23.6.2021 | Svátek má Zdeňka


Diskuse k článku

PRÁVO: A máme jasno...

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Bok 12.5.2021 23:24

No jo. svoboda ... jak čeho, že. Urážka milionů věřících ... na druhé straně |6 let za vcelku nevinných 7 slov, nebo mnoho trestních stíhání za vyjádření názoru... . To je naše dnešní justice. Jak v konspiračních teoriích...

Mimochodem, Duka není málo oblíben. Duka je totiž po dlouhé době velmi uznávaným představitelelem církve i u laické veřejnosti. Prostě starý moudrý člověk ... Ona neoblíbenost u p. Halíka atd. není totiž moc relevantní.

M. Krátký 12.5.2021 19:52

Naprostý souhlas - moje máma nar 1913 říkala : dělají to blbci, výsledek musí být blbý !! a já dodávám : chybí nám politici - máme jen šašky za naše peníze !!!!!!

J. Muller 12.5.2021 18:14

Jeden člověk může na čas pokazit renome firmy. Když se to opakuje, řeší se záchrana firmy výpovědí dotyčného. Měli by se ozvat opravdoví umělci, nebo jim nezáleží na pověsti jejich profese?

F. Navrátil 12.5.2021 18:08

Fandím umělecké svobodě. Ale nevidím důvod proč by se měly umělecké experimenty dotovat. Pokud jsou skutečně kvalitní, pak si diváci rádi zaplatí. Pokud je diváci odmítnou, můžou si je umělci ukazovat navzájem. Ale stejně mi vrtá hlavou, proč například odvážní umělci nezpodobní, jak pedofilní prorok znásilňuje dívenky.

P. Milan 12.5.2021 17:37

Umělecká svoboda je dobrá věc. Doufejme, že si soudy na verdikt vzpomenou, až půjde o cikány nebo musulmany.

T. Navrátil 12.5.2021 14:41

Pan Frljič by se měl tuto hrou zviditelňovat ještě nějakou dobu, než to muslimům dojde. A pak bych se nedivil, že Frljičovi nějaký bosenský pobouchanec usekne hlavu. A bude to.

T. Hraj 12.5.2021 14:38

Pořád se jen řeší kdo je jak uražen, zneuctěn nebo čí city jsou zraněny a jestli to má být soudně postižitelné. Odpověď je jednoduchá. Nemá. A jsou-li křesťané ve své víře pevní, tak jim jeden rádobyumělecký hulvát nemůže nijak jejich víru ohrozit.

Jiná věc je, co to vlastně pan Frlič zneuctil a co to tedy vypovídá o něm. Jestliže Ježíš je všeobecně brán jako symbol (což nepochybně je - lásky, morální svobody/odpovědnosti atd.), tak pan Frlič se zneuctěním tohoto symbolu postavil do opozice proti těmto hodnotám.

Zajímalo by mě, co o tom říká sám pan Frlič. I když umělec, který musí vysvětlovat, co svým dílem myslel za moc nestojí.

L. David 12.5.2021 13:05

Dospěli jsme do stavu, ve kterém se kdejaký ničemný, primitivní zvrhlík může schovat za "uměleckou svobodu" a nic se mu nestane!

A ejhle - co že k případu mlčí nějaká Jourová, která by tak ráda názorově usměrňovala a trestala za vyvolávání předsudečné nenávisti? Zahájí Jourová řízení s Frljičem a všemi aktéry toho hnusu, kterého se dopustilo Divadlo na provázku?Těším se na to!

T. Hraj 12.5.2021 14:40

Já se mnohem více těším na to, až paní Jourová přestane usměrňovat ve všech těch ostatních případech.

J. Kanioková 12.5.2021 17:56

R^R^R^

M. Krátký 12.5.2021 19:56

asi vám uniklo, že Šťourová nesmí do Ruska - tam by se s ní nesjali !!!!!!

J. Herink 12.5.2021 11:54

Pouze potvrzení toho, co píšu už nejméně dva roky. Soudci promyšleně a naprosto svévolně pomalu, ale jistě islamizují EU. Pokuste se něco podobného uvést o Mohamedovi a skončíte nejméně na 6 let za mřížemi!;-€

V. Petr 12.5.2021 11:15

Představte si, že by na jevišti Mohamed souložil prase. Hned byste viděli "svobodu umělecké tvorby..."

Urážet se smí jen křesťanství!

V. Petr 12.5.2021 11:13

Lze volit SPD!

P. Milan 12.5.2021 17:38

Z bláta do louže.

M. Constant 12.5.2021 10:56

Einst war der Frevel an Gott der größte Frevel, aber Gott starb, und damit starben auch diese Frevelhaften.

Kdysi bylo rouhání se proti bohu největším zločinem, ale bůh zemřel, a proto zanikli také tito svévolníci.

(F. Nietzsche : Tak pravil Zarathustra)

Protože sami už nevěříme ve svého boha, víme, že nikdo nás neztrestá. "Humor v průseru je síla Ameriky," říká Yossarien Ardwarkovi v Hlavě XXII. Tak jsme začali zesměšňovat boha. A to z čeho jsme si začali dělat legraci, jen svědčí o velikosti toho průseru.... Nadužíváním (rozličných a ideologických) zaklínadel za posledních šedesát let v "euroatlantické civilizaci" jsme způsobili napřed inflaci a pak devalvaci víry v cokoli. Ve svém stále horlivějším volání po svobodě jsme přehlédli, že tam, kde člověk naráží na boha, dospívá na hranici sebeurčení. Boží nárok i event. boží všemohoucnost vycházející z víry, nutně omezují vůli člověka - a to si nechceme připustit. My přece můžeme všechno.

"Existuje-li bůh, pak člověk není nic", míní Jean Paul Sartre. "Čím více náboženský člověk je, tím méně je člověkem - čím víc se člověk stává člověkem, tím méně je náboženský."

Proto v našem dnešním evropském postmoderním světě plném libertinismu, intelektualismu a deklarovaného humanismu na místo služby bohu nastupuje jakási služba člověku - v souladu s názorem, že teprve když se člověk přestane zajímat o boha, bude schopen angažovat se pro člověka.

Ale zůstali jsme v tom bezradně sami. Zůstali jsme sami, a tak se ho snažíme alespoň zesměšnit. Zůstali jsme sami a nevíme si rady. Zůstali jsme sami - jenom my sami. Jenom my sami se řekne anglicky Ourselves Alone. Irsky v okolí Belfastu se pak Ourselves Alone řekne Sinn Féin. Ještě není dobojováno ani na našem dvorku....Autor tohoto příspěvku je od narození ateista.

T. Hraj 12.5.2021 14:47

Dobře napsáno. Ano, zůstali jsme sami. A pokud někomu vadí "bez boha", může si doplnit "bez přesahu sebe sama, bez pohledu za horizont možnosti lepšího, bez transcendence". A blázni tomu cynicky říkají svoboda.

J. Nevrkla 12.5.2021 9:29

Pokud vím, tak režisérem a protagonisty toho představení byli muslimové, takže to byla taková součást jejich tažení Evropou. A naši brněnští vitaci je pozvali a sponzorovali, soudy to posvětily. To už o nás hodně vypovídá.

V. Kuhaj 12.5.2021 10:05

!R^

P. Kubáč 12.5.2021 8:55

Probléme asi nebude příliš úzká nebo příliš široká svoboda vyjadřování.

Problémem spíše bude když sebevědomí a snaha vyjádřit se výrazně převyšuje váš talent a vzdělání.

T. Hraj 12.5.2021 14:49

... a k tomu máte ještě mesiášský komplex.

J. Pšenička 12.5.2021 8:43

Jistě se můžeme spolehnout na to, že pokud by tvůrce ve svém "díle" zobrazil nějaký "palčivý problém" muslimského světa, třeba oblíbenou zoofilii, tak by soud pro jakoukoliv svobodu slova nenašel sebemenší pochopení.

J. Pšenička 12.5.2021 8:39

Je to nechutná perverznost. Dnešní "tvůrci" nedokážou vytvořit nic hezkého, chytrého, nebo inspirujícího. Na klasická umělecká díla se mohou dívat pouze jako na něco, co nemohou sami nikdy dokázat. Tak nám tady vznikl "umělecký styl" dostupný všem. Vezmu si nějaké nesporně kvalitní dílo, nebo nějakou z hodnot, na které je postavena západní křesťanské civilizace a drze a nelítostně ji zprzním, čím větší zhovadilost, tím lépe, protože to více upoutá pozornost.

J. Fráňa 12.5.2021 8:26

Vše co se poslední dobou děje vykazuje znaky úporné snahy radikalizovat jednotlivé části společnosti. Poslat proti sobě homo a heterosexuály, křesťany a muslimy, ženy a muže, bíle a černé, všechny proti všem. A daří se, nenávist roste.:-)

H. Lukešová 12.5.2021 8:07

Zatímco muslimové běžně znásilňují křesťanky, tak Frljič si znásilnění muslimky musí vymýšlet..., protože se ukazuje rozdíl mezi civilizací a barbarstvím. Zatímco v Izraeli a v Judeji a Samaří byly případy, kdy palestinští Arabové znásilnili během válek a dodnes znásilňují Židovky, tak Židé Arabky nikdy neznásilnili.

Co na to palestinští Arabové a jejich spojenci neomarxisté na Západě? Ocenění? Kdeže? Ne, je to příklad okatého židovského rasismu a basta!

V. Braun 12.5.2021 18:54

https://orientxxi.info/magazine/israeli-society-sick-with-rape,4138

Doporučuji přečíst tento článek než budete dále tvrdit, že Židé neznasilnuji. Nebo se počítá jen znásilnění arabek?

V. Klepetko 12.5.2021 8:04

Takže teď už víme, že co je prostému člověku zakázáno, to je v rámci divadelní svobody dovoleno! Kejklíři mohou svobodně hanobit křesťany a podněcovat ve veřejnosti nenávist k muslimům, protože veřejné zhanobení nejsvatějších křesťanských symbolů nic jiného než nenávist vůči muslimům vyvolat nemůže. Je to stejné, jako když nějaký magor veřejně pálí Korán - umíte si představit nějaký jiný způsob, jak vyvolat ve velkých masách věřících zášť, zlobu a nenávist a podnítit vražedné násilí?

Kulturni barbar Oliver Frljič si zaslouží ten pro umělce nejhorší rozsudek: zapomění... Místo toho se o něm diskutuje, protože jeho agenda vyhovuje potřebám progresivistické propagandy. Nedivil bych se, kdyby by získal i nějaké to vyznamenání! Podobné příklady by vlastně již v minulosti byly... Divadlo na Poříčí uvedlo na scénu v roce 1940 v rámci svobody umělecké tvorby antisemitskou agitku "Rotschild vítězí u Waterloo" od Hitlerova „dvorního dramatika" Ebeharda Wolfganga Móllera. Celý její děj točí okolo postavy mazaného židovského lichváře. Autor se nás provokativně ptá - není to ten lichvář, kdo tahá za nitky světové politiky a vydělává na válkách a lidské bídě? Není to právě on, a nikoli Napoleonovi odpůrci, kdo je skutečným vítězem u Waterloo? Emanuel Moravec spatřovat v tomto inscenačním počinu důkaz dobré vůle českých divadelníků „zařadit se do nových poměrů" a navrhnul roku 1942 jednoho z původců této inscenace (a nebyl to Oliver Frljič! ) na protektorátní státní cenu. Dokážu si představit, že ve zdůvodnění tenkrát Emanuel Moravec napsal, že "ta inscenace měla vyjadřovat určitou myšlenku a kladla si za cíl obracet pozornost publika k palčivým tématům současné společnosti a k projevům násilí mezi různými kulturami a náboženstvími" Chucpe!

A. Hrbek 12.5.2021 7:50

Byla to v rámci přehlídky Divadelní svět Brno. O divadelní svět pan Duka vůbec neviděl.

J. Pokoutný 12.5.2021 9:04

S tímto způsobem "divadelního světa" za peníze daňových poplatníků ovšem nesouhlasím. Stejně jako když Hřib satan věnoval Prague Pride 1mio z věřejných zdrojů. Když už po tom touží, ať to zaplatí ze svého - brněnský i pražský primátor berou dost.

R. Meišner 12.5.2021 7:16

...pravda je spíš ta, že autor prostě chtěl vytřískat z projektu co nejvíce peněz, chtěl ohromit, šokovat (a také se mu to povedlo)...na hru o stranických funkcionářích by asi tolik lidí nepřišlo, že...--vše to umně zabalil do vznešených keců a dílo bylo na světě. tak to dnes chodí.