25.5.2020 | Svátek má Viola


Diskuse k článku

PRÁVO: Poslanci zakázali pokrok

105 poslanců minulý týden schválilo, že taxislužbu smějí provozovat pouze ti, kteří splní zbytečné regulace. Ostatní budou přísně potrestáni. Jízda taxíkem zůstane drahým luxusem, levnější alternativu zákonodárci nepřipouští.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Řazeno podle času sestupně, seřadit podle času vzestupně
počet příspěvků: 38, poslední: 20.7. 2017 7:50, přehled diskusí

M. Pivoda 19.7.2017 9:14

Přál bych si ...

"... Přál bych si ale dožít se jednou doby, ve které to bude jinak.

Autor je koordinátor pobočky Svobodných v Praze 4" Hm.

Přál bych si dožít se v Česku automobilů bez řidiče. Přijedou ve stanovenou dobu, převezou vás tam kam chcete a zase odjedou. Technicky je to již na spadnutí.

Jenže do té doby přijdou zcela jiné, urgentnější problémy, které naopak zavedení včasné regulace vyžadují už dnes. Alespoň dle amerického podnikatele Elona Muska v případě tzv. umělé inteligence. Proto (dne 15. července 2917) vyzval guvernéry amerických států, aby přišli s preventivní regulací (z čehož čeští Svobodní asi dostanou mdloby!). Zde je originální text k pokroku:

He may push technological limits, but Elon Musk famously thinks that building general intelligence AI is akin to "summoning the demon." He reaffirmed that on Saturday, at the National Governors Association meeting, when he called AI "the biggest risk that we face as a civilization," and one that needs preemptive regulation. "Until people see robots going down the street killing people, they don’t know how to react because it seems so ethereal,” he told U.S. governors. "AI is a rare case where I think we need to be proactive in regulation instead of reactive."

M. Prokop 19.7.2017 9:40

Re: Přál bych si ...

Klidně si přejte, ale je otázka, zda vám to slovutní zastupiči povolí.

A protože to je na vás i agenta Rudolfa složité, tak to raději nechte těm Svobodným.

R. Langer 19.7.2017 18:22

Re: Přál bych si ...

Zase jste poněkud napřed, pane Pivodo. Musíte tu svou fantazii trochu krotit. ;-)

M. Pivoda 19.7.2017 19:14

Proaktivní řízení je účinnější než reaktivní

Konkurenční výhodu mezi srovnatelně inteligentními aktéry lze dosáhnout pouze tím, že začnete podnikat v předstihu před konkurencí. Kolem Česka se totiž nenachází žádní hlupáci.

Pro Česko je, bohužel, typické klopýtání za vývojem v technnologii a potažmo i v ekonomice. Proto také český ministr financí Pilný (který nahlédl pravdě do očí) vzkazuje českému národu "Líp nebude". Lépe už bylo. https://archiv.ihned.cz/c1-65802290-ivan-pilny-informuje-lip-nebude

P. Rudolf 19.7.2017 8:39

Na Psu se roztrhl pytel

s články od autorů, kteří mají na věc jasný a ostrý názor, ale přitom o ní neví zhola nic. Tento článek je toho přímo ukázkovým příkladem.

Ale pardon, teď to čtu - autor je členem "svobodných". Tak to je jiná, ti to mají přímo v popisu práce.

M. Nesrsta 19.7.2017 8:20

pojištění osob

nejvyšší prioritou pro uživatele Uber by mělo být, jestli licence pro tuto službu požaduje, aby poskytovatel služby měl pro své auto pojištění přepravovaných osob ve stejné výši, jak to musí mít standardní taxi.

J. Šimek 19.7.2017 7:01

Zapoměl jste porovnazt UBER a LIFTAGO.

Obě firmy jezdí po Praze, obě směrem k zákazníkům nabízejí totéž, přesto ze srovnání vychází UBER, jako poloviční podvodník...

Takže vaše nářky na poslance můžou být oprávněné, ale zaštiťovat se při tom UBERem je blbost z neinformovanosti, nebo placená reklama.

P. Dvořák 19.7.2017 3:55

Také moc nerozumím tomu,

proč taxislužba, tedy de facto soukromá přeprava osob soukromými vozidly podléhá takové regulační hysterii.

Jako jediný skutečný důvod mě nenapadá nic jiného, než že je to za všech okolností tak výnosná činnost, že lobbystické skupiny jsou schopny uplatit kdekoho, zejména skupinu osob, která se čtyři roky skrývá v našem parlamentu.

Čistě technicky, jaký je rozdíl, jestli potřebuji odvézt a položit koberec a v prodejně mi dají papírek s pěti jejich dopravci, kteří jsou současně podlaháři, nebo v městě X potřebuji odvézt z nádraží a již předem na každé na jízdence bude mít přepravce uvedeno Y telefonních čísel na jejich taxislužbu?