Sobota 27. července 2024, svátek má Věroslav
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 49  Kč / 1. měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996

Diskuze

PRÁVO: Můj dům, můj hrad

Odvěká právní zásada „můj dům, můj hrad“ – tj. ve svém domě, na svém vlastním pozemku si pravidla určuji já, majitel - je jedním z nejzákladnějších principů svobodné společnosti.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
BR

8. 4. 2015 22:02
Výborný článek

Státní byrokracie vždy omezuje podnikatelské svobody a ve státu ovládaném ekologistickými "spasiteli" jsou tyto svobody po záminkou ochrany zdraví nebo přírody systematicky ničeny (v ekologistickými experty "vědecky" řízené společnosti jsou tyto svobody nepřijatelné)!

Nicméně pokud není kouření postaveno mimo zákon, je jeho paušální "zákaz" v soukromých restauracích neomluvitelným útokem na svobodu podnikání (na západě, kde podobnou pitomost udělali, se některé restaurace mění na kluby kuřáků, přístupné pouze členům)! Zakazované "ovoce" nejvíc chutná (obzvláště mládeži)!

0 0
možnosti
OM

8. 4. 2015 22:36
Re: Výborný článek

.. a kolik byste odhadoval, že se takových klubů bude schopno uživit dejme tomu na okresním městě? Ale jinak nic proti ničemu, stav kdy budeme mít restaurace a kromě toho kuřácké kluby klidně beru. Ale tak trochu nevidím důvod, proč by to mělo být naopak, tj. restaurace+ kluby nekuřáků, už jenom proto že těch je víc než 2x tolik.

0 0
možnosti

V. Čermák 160

8. 4. 2015 18:35
Agitátor Joch je jako téměř vždy mimo mísu

Nemyslím si, že je tak blbý, ale že je naopak vychytralý a za peníze lobuje za určitou skupinu lidí. Můj dům můj hrad je moje obydlí, kde si mohu dělat co chci a po právu, neboť se to týká pouze mě. Restaurace je sice moje vlastnictví, ale není to moje obydlí, a protože se to týká i veřejnosti, nemohu si tam dělat co chci, ale musím se přizpůsobit té veřejnosti, neboť ona mě platí. Je to v podstatě firma a její provoz se musí přizpůsobit pravidlům státu, který umožňuje její výdělečnou činnost.

0 0
možnosti
RB

8. 4. 2015 18:44
Re: Agitátor Joch je jako téměř vždy mimo mísu

Pak je řešení jednoduché - začnu bydlet ve své restauraci a budu přijímat z lásky k vaření a k lidem hosty a ty sytit, ty prosté poutníky, mé bližní, které miluji JAKO SEBE SAMÉHO, kteří jen z lásky ke mně a jako výraz vděčnosti budou mi dávat dary. Žádná hygiena, žádné daně, žádné zákazy - pohodička, ne? Tak si to představujete?

Na ceduli vyvěsím - POJĎTE DÁL, PŘÁTELÉ, PRÁVĚ JSEM SI UVAŘIL A KDO MÁ HLAD A JE MŮJ PŘÍTEL, NECHŤ VSTOUPÍ BEZ OBAV

a pana Babiše pošlu v záď...

0 0
možnosti
PK

8. 4. 2015 15:19
Pokud přijmu

argumentaci p. Jocha stran kouření v soukromých hospodách je třeba zrušit i hygienické předpisy v těchto zařízeních. Co je komu do toho z čeho a kde vařím, když je to můj podnik.

0 0
možnosti
SL

8. 4. 2015 15:22
Re: Pokud přijmu

Nesmysl. Jsou věci, které návštěvník restaurace kontrolovat nemůže a hygienické předpisy a kontroly mají tudíž smysl. Jestli je ale restaurace kuřácká zjistí zákazník již na ulici a má tudíž možnost volby.

0 0
možnosti
KL

8. 4. 2015 15:04
Vycházím z toho, že...

...kuřáci nejsou nic jiného než feťáci. Takže hostinský, který jim ve svém podniku umožňuje kouřit, vlastně napomáhá šíření toxikomanie a měl by za to být trestně odpovědný.

To je furt svoboda, svoboda, svoboda..., pak ale takový kuřák chytne raka do plic a ještě by chtěl, aby mu někdo platil biologickopu léčbu!

0 0
možnosti
SL

8. 4. 2015 15:16
Re: Vycházím z toho, že...

A co konzumenti alkoholu? Ti nechtějí příspěvky na léčbu?

0 0
možnosti
IS

8. 4. 2015 12:26
Česká hymna.

Dotaz v naší hymně není zmatený, ale řečnický. Zmatený jste, jak se zdá, Vy.

0 0
možnosti
IS

8. 4. 2015 12:28
Re: Česká hymna.

Pokud je to vůbec dotaz. Spíše oznámení v poetickém duchu.

0 0
možnosti
VP

8. 4. 2015 12:15
Konflikt volného trhu a omezení za účelem ochrany

lidských přirozených zájmů je stále na stole už staletí. Pokud bychom nechali svobodu a volný trh působit bez omezení budeme mít na každém rohu prostitutku, každý si bude na balkóně spalovat odpadky, vykácí se všechny stromy na topení, vyloví se všechny ryby atd. Jsou lidské zájmy, které musí být ochráněny před působením trhu. Na druhé straně se toho nesmí zneužívat k nadvládě státu a jeho vládců.

Pokud něco může vyřešit trh sám, je to dobře. jenže nelze tvrdit, že trh je všemocný.

0 0
možnosti
RL

8. 4. 2015 14:17
Re: Konflikt volného trhu a omezení za účelem ochrany

Myslím, že si pletete volný trh s anarchií.

0 0
možnosti
PH

P. Hřebíček

8. 4. 2015 12:13
Svoboda

Co může člověk čekat od bolševiků? A je to jedno jestli v USA, Rusku nebo v Evropě, že mu budou nařizovat co smí a co nesmí a čím větší pitomost tak přísnější trest. Ten zákaz kouření je jenom začátek, bude hůř, bude hůř....bolševník se nedá snadno zničit, zvlášť když to obalí humanismem a ochranou zdraví!!! To napsal svobodný nekuřák a nepřítel bolševismu!

0 0
možnosti
FM

8. 4. 2015 11:17
autor píse

" Žij a nech žít ..."    no a v tom je problém autorovo myslení. Správne by bylo:

" Umri si, ale nech žít ... "   nekuráka, kterého kourením ohrozujes.

0 0
možnosti
RL

8. 4. 2015 14:19
Re: autor píse

Jo, jasně, to je to nekuřácké myšlení, všechny ostatní nechat pochcípat. To je ta nekonfliktní nekuřácká povaha... :-D

0 0
možnosti
JK

8. 4. 2015 11:05
Autor nemá pravdu

v případě nekuřáckého zákona nejde o svobodu, ale o kultivaci prostředí. Všechny vyspělé země kouření regulují a tak bychom měli držet krok a nevymýšlet nesmysly, jak to činí autor textu. Za posledních 25 let jsme nemysleli nic dobrého samé nesmysly, místo toho abychom kopírovali vyspělý svět a novináři právě takovými to články k tomu přispěli.

0 0
možnosti
RB

8. 4. 2015 11:26
Re: Autor nemá pravdu

Kultivace vynucená není založená na osobním poznání a růstu jedinců , nýbrž na zákazu a příkazu, které máme tendenci porušovat. Tendence porušovat rozumné se umenšuje právě osobnostním. Výchova patří do rodiny, ne do rukou státu.

0 0
možnosti
VV

8. 4. 2015 10:19
Cedule

"Majitel. A jediné, co stát má od něj požadovat, je, aby zákazníkům na

ceduli na dveřích oznámil, zda je to restaurace kuřácká, nekuřácká, a v

jakých hodinách."

I ten Joch je jako spravny pravicak pomyleny v cem svoboda cloveka sestava. Stat nema co pozadovat zadnou ceduli. Ma byt ciste na majiteli, preje-li si tam vubec mit zakazniky, aby sam ve svem zajmu upresnil diskriminaci, kterou hodla provozovat. Na male vesnici, kde majiteli nejde o nejake nahodne kolemjdouci, protoze se prakticky nevyskytuji, a kde kazdy vi o kazdem vse, zadnou ceduli vyvesovat nemusi, ale ve meste kde ma spoustu nahodnych zakazniku, je to nutnost. Ale nemelo by to byt zadnym prikazem. Prikazy zeshora vselike toliko pro hovada dobre jsou.

0 0
možnosti
RB

8. 4. 2015 11:24
Re: Cedule

Naprostý souhlas.

Ovšem je nutno dodat, že kuřák a já bychom měli oba mít možnost uzavřít zdravotní pojištění s komerční pojišťovnou, která by ve smlouvě sama zohlednila svoje rizika s kuřákem. Moje solidarita patří přirozeně dětem, ne vynuceně kuřákům.

0 0
možnosti

Vyhledávání

TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA

Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.

ondrejneff@gmail.com

Rubriku Zvířetník vede Lika.

zviretnik.lika@gmail.com

HYENA

Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.

https://www.hyena.cz