29.4.2024 | Svátek má Robert


Diskuse k článku

POLICIE: Další honička končící smrtí

Policisté při pronásledování sedmnáctiletého mladíka, které v pátek skončilo tragickou dopravní nehodou na 119. km D1, podle závěrů Generální inspekce bezpečnostních sborů nepochybili.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
T. Kočí 5.3.2013 8:57

Re: Hm

Zcela správně. Na you tube jsou toho tuny.Hned pistole a brokovnice,tak jedná policie,je-li to nezbytné.

K. Pavlik 5.3.2013 2:57

Zase jeden znalec USA

Tak tedy v dopravnich predpisech USA a Kanady je naprosta dzungle. Kazdy stat v USA a kazda provincie v Kanada maji svoje vlastni. Staci? Kazda indianska rezervace muze mit vlastni predpisy. Staci? Kazde mesto nad 5000 obyvatel ma u nas v Alberte (jinde nevim) vlastni dopravni predpisy. Tez narodni parky v USA maji vlastni dopravni predpisy - to se tyka tez mne - mam doma papir kde je mne oznamovano co se mbne stane pokud spacham dalsi dopravni prestupek v narodnim parku USA - takze v narodnich parcich USA jezdi moje zena.

Jsem rad ze nekdo chvali dopravaky v USA (autor) - je to neobvykle.

Nepokousejte se ujet dopravakum v Montane nebot: Serif nas ten nerozumi zertu ...

P. Sulc 5.3.2013 3:03

Re: Zase jeden znalec USA

Naprosty souhlas, nekdo si ale holt poplete USA a Zvonokosy.a pak je z nej odbornik.

J. Vintr 5.3.2013 11:20

Re: Zase jeden znalec USA

Všude na světě jsou u policie i blbci, ale nevěřím tomu, že by v podobném případě policajtům v USA prošla žaloba toho člověka, který byl vinou jejich zbytečného a neprofesionálního zákroku těžce zraněn.

K. Pavlik 5.3.2013 13:44

Re: Zase jeden znalec USA

Jak kde. Policajt nic nedelal. Predevsim se musi najit porota ktera policajta jednohlasne odsoudi. A to muze byt dost problem zejmena v zapadnich statech USA. Jak rikam prijedte do Montany, velice sporadany stat, maji tak velice tvrde predpisy napriklad nikdo nesmi mit na aute kulomet.

P. Novák 5.3.2013 2:23

Souhlasím s autorem, J. Vintrem a podobnými.

Síla policie má být v jejich organizovanosti, informacích, komunikaci, inteligenci a pod. a nikoli v počtu koní po kapotou nebo ráži a kadenci zbraní.

Ti pronásledující policajti viděli rudě, po tom co jim ten floutek poprvé ujel a pak se je snažil vytlačit. Museli ho dostat za každou cenu, aby si dokázali, že jsou chlapi.

Úvaha: ženský by asi jednaly jinak.

V. Oslej 5.3.2013 2:31

Re: Souhlasím s autorem, J. Vintrem a podobnými.

Takže policisté se snažili zadržet někoho, kdo se již pokusil o těžké ublížení na těle, protože právě tak byl kvalifikován Lacina za vytlačení. Tedy za dost vážný trestný čin. Je to tak? nikoli někoho, kdo se dopustil drobného přestupku.

Souhlasíte tedy, že se jednalo o pronásledování pachatele závažného trestného činu na útěku?

J. Vyhnalík 5.3.2013 16:54

Re: Souhlasím s autorem, J. Vintrem a podobnými.

Nejde o to, zda policie měla zasáhnout, ale o to, nakolik byl zásah optimální, pokud jde o minimalizaci rizik a ohrožení dalších lidí.

Nikdo z nás nemá dost informací, ale doufám, že to policisté pořádně zanalyzují a připraví si pro podobné situace v budoucnu efektivnější taktiku zásahu.

Ti, co se na diskutovaném zásahu podíleli, neměli nejspíš moc času si všechno promýšlet. Nejspíš to proběhlo rychleji, než nám průměrně zabere psaní jednoho našeho "moudra" do diskuse. Improvizace v časové tísni málokdy vede k optimálnímu řešení a celou akci musí řídit centrála, takže pokud byla někde chyba tak na druhé straně vysílačky.

P. Sulc 5.3.2013 3:06

Re: Souhlasím s autorem, J. Vintrem a podobnými.

Mozna ano, ale nehonili kluka na kole, ale grazla,ktery ohrozoval vsechny ostatni. A grAZLA NENI SKODA !!!

P. Novák 5.3.2013 3:19

Re: Souhlasím s autorem, J. Vintrem a podobnými.

P. Osleje i p. Sulce odkazuji na svůj příspěvek. Naučte se číst tak, abyste chápali i smysl přečteného.

S čím, se kterou větou nesouhlasíte? S první, druhou nebo třetí?

V. Oslej 5.3.2013 5:21

Re: Souhlasím s autorem, J. Vintrem a podobnými.

To není odpověď na mou otázku, že ne?

Z. Kulhánková 5.3.2013 5:02

Re: Souhlasím s autorem, J. Vintrem a podobnými.

To máte pravdu, já bych ho odpráskla, kdyby mi schválně narazil do auta.

V. Oslej 5.3.2013 2:20

Město nebo dálnice.

Honička městem, kde jsou lidé na chodnících a podobně, to je opravdu nebezpečná záležitost. Je to rozumné opatření, co mají v tom NůJorku. Naprosto s ním souhlasím.

Jen dotaz, oni ho policisté stíhali na dálnici, nebo ve městě? Já v tom spatřuji docela rozdíl, a pokud vím (necítím se však býti expertem na americké předpisy) i v těch USA to rozlišují.

V. Oslej 5.3.2013 2:28

Re: Město nebo dálnice.

Protože: riziko při stíhání někoho jedoucího takto: havárie s jiným vozidlem, na dálnici ve vysoké rychlosti. Proti tomu bez stáhání: havárie s jiným vozidlem, na dálnici.... ale tak to už bylo :)

PS: prosím neargumentovat klidnou bezpečnou jízdou dotyčného bez policie, je to spekulace, navíc neodpovídající dostupným indiciím, kdy si byl mladík již vědom stíhání bezpečnostní agenturou, tedy ve stresu a s adrenalinem ještě před policií, pravděpodobně po alkoholu předešlý den... atd, atd.

Z. Kulhánková 5.3.2013 1:38

Koho nevychová otec, toho vychová kat

Mudrosloví národa slovanského

J. Vintr 5.3.2013 1:21

Netušil jsem, že NP čte tolik policajtů.

Jinak si nedovedu vysvětlit množství negativních reakcí na včerejší článek pana Husáka, který se týká stejného tématu (a které nepochybně vyvolá i tento článek). Normální člověk přece nemůže být tak zabedněný, aby nepochopil tak jasnou věc. Naše policie se ani náhodou neřídí tím heslem, které mají na autech. Oni tady nejsou proto, aby pomahali a chránili, ale proto, aby prosazovali "zákon". A tím hlavním zákonem je, že ONI mají vždycky pravdu. Bylo to tak za bolševika a je to tak i dnes ....

J. Jurax 5.3.2013 1:43

Re: Netušil jsem, že NP čte tolik policajtů.

No, když on grázl ukradne auto a policisté to budou monitorovat, leč nic neudělají, neboť by případně mohli ohrozit nezúčastněné, vzedme se taky pištění, na co ty policajty máme, když nezakročí. A když to auto bude ke všemu Vaše ...

Mimochodem - moje osobní zkušenosti s policií jsou řídké; omezují se prakticky na policisty dopravní. A musím konstatovat, že jsou jednoznačně dobré; dokonce v jednom případě mi policisté pomohli hodně nad rámec služební povinnosti.

J. Vintr 5.3.2013 2:06

Re: Netušil jsem, že NP čte tolik policajtů.

Když vám grázl ukrade auto a policajti ho budou honit tak, že vám to auto rozbije, tak vám tím moc nepomohou ..

A mimochodem, tisíce případů podivně registrovaných aut, ktere se objevily při přechodu na nový registr, dokazují, že část policajtů ty auta pomáhala krást ...

Jinak se samozřejmě mezi policisty (jako všude jinde) vyskytují i slušní lidé. Ti darebáci jsou hlavně na vyšších postech ...

P. Sulc 5.3.2013 3:14

Re: Netušil jsem, že NP čte tolik policajtů.

Hlou[py pane, poldi jej nehonili, aby rozbil auto, ucel byl jej prinutit k zastaveni. Nemusel krast a nebo mohl zastavit. Ale hajzla neni skoda.. Zrejme mate ponekud snizenou chapavost.. A jiste. poldi nekdy kradou, farari soulozi, hajni sem tam upytlaci srnce, zamestnanci kradou ve firmach, tak to uz mezi lidmi bejva. Co tedy navrhujete? Zrusit policii, hajne, farare ??

A. Richter 5.3.2013 1:13

tak tak

Nechme kohokoli dělat cokoli, neohrozíme tím nikoho.

A potom si postěžujme, že policie nic nedělala. 

Šmarjápanno!

.... *8-((

L. Krajicek 5.3.2013 0:57

Co se vám nezdá?

Zpovykaný hejsek, který svojí jízdou ohrozil stovky osob, uhořel.

A  má být?

J. Vyhnalík 5.3.2013 1:36

Re: Co se vám nezdá?

Ano uhořel a zasloužil si tak další Darwinovu cenu, jenže on také nemusel uhořet sám. Ohrozil všechny řidiče během honičky a zejména ty, kteří museli zbrzdit před policejním zátarasem.

Tentokrát to dopadlo ještě relativně dobře, i když i smrt mladíka byla zbytečná, příště už takové štěstí mít nemusíme a kdokoliv z nás se může stát obětí vyšinutého jedince vyprovokovaného k bláznivé honičce.

Otázkou ovšem je, jaké měli policisté informace a zda věděli, že kradený automobil řídí nezletilý syn majitele vozu.

J. Jurax 5.3.2013 1:45

Re: Co se vám nezdá?

Podle zatímních informací měli jen vůz nahlášený majitelem jako ukradený. Majitel netušil, že si auto vypůjčil jeho nezvedený synek.

J. Vyhnalík 5.3.2013 1:55

Re: Co se vám nezdá?

Mám podobné informace, ale jak to bylo, musejí vědět policie a jejich dispečink. Všechno se odehrávalo ve velké rychlosti, ale právě pro takové okamžiky by měla mít policie připravené modelové postupy, aby minimalizovala rizika.

Pokud dálnici uzavírali, měli primárně nechat odjet všechny ostatní vozy. Ten masakr mohl být opravdu strašlivý. I tak si to minimálně jeden člověk odnesl vážným zraněním a další byli zraněni "pouze" lehce. Nehledě na materiální škody.

Každopádně by záběry s patřičným komentářem měly být součástí běžné dopravní výchovy ve školách.

P. Boublíková 5.3.2013 2:39

Re: Co se vám nezdá?

Jenže na druhé straně, policie začala vůz intenzivně pronásledovat údajně proto, že ho řídila osoba bez řidičského oprávnění. Jiný důvod (např. že by byl řicič podezřelý ze spáchání nějakého deliktu) k tomu nebyl.

Podle moho názoru, spustit honičku jen proto, že auto řídí někdo bez řidičáku, je nesmysl.

Dále si myslím, že otec je magor. Původně jsem totiž žila v domnění, že syna práskl vědomě - že to tedy nebylo poprvé kdy kluk s autem jezdil a že taťka neumí schovat klíčky.

Pokud je to tak jak píšete, je vše ještě horší - protože taťka ani neumí zjistit, že mu klíčky od auta chybí a že si je tedy pravděpodobně vypůjčil někdo z rodiny.

Nemůžu si pomoct, je to asi takový ten pitomý mateřský pohled, ale mně je kluka strašně líto, i když je jasné, že úplné neviňátko nebyl. Jeho otec měl hlavně asi rád to svý auto.

L. Krajicek 5.3.2013 3:18

Re: .... řídila osoba bez řidičského oprávnění ...

Jak se při zastavování vozidel pozná, kdo má řidičák a kdo ne? Tedy myšleno, když ta osoba nezastaví.

P. Boublíková 5.3.2013 6:32

Re: .... řídila osoba bez řidičského oprávnění ...

Nepozná. Podle informací z tisku policajti VĚDĚLI, že řidič nemá oprávnění, A PROTO se ho snažili zastavit. Líp to vysvětlit neumím.

L. Krajicek 5.3.2013 2:44

Re: .... vyprovokovaného k bláznivé honičce ....

Já tedy nevím, ale když to zobecním, tak každého, koho policie zastavuje a on nezastaví, bychom měli tolerovat s tím, že je lepší všechny pustit? V tom případě ať tam místo policajtů v zimě postaví sněhuláky a po žních slaměné panáky.  

P. Joch 5.3.2013 9:27

Re: .... vyprovokovaného k bláznivé honičce ....

Takže Vy trvrdíte, že každému autu, které nezastaví policajtům je potřeba postavit zátaras z jiných aut plných lidí a nechat toho darebáka do toho zátarasu napálit, někoho zmrzačit a shořet? V tom případě hlasuju za sněhuláky a panáky. Každý grázl vychládne a divil by jste se, lidi si často dokážou sjednat pořádek líp než pomahači a chrániči.

P. Khail 5.3.2013 10:21

Re: .... vyprovokovaného k bláznivé honičce ....

Tak, tak, soudce Lynch by se vám určitě líbil, p. Jochu.