1.6.2024 | Svátek má Laura


Diskuse k článku

PRÁVO: Chvála kverulace

Případ Romana Smetany vejde do dějin českého trestního řízení díky neuvěřitelnému souběhu úspěšnosti kverulace odsouzeného vandala, náklonnosti předsedkyně Českého helsinského výboru Anny Šabatové k podivným existencím a bezbřehého populismu ministra nespravedlnosti Jiřího Pospíšila.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Daniel 7.5.2012 18:48

Re: Plakát je vlastně fasáda to přece musí každý pochopit!

Mě zase stojí rozum nad tím, jak rychlá efektivní byla policie. Na to, kolik nám tu stojí posprejovaných zdí a domů. Že by tykadla na plakátech politiků spadala do scénáře národního ohrožení? Nebo je za vším rozsáhlá konspirace s úkolem zaretušovat skandální průflak o skutečném původu českých politických špiček? Jste si pánové jisti, že zmíněná událost má co do činění s panem Smetanou, nebo to byl jenom obětní beránek za roztržitého grafika co omylem to tiskárny poslal sadu originální snímků PŘED úpravou ve Photoshopu? Jsou mezi námi? :)

J. Bořický 7.5.2012 18:26

Re: Plakát je vlastně fasáda to přece musí každý pochopit!

Také mi rozum stojí,jak někoho může napadnout srovnávat plakát na jedno použití s fasádou.

M. Šejna 7.5.2012 18:01

pane Husáku

člověk musí bejt hodně natvrdlej, když si plete fasádu domu s papírovým plakátem. Vytírat prdel si můžete hajzl-papírem nebo pětitisícovkou. Stejně tak si mohu nasadit kopačky a s pořádným nápřahem kopnout do míče, nebo do palice pana Husáka. Obojí je kuláté a do obojího se dá kopnout. Aspoň podle mínění pana Husáka, která rozdíly nejspíš nevidí.

B. Brousková 7.5.2012 16:29

Plakát je vlastně fasáda to přece musí každý pochopit!

" Napíše na nově opravenou fasádu?" Vy neumíte rozeznat fasádu od volebního plakátu ?Ty  plakáty byly stejně jen na jedno použití a  jejich  "vylepovatel" je musel dát po pár dnech odstranit. A to POVINNĚ !!! A VŠECHNY! Vy opravdu věříte tomu , že je to totéž jako poškodit  fasádu? Plakáty se u nás podobným způsobem "vylepšují" při každých volbách.Slyšel jste o nějakém případu, že by za to někdo skončil za mřížemi?  A to je právě to, oč tu běží. Mně je srdečně jedno jak to dopadne s panem Smetanou, ale stále žasnu nad naivitou paní soudkyně, která vylila s vaničkou i dítě. A nikdo mi nevymluví, že to neudělala proto aby poškodila ODS.  A o tom,že se jí to povedlo dokonale svědčí i reakce pana Jemelíka. Kdo by znal nějakého pana Smetanu nebýt paní soudkyně? Kdyby mu napařila pokutu, případně srážku ze mzdy či podmíněné odsouzení, znalo by dnes pana Smetanu tolik lidí? Proto také patrně udělal to co udělal. Myslím tím nenastoupení do kriminálu. On to tam jistě přežije ve zdraví, ale paní soudkyně a ODS mají  o popularitu vystaráno na hodně dlouho. A o příštích volbách budou nejspíše jejich plakáty chránit speciální jednotky a dobrovolníci. Myslíte, že jim tím stoupnou preference?

V. Husák 7.5.2012 15:47

To jste skutečně natvrdlí,

že ten článek nechápete?

Tak více polopaticky: Člověk, kterého znáte, napíše na nově opravenou fasádu vašeho soukromého domu velkými písmeny "Nevolte ODS". Tím jen vyjádřil politický názor, na který má podle vás plné právo. A vy se s tím smíříte a na své náklady opět pozvete zedníky, aby fasádu znovu obílili?

To bych se divil! Když víte, kdo to byl tak ho udáte policii a věc dojde až k soudu. Soudkyně obviněnému před začátkem řízení řekne, že je vaše příbuzná, jestli ji tedy nebude považovat za podjatou. On odpoví, že ji za podjatou nepovažuje.

V rozsudku mu soud mu předepíše náhradu škody (abyste měl čím zaplatit opravu fasády) a 100 hodin veřejně prospěšných prací. To je trest. Viník se proti rozsudku neodvolá. Škodu uhradí, ale trest veřejných prací odmítne vykonat. Stejně tak odmítne vykonat i trest domácího vězení. Soudu už ale nic jiného nezbývá, než postupovat dle zákona a udělit mu trest nepodmíněný. Odsouzený ani tento trest nenastoupí, nakonec se udá před televizními kamerami. A tak je konečně v trestu. Co si postupně vykoledoval, to dostal. A že jako vůl nevyužil žádný z možných opravných prostředků - to je přece jeho chyba, ne?

A vy (poškozený) teď budete veřejně protestovat, že ten člověk sedí??? To byste musel být stejný vůl, jako je on.

J. Kadeřábek 7.5.2012 14:54

To bych viděl jinak.

Pan Jemelík má velmi často dobré informace i názory. To, že se dnes neshodneme neznamená, že to zítra nebude jinak.

J. Kadeřábek 7.5.2012 14:49

A ještě bych doplnil.

Zločin pana Svobody spočíval v poškození majetku. Ptám se čí byl tento majetek? Dalo by se po socialisticku říct nás všech. Politické strany jsou financovány ze státního rozpočtu (tedy našich daní) a to příspěvkem za hlas voliče. ODS tedy vznikla bagatelní škoda na majetku, který ji nedobrovolně plátci daní poskytli. Celá věc se mě jeví spíše jako přestupek, který měla řešit komise příslušného obecního úřadu. Já osobně pane Jemelíku pokud najdu bilboard na kterém mě Paroubek bude slibovat nižší cenu elektřiny (tak jak ji sliboval pod vlajkou ČSSD) na něj napíšu co si myslím o darebákovi, který podepsal zákon 180/2005 Sb. o podpoře obnovitelných zdrojů. Můžete mě už předem udat.

M. Pernický 7.5.2012 11:05

Re: Pane Jemeliku, opet dekuji za Vasi praci a publikace ...

   Odvolávám jakoukoliv chválu, kterou jsem kdy vyřkl na pana Jemelika ,nejsem

  pomylený a nerad měním názory. Cítím, že proniknout do duše právnika je nad

  mé síly a reálný život je scelá jiná  parketa

M. Šejna 7.5.2012 10:32

doktore Jemelíku

Ano, ano, Svoboda byl potrestán podle zákona, takže ti, co to kritizují, vlastně nerespektují ctihodné soudce, co jen správně a striktně vykládají zákon. Nakonec podle práva byli postřílení i "teroristé", co spáchali atentát na Heydricha. S teroristy se totiž nevyjednává, jak my dnes tvrdíme. Podle zákona byla popravena i Milada Horáková. Navíc se ke svému "zločinu" přiznala. I Havel a další disidenti seděli v souladu s tehdejšímu zákony a soudci jen soudili podle zákona a nic jiného jim nezbylo, že, šalamoune Jemelíku?

Zapomněl jste při svém výkladu práva na jednu dost podstatnou skutečnost: "není-li žalobce, není soudce". Jinými slovy, kdyby se nenašli žalující hajzlové, zůstalo by jen u počmáraných plakátů. Trestní oznámení na Svobodu podal kolega řidič (čti: angažovaný hajzl z řad členů ODS). Jiný pitomec z řad policie ČR se projevil jako aktivní blb (co je horší než třídní nepřítel), a místo toho, aby případ odložil, žačal ho řešit a dotazoval se poškozených politických stran, zda se připojí k trestnímu stíhání. Připojili se jen soudruzi z ODS, kteří si republiku rozvracet nenechají protistátními živly typu Svoboda.

Langerové už opravdu nic jiného nezbývalo, když z této kauzy udělali výše jmenovaní aktivní pitomci proces století. Z tohoto pohledu je a bude Svoboda politickým vězněm. O tom, že to je vězeň politický, nerozhodují šalamouni Jemelíkové, ale veřejné minění. A to je na straně toho těžkého zločince a kriminálního živla Svobody. Stejně, jako za bolševika byla veřejnost na straně kriminálních živlů z řad disidentů.

B. Brousková 7.5.2012 9:45

Prostá matematika

Když Pavel Wonka za totáče  odmítl po svém propuštění z kriminálu, docházet na fízlárnu k pravidelným kontrolám, odůvodňoval  to tím, že byl odsouzen neprávem , protože se ničeho nedopustil. Zřejmě tehdy  také jen prostá matematika nedala soudkyni jinou možnost, než ho znova zavřít. V kriminále zřejmě patrně opět jen prostá matematika, donutila komoušské bachaře , že ho tam  umlátili. Já se naopak na rozdíl od autora  domnívám, že prostou matematikou, se řídí beze vší pochybnosti pan   Pospíšil. Protože v zemi kde je pravidlem udělovat tresty s podmíněným odkladem  za podvody a obrovské defraudace, případně za zavinění dopravních nehod při kterých dojde k usmrcení , či těžkým zraněním, poslat pana Smetanu na tři měsíce do krimu, mohl  jen někdo, kdo ODS zřejmě asi příliš nemusí. Není těžké si spočítat, jestli namalovaná tykadla odéesáským kandidiátům při příštích volbách po tak exemplárním trestu přibudou , či naopak. Takže počínání paní soudkyně  by se mohlo označit starým rčenim o chození s kanonem na vrabce, nebo také o  medvědí službě ODS .Matematika je v tom nevinně. Volební plakát je stále a vždy bude,  snad jen kus papíru s velmi omezenou dobou platnosti. Po volbách musí být v každém případě odstraněn. I ten nepomalovaný. Nevzpomínám si , že by se někdy volební plakáty u nás neničily, nebo nějak "neupravovaly". Při všech předcházejících volbách a že už jsme jich tady zažili neurékom. Nikdy nikdo z "pachatelů" v kriminále neskončil. Pokud mě paměť neklame , tak nikdo nikdy nebyl ani z ničeho obviněn. První  takovou "vlaštovkou" je tedy pan Smetana. Jedna vlaštovka snad ani tentokrát jaro neudělá, (alespoň doufám). Ať už vyhraje pan Pospíšil, či  rozhořčený pracující lid a pokroková inteligence s panem Jemelíkem.

P. Daniel 7.5.2012 9:40

Re: Nejsem

Před vznešeností zákona jsme si všichni rovni. Chudák, právě tak jako bohatý, nesmí krást chléb, spát pod mostem a žebrat.

P. Daniel 7.5.2012 9:20

tykadýlka

Jen tak pro zajímavost: Po volbách v Irsku se zjistilo, že Sinn-Féin šetřila na nákladech za plakáty tím, že je tiskla na kancelářských tiskárnách, na které poslanci fasovali kártidže z eráru. Nakonec vyšlo najevo, že protiskli kartridže a papír v celkové hodnotě padesáti tisíc éček, ale nikdo se tím příliš dlouho nezabýval. Okrádat své konstituenty je přece nezadatelné právo každého politika, za to ho nikdo nemůže soudit. To tykadla na plakátech, to už je něco jiného.

J. Bořický 7.5.2012 9:19

Re: Nejsem

opravuji :a podala žalobu.

J. Bořický 7.5.2012 9:17

Nejsem

právník a tak se mohu i mýlit.Ale údajně "počmáral" plakáty  ODS,KDU-ČSL a ČSSD.Která strana podala stížnost. ? A teď bych rozuměl tomu,že bude řešena škoda pouze u té strany, která se cítí být poškozena podala žalobu.Byl odsouzen uhradit cca 15.000 Kč.Jde o částku pouze pro ODS ? Nebo soudkyně do žaloby zahrnula i zbývající strany ? Ale nejsem si jistý,že když na plakát někomu přikreslím tykadla,že došlo k znehodnocení plakátu. Kandidátu,o kterém se ví,že je čestný ,nemohou ve volbách nějaká ta tykadla uškodit. No ,jsem-li ješita,tak to je něco jiného.Jinak samozřejmě u dospělého jde zde o dětinskost.Ale to nesoudím.

P. Daniel 7.5.2012 9:06

Re: Máte naprostou pravdu,

Tomu se nedá divit. Když uvážíme, o kolik nás ta banda připravila korupcí a neschopností tak je malování tykadélek ještě hodně mírná forma protestu. Spíš než vandalismus mi to přijde jako vhodné doplnění informačního obsahu plakátu :)

J. Forman 7.5.2012 8:59

:-((

Brrrr.  Šalamoun se už úplně zbláznil a Jemelik to tam vede.

J. Štrobl 7.5.2012 8:40

Máte naprostou pravdu,

ale když já byl vždycky v pokušení malovat jim ty tykadla také. A zastavilo mě jen zdání, že se to k mému věku nesluší.

T. Pansky 7.5.2012 7:17

Pane Jemeliku, opet dekuji za Vasi praci a publikace ...

... zde na Psu. Mame moznost nahlednout do veci, ktere nam v beznem zivote unikaji. S pozdravem, top0625top@live.com