3.6.2024 | Svátek má Tamara


Diskuse k článku

POSTOJ: Senátorka, školství a pokrytci

Etické pokárání si zaslouží takoví z těchto rodičů, kteří svým dětem sice zajistili „klidnější a lepší“ školu, avšak současně nyní okázale kritizují prostořekou senátorku Janu Zwyrtek Hamplovou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Jurax 17.4.2023 16:41

Jenže dovednosti a potřeby a rasa, u nás spíš etnikum, spolu začasté jaksi korelují.

A protože korelují tak jak korelují, plodí to jednak jekot o rasismu, jednak pokusy o inkluzi po mém soudu pošetilé a jednak návrhy jako od pí. Zwyrtek - ne tak úplně nemoudré, ale v současnosti politicky zcela neprůchodné.

J. Lukavsky 17.4.2023 7:42

To hlasování nohama je všeobecně rozšířené. Kupř. diamantoví a jiskřiví ruští vlastenci posílají své děti do Londýna, N.Y. ... ale možná za trest, když zlobí a až se napraví tak se smí vrátit do Moskvy. Jsem zvědav kdy zrušíme školy a třídy pro slepce nevidomé či hluché, či beznohé... protože všichni jsme přeci stejní. No a kdy se zruší ve sportu kategorie "muži" a "ženy" když jsme přeci všichni stejní..... J.L. end

R. Tichý 17.4.2023 7:21

Vsichni ti tluchubove v cele s Kocabem by se meli jet podivat, jak dopadla Maticni ulice, kde se bojovalo proti plotu.

J. Majzlík 17.4.2023 9:14

Ještě jsem za třicet roků nezaznamenal, že by se tato sorta pseudopolitiků hlásila k nezdarům jejich nepromyšlených a v mnohdy na první pohled pitomých rozhodnutí: Ochrana kůrovce před vyhynutím, inkluze, rušení symbolických zdrav. poplatků, Velká TV revoluce, zdroje jsou, inflace jako generátor nekrytých financí, obracení naší historie naruby a pod.

J. Vlček 17.4.2023 9:49

Přesně. R^

Z. Lapil 17.4.2023 7:08

Paní senátorka, autor článku i diskutující (všichni- zatím- čtyři) vycházejí z mylného předpokladu, že škola à la Marie Terezie je jediná možná.

R. Langer 17.4.2023 7:35

Jo, to dnes je možné je všechno. A podle toho to taky vypadá. ;-D

P. Hák 17.4.2023 8:14

Pane Lapile, můžete prosím sdělit, kde se "škola jako za Marie Terezie" nachází?

Aspoň jedna. Já jich prošel dost a pořád nemohu jednu z těch, o nichž presstituti pořád dokola píší, nemohu najít.

Z. Lapil 17.4.2023 8:32

Určitě si rozumíme? Myslím si, že škola jako za Marie Terezie je škola, kde žáci sedí v lavicích a na povel dělají všichni totéž. Kdo má hotovo, nedělá nic, kdo nestíhá, vypadává jako pětkař ze systému.

Tedy škola stále ještě skoro každá.

Ano, vím, že i taková škola docela dobře funguje, a dnes dodávám, že si s jednotlivými neprizpusobivymi (zcela bez uvozovek, od diagnostikovanych idiotů pres kulturne odlisne az po zpovykaná zbohatlíčťata) dokáže poradit, ale je-li neprizpusobivych příliš mnoho ( tři ve třídě???), začíná řešit víc ty nepřizpusobivé než standartní výuku.

V. Novak 17.4.2023 12:44

Ona hlavně taková škola má nejlepší výsledky co se týče vzdělání vzdělávaných. Žádný jiný typ školy to nezvládá tak dobře.

Z. Lapil 17.4.2023 15:54

Moje oblíbené: máte kus pravdy, a vlastně dost velký.

Otázka přímo filozofická: co je cílem školy? Schválně nepíšu cílem vzdělání. Pokud máte představu prefabrikovaného absolventa, je klasická škola zhruba v pořádku? naučí skoro všechny děti vše, co dostane z ministerstva za úkol, asi i dost efektivně.

ALE 1: má docela slušný odpad. Ti opravdu dobří by to zvládli rychleji/efektivněji. Ti opravdu špatní ztratí motivaci skrze pětky/neúspěch a odpadnou.

ALE 2: průměrná a méně schopná děcka školu zvládají jen za pomoci rodičů. I když pomineme veškeré úvahy o výchovné důležitosti povinností, pořád tu zbývá slušná dávka dětí, jejichž rodičům je to buď jedno nebo jejich schopnosti končí někde u trojčlenky (i/y nemluvě), a tyhle děti mají prostě smůlu. O obludnostech typu "státní představa inkluze" nemluvě.

TAKŽE: co na to jít jinak? Zadání nechť zní: každé dítě nechť se naučí vše, co je schopné zvládnout. Takovým systémem je systém paní Montessori (možná i jiné; nejsem pedagogicky vzdělán), která někdy v dobách, kdy Wolker psal Baladu o očích topičových, vymýšlela způsob, jak aspoň něco naučit děcka opravdu chudá, která chodila do školy jen příležitostně, protože většinu dětství trávila ve fabrice. Opakovaně sem dávám: https://narovine.eu/skola/organizace-vyuky/

Osobní zkušenost mám se dvěma dětmi: holka, chytrá a šikovná a pracovitá, třetí místo v republice ve středoškolské architektonické soutěži, t. č. velmi úspěšně studuje architekturu. Prorokuju jí velkou budoucnost, protože příjemnou osobnost kombinuje s výtvarným "čuchem" a ke všemu je povahou technik. Druhý kluk, úplně naopak: kdejaká dys- diagnóza, celkem i lempl, nicméně v Montessori škole se naučil, věřím, o dost víc, než kdyby procházel se čtyřkami z milosti. Naštěstí je k těm všem handicapům hodně šikovnej na ruce.

Závěr: nehádejte se. VÍM, že to funguje :-).

J. Jurax 17.4.2023 17:01

Jojo, jenže Vy vlastně plédujete na rozdělení školní výuky podle schopností dětí. Sortování oficielně posvěcené. Jedny základní školy, resp. třídy pro chytré, další pro průměr a ještě další pro ty diplomaticky řečeno spíš manuálně nadané. A pak ještě zvláštní, nyní praktické školy lidově zvané blbšulky.

V podstatě se ocitáte v ideové blízkosti pí Zwyrtek.

V zásadě je to racionální, ovšem politicky naprosto neprůchodné. A samozřejmě to sortování - kdy, jak, podle jakých kritérií - má taky svá úskalí.

Z. Lapil 17.4.2023 18:55

Šmarjá, jen to ne!!!

Nabízím něco, co je známo pod jménem italské pedagožky M. Montessori. Zhruba: v jedné třídě jsou děti různých schopností a ideálně i věku; jak se to komu narodí. Takže inkluze jak blázen, ale ne ta - s dovolením - prasárna s asistenty a spol., které se inkluze dnes říká.

V té škole, kterou znám, provozují trojročí, nevím, nakolik to autorka systému tak předepsala; tuším 25 dětí čili to není nesmyslně drahé, navíc - v chudé Itálii začátku 20. století bylo děcek nepochybně mnohem víc. Učitel spíš tahá za nitky než aby si mlel výklad a po hříšnících házel křídou. Vlastně něco mezi jednotřídkou a individuálním plánem na VŠ.

Pocházím z učitelské rodiny, takže jsem velmi dobře proškolen v tom, proč to NEMŮŽE fungovat. Jenže ono to funguje; asi proto, že to nevědí ty děti :-).

Totiž: klasická škola má jednu hrůzostrašnou vlastnost, kterou žádná inkluze ani výběrovost neodstraní. Pracuje totiž stylem: "Chci z tebe vychovat tvůrčího, samostatně uvažujícího člověka. Tak si tady sedni a dělej, co ti řeknu".

Mimochodem - školní inspekce je tam několikrát častěji, než ve škole státní. A taky - nevím přesně, oč jde - jsou děcka snad co půl roku oficiálně přezkušována, právě aby zastánci biče v klasické škole nemohli mít námitky proti kvalitě výuky.

www.narovine.eu; s jinou nemám osobní zkušenost.

J. Jurax 17.4.2023 21:12

Tak si tady sedni a dělej, co ti řeknu je taky třeba. Naučí to kázni, což se v životě taky hodí.

O. M. 17.4.2023 20:56

Pro tyhle děti jsou v rámci vzdělávacího systému speciální školy. Nejsou sice Montessori, ale dělají to samé. Pohříchu, není jich dostatek (naštěstí inkluzivnímu šílenství odolaly), a často se do nich dítě dostane jako nezvládnutelné / nevzdělavatelné z běžné ZŠ, což je ztráta casu a nepříjemný zážitek pro dítě, rodiče i učitele.

J. Jurax 17.4.2023 16:45

Ve vzdělávání vzdělávatelných vzdělávaných.

J. Tulejová 17.4.2023 7:03

Konečně někdo, kdo napsal pravdu. Ostatní si jen do Zwyrtek Hamplové pohoršeně kopli.

V. Kolman 18.4.2023 16:23

!!!!!!PRO PRAVDU SE LIDI ZLOBÍ!!!!!!

praví jedno moudré přísloví.

Paní Zwyrtek Hamplová si dovolila po pravdě říct, že: "Král je nahý" a byla za to také "náležitě" potrestána;-(;-(;-(

R. Langer 17.4.2023 5:38

Tohle že vážně řekla? ;-D

P. Boublíková 17.4.2023 5:01

Jo, přesně. A rovnou bych se ještě zeptala, kolik rodičů má upřímnou radost z toho, když se ve třídě kromě dětí a učitelů vyskytují ještě asistenti pomáhající těm dětem, které nejsou samy schopné zvládnout běžnou školu.

R. Tichý 17.4.2023 7:21

Je to peklo. Staci 1 a rozebere celou tridu.

O. M. 17.4.2023 20:58

Asistentka?

J. Zak 17.4.2023 0:24

Tak tomuto se rika bull's eye neboli zasah do cerneho. At se to komu libi nebo nelibi.