2.5.2024 | Svátek má Zikmund


Diskuse k článku

PRÁVO: Kde končí svoboda slova

Jak známo, severočeská státní zástupkyně podala obvinění na jednoho z účastníků Martina Konvičku hned druhý den za výroky, které v minulých letech učinil na svém facebookovém profilu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Urban 30.11.2015 23:31

Dost dobrý článek. Prostě

někteří jsme si už zase rovnější.

L. David 30.11.2015 19:59

Čemu se Hvížďalo vůbec divíte?

Jestliže zbabělý premiér neumí pro obranu republiky před zločinným islámem pronést jediné chlapské slovo, natožpak čin, jestliže jeho přicmrndávači jako nějaký Dienstbier a donedávna Schwarzenberg pronášejí zrádcovské řeči,

VAŽME SI TOHO, že se ještě najdou skuteční chlapi, kteří jsou ochotni naši zemi před nájezdy barbarů bránit (a předem o tom informovat rozhodnými slovy) ! ! !

M. Prokop 30.11.2015 21:41

Re: Čemu se Hvížďalo vůbec divíte?

Tak ty skutečné chlapy bych chtěl někde vidět, ne ten spolek hysteriků z letošního Albertova (včetně Zemana).

J. Brunner 30.11.2015 18:26

Všechno je zkrátka

čím dál blbější, včetně p. Hvížďaly. Původně humanisté a bojovníci za svobodu slova začnou zavírat za slova těch, které vlastně stvořili svou nepochopitelnou politikou.

Š. Hašek 30.11.2015 17:18

Mějme se na pozoru

před spisovateli a novináři (rovněž politiky, soudci) jako pan Hvížďala, který se teatrálně ptá, kde končí (!!!!!!!) svoboda slova.

I on by měl vědět, že ona svoboda slova končí mnohdy i tam, kde se "intelektuálové" předhánějí v definicích KDE! Skutečný vzdělanec to neví, a tak raději řekne/okecá to - NIKDE. Svoboda říkat, mluvit, diskutovat. Vždyť to tu už bylo.

Nějak se domnívám, že pan Hvížďala nebude skutečný vzdělanec, totéž platí i pro ministra Dienstbiera. Premiér Sobotka za to, co říká, snad ani nemůže, neboť takové memorování poradců a PR směrnic se často nevidí. Ale vše zlé jest k něčemu dobré.

Mohu to ještě napsat, nebo už Pelikán intoš bystří??       Zjednodušeno, zkráceno.

Ś. Svobodová 30.11.2015 18:19

Nemáte pravdu.

Pro výše jmenované svoboda slova končí tam, kde začíná odlišný nároz.

Ś. Svobodová 30.11.2015 16:33

Ble ble

„Vzkazuji, že se bude v takovém případě střílet ve Strakovce a v parlamentu.“ To je jediná věta z celého článku, která může být vykládána jako ohrožující. Jestli se pan Hvížďala a jiní členoví vlády a parlamentu této věty zalekli, můžou podat trestní oznámení za vyhrožování.  Nicméně v tom nevidím ani přímý útok na demokratické uspořádání našeho státu ani o PODNĚCOVÁNÍ (neb věta nezní - Pojďme vystřílet Strakovku!).

Š. Hašek 30.11.2015 17:24

Re: Ble ble

Já vůbec v běžných rozhovorech snad "už jen podněcuji". Vyhrožuji míň. To jest k ničemu.

Taky někdy i moje žena, když podněcuje k nenávisti k tomu, kdo právě neumyl nádobí. Nebo nechal špinavou ponožku mimo "sběrný kontejner" v koupelně!! To by si puristisvobodoslovnípodněcovatelští smlsli!!

Ś. Svobodová 30.11.2015 17:45

Re: Ble ble

A co je horší, takovými články podněcuje pan Hvížďala sám proti sobě :-)

T. Czernin 30.11.2015 10:31

Kdo slyší dozvuky

ten by měl jít na ušní...

Š. Hašek 30.11.2015 11:52

Re: Kdo slyší dozvuky

Tady by to nepomohlo, nemá to nic společného s ušima.

Vtipná a trefná Vaše poznámka.

J. Schwarz 30.11.2015 9:45

U nás jsou

gumové formulace zákonů zneužívány k napadání politických protivníků. Kdo bude vyšetřovat vedení ČSSD za veřejné výroky o vázání stranických legitimací do kůže členů ODS?

P. Lenc 30.11.2015 10:06

Re: U nás jsou

Předběhl jste mne.

Š. Hašek 30.11.2015 11:53

Re: U nás jsou

Asi tak.

V. Vaclavik 30.11.2015 13:13

Re: U nás jsou

Zakony v nasem zapadnim socialismu plati, jen dokud se tem u moci hodi, v opacnem pripade se prehlednou, nebo pokrivi, vylozi dle libosti, jak se prave hodi. Na pravni stat si jen hrajeme, nejsme o moc lepsi, nez komuniste a jejich helsinske dohody.

P. Klouda 30.11.2015 8:55

Podle faktů, ...

... která p.Hvížďala uvádí, zatím nikdo nevznesl obvinění mluvčím(u) oněch Československých vojáků v záloze, ale současně ani s obviněním p.Konvičky nikdo nespěchal ~ »... státní zástupkyně podala obvinění na ... Martina Konvičku hned druhý den (po 17.11.t.r.) za výroky, které učinil v minulých letech...« Vypadá to tedy, že se někomu hodilo p.Konvičku (jakože mu vůbec nefandím) "sejmout" ve chvíli, kdy jeho myšlenky začaly být ztotožňovány ~ pro p.ing.Zemana asi nešťastně ~ s myšlenkami současného českého prezidenta. Proč? Na to může existovat i víc odpovědí ~ napadají mě teď dvě: A] někdo chce, aby bylo vidět, že ač p.Konvička vystoupil po boku p.inga Zemana, nezískal tím od "Hradu" imunitu; B] někdo chce, aby bylo vidět, po čímže to boku p.ing.Zeman vystoupil. A někdo by to třeba vysvětlil ještě jinak. Přesto je na p.Konvičku podána žaloba ne pro jeho výroky ze 17.11., ale pro něco, čeho se dopustil během minulých let, tkž. až tehdy, kdy se to někomu ~ čert-ví-komu ~ hodilo. Nejde tedy o akt ve jménu spravedlnosti, či aspoň práva, ale o akt politický.

A tak se můžeme celkem opodstatněně domnívat, že na někoho z oněch vojáků v záloze možná jednou taky dojde, ale až to bude někdo ~ čert-ví-kdo ~ potřebovat.

Je smutný tento stát.......

Š. Hašek 30.11.2015 11:53

Re: Podle faktů, ...

Asi tak.

P. Klouda 30.11.2015 11:56

Re: Podle faktů, ...

8) Díky...

B. Holubec 30.11.2015 12:07

Re: Podle faktů, ...

Ne smutný stát, ale šílení a proradní politici,téměř plně napříč politickým spektrem - v roce 1938, v roce 1948 a v roce 1989.

Havel v roce 1989 sliboval rozpuštění NATO, abychom se za pár let, bohužel, stali jeho součástí a byli zavlečeni do nechutné hry řízené USA, jejímiž výsledky - nebývalou migrační vlnou - se zabýváme:

http://www.prvnizpravy.cz/zpravy/politika/exsef-vojenske-rozvedky-usa-historie-nas-za-irak-potresta/.

A šílení politici nejen naši, ale i EU, jsou, bohužel, stále u moci. Proto také pro normálně myslící lidi zcela nepochopitelně hrajeme politiku USA - politiku chytání hadů cizíma rukama. USA destabilizovaly Lýbii, Sýrii, což je příčinou dnešní šílené migrační krize, ale důsledky řešíme my a EU, nikoliv USA. Stejnou roli USA se hrály na Ukrajině, a proti Rusku vyvolaly sankce. Kdy už se ti naši a evropští političtí spáči probudí? A řeknou Washingtonu dost! Bude to dřív, než se tady začne válčit?

P. Klouda 30.11.2015 13:15

Re: Podle faktů, ...

Nu, to jste trochu odbočil od tématu článku i mé reakce na něj, ale jinak se obávám, že s tím, co jste mi napsal, musím ve většině souhlasit. Mezinárodní politika USA ~ nebo spíš jejich hra v roli světového drába nad pořádkem dle jeho představ ~ je opravdu velkým zklamáním; je to hodně divný úkaz. Já jejich účinkování, podobně jako účinkování NATO, nedokážu více či méně strávit od jara 1999, kdy zúčtovaly se Srbskem. Srbsko jistě bylo zapotřebí odzbrojit, ale cesta, kterou jak USA, tak NATO použily, je pro mě nepřijatelná: jak kvůli stovkám civilních obětí, tak pro patrně zištný důvod zničení tolika průmyslových objektů, elektráren a dalších zařízení, která byla potřebná nejen pro amrádu, ale opět i pro civilní obyvatele. Čím byl kdo s bombardováním loajálnější, tím větší sousto si pak mohl ukousnout z koláče poválečných investic...

Přesto je jak tento stát, tak tento národ smutným úkazem...

K. Křivan 30.11.2015 8:11

„Lid by měl v první den války zastřelit vládu“

No, není válka jako válka, a není vláda jako vláda.  Ta věta by  v případě šestidenní války zněla: "Israelský lid by měl v první den války zastřelit egyptskou vládu - Nasira. "

P. Vaníček 30.11.2015 7:46

Buzny se houfujou,

že Kadle!Dementní Karel z Orlíku a jemu podobní prskaj!

P. Kmoníček 30.11.2015 9:05

Re: Buzny se houfujou,

Vy byste se měl křestním jménem jmenovat Ubožák a ne Pavel!

F. Rákos 30.11.2015 5:04

Moc pěkně napsané.

Evropa je tlačená do války. Kým a proč nechám na posouzení každého jednotlivce, protože nechci rozpoutávat nenávistné komentáře. Řeči o tom, že někdo už přísahal někomu jinému a nebude bojovat za tento systém, tu zazněly už mockrát ale všechno se dá změnit i přísaha.  Za sebe mohu říci jen to, že se raději nechám zastřelit hned u odvodu, než abych chcípal někde ve světě za zájmy  někoho, koho ani neznám a nesouhlasím s jeho politikou.