17.5.2024 | Svátek má Aneta


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Honza 1.2.2010 12:59

To není dobrý příspěvek

To není dobrý příspěvek! Je v něm spousta nekméně nepřesností. Snad pro ilustraci dvě:

1/ Hluk projíždějícího vozidla je při dnešním stavu techniky dán zejména rychlostí, resp. hlukem odvalování pneumatik, otáčky motoru jsou zcela nedůležité

2/ Nejvyšší přípustná rycholst v obci je 50 km.h-1. Proč o tom diskutujete? Snad proto, že se v Praze nedodržuje všeobecně?

Závěr: Jsou stanoveny hygienické limity pro venkovní i vnitřní prostory staveb. Ty také platí pro všechny. A je-li nejzávažnějším parametrem pro zvýšení hluku rychlost pohybu vozidel (a to je!), pak jde o opatření správné. Jinak podporuji ODVEDENÍ DOPRAVY MIMO STŘED MĚSTA. 

těchňik 1.2.2010 12:57

Re: autor je idiot

V přímém srovnání to patrné je, protože je tam skok, a jak známu ucho je nejvíce citlivé na změny. Ale kdybyste z místnosti odešel a někdo mezitím snížil hlasitost, možná byste to ani při návratu nepostřehnul. Ostatně pro určitou třídu audiotechniky se frekvenční rozsah udává v tolerančním poli právě ty 3 dB, protože to není z hlediska sluchu nějaký zásadní rozdíl. Naopak u řezníka by při vážení salámu asi toleranční pásmo 3 dB dost vadilo: "Paní, je to o 3 dB míň/víc, můžu to tak nechat?" ;-))

těchňik 1.2.2010 12:51

Re: autor je idiot

Tak si udělejte jednoduchý experiment - jestli máte ještě doma nějaký přístroj, který má trosku seriózní ukazatel úrovně s cejchováním v dB - nejlepší a nejdostupnější by byl kazetový magnetofon - tak na něm. Např. u toho magnetofonu zapnout nahrávání, příposlechem poslouchat a pak potenciometrem nahrávací úrovně snížit podle rafik/barů měřiče o 3dB. Při skokovém snížení to zjevné vcelku je, ale bez přímého srovnání už o dost hůře. Nejlepší by to bylo měřit nějakým signálem se stejnou úrovní (existují i různá měřící CDčka), případně přímo nahrávkou hlukové uliční kulisy (to ale asi běžně nebude k mání, já jsem si takovou nahrávku z důvodů důkazních i experimentování pořídil svépomocí).

O.M. 1.2.2010 12:42

Re: autor je idiot

Není pravda. Zkuste si u nějaké skladby její část ztišit o 3 dB a určitě to poznáte. Sesadíte-li úseky 2 různých záběrů skladby, je slyšet i odchylka 0,5 dB! (tedy, jak kdo, jsou tací, kteří by možná nepostřehli ani ty 3 dB).

Ovšem v případě magistrály nejde ze strany magistrátu ani tak o lidi hlukem postižené, jako o splnění hlukových limitů. Věřte, že kdyby limity nebyly překročeny, ti postižení nevysoudí zhola nic. A pro magistrát je několikařádově levnější umístit pár plechových značek, než se finančně podílet na výměně oken a stavbě PHS. A magistrát zřejmě počítá s tím, že "až bude" vnější okruh, provoz na magistrále klesne a limity budou splněny.

Jindra 1.2.2010 12:39

Re: Ovsem doctl jsem se

jeli 30kou...

Proti protestu nic nemam, ale protestovat na mistech, kde protest ma nejaky smysl, a ne prudit uz tak dost nastvany ridice.

Pokud je smyslem mstit se tem lidem v okoli co si ztezovali, navrhnul bych spise pruvod s pistalkami a bubinky v casnych rannich hodinach...

Radion Peresám 1.2.2010 12:38

Re: laisses faire

Kdypa tam naposledy bývalo ticho? Jsem poměrně prošedivělý, leč nepamatuji.

Radion Peresám 1.2.2010 12:36

Re: Jaké pokuty?

Jsem tam jel letos poprvé tuhle sobotu. Neskutečný opruz. Ano sundání nohy z plynu pomůže, taky podřadit není špatný nápad. Pak se dá vrátit ta noha zpátky, aby jeden nedostal křeč.

čm 1.2.2010 12:32

Re: Opravdu nevím,

Zkuste vzít malému dítěti na pískovišti jeho oblíbenou hračku. Jeho reakce Vám o myšlenkových pochodech autora lecos napoví.  

Petys 1.2.2010 11:34

Re: lžeš

Myslím si, že by bylo správné odškodnit majitele nemovitostí u magistrály kteří byli majiteli i v době její výstavby. Pokud někdo tuto nemovitost koupil později, věděl co kupuje a proč a na něj stejně jako na pozdější stavitele v okolí by se neměl brát zřetel.

tymětaky 1.2.2010 11:29

Re: laisses faire

Argument Honzy42 je naprosto výstižný,mám stejný názor.Bydlení ve velkoměstě má své výhody i nevýhody,tak jako bydlení na venkově.

vicenzo 1.2.2010 11:17

Re: Ovsem doctl jsem se

Jestli vy nejste tenhleten alternativní .. musíte jet buď s nižšim stupněm, nebo v nižších otáčkách, kdybyste jel s nižšim a ještě ve vyššich obrátkách, tak pravděpodobně budete rychlejší než předtim a flastr dostanete zákonitě :-)

vicenzo 1.2.2010 11:12

Re: Pokud si někdo myslí, že při rychlosti 50 km/k je spotřeba menší, než při rychlosti

Jak gdo, já mam 50 na čtyřku a 70 na pětku v poho .. a ty ukazatele pěkně kecaj, si to někdy srovnejte s tankovánim. Nejsou nijak kalibrovaný.

lucinapes 1.2.2010 11:08

Re: Osobně jsem toho názoru,

proč od majitelů nemovitostí? Těm už klesla nezaviněně cena nemovitostí postavením magisitrály, aniž se jich někdo ptal, a ještě by měli platit protihluková opatření? Nejste vy socan? Že vy bydlíte v regulovaném nájmu? Nejmenujete se Křeček?

lucinapes 1.2.2010 11:05

Re: laisses faire

Ono tam přijatelné ticho bývalo, a kdyby vám u samoty postavili dálnici, taky byste byl nerad, a domeček by vám klesl na ceně tak, že byste si za to jiný jinde nepořídil a hraběcí rady by vám tak akorát hnuly žlučí.

lucinapes 1.2.2010 11:02

Re: Myslím si,

Plastová okna nepovolují památkáři - a to v celé Praze. To, že někde jsou, je proto, že na to lidi kašlou.

Aaron 1.2.2010 11:00

Opravdu nevím,

jakou krkolomnou úvahou došel autor k závěru, že snížení rychlosti způsobí zácpy v dopravě - pokud auta dojíždějí směrem k centru pomaleji, budou se pomaleji tvořit i zácpy - ty se na 5.května tvořily v minulosti a teď značně ubyly.

těchňik 1.2.2010 10:59

Re: Z fyziky za 5 !!!

Říkají vám něco vzorce (zapsány v obecném formátu):

Y = 20 * log (X1/X2)

a

Y = 10 * log (X1/X2)

Jde o to co se to vlastně počítá, a co se to sečítá (to, že dvakrát opakuji to co, je záměr). Mimo jiné - reálné počítání hladin hlukové zátěže není tak jednoduché - sežeňte si příslušné hygienické normy.

RomanL 1.2.2010 10:57

Re: autor je idiot

Tak s tím bych si dovolil nesouhlasit. Tedy když jsme to experimentálně na škole zkoušeli, tak rozdíl při poklesu hlasitosti zvuku o 3db (tedy o polovinu) určitě slyšitelný byl. Určitě to platí alespoň při nižších hladinách zvuku.

Bobík 1.2.2010 10:44

článek je rádoby učený nesmysl

1. aerodynamický hluk při 70 je mnohem vyšší (autor asi nezaznamenal, že něco takového existuje)

2. ti lidé do pasti "externality" spadli, jsou v ní vcelku nevinně (efekt vařené žáby)

3. hluk je i ekologická záležitost, jeho vliv na zdraví je jednoznačně negativní

Zkrátka článek je rádoby učený nesmysl. Dobrý ekonom by vás u zkoušky vyhodil, autore, lhát se nemá. Ani v ekonomii.

občan 1.2.2010 10:33

Re: Subjektivně vs. objektivně

můj názor na ušiska a zkušenost muzikanta je taková, jak píšete. U zmíněných opatření na Legerově bohužel IMHO převáží negativní dopady podřazení na nižší stupeň a práce motorů v nevýhodných otáčkách. Prognozuji zvýšení hladiny hluku, přesun ve frekvenčním spektru zvuků ( asi odprahově nepříjmeně pociťován) a zvýšení emisí.

Michal 1.2.2010 10:29

Re: Myslím si,

Švýcaři používají na dálnicích okolo měst hladký asfalt na kterém jsou výrazně míň slyšet i gumy SUVčka (rychlost omezena na 100). Sám jsem byl v šoku, když mi auto "poprvé" ztichlo!

Glosator 1.2.2010 10:25

Re: Jenom technická

To hodně lidí ví, ale také ví, že sluchový vjem téhož je velmi malý.

Renata T. 1.2.2010 10:24

Autore,

můžete věrohodným způsobem doložit snížení nákladů na bydlení v uvedené lokalitě, např. porovnáním cen, za které MČ Praha 4 byty prodávala?

Glosator 1.2.2010 10:23

Pokud si někdo myslí, že při rychlosti 50 km/k je spotřeba menší, než při rychlosti

70 km/hodinu, měl by se podívat na ukazatel okamžité spotřeby, který řada aut má (a může si je případně půjčit v pújčovně, když ho to auto nemá).

A dále, 50 km/h se jezdí na trojku, 70 km/h na čtyřku.

portwyn 1.2.2010 10:22

Subjektivně vs. objektivně

Ano, opravdu jde snížení hluku o polovinu z fyzikálního hlediska. Faktem ale je, že ucho je naštěstí "nastavené" tak, že citlivost se s rostoucí intenzitou hluku snižuje.

Další věc je ale to, jak tohle působí na lidi (podprahově). Tam si nejsem jist, nechtěl by někdo hodit něco do diskuze? Díky předem.

RomanL 1.2.2010 10:17

Jenom technická

- snížení hluku o 3 dB je snížení o polovinu, aby bylo jasno. Mám takový pocit, že si to tady málokdo uvědomuje... ;-)

MLOK 1.2.2010 10:16

Re: autor je idiot

3 dB!!!

Každý, kdo někdy byť jen okrajově měl co do činění se "zvukařinou" by potvrdil, že snížení hlučnosti o POUHÉ  3 dB JE LIDSKÝM SLUCHEM prakticky NEPOZOROVATELNÉ!!!

portwyn 1.2.2010 10:15

Re: laisses faire

Nejlepší na tom je, že máte pravdu oba.

Já osobně bych do Prahy bydlet nešel za zlaté prase - je tam prostě moc aut a moc lidí. Jiní mají jiné priority... Zákonitě mimo Prahu nepožaduji metro atd. Argumentovat "není to podle Laissez-Faire" je opravdu hloupé. Proti Laissez-Faire je leccos, třeba i zákaz odstřelit pana autora jen proto, že se mi nelíbí jeho článek.

portwyn 1.2.2010 10:10

Jaké pokuty?

Pražští řidiči přece jezdí podle předpisů. To, že skoro každý, kdo jezdí jako prase, má značku s Áčkem, je jen hnusná pomluva :o)

Upozorňuji, že 50-ku na magistrále nehodnotím, místní situaci neznám. Klidně nadávejte na rozhodnutí "shora" a snažte se ho změnit, to je plně pochopitelné a legitimní. Tvrdím ale, že pokutě se dá vyhnout sundáním nohy z plynu.

hh 1.2.2010 9:38

Re: autor je idiot

Pěkně jste se zhodnotil ;).