2.6.2024 | Svátek má Jarmil


Diskuse k článku

PRÁVO: Jak se dělají průtahy

Zdatný advokát, který z obvyklého postavení obhájce přejde do úlohy zmocněnce poškozených, se někdy chová hůře než prokurátor. "Tlačí na pilu", ať to stojí, co to stojí. Je-li mediálně obratný, může vyvolat v hlavách občanů pořádný zmatek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Plocek 16.1.2013 20:58

Re: Špatná péče o propuštěné vězně....

Pane Rybák, nechci Vás urazit, ale mluvíte jako rozený politik. Hodně řádků ale skutek utek. Takže prosím ten jasný lék. Ale ne nějaké fráze. Velmi rád si počtu o nějakém nápadu, protože sám žádný nemám.

 Jinak je zajímavé, kam se diskuze dostala. Od problému, co s lidmi propuštěnými s vězení bez zázení (práce, domov a další).  až po obhajování podnikatelů, které jsem v počáteční fázi nezmiňoval a ani neměl na mysli

B. Rybák 16.1.2013 17:00

Re: Špatná péče o propuštěné vězně....

Jak to dopadne, když zaměstnání občanů a tedy i jejich odměny určuje stát jsme za těch 40 let poznali víc než dostatečně.

Nezaměstnanost je skutečně vážný problém, který je nevyhnutelným důsledkem přebujelého sociálního státu (drahá pracovní síla, nepružnost pracovního trhu). Takže i lék je jasný.

B. Rybák 16.1.2013 16:33

Re: no... každopádně se snažím věřit alespoň jednomu,

Těžké to je, ale není to nemožné. To by se TGM nemohl (po hilsneriádě a "rukopisech") nikdy stát naším prezidentem.

Nezmění se ale postoj těch, kteří jsou za lhaní placení. Ale ani oni nemohou udržovat davové emoce libovolně dlouho. Takže naděje umírá vždy až naposled (až po nás).

B. Rybák 16.1.2013 16:25

Re: Mimochodem Klaus vůbec nepotřebuje rozumnět

Přesně tak.

B. Rybák 16.1.2013 16:24

Re: Pane autore, děkuji,

Jistě jste nepromarnil své tři příležitosti sdělit to panu prezidentu Havlovi (pokud ano, tak se na Vás nejmíň dvakrát vykašlal. Jenom na okraj věci bych připomněl, že pan prezident Masaryk udělil 10 amnestií a můžete si být jist, že takovou pitomost, aby některé vládě dal spolurozhodováním při amnestii příležitost vypořádat se s opozicí nikdy neudělal.

B. Rybák 16.1.2013 16:07

Re: případ

Nezdá se Vám, že potrestání policisty, který zneužil své postavení veřejného činitele k tomu aby lživě a veřejně pošlapal právo a čest svého spoluobčana, pouhou podmínkou, bylo sprostým pošlapáním spravedlnosti zmíněným soudem, za něž pan prezident nenese žádnou odpovědnost?

B. Rybák 16.1.2013 15:59

Děkuji autorovi za tento článek

Nezvratně doložil justiční šlendrián fakty, která laik nemůže znát.

V. Plocek 15.1.2013 23:35

Re: Je třeba založit DOMOBRANU a dát jí příslušné

Pane drahý máte můj ohromný souhlas. Ale již to vidím ve společnosti, která si dobrovolně zlikviduje  základní nástroj pro odstranění nejhorších zločinců (opakovaných vrahů, znásilňovatelů apod.), jak legálně organizujete domoobranu, která aby byla účinná, tak by musela postupovat jak uvádíte ve svém příspěvku. A to v době, kdy se protestuje proti zabíjení hospodářských zvířat a dalších specialit.

P. Vaňura 15.1.2013 23:32

Na rozdíl od Vás si myslím, že stát by měl podobné týpky

včas oběsit, dříve, dokud neprovedou to, co se stalo Vaší matce. Ve středověku a až do 18 století to tak fungovalo, v Anglii ještě déle.

P. Cis 15.1.2013 23:31

Deus ex machina?

Bez dalšího scénáře situaci neřeší, ba děj ještě více zauzlí, a platícího diváka právem více rozlítí

P. Vaňura 15.1.2013 23:24

Je třeba založit DOMOBRANU a dát jí příslušné

pravomoce! Na Divokém západě to pomohlo!

P. Vaňura 15.1.2013 23:23

Je třeba založit DOMOBRANU a dát jí příslušné

pravomoce. Jak myslíte, že skončila většina band na Divokém západě? Lidé se byli ochotni bránit sami a šerif vzal třeba po vyloupení banky do přísahy půlku mužů ve městě. Pokud pak lupiče chytili, většinou je rovnou pověsili. V krajích, kde nebylo dost stromů služily k tomuto účelu často telegrafní sloupy.

Některé bandy byly dokonce postříleny přímo ve městě palbou z oken, nikdo se nerozpakoval na lupiče střílet.

V. Plocek 15.1.2013 23:16

Re: Jezuskote, to píšete, jako bych snad měla radost z nezaměstnanosti...

Velice se omllouvám, ale musím naši diskuzi ukončit. Mám totiž dojem, že každý diskutujeme o něčem jiném.  Já vůbec nemám na mysli diskuzi o omezování podnikatelů a plně s Vámi souhlasím, aby se jim stát do jejich aktivit, pokud jsou zákoné, nepletl. Ale to jsem neměl na mysli ve svém prvním příspěvku. Od počátku si myslím a jsem přesvědčen, že stát se musí prvotně postarat o nižší sociální vrstvy a v našem případě o propuštěné vězně, pokud vyjdou s vězení, nemají kam jít, kde pracovat.  Pochopitelně, že nemůže přímo  nařídit podnikatelům jejich zaměstnání. Ale určitě existují mobilizační nástroje, které by vytvořili pro tyto osoby místa. Proto prosím nehledejte v tomto útok na podnikatele ale hledejte  v tom inspiraci, jak v Česku zmenšovat skupinu potenciálních kriminálníků, kteří následně ohrožují nás všechny. Nechtěl jsem o tom psát. Ale vidím že musím. Všechny tyto řádky musím napsat, protože maji 80 matku srazil podobný týpek v poledne na ulici, strhnul ji s krku zlatý řetízek a zmizel. Řetízek vem čert, ale matka utrpěla velmi vážné zranění, prodělala již 2 operace a dodnes pořádně nechodí. A toto je můj hlavní důvod proč cítím, že se alespo/ň části těchto lidí musí pomoci najít cestu  do slušného života. A tím prosím končím, abychom neunavovali ostatní čtenáře. Přeji hezké dny.

J. Kulheim 15.1.2013 20:46

Re: případ

Vy nevíte kde na Domažlicku?

Cu z toho měl ten postižený úpodnikatel, že byl policajt ve vězení? Nebylo by lepší kdyby dostal náramek a musel  v Domažlicích např. uklízet na náměstí?

V kriminále se jenom něčemu přiučí.

J. Kanioková 15.1.2013 20:10

bože... těch chyb... uff...

J. Kanioková 15.1.2013 20:08

Jezuskote, to píšete, jako bych snad měla radost z nezaměstnanosti...

ťo tedy OPRAVDU NEMÁM.  Jenže tu "léčbu" si představuji jinak, jako ekonom tělem i duší. Každá další regulace přináší problém pro podnikatele. Většinou mu to přináší další náklady. Z toho vyplývá, že se to odrazí v ceně. bude ještě jeho výrobek tak dost prodejný, aby pokryl všechny své náklady? Nebo se mu přestane dařit, bude krachovat a místo toho, že se o něj stát nemusel vůbec starat, protože on sebe a svou rodinu zabezpečil, tak teď možná on i s rodinou přibudou na pracák a stát přijde o jeho daně. A jestli má zaměstnance, půjdou taky na podporu a i jejich daně nebudou do rozpočtu.

Toto je naprosto základní premisa !!!!!  Proto je nutné, aby stát co nejméně překážel podnikarelům (pozor, nehájím podvodníky). Čím méně je bude stát omezovat a regulovat, tím víc se mu bude dařit a tím víc pracovních míst bude moci vytvořit....!

Proto tak šíleně nenávidím EU, protože domácí politici jsou často lajdáci, neumětelové či jen chybující, ale iřížením jejich blbín s těmi šílenostmi z Bruselu.... to je ta hrůza, která dovedla Evropu do tak šíleného průšvihu....

Věřím vám, že s bezpečností to máte asi dost špatné, my tu na Ostravsku máme taky fůru cikánů. Ale prosím, věřte, že silnější stát é rovná se zběsilé vymýšlení dalších a dalších předpisů, kvót, daní, byrokracie, to je pro dobrou ekonomickou situaci hrob, čímž následně i náš. Proto je důležité, aby stát byl k podnikatelům co nejvlídnější, protože ONI tvoří pracovní místa. Bede-li se dařit jim, bude líp i těm "pod" nimi.  Že se občas vyskytne nějaký hajzlík.... bohužel. to bylo je a bude. Navíc přečasto ty kauzy začínají tím, že se jim cosi zvrtne, nějaký chyba, nějaký renonc s jejich provozem a tudíž s efektivitou, a teprve poté, podle nátury, ti horší sklouznou k podvodům.  Bohužel. Západ byl na tom násobně líp, přesto jde i on se současnou krizí ke dnu, protože ta zapůsobila jako benzín na oheň. Majte se..

K. Dvořák 15.1.2013 19:48

Re: Dík pane Jemelíku

Nevim, odkud berete informace ze pan Jemelik je ''sám v justici, tj. sám má podíl na "pořádku", který tu panuje''. To maslo, co ma pan Jemelik na hlave, je ponekud jineho druhu.

Nicmene, myslim si, ze pomery v ceske justici a vezenstvi zna pan Jemelik dobre (rozhodne lepe, nez naprosta vetsina jeho spoluobcanu, novinare nevyjimaje) a ze o jeho nazorech stoji za to premyslet. Kdyby jen nebyl tak servilni vuci panu prezidentovi a odpustil si ty svoje recicky o "hlidacich podvratacich demokracie" ...

V. Plocek 15.1.2013 19:16

Re: Nesouhlasím,

Děkuji za diskusi. Nepřeji Vám, až se budete bát jít na ulici, kde se budou pohybovat asociální živly, rekrutující se často právě z nezaměstnaných. Jsem z Tepliuc, kde to již zažíváme nyní, jak  jste si mohla přečíst v tisku, či vidět v TV.

J. Vyhnalík 15.1.2013 18:42

Re: no... každopádně se snažím věřit alespoň jednomu,

Obávám se, že mozky jednou vymyté pravdu už nepřijmou. Jakmile lidé zaujmou stanovisko, je téměř nemožné je přesvědčit, aby uznali, že se mýlili.

J. Kanioková 15.1.2013 17:59

Nesouhlasím,

budete mít velký barách a budete chtít opravovat či nějaké úpravy pozemku. (Jen jako příklad)  Jste vlastník, vaším zájmem je - co nejnižší náklady.  Zkuste si nelhat. Pak to zadáte komukoliv, kdo to bude ochotný dělat za nejnižší mzdu...

Bude vám jedno, kdo to bude, bude vás zajímat jediné !!!! Co nejkvalitněji provedení zakázky a co nejnižší váš výdaj... To další bude vždycky druhořadé, jedině že by šlo o lidi z přízně či kamarády...

J. Kanioková 15.1.2013 17:53

no... každopádně se snažím věřit alespoň jednomu,

že snad více lidí bude po tomto šílenství alespoň trochu líp rozumět, kdo je za co odpovědný..... snad...

Pro další časy...

J. Milota 15.1.2013 16:19

případ

Kdesi na Domažlicku policista zneužil svého postavení, okopíroval pasovou fotografii zcela nevinného občana (za něco se mu asi chtěl pomstít) a vylapil po městě velké plakáty s podobiznou postiženého a s hanlivými a nepravdivými výroky.. A poškozený utrpěl nezaslouženou újmu morální, poškození pověsti i ztrátu zakázek (byl označován mj. za podvodníka). Policista dostal podmínku, ale byl amnestován. Směje se poškozenému do ksichtu. Tato stránka amnestie není nic jiného než plivanec do obličeje poškozeným. Věřím, že toto je dostatečný důvod pro to, aby poškození brali spravedlnost sami do svých rukou. Ať se to Jemelíkovi bude líbit nebo ne.

P. Vaňura 15.1.2013 15:43

Mimochodem Klaus vůbec nepotřebuje rozumnět

"Globálnímu oteplování," protože se nejedná o odbornou, ale RYZE POLITICKOU ZÁLEŽITOST.

A politice Klaus rozumí. A stačí si uvědomit, že pokud by zelení v údajnou katastrofu, způsobenou CO2 SAMI VĚŘILI, museli by podpořit jadernou emergetiku.

A Klaus si toto sám ověřil, když navrhl jadernou energetiku k řešení "poblému s emisemi CO2" na summitu presidentů zemí EU v Helsinkách.

P. Vaňura 15.1.2013 15:38

Re: S panem Jemelíkem nesouhlasím:

Problém je u nás právě neodvolatelnost soudců, kvůli údajné "nezávislosti." A pak přímo šílený stav, že vyšší soudní instance spor nerozhodne, ale vrací ho instanci nižší.

Je téměř vyloučené, že by se mezi mnoha soudci nenašlo pár darebáků. Ti jsou ale nesesaditelní...

R. Langer 15.1.2013 14:14

Re: jen špička ledovce

Jak "soudce to nevyřeší"? A od čeho tam ten soudce teda je? Co to má společného s advokáty jednotlivých stran? Soud má snad jasně rozhodnout, a to v co nejkratším čase! 8-o

J. Vyhnalík 15.1.2013 13:58

Re: Pane autore, děkuji,

Bohužel k optimismu příliš důvodů nevidím. Po tomto mediálním lynči si asi každý dá pozor, aby nebyl s amnestií nějak spojován. Opět jednou zvítězí nenávist a lži.

V. Plocek 15.1.2013 12:36

Re: A jak si představujete,

Paní Kanioková,  reagujete dobře, ale většina soukromníků (tedy alespoň těch zásadních) je ve výrobní sféře. Tam skutečně není velký prostor. Ale jsou oblasti další např. služby, kde by stát měl zafungovat. To platí i v případě státních zakázek, kde by mělo být jednou ze základních podmínek zaměstnávání českých občanů. Když si uvědomíte, kolik cizinců dnes pracuje v českých firmách (légá ně a na černo), tak by se nějaká místa našla. Jen chtít - což je ten největší problém.

P. Skřivan 15.1.2013 12:22

Re: jen špička ledovce

Bohužel to ale bude asi také neschopností jeho advokáta. Ono jde také o volbu taktiky. Prostě je třeba vědět, jaké prostředky jsou neefektivnější a ne jen se slepě domáhat práva ... . Obávám se, že to platí i jinde na světě ... .

Jak víte, tak soudní spor má tři subjekty: žalobce, stranu žalovanou a soudce. Dvě ze stran zastupují advokáti. Když ti dva jsou neschopní nebo zlovolní, tak žádný soudce to nevyřeší ... . Mimochodem, také jsem zažil prodejného advokáta, což je mnohem a mnohem horší, než prodejný soudce. Proti jeho sabotáži se nelze odvolat ... .

P. Skřivan 15.1.2013 12:17

Re: A jak si představujete,

Vy myslíte, že Obama se o práci lidem nestará ? :-)))

P. Skřivan 15.1.2013 12:16

Re: Pane autore, děkuji,

Sotva. Amnestie je naopak klasickou formou úniku před problémy. p.s.: Pozdravujte čekistu, už to má za pár ... . :-)))