.2016 12:57

Re: dodatek

Asi tak.

J. Farda 5.9.2016 12:43

Souhlasím!

http://josefhejna.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=549278

P. Švejnoch 5.9.2016 12:39

Re: Paní Kaslové

Pane Prokope, to je ale velmi "alternativní" výklad Peroutkových článků. Přinejmenším těch, které jsem četl já...