4.5.2024 | Svátek má Květoslav


Diskuse k článku

PRÁVO: Má být vše skončeno?

Podle zprávy Lidových novin z 20.11.2014 poslankyně Mgr. Marta Semelová (KSČM) za zpochybňování zločinů totalitního komunistického režimu obviněna zřejmě nebude. Posudek, který si vyžádalo státní zastupitelství, totiž údajně hraje v její prospěch.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Dvořák 22.11.2014 2:37

Zajímavé.

Definujme sýr ve dvou následujících větách: 1) Sýr je jídlo. 2) Sýr je jednoslabičné slovo. 1) „Myš žere jídlo“ je pravdivá věta, 2) „Myš žere jednoslabičné slovo“ je nepravdivá věta. Myš nemůže žrát jednoslabičné slovo.

Jestliže tedy podle Marka Steinera soudružka Marta Semelová podporuje neexistující „hnutí, které prokazatelně směřuje k potlačení práv a svobod člověka, nebo hlásá rasovou, etnickou, národnostní, náboženskou či třídní zášť nebo zášť vůči jiné skupině osob“ a měla by za to být potrestána, pak by analogicky měl být každý potrestán za krádež neexistující věci. Může se jednat třeba o udělátor, bazmek, patlámo nebo semtele. Na rozdíl od absolutně abstraktního a neexistujícího „hnutí“ jsem si já tuto abstraktní a neexistující „věc“ alespoň jaksi pojmenoval.

Jistě tedy nebude nic namítat proti odsouzení každého muže za znásilnění, neboť je obecně známá věc, že každý z nich má k tomu dokonce i konkrétní a znalecky nebo vědecky doložitelný „prístroj“.

A jak dále správně autor píše: „Rovněž lze stanovit právní normu trestající za propagaci nebo podporu neexistujícího subjektu. Z historie známe pronásledování pohanů za uctívání pohanských bohů.“ Jistě tedy souhlasí se soudními procesy a následným upalováním čarodějnic za obcování s neexistujícím ďáblem.

Tímto samozřejmě nijak nepolemizuji s tím, že co řekla Semelová, je přinejmenším pitomost.

M. Steiner 22.11.2014 6:36

Re: Zajímavé.

Virtuální krádež nebo znásilnění může provádět pachatel nanejvýš ve svém snu. Chybí tu vůbec jednání, které by další subjekt mohl registrovat. Soudružku Semelovou a je pořádně slyšet nejen v TV ale i jinde. Při oslavách tzv. Vítězného února u hrobu zločince Gottwalda veřejně prohlašuje, že po únoru 48 zde nebyl zločinný režim. Ten tady nastal až po roce 1989 apod. Stejně je možné oceňovat i trvání Protektorátu Čechy a Morava. Vy předpokládáte, že

demokracie projeví svojí impotenci, umožní existenci leninistických,stalinistických či nacistických organizací a hnutí (po určitou dobu), aby je bylo možné podporovat a pak by přicházelo do úvahy trestání jejich propagace či podpory. Dějiny prokazují, že tehdy je již pozdě. Viz 1933 Německo rok 1917 Rusko, Vítězný únor 1948 (vše Machtübernahme). Vaše logika je zcela chybná,

P. Lenc 22.11.2014 8:15

Re: Zajímavé.

Naprostý souhlas pane Steinere.

J. Mrázek 22.11.2014 14:32

Ano, co jiného dělá Amerika?

Na tu chcete také zaútočit se stejným metrem, nebo máte důvod pro jiný metr a ten důvod napíšete ? A dokážeme zdůvodnit LOGICKY ten různý metr ?

P. Dvořák 22.11.2014 10:11

Re: Zajímavé.

Za hnutí se považuje skupina osob alespoň ►částečně organizovaná, byť třeba ►formálně neregistrovaná, ►směřující k potlačení práv a svobod člověka nebo ►hlásající národnostní, rasovou, náboženskou či třídní zášť nebo zášť vůči jiné skupině osob.

Pro naplnění znaků této skutkové podstaty je nutné, aby ►hnutí existovalo v době, kdy je pachatel podporoval či propagoval, a to byť v jeho modifikované podobě (např. neofašistické nebo neonacistické hnutí apod.).

Obávám se, že trestní právo opravdu neřeší to, že ". . . demokracie projeví svojí impotenci . . ." A neřeší ani když "Dějiny prokazují, že tehdy je již pozdě."

Jinak řečeno, osobně jsem přesvědčený o tom, že to plácání Semelové nepůjde řešit prostřednictvím trestního práva. Nebýt zbytečné mediální stopy, která je koneckonců tvořena i tímto článkem, nikdo by už nevěděl, že jakási Semelová kdesi cosi řekla. Její slova měla váhu a trvání asi jako řeči v hospodě.

M. Steiner 22.11.2014 10:24

Re: Zajímavé.

"Zbytečné" mediální stopy jsou určeny charakterem projevů soudružky Semelové. Chci připomenout, že svobodu projevu by měli mít i jiní!

Nejen marxisté-leninisté a proletářští internacionalisté! To jsme si již užili před 25 lety!

M. Steiner 22.11.2014 10:48

Re: Zajímavé.

V tomto případě lze souhlasit s komentářem k trestnímu zákonu z r. 1980 (i když jiné úseky jsou nepoužitelné a neakceptovatelné): "Historická zkušenost především z let 1938 až 1945 vedla k závěru vytvořit v čs. tr. právu vytvořit skutkovou podstatu, která by chránila společnost před nebezpečím fašismu či analogického hnutí ještě dříve, než by se takové hnutí stalo reálnou politickou silou. Jde o ustanovení, které má charakter preventivní."

Na rozdíl od toho pan Dvořák požaduje, aby hnutí bylo alespoň částečně organizováno. Toto předpokládá, že se již reálnou politickou silou stalo. Chybí odpověď na otázku, jak dlouho má takové hnutí existovat a být tolerováno. Tato doby se nemůže rovnat 0.

M. Steiner 22.11.2014 11:34

Re: Zajímavé.

Opravuji: Tato doba se nemůže rovnat 0.

J. Plzák 22.11.2014 11:20

Re: Zajímavé.

Zákony české republiky nejsou přece orientovány na zvěř, slony a krávy a tak podobně. Jak potom podle nich soudit výroky paní Semelové?

B. Rybák 22.11.2014 15:48

Re: Zajímavé.

Hnutí směřující proti základním demokratickým principům naší ústavy pochopitelně nemůže "de jure" existovat (jak správně píše i pan Steiner). Může ale existovat "de facto", což nelze nijak vyvrátit a soudy s tím musí počítat. Zločinná "bolševická" a nacistická ideologie bezpochyby dosud existuje (přinejmenším v knihách), a její principiální obhajoba je bezpochyby protiústavní.

Soudružka Semelová je ale poslankyní, musela by být tedy sněmovnou vydána, což by mohlo být např. pro ČSSD dost náročné. Především je ale poslankyní za stranu, která je velmi pravděpodobně příkladem de facto protiústavního hnutí, které mělo být dávno zakázáno, protože se od své minulé bolševické ideologie nikdy zcela jednoznačně nedistancovalo!

A k dovršení všeho tu máme hnutí ANO, jehož populisticko vůdcovský princip je přinejmenším potenciálně nedemokratický a dokonce i hnutí ekologistická, povyšující práva zvířat nad práva lidí, chtějící občanské a podnikatelské svobody podrobit přísné kontrole a cenzuře politicko korektní inkvizice a trvalé vládě "zelených" spasitelů (ekofašistů), kteří jsou velmi akutním ohrožením "západní" kultury i demokracie!

Proto nevěřím, že ta soudružka bude odsouzena protože tím by byli ohroženi nejenom naši komunisté (osvědčení vlastizrádci se přece mohou EU vždy hodit) ale i vítězící neolevicí protěžovaní ekofašisté.

V. Ondys 22.11.2014 1:01

:))))))) Klídek, autore, všechno může být časem jinak,

až se s naší horlivostí poučíme třeba v Číně, a jmenovaná soudružka si třeba jednou bude moci i nárokovat sirotčí důchod, až společensky příkladně zabije svoje staré rodiče v zájmu nejpokrokovějšího státu.

V. Bok 22.11.2014 1:26

Re: :))))))) Klídek, autore, všechno může být časem jinak,

Dvě věci:

paní Semelová je exot a poněkud pomýlená. Každý s inteligencí vyšší než 80 to pochopí. Neznamená to ovšem, že by občas neměla pravdu. Tu má ovšem občas každý.

Čím by ohrožovala smysl svobody slova a demokracie pana autora, ovšem nechápu. To ohrožuje spíš autor prosazováním jedině správných názorů, totiž jeho. Ono by bylo potřeba trochu umět diskutovat a argumentovat. To je ovšem ta těžší cesta.

J. Skála 22.11.2014 6:10

Re: :))))))) Klídek, autore, všechno může být časem jinak,

Umíte si představit diskusi, ve které by účastníci prosazovali hlavně CIZÍ názory ?

M. Steiner 22.11.2014 6:53

Re: :))))))) Klídek, autore, všechno může být časem jinak,

Doporučuji znovu přečíst článek a články o dalších aktivitách Semelové. Vaše argumentace je neurčitá a vágní. Soudružka Semelová například, že zločinný režim tu nastal po roce 1989. Období po únoru 1948 nebylo zločinným režimem. Stejné je možné tvrdit i o Protektorátu Čechy a Morava. Atd. Chcete zrovnoprávnit nacisty s leninisty a stalinisty? V článku je kritizováno zcela chybné uvažování. Demokracie má projevit svoji impotenci a po určitou dobu umožnit existenci leninistických, stalinistických, fašistických nebo nacistických organizací nebo hnutí. Pak bude možné uvažovat o trestání jejich propagace či podpory. Dějiny prokazují, že to již bývá pozdě. Viz rok 1917 v Rusku, rok 1933 v Německu, Vítězný únor 1948 v ČSR (vše Machtübernahme).

V. Ondys 22.11.2014 9:24

Re: :))))))) Klídek, autore, všechno může být časem jinak,

Máte pravdu, pane Steinere, při komunikaci s podobnými máte jenom jedinou šanci: Nechat se :))))))) dobrovolně přesvědčit, nebo Bůh s Vámi! Kdo s nimi tupě nedupe v jednom šiku, je pro ně jasný nepřítel :)))) pokroku.

M. Steiner 22.11.2014 0:25

čl. 2 odst. 3 a čl. 15

Jde o články Ústavy ČR.

M. Steiner 22.11.2014 0:16

čl. 2 odst. 3 a čl. 15

Jde o čl. 2 odst. 3 a čl. 15 Ústavy ČR