9.5.2024 | Svátek má Ctibor


Diskuse k článku

PRÁVO: Komu vlastně patří naše děti?

Kauza dětí Michalákových mohutně podporována zájmem médií řadu měsíců zvedá vlny veřejného mínění, až jí nejsou ušetřeni ani lidé, kteří kauze samotné a dětem vůbec nevěnují sebemenší pozornost

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
B. Rybák 10.10.2015 14:45

Re: Mila pani, to je vsechno

Pokud porušení norského zákona cizím státním příslušníkem není trestným činem, může mu být v nejhorším případě udělena pokuta, nebo být dokonce vyhoštěn! V žádném případě mu nemůže být odebráno jeho dítě (pokud to neschválí úřady v jeho zemi!).

Tak to alespoň chodí v normálním, nordickou nadřazenost (nad Slovany a podobnými pronárody) nepěstujícím státu!

J. Lepka 10.10.2015 12:43

To je zase blbých řečí v diskuzi.

Co je takhle nahradit jednou otázkou : Existuje nějaká americká rodina žijící v Norsku a procházející stejnými peripetiemi s Barnevernetem ??? Jsem přesvědčen, že ne, aspoň jsem o tom nikde nezachytil ani zmínku, zato malé evropské národy toto řeší jak na běžícím páse. To mne opravňuje k tvrzení, že všichni obhájci norského postupu jsou podplacení norskou vládou či tzv. norskými fondy a třesou se o koryto.

J. Lepka 10.10.2015 12:38

Re: Norové jsou degenerovaní

Jenže natolik blbý, že si ani neuměl vybrat správný cíl.

E. Erat 10.10.2015 12:24

Re: Mila pani, to je vsechno

To je opravdu skvělé řešení. Navrhněte ho i u nás.Prostě,když rodina nemá peníze a hádá se ně tak ji budeme všichni štědře podporovat. A budete oblíben hlavně v cikánské komunitě.Mimochodem v Norsku jsou sociální dávky daleko štědřejší než v ČR.To byl také hlavní důvod proč tato rodina v Norsku vegetovala.Stejně jako se dnes uprchlíci ženou do SRN a skandidávských zemí.Mohli se vrátit do ČR, a žádný problém by nenastal.

E. Erat 10.10.2015 12:12

Re: Mila pani, to je vsechno

Mozek,rozum,spravedlnost nemá zcela nic společného s právem v různých zemích.Co je triviální např. v Rusku není triviální v USA. Např.roční holčička bez horního dílu plavek,polibek spolužace ve školce atd. To vám připadá rozumné,asi stejně jako to plácání přes zadek.Já neříkám,že mám pravdu. Já o tom nic nevím stejně jako vy. Je třeba to nechat na příslušných orgánech ČR.Různé hysterické výkřiky lidí (kteří o tom také nic nevědí),a hlavně politiků,kteří si na tom honí politické body nic neřeší.Akorát troubové jim dělají užitečné idioty.

J. Hruška 10.10.2015 12:10

Re: Mila pani, to je vsechno

I kdyby jste měl pravdu, pane Erate, o "NE"vhodnosti prostředí pro výchovu dětí, nemá se spíše ona komise postarat o nápravu, je-li nutná, třeba štědrými sociálními dávkami a vyřešením hádek o peníze. Plácání po zadku lze např. vyřešit vhodnou "sexuální výchovou" zaměřenou na rodiče stejně jako na nezletilé děti v norských školách. Neznalost (zákona) neomlouvá. Předpokládáte tedy neomylnost a nezkorumpovanost samozvaných komisí rozhodujících o adopci - můžeme konstatovat - o uvěznění dětí v Norsku. Zdař Bůh, Josef.

S. Kubů 10.10.2015 11:58

F.A.v Hayek: Cesta do otroctví

Pan prof. Hayek v citované knize, napsané ve 40. letech pod vlivem bezprostřední zkušenosti s nástupem nacismu, říká:

"Rovnost před zákonem, která je opakem samovlády, je zaru­čena vládou zákona ve smyslu formálního práva a nepřítomností zákonem sta­novených privilegií udělovaných vyčleněným skupinám lidí.... Myšlenka, že neexistuje žádná hranice pro růst moci zákonodárce, je...podporována pře­svědčením, že pokud všechny úkony státní moci jsou řádně autorizovány le­gis­lativou, vláda zákona je zachována.... Skutečnost, že je někomu dáno pl­né právo jednat způsobem, jakým jedná, nikterak neodpovídá na otázku, zda mu zákon dává právo jednat libovolně, nebo zda zákon jeho konání jedno­značně vymezuje.... Jestliže zákon praví, že ten a ten úřad či orgán může dělat vše, co se mu zamane, potom vše, co onen úřad dělá, je legální - a­však jeho činy nejsou rozhodně podřízeny vládě zákona. Poskytnutím neome­zených pravomocí vládě je možno legalizovat i nejsvévolnější libovládu. Tímto způsobem může demokracie vytvořit nejab­solutnější myslitelný despotismus.... Vláda zákona tudíž neznamená, že vše je řízeno zákonem, na­opak, znamená, že donucovací státní moc může být použita jen v případech definovaných předem zákonem, a to takovým způsobem, že je možno předvídat, jak bude použita." (str. 38 - 45 vy­dání z r. 1991)

J. Hruška 10.10.2015 11:52

Re: Rodičům je v Norsku ročně odebíráno až 12 000 dětí.

Ano, toto je třeba zdůrazňovat. A mezinárodní tlak České vlády by měl směřovat právě na tyto aspekty Norské domácí politiky. Údajná nezávislost jakési komise a opět údajná vyspělost norské společnosti nejsou argumenty proti diplomatickým nótám nebo prezidentským žádostem. ( Hitlerovské Německo nebyl vyspělý stát?? a jak nevměšování dopadlo.) Vyhoštění norské velvyslankyně by byl ten správný a konečně účinný prostředek k donucení norské vlády k důsledné o odpovědné kontrole činnosti samozvaných komisí a jakýchsi "ochranářských" organizací. Vzpomínám si na podobný případ indické rodiny z ne příliš dávné minulosti. Indická vláda odvolala svého a vyhostila norského vyslance a náhle mohly indické děti s rodiči z Norska odcestovat. A co se týče těch peněz. Norská socialistická vláda si kupuje mlčení společnosti a hlasy voličů za cenu nepopsatelného drancování ropného bohatství z Norského moře. Štědrými sociálními dávkami korumpuje celou společnost. A jakási "korektnost" se promění v katastrofu. Zdař Bůh, Josef.

P. Sulc 10.10.2015 10:56

Re: Mila pani, to je vsechno

Neznam, konec koncu ziju skoro 50 let v USA. Ale take se temi zakony neohanim tak jako vy.. Co se tyce toho''na zadek".dostaval jsem taky dost a dost. A hadani kvuli penezum, to je bezne po celem svete, i Ivanka Trump se pri rozvodu hadala o penize. Zkuste, sakra, pouzivat mozek, tyhle trivialni ''duvody '' jsou bezne. Ze by v Cesku odebraly deti, protoze jich par schytaly, to se asi nedeje. Vidim ale ze patrite mezi lidi, co museji mit vzdycky pravdu a proto udavaji i ty nejpitomejsi duvody.Az budete vedet, ne se dohadovat, co se vlastne stalo, potom argumentujte.

J. Chaloupka 10.10.2015 10:53

Kdyby šlo o izraelské děti, už by byly zpět, dopraveny

izraelským tajným komandem. Co šlo u tří českých občanů někde v Africe,kde jim hrozilo mnohaleté vězení, a byli za půl roku doma, přitom o tom je ticho po pěšině, nejde u Norska. Tam jsme přikováni tzv. norskými fondy. Viz dnešní příloha Lidových novin, kde až na konci se dozvíte velmi malým písmenem, že se jedná o Komerční přílohu placenou velvyslanectvím norského království (sic!).

E. Erat 10.10.2015 9:34

Re: Mila pani, to je vsechno

1. Neznám, ale dle vyjádření které uvedl pan Kapitán ve čtvrtek v MF tak i advokáti pí.Michálkové naznačili,že by děti byly odebrány i v ČR.Mimochodem prokázáno bylo,že děti byly fackovány,dostávaly na zadek (v Norsku nezákonné) ,a v rodině byly stálé hádky kvůli penězům atd.Tedy prostředí pro výchovu dětí nevhodné.

2.Taktéž neznám, tedy norské zákony. A ty jsou v tomto  případě asi rozhodující.

A vy jste pravník ? Znáte všechny zákony ČR a Norska ?

P. Vaňura 10.10.2015 9:29

Norové jsou degenerovaní

Jinak by už vícero úředníků Barnevernetu bylo postříleno. Jediný Nor, který má koule je Breivik a to je málo!

K. Janyška 10.10.2015 9:27

Ano, to je velká otázka. Patří rodičům a ochraňuje je,

ostatně jako všechny lidské bytosti, soukromé právo. Nikdo jiný a nic jiného !!! Pokud ano, je zle... Dzp.

P. Sulc 10.10.2015 9:27

Re: Kdyby kterýkoliv stát zadržel děti, které byly občany Říma,

Take myslinm ze reakce uradu CR je velice pomala, nedostacujici, bezpaterna. Zrejme si to vlada nechce z Norskem rozhaze a na detech ji moc nezalezi.Spise na nejakych penezich z Norska.

P. Sulc 10.10.2015 9:22

Re: Mila pani, to je vsechno

1.  A vy znate VSECHNY zakony v CR ? Jste pravnik?

2. Proc byly deti odebrany? Vite to? Soud nic neprokazal, alespon to vime, ze. Takze, kde p. Michalkova ty zakony, kterych se dovolavate, porusila. Vas argument nema totiz bez blizsiho vysvetleni zadnou logiku. Coz je ovsem na diskusich bezne.A navic, p. M. i deti jsou, pokud znamo, obcane CR, takze i kdyby soud poruseni zakonu ohledne deti prokazal, meli by byt predany CR uradum, nemyslite?

E. Erat 10.10.2015 9:14

Re: Mila pani, to je vsechno

V tom máte pravdu, ale různé země mají různé zákony. I proto tady byl katarský princ souzen za pedofilní chování. Tedy podle nás úchylné. V jejich zemi normální. A každý se musí chovat podle zákonů země kde žije,tedy měl by.

P. Dvořák 10.10.2015 2:47

Rodičům je v Norsku ročně odebíráno až 12 000 dětí.

V přepočtu na počet obyvatel by to u nás znamenalo 24 000 odebraných dětí. U nás to řeší soud, v Norku jakési báby na úřadě.

Děti jsou odebírány za absurdity, jako že otec spal se synem v jedné a jeho žena s dcerou v druhé posteli. Nebo že dítě chodí do školy zasmušilé, protože má nemocnou babičku.

Jako vždy je potřeba za vším hledat prachy. Barnevernet dostává od státu dotace podle počtu odebraných dětí a pěstouni tam dostávají takové prachy, proti kterým i ty naše velkorysé pěstounské dávky jsou jenom almužna. Takže nakonec to funguje podle systému "Nechci ty prachy za dítě zadarmo."

P. Sulc 10.10.2015 2:39

Re: Mila pani, to je vsechno

Zrejme vam usel a stale jeste uchazi fakt, ze NEVIME proc deti byly odebrany, takze uchylnou rodinu nechte stranou.A otazka je, co je to ''uchylna rodina". Ona totiz moralka neni v genech, je variabilni podle mista i casu. Kdysi buseranty upalovali, ted je oslavujeme na pruvodech hrdosti.

A. Zajícová 10.10.2015 2:22

Re: Mila pani, to je vsechno

a vice versa může kterákoliv úchylná rodina tropit povyk, když je jí zabráněno v jejím děti poškozujícím jednání....pozor, neříkám, že je o tento případ, ale přesně stejně chybná úvaha jako ta vaše.

P. Sulc 10.10.2015 2:16

Mila pani, to je vsechno

marne kecani, kdy nevime vubec o co vlastne slo. Mobilisacni plany nejsou tak tajne jako duvody odebrani deti.Je to ponekud absurdni. To pak norska organisace muze odebrat deti komukoliv a kdykoliv bez udani duvodu. A zrejme to tak take dela.

J. Hlaváček 10.10.2015 0:39

Vážená paní Kovářová,

jakkoli si Vás vážím, vypadá to, jako by Vám chyběl smysl pro věci přirozené. Je mi to líto.

P. Vaňura 10.10.2015 0:08

Kdyby kterýkoliv stát zadržel děti, které byly občany Říma,

vyhlásil by mu Senát a národ Římský válku a to dokonce i kdyby momentální vojenská situace republiky nebyla ideální. Válku by vedl až do konečného vítězství, i kdyby při mí utrpěl nějaké prohry. Kdyby byl mír pro nepřátele mírný, znamenalo by to návrat dětí a zaplacení žoldu římským vojákům.

TEČKA!