13.7.2020 | Svátek má Markéta



DISKUSE K ČLÁNKU

Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.


PRAHA: Pokusní králíci v autech



Řazeno podle času sestupně, seřadit podle času vzestupně
počet příspěvků: 31, poslední: 28.7.2017 23:24, přehled diskusí

Holt "bílá" civilizace:
Autor: J. Schwarz Datum: 28.7.2017 17:12

se zbláznila. Majitel auta je zelenými neomarxisty považován za zločince, kterého je třeba trestat. Média se vytvářejí dojem zamořené krajiny, jakoby se nedalo dýchat, a to tím víc, čím je vzduch čistší. Jó, v šedesátých letech se opravdu nedalo v Londýně kvůli smogu dýchat, i u nás si pamatuju žlutozelené dýmy valící se z komínů kvůli spalování severočeského uhlí, přitom nikdo, kdo neměl protekci jiné palivo nesehnal. Ale dnes? Dnes ctitelé zdravého života vyvádějí jakoby je postříkali sarinem, kvůli " klidné chůzi" hypotetického slepce by nejraděj zrušili dopravu a přitom s přiblblým úsměvem tvrdí, že na islamistické atentáty si prostě "musíme zvyknout". Nejvyšší čas takové "představitele" odeslat namísto do sněmovny do ústavu. Daleko od civilizace, zato v ústavním parku instalovat minové pole. Ať si "zvykají".

A co na to rodiče z Prahy 3?:
Autor: J. Novotný Datum: 28.7.2017 16:25

http://prazsky.denik.cz/zpravy_region/smrtelne-nebezpecne-prechody-zmi20110119.html

Tyto úpravy vzešli z požadavků lidí, kteří v tom místě žijí. Je vidět, že paní exstarostka o reálném životě ve svém obvodě ví kulový.

Rok 2016 pak byl relativně dobrý:

Dobrou zprávou však je, že v loňském roce v Praze nezemřelo při přechodu silnice žádné dítě. I přesto došlo ale k 96 srážkám. Zda to bylo u školy či na cestě do školy už police ČR nesleduje.

Re: A co na to rodiče z Prahy 3?:
Autor: P. Han Datum: 28.7.2017 23:24

Ano. A čím víc nesmyslných překážek se postaví, tím víc se zpomalí doprava, tím víc naroste nervozita a nervózní lidé dělají chyby. Takže zákonitě roste počet nehod.

Směr od centra by měl být co nejprůjezdnější...:
Autor: B. Graf Datum: 28.7.2017 15:15

...ale to nikoho nezajímá, takže třeba na Plzeňské od Motola nahoru přidělali ta buzerační zúžení, takže tam auta stojí a pomalu se systémem plyn-brzda šinou do kopce. To je ekologie jak sloní noha.

Zajímavé je, že podobně ekoteroristicky se chovají i zastupitelé ze stran, které se definují jako pravicové. Od pošahaných zelených a regulacemi posedlých sockomoušů člověk pochopitelně potíže čeká automaticky...

Dovolil bych si paní autorce...:
Autor: R. Dubravský Datum: 28.7.2017 14:54

...upravit text. V posledním odstavci nahradit slovo "chtít" slovem "muset". Ona totiž naprostá většina těch lidí necestuje auty pro zábavu, ale z nutnosti, zpravidla spjaté s potřebou obživy.

MÚ Brno Žabovřesky:
Autor: A. Sedláčková Datum: 28.7.2017 13:22

vymyslel také skvělou pytlovinu. V jednom místě nad kulturním domem Rubín přehradil příjezdovou silnici do sídliště betonovým mantinelem, pár dní tam hlídali strážníci, aby jej náhodou někdo neodnesl. Doufali jsme, že jde o mimořádný stav. Barikáda ale trvá už několik let. Takže z příslušného směru najedete asi 10x delší trasu k bydlišti. Vysvětlení MÚ: Vykonáno na základě petice asi 200 občanů - stěžovali si na nebezpečnost úseku a ohrožení životního prostředí projíždějícími auty. Já tam bydlím od r. 1970, o žádném zranění nebo úmrtí chodce autem nevím, v tomto úseku se navíc nedá jet rychle, životní prostředí vylepšujeme 10x delší zajížďkou. Takže socanské vedení řešilo tuto záležitost účelově pro důvod, který neznáme. Můj syn se asi rok v záležitosti angažoval, zjistil pouze to, co jsem napsala výše. A protože příslušná komise se tímto problémem zaměstnávala asi 3 roky, než přišla na toto geniální řešení, nemáme naději na změnu stavu. Pokud k nám jedou známí a zabloudí k barikádě, nejdříve strašně nadávají a pak se mohou strhat smíchy, že takovou ptákovinu ještě neviděli. Pragmatičtí majitelé aut si z obou stran barikády udělali parkoviště, protože parkovací plochy v sídlišti absolutně nestačí. Vejde se tam 6 aut. Nakonec se naskýtá otázka: Je barikáda podle MÚ řešením nedostatku park. ploch? Ne, to by nevymyslel snad ani socan...

A tohle kopyto bylo starostkou?:
Autor: J. Novotný Datum: 28.7.2017 11:21

Přechod pro chodce na silnici, kde jsou dva pruhy je dělaný pro smrťáky. Proto je to svedeno do jednoho pruhu. Je to pro ochranu životů těch, kteří tam žijí, ne pro komfort těch, co projíždějí.

Přednost chodců na přechodech funguje, protože je tím musí řidič zařadit do věcí, které má sledovat. Což dříve nebylo, čeští řidiči typicky jedou v jakémsi tunelu, kdy to, co je mimo silnici nevnímají. Obdobně to funguje v NL s cyklisty. Pokud sejmete autem cyklistu, máte problém. Naučíte se je vnímat a dokážete odhadnout, jestli vám tam vjede na červenou.

Jo a pokud řidič zastaví před přechodem, v drtivé většině případu stejně dojede na nejbližších světlech to auto, které je celou dobu před ním.

Re: A tohle kopyto bylo starostkou?:
Autor: P. Švejnoch Datum: 28.7.2017 11:59

Vy jstepicyglista vlastnící stavební firmu napojenou na obecní úřad?

Chtěl bych (nejen) Vás ujistit, že jestli mi nějaký potrhlý picyglista vjede na (jeho) červenou do vozovky, a já ho srazím, zcela určitě nebudu cítit žádné výčitky svědomí.

Smrtelné úrazy chodců (a ti si to přenášejí dál i do své picyglistické praxe) na přechodech jsou zaviněny idiotskou kampaní všemožných "dopravních ekspertů" typu s. Humla, a podobných blbců v médiích, kteří přesvědčili chodce o jejich "absolutní přednosti" - což je neskonalá kravina sama o sobě. A navíc, i kdyby byla dikce zákona takto blbá, nic to nemění na tom, že ani chodec, ani picyglista nemůže vyhrát souboj s tunou železa, která se pohybuje rychlostí 14 m/s - což ovšem eksperti zapomněli oněm "absolutně upřednostněným" chodcům zdůraznit.

Autorka má pravdu - čím více se musím soustředit na všelijaké ostrůvky, šikany, zúžení a podobné zhůvěřilosti, tím je celá jízda méně bezpečná.

Re: A tohle kopyto bylo starostkou?:
Autor: J. Novotný Datum: 28.7.2017 14:28

Tak vraťte řidičák, když nezvládáte bezpečně řídit.

Vaše výčitky mě vůbec nezajímají, jenom to cyklistům nedělejte v NL, protože klidně za to můžete jít sedět.

Stejně tak, když v UK srazíte někoho na přechodu (ten se žlutým světlem), tak můžete jít až na 5 let natvrdo. Pak si všichni řidiči dávají pozor a staví. I ti, co jinak jezdí jako prasata. Jinak to nefunguje.

A starostka by měla mít větší starost o životy lidí z její oblasti, než to, jestli někdo profrčí do centra prahy o 5 minut rychleji.

Re: A tohle kopyto bylo starostkou?:
Autor: J. Schwarz Datum: 28.7.2017 17:20

Jestli jsou v NL takoví idioti, pak jich nebude škoda jestli díky GO moře stoupne o pár metrů. Budou jezdit na lodičkách a cyklistu ve skafandru zatíženém olovem nesrazí, neb proplují v bezpečné výšce nad ním.

Re: A tohle kopyto bylo starostkou?:
Autor: J. Jurax Datum: 28.7.2017 17:59

Ono je to dvojsečné.

Vytváření úzkých hrdel a všelikých překážek na páteřních komunikacích města za účelem zklidnění dopravy patrně zvýší bezpečí chodců, ale snižuje plynulost dopravy, ztěžuje řidičům život a zvyšuje pravděpodobnost nějakého ťukance. A třeba nepředjeditelný picyglista pinožící se v té zúženině závratných deset za hodinu vzbuzuje u řidičů jistě všeobecné nadšení.

A starostka jistě má mít starost o životy lidí z její oblasti, jenže ti lidé nejsou jen výhradně chodci. A taky plynulost dopravy má nezanedbatelný vliv na množství exhalací auty produkovaných.

A k tomu vracení řidičáků - i Vy jako řidič jistě kvality Fittipaldiho a vyšší můžete v těchto obmyslných překážkách způsobit nehodu.

Re: A tohle kopyto bylo starostkou?:
Autor: J. Jurax Datum: 28.7.2017 15:45

Jojo, a to ti blbečkové propagující absolutní přednost chodců před auty na zebře opomněli dostatečně důrazně zdůrazňovat, že chodec ani na zebře před šalinou přednost nemá.

Re: A tohle kopyto bylo starostkou?:
Autor: S. Donát Datum: 28.7.2017 15:21

A kolik těch smrťáků tam za posledních 5 let bylo, že je potřeba kvůli nim dělat tyhle nesmyslné úpravy?

Re: A tohle kopyto bylo starostkou?:
Autor: J. Novotný Datum: 28.7.2017 15:55

A kolik smrťáků byste potřeboval?

Vyvýšení přechodů, případně zpomalovací prvek tak, že auto zpomalí na 20-30 kmh, znamená, v případě střetu s chodcem významné snížení rizika úmrtí, či těžkých následků (4-5x u úmrtí v případě střetu + podstatně nižší pravděpodobnost střetu).

Přechody pro chodce u dvou souběžných pruhů čeští řidiči nerespektují, zvláště ti spěchající, takže je logické svést je do jednoho, aby se dalo bezpečně přejít. Že řidiči neumí zipovat je jejich problém. Vezměte v úvahu, že toto řešení zpomaluje méně, než semafor u přechodu pro chodce, který by byl jedinou alternativou.

Re: A tohle kopyto bylo starostkou?:
Autor: J. Jurax Datum: 28.7.2017 18:01

A což podchod, nadchod?

Re: A tohle kopyto bylo starostkou?:
Autor: J. Jurax Datum: 28.7.2017 18:03

A vyvýšeni přechodů neobyčejně milují řidiči záchranek.

Re: A tohle kopyto bylo starostkou?:
Autor: J. Jurax Datum: 28.7.2017 18:24

Raději semafor se zelenou vlnou.

Re: A tohle kopyto bylo starostkou?:
Autor: J. Novotný Datum: 28.7.2017 16:02

Tady zpomalovák není, řidič spěchal. Přitom nejde o nějakou hlavní tepnu.

https://zpravy.aktualne.cz/domaci/ridic-smetl-na-prechodu-v-praze-matku-a-dve-deti/r~i:article:667992/

Re: A tohle kopyto bylo starostkou?:
Autor: J. Novotný Datum: 28.7.2017 16:03

Tady jste to nesmyslné zůžení neměl, dvě auta zastavila, třetí vedle smetlo.

https://www.novinky.cz/krimi/442595-deti-ktere-v-plzni-smrtelne-zranil-ridic-prechazely-po-prechodu.html

Re: A tohle kopyto bylo starostkou?:
Autor: J. Novotný Datum: 28.7.2017 16:15

A něco z Prahy 3

http://prazsky.denik.cz/zpravy_region/krizovatky-smrti-cesty-do-skol-maji-byt-bezpecnejsi-20170714.html

Netýká se to jen Prahy:
Autor: P. Švejnoch Datum: 28.7.2017 11:14

v Budějcích probíhá totéž (tedy bez tramvají).

Jen by mě skutečně zajímalo, zda v městské části, jíž autorka místostarostovala a posléze starostovala (1998 - 2010), se nic takového za jejího "panování" nedělo resp. nepřipravovalo. Tomu se skoro nechce věřit, protože podobná dopravní zvěrstva lze nalézt všude - a než dopravní projekt dospěje od návrhu a přípravy k realizaci, jistě nějaký ten pátek (v tomto případě nějaký ten rok) uplyne...

Takže je otázka, zda autorčino rozladění není spíš jen předvolební anoncí.

Re: Netýká se to jen Prahy:
Autor: J. Novotný Datum: 28.7.2017 16:39

Ne, k úpravám přechodů se Praha 3 zavázala až v lednu 2011, na nátlak rodičů, evidentně až ta žába na prameni odešla. Kdyby s tím začala exstarostka, tak té tenkrát osmileté holce, co přišla o život na cestě do školy, dnes mohlo být 16 let.

A ještě má drzost plakat nad tím, že se zdrží při cestě do centra.

Re: Netýká se to jen Prahy:
Autor: J. Schwarz Datum: 28.7.2017 17:24

Spíš kdyby mládež necivěla neustále do mobilu a do uší si nepouštěla ze sluchátek muziku. Vidím, že trend je umetat cestu blbcům a vždycky, když se něco stane najít "viníka".

Re: Netýká se to jen Prahy:
Autor: J. Jurax Datum: 28.7.2017 18:19

No, u nás na páteřní komunikaci - jeden širší pruh v každém směru - a jediném průtahu městem kdysi okresním při opravě tyhle "bezpečnostní" prvky taky udělali.

Výsledkem je, že na ulici, kde zácpy nikdy nebývaly, teď jsou. Doprava odbočující auto vše zastaví, protože na odbočovací pruhy se zapomnělo, a picyglistu pinožícího se až desítkou v úseku dvou kilometrů nemáte jak legálně předjet, protože plná čára a ostrůvky. Odbočováky doprava jsou na dvě osobní auta protože ostrůvky, je-li aut víc nebo dokonce kamión co se tam nevejde, všechno stojí. A čmoudí na volnoběh, pak začmoudí při rozjezdu a tak furt. Lidi co tam bydlí zasílají děkovné dopisy, v nichž původcům úpravy nevybíravě klnou.

A znalci to objíždějí přes centrum.

domnívám se :
Autor: M. Vondráček Datum: 28.7.2017 11:14

že prvotním motivem stavebních úprav není doprava či její bezpečnost, ale zakázka na stavební úpravy . Vždyť ze státních peněz se tak dobře utrácí, a občas něco i zbyde pro zadavatele :-)

Bezpečnost? Cha-chá:
Autor: G. Kovář Datum: 28.7.2017 10:41

Začínám být přesvědčen že autorům těchto "bezpečnostních" opatření o bezpečnost vůbec nejde. Je to součást programu (nevím čí) k likvidaci automobilové dopravy. Jde o to nejrůznějšími buzeracemi jak zdánlivě nesmyslnými, ale pro "program" účinnými úpravami vozovek, tak novými stále početnějšími předpisy a pravidly, rozšiřováním možností pro pokuty a sankce řidičů a pod. otrávit lidi natolik, že si řeknou že to nestojí zato a své vozidlo dají do šrotu, pardon k ekologické likvidaci, a budou se těšit na klidný život.

Re: Bezpečnost? Cha-chá:
Autor: V. Čermák 913 Datum: 28.7.2017 14:45

Přesně tak. Ono totiž auto člověku dává možnost se relativně rychle dopravovat na relativě velké vzdálenosti a to zcela podle svých potřeb. A to se současným vládcům nelíbí, ti nechtějí svobodné a nezávislé občany, chtějí otroky, které ráno hromadným dobytčákem odvezou do fabriky, odpoledne zase z fabriky a zbytek času budou trávit doma před debilizátorem.

Bosonohy u Brna.:
Autor: F. Svoboda Datum: 28.7.2017 9:27

V této obci před lety zúžili hlavní komunikaci, po které jezdí mnoho kamionů středovými ostrůvky a zákruty, což i pro osobní automobily je příšerný slalom. Ostrůvky jsou řádně vysoké, aby při drcnutí do nich řidič poškodil při nejmenším poklici, ne-li pneumatiku či poloosu. Průjezd touto obcí je inspirativní nejen pro výše uvedený článek !!!

Re: Bosonohy u Brna.:
Autor: D. Polanský Datum: 28.7.2017 12:15

Ideální je zmenšit šířku jízdního pruhu tak, aby tam nevlezlo ani osobní auto.

Re: Bosonohy u Brna.:
Autor: J. Jurax Datum: 28.7.2017 18:22

Ano.

Dopravu to velmi zklidní a nebezpečí pro chodce bude opravdu minimalizováno. Nezbytnou přepravu (zásobování etc.) bude lze realizovat volskými potahy.