8.7.2024 | Svátek má Nora


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Pavel 20.4.2006 17:17

Re: Co se mi nelíbí:

Nástupní plošina u tramvaje Škoda 14T je u prvních dveří pro cestující. Obsluhuje ji řidič tramvaje na vyžádání (když na něj někdo zazvoní - tlačítko je proto nejen uvnitř tramvaje, ale vně na boku).

Radek 20.4.2006 14:35

Re: BEZPEČNOST TRAMVAJÍ

tak to jste se teda pěkně blbě koukal, "košťata" má každá tramvaj (i nejnovější 14T) - říká se tomu ochranné zařízení (dřevěná nebo kovová zábrana s pryžovou nástavbou)

14T http://www.prazsketramvaje.cz/obrazky/vozyosobni/9111-081.jpg

T6A5 http://www.prazsketramvaje.cz/obrazky/vozyosobni/8609-09.jpg

KT8D5 http://www.prazsketramvaje.cz/obrazky/vozyosobni/9001-04.jpg

T3R.P(V) http://www.prazsketramvaje.cz/obrazky/vozyosobni/8165-02.jpg

MLOK1 20.4.2006 10:12

BEZPEČNOST TRAMVAJÍ

Všichni si všímají vzhledu nové tramvaje. Já si ale všimnul jsem si jiné věci. Staré tramvaje mého dětství v 50tých letech měly pod přední částí kabiny jakási košťata (nenacházím vhodnější výraz, jak ono zařízení nazvat), která se dala spustit v případě potřeby až na vozovku (nebo se spustila dokonce automaticky při nárazu na překážku???-nevím). Ona "košťata" měla zabránit tomu, aby upadnuvší  nešťastník byl tramvají přejet, ale byl jí hrnut před koly, dokud tramvaj nezastavila. U ŽÁDNÉ z moderních tramvají už jsem ta "bezpečnostní košťata" neviděl. Naopak jsem si všimnul u většiny tramvají trestuhodně odkrytých kol, takže se noha na náledí uklouznuvšího  nešťastníka velmi snadno pod kolo může dostat! Zdůrazňuji, že nejsem odborník. Uvítal bych vysvětlení od někoho, kdo se bezpečností kolejových vozidel zabývá. A ke vzhledu tramvaje Porsche? Ani mě se příliš nelíbí (předek!), ale hlavní bude, jak se osvědčí v praktickém provzu. Bude-li technicky dobrá, lidé si zvyknou, jako si zvykli na žižkovskou TV věž. A nebude-li, pak skončí tak, jako skončily maďarské autobusy "čabajky". Kdo si na ně ještě dnes vzpomene.

Kolt 19.4.2006 19:56

Re: Re: Re: Re: Re: Dnes jsem s ní jel

Diky za info.

G. Pašek 19.4.2006 18:58

Porsche und McDonald . . . . sehre gut

McD prodává v ČR pivo  . . . já tam měl zůstat.

PetrM 19.4.2006 18:45

...

No jo, pražáci... v Ostravě podobné tramvaje jezdí už pár let, ale tam je to z Prahy asi moc daleko...

Radek 19.4.2006 18:11

Re: Re: Re: Re: Dnes jsem s ní jel

současné tramvaje zrychlují dostatečně pouze do cca 35 km/h, pak jsou líné

navíc když se tramvaj naplní a váží skoro 2x tolik, nebo když se jede do kopce tak to jde zrychlení pěkně dolů

naopak u 14T je výkon tak dostatečný, že maximální zrychlení 1,8m/s2 (na tuto hodnotu je omezeno) zkutečně umí dodržet i plná nebo do prudkého kopce

a jako velké plus také dobře brzdí, což je v dnešní dopravě potřeba, každou chvíli tam někdo skočí/vjede a dobré brzdy zabrání hromadě nehod

Radek 19.4.2006 18:07

dveře pro řidiče

ad dveře pouze pro řidiče

zkuste si představit jak se důchodce s taškama hrabe polovičníma dveřma (jinak to udělat nejde kvůli podvozkům) do 2 schodů a pak tou úzkou chodbičkou k volnému sedadlu a hned si uvědomíte, že toto opatření není od věci

takhle pouze popojde pár metrů po ostrůvku, pak nastoupí BEZ SCHODŮ do nízkopodlažní části a ušetří se tak čas i nervy ostatních cestujících

poloviční dveře se schodama jsou k ničemu, takhle to je lepší

navíc se cestující naučí chodit doprostřed tramvaje, kde je největší šance narazit na nízkou podlahu (u rekonstruované KT8 je nízkopodlažní pouze střední článek)

Sch.glosátor. 19.4.2006 18:02

Hele, já měl v pazourách rádio s designem od "Porsche".

Grundiga. Hnus fialovej. Ergonomie napendrek. Přitom střeva jakž takž. Dosavadní "ocucané" tramvaje jsou nadčasovým designem IA třída. Na rozdíl od tramvaje "Porsche". Ta dovnitř města nepasuje ale na rychlostním okruhu si takový výtvor dovedu představit.

Radek 19.4.2006 18:02

Re: Kolik taková legrace stojí ?

stojí přesně 56 480 000 Kč

ale vzhledem k tomu, že tramvaje běžně jezdí až 40 let to není tak hrozné

DAL 19.4.2006 17:27

design

Zda se mi, ze predni cast pro ridice moc nenavazuje na zbytek tramvaje.

Kolt 19.4.2006 16:11

Re: Re: a bude stavět 10 metrů za začátkem peronu

Futral na kupony uz je asi 3 roky OK. Predtim byl ale "povedeny". Byl tak dlouhy, ze se nevesel do prakticky zadne penezenky a pokud si revizori vsimli, ze jste si ho castecne zkratil, tak byl problem, protoze ten prukaz nebyl vas, byl to majetek DP, ktery vam byl propujcen a po ostrizeni uz neni platny a z cloveka byl razem cerny pasazer. Ale dvakrat jsem to ukecal.

ptakopysk 19.4.2006 15:14

Re: Re: jenom dvě poznámky

já jsem si všiml takové divné věci. Je to nástupní ostrůvek, ze kterého se může vstoupit (popřípadě vjet s vozíkem) do tramvaje VODOROVNĚ. Docela by mě zajímalo, jestli je to jenom nějaká propagace Frantíků, nebo jestli to takhle opravdu mají zařízené...

JJ 19.4.2006 14:50

Bohuzel, kdyby si clovek koupil v CR porsche, tak

mu vydrzi maximalne na par dni, pak se bude prodavat nekde v Rusku. Tak aspon tu tramvaj.

franta 19.4.2006 14:27

Re: jenom dvě poznámky

Víte - je to ryze subjektivní - ale tramvaje Bombardier se mi nelíbí.

honzak 19.4.2006 14:24

Re: a bude stavět 10 metrů za začátkem peronu

patrně stejný expert, který vymyslel futrál na kupony MHD (tak 3 roky zpět, ještě ten skvost mám)

franta 19.4.2006 14:23

Re: Ale Siemens,

To v Ostravě je taky Škoda. Siemens tramvaje už nevyrábí, v Německu to byl debakl. Německé tramvaje jsou (vesměs) Bombardier.

Huck 19.4.2006 14:13

a bude stavět 10 metrů za začátkem peronu

protože přední dveře jsou jen pro řidiče. Takže lidé z prvních 7 metrů refýží se budou po příjezdu přesunovat po nástupním ostrůvku dozadu, ušlapávat ty, kteří čekají na jiné číslo, přepadávat do vozovky atp. JE TO VYSLOVENÁ IDIOCIE.

Nedá se s to srovnávat s autobusy, protože ty stavějí u chodníků, kde je na přecházení dozadu k nástupním dveřím více místa. I u autobusů to ale je kontroverzní.

Kdo tohle zadal u tramvaje, by měl na minutu z DP Praha letět. Asi nikdy v Praze tramvají nejel.

vládik 19.4.2006 14:12

Moderní tramvaj?

Jak vidno z  profilu, návrháři prostě přilepili dopředu jakoby šikmou kabinu - soudě podle kosočtvercových oken - a tramvaj je o celé 4 cm "užší" než ta stará. Dost málo na to, aby se proto nazývala "moderní". Podle počtu stojících pasažérů by si spíše zasloužila lidový název "na stojáka".

I ten super-aerodynamický profil vpředu pro "super-rychlých" 60km/hod je trochu přehnaný:-).

Huck 19.4.2006 13:58

Píská

Jak tady někdo někde níže psal, tak takhle hrozná tramvaj taky při pojezdu píská. Zřejmě měniče, no.

Huck 19.4.2006 13:51

Viz snímek 4

Tam to je pěkně vidět, jak je to strašné.

Huck 19.4.2006 13:49

Nelíbí

Viděl jsem ji jet Jindřišskou ulicí a jako by do Prahy absolutně nepatřila. K interiéru nevím.

Kolt 19.4.2006 13:24

Re: Re: Re: Dnes jsem s ní jel

A jakym zpusobem bude ta bezna cestovni rychlost vyssi, nez u stavajicich tramvaji? Uz soucasne tramvaje dokazi zrychlovat vice, nez je lidem prijemne. Maximalne si dokazi predstavit, ze jizda pri 50,60 km/h bude pohodlnejsi. Ale ne o moc, protoze to je dano hlavne stavem koleji. A soucasne tramvaje se neupejpaji v praxi jezdit rychle, takze by me opravdu zajimalo, jak ta nova prinese zrychleni.

Čumil 19.4.2006 12:38

Re: Co se mi nelíbí:

Mno, Jimmi, nevím jak Porsche, ale ty vehikly, od nichž je odvozena, mají v nízkopodlažní části integrovanou vysunovací nájezdovou plošinu. Tohle snad bude i u poršáků zachováno. Ochota řidičů pomoci ovšem už není v konstrukčním řešení vozů...:-)

Mojmir Prusa 19.4.2006 12:13

Tramvaj je to pekna

sice jsem s ni jeste nejel, ale ozivuje, alespon zatim, kdyz neni ponicena reklamou, prazske ulice. 

Jimmi 19.4.2006 12:09

Re: Nebo. Navrhuji nalakovat na zeleno :o)

Žlutozelené pruhy........? ;-)

Jimmi 19.4.2006 12:06

Re: Kolik taková legrace stojí ?

Jeden nízkopodlažní autobus z Karosy stojí k deseti melounům (začínal kdysi na 8,5MKč ale nějak to roste). Naštěstí ta tramvaj má životnost asi padesát let.... tak se to snad umaže.....

Helax 19.4.2006 12:05

Jezdící fotoateliér

Doufám, že každý, kdo se s ní projel, také získal na památku (jako bonus bez příplatku) svou fotografii z osmi různých úhlů, pořízenou jejím špiclovacím kamerovým systémem.

Jimmi 19.4.2006 12:05

Co se mi nelíbí:

1. světla: malá svítící plocha, u tramvaje nejde až tak o to svítit, ale být viděn (např. ve zpětném zrcátku když odbočuju přes koleje nebo tramvaj zajíždí přes vozovku do depa. Tam v případě nepozornosti ta desetinka vteřiny může chybět.

2. přední dveře: jsou jen pro řidiče, nastupování dopředu jak do starého RTOčka. Měly být alespoň dělené řidič/cestující. Kdepak je přehled o nestupujících invalidech, nepohyblivých starších lidech apod. To nemluvím o tom, co jsem viděl v zámoří, kde i u těch nejstarších autobusů a trolejbusů (tramvaje tam neměli) když přijel vozíčkář (bez doprovodu, u nás nemyslitelné) zpoza schůdků vyjela hydraulická plošina a řidič ihned vyběhl pomáhat s nakládáním, bylo-li to nutné.

3. design: zbytečně sebestředný, v účelnosti je krása (viz odkazy Bubika níže).

Čumil 19.4.2006 12:03

Re: Ošklivá a nefunkční. Aneb vítězství designu nad hmotou.

Šmarjá, obuvníče, vona ta šalina ani nejezdí a není schopná nabrat lidi, že je NEFUNKČNÍ? To jsou ale konce!