28.6.2024 | Svátek má Lubomír


Diskuse k článku

POLEMIKA: Nejen kuřáci smrdí

V článku Kuřáci smrdí, se nám autor snaží vysvětli, co jsou kuřáci zač a jak by se jim to mělo všechno pěkně zostra zatrhnout. Pisatel toho článku evidentně uvěřil posedlosti našeho věku a tomu, že se naše společnost dokáže prozakazovat ke štěstí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Čulík 2.4.2013 15:47

Re: Je dobré se podívat, jaké mají zkušenosti v cizině

Jsme zase u toho, kde je ta hranice. Každý ji má jinde, kdybych se na vlastni oči nepřesvědčil, jak to funguje, také bych váhal. Jenže polovičaté řešení, půl hospody kuřácká a půl ne končí u NÁS tím, že je kouř všude. V USA začali s nekuřáckými částmi hospod v 80tých letech a nekuřácké části byly vždy obsazenější než kuřácké, lidi o to zájem mají. A nebezpečí pasivního kouření se lze vyhnout, ovšem díky zákonu přijatým už za bolševika, že v místnosti, kde si jeden člověk nepřeje kouření se kouřit nebude! Předtím to bylo hrozné. A to není zasahování do svobod kuřáků a podnikání, podnikateli nařídit, kde se nesmí kouřit? Ve všech trochu solidních podnicích v této zemi se už v budovách nesmí kouřit a všichni to akceptují?

F. Matousek 2.4.2013 15:47

Re: Jo, to máte pravdu.

a vy jste inteligent a rozený demokrat. Ostatne máte to i v logu.

F. Matousek 2.4.2013 15:43

stále stejná mantra

autor clánku opet tvrdí, ze jde o zákaz kourení a srovnává to se zákazy jinými a drívejsími. Tahle mantra se neustále opakuje a kuráci budou donekonecna tvrdit, ze jim nekdo zakazuje kourit. To je ovsem naprostý nesmysl ! Cílem tazení proti kurákum není zakázat kourení, ale zabránit tomu, aby neskodili nekurákum.

Kdy uz tohleto konecne zastánci nezohledného kourení pochopí a zacnou psát k veci ??!

I. Brezina 2.4.2013 15:20

Re: Kuřáci mi smrdí na ulici, odtamtud by měli vypadnout!

Typicky hystericka reakce zavisleho fetaka v nikotinovem abstaku. Primitivni verbalni agrese.

I. Brezina 2.4.2013 15:19

Re: Kuřáci mi smrdí na ulici, odtamtud by měli vypadnout!

Kdo nekouri, neni chlap? Clovece, vratte se do 60. let. A prestante se myt, protoze tehdy se taky rikalo ze spravnej chlap smrdi i na fotce.

P. Boublíková 2.4.2013 14:47

Re: Socialisté se nestydí.

Když se někde hulí, tak to snad poznáte, ne? Metanol ve flašce (a spousta dalšího svinstva) nepoznáte.... takže tam je kontrola státem, zákazy a represe, na místě.

Jak může inteligentní člověk jako vy vymýšlet tak blbé příměry????

R. Langer 2.4.2013 14:45

Re: blábolista

Už si ty "licence" strčte do ......! :-P

P. Boublíková 2.4.2013 14:43

Re: Je dobré se podívat, jaké mají zkušenosti v cizině

Ano, právě proto bych v tom  byla opatrná. Jak píše pan Sedláček, nemůžete vědět, co si kdo vymyslí proti vám (dejme tomu zákaz vodit na veřejné prostranství psy - jsem pejskař, ale z hlediska nepejskaře to může být stejně oprávěný požadavek jako zákaz kouření v hospodě z hlediska nekuřáka, případně zákaz chovat psa ve společném domě apod.).

Podle mého názoru to chce trochu velkorysosti, "nechat žít". Na kouření opravdu nic hezkého není, ale nekuřáckou (a vlastně žádnou) hospodu nutně k životu nikdo nepotřebuje. Nebezpečí, které plyne z pasivného kouření, se lze jednoduše vyhnout. Chápu, že se vám nechce ustupovat, ale nemá cenu zarputile bojovat a řešit malé problémy, když hned vedle existují problémy řádově větší (třeba znečištění ovzduší polétavým prachem), které nijak snadno rozumně vyřešit nejdou.

C. Coton 2.4.2013 14:39

Navrhuji zakázat:

Ze stejného důvodu, jako kouření v restauracích navrhuji zakázat vypouštění všech spalin do ovzduší. Od výfuků po komíny.

B. Graf 2.4.2013 14:25

Re: Kuřáci mi smrdí na ulici, odtamtud by měli vypadnout!

Z čeho soudíte, že jsem blbec? Z toho, že mi vadí cigaretový kouř na místech, kde se musím pohybovat? Nejde o věc estetickou, jde o to, že se mi i při vdechnutí malého množství toho hnusného čmoudu špatně dýchá. Prostě jsem v tomto respirační invalida. Analogické to je s vozíčkáři - ti se také psím exkrementům na ulici nevyhnou, ať dělají, co chtějí.

Pokud jste kuřák, nejspíš už máte příslušné receptory natolik znecitlivělé, že ani netušíte, jak moc může vaše záliba jiné obtěžovat.

P. Dvořák 2.4.2013 14:20

Re: Jde o to

Mohu mít na Vás dotaz. Vlastníte automobil? Pokud ano tak jste ke mě stejné bezohledné čuně jako já k Vám. Smrad z Vašeho vozidla mě obtěžuje a mohl by vážně ohrozit mé zdraví. Zbavíte se ho a přestanete produkovat smrad? Asi ne, tak neoznačujte někoho, kdo smrdí mnohem méně než Vaše auto, za bezohledné čuně.

Pokud automobil nevlastníte a nepoužíváte, pak Vám přeji hodně úspěchů v boji proti všem bezohledným čuňatům (i těm voňavým)!

R. Langer 2.4.2013 14:16

Re: Proč

Ano, je to tak. Samozřejmě zrovna tak nemůžete na dvoře pálit pneumatiky, ale to vypalování trávy je takhle zakázáno prakticky odjakživa a je to skutečně z důvody velkého nebezpečí požáru.

R. Langer 2.4.2013 14:13

Re: ad"Všechny restaurace jsou soukromé, to znamená, že někomu patří, a ve chvíli kdy, jakýkoli vláda začne někomu nakazovat, jak má nakládat se svým majetkem, je to špatně."

Ne, to si myslíte jenom vy, protože bez toho, aby vám někdo neřekl, co máte dělat, byste si evidentně nebyl schopný sám dojít ani na záchod, kdybyste na to neměl normu... :-P

R. Langer 2.4.2013 14:11

Re: Svoboda versus ...

Ano, to je jedině tak dobrý důvod pro zrušení těch licencí, nikoliv k zavedení zákazu kouření.

J. Štrobl 2.4.2013 14:10

Re: Proč

Obce zakazují vypalování trávy ani pro kouř, ale nebezpečí požáru. Nedávno tak vyhořel třeba Spišský hrad.

R. Langer 2.4.2013 14:08

Re: Jde o to

To ovšem nijak neřeší následné sekundární účinky... :-D

R. Langer 2.4.2013 14:05

Re: Smrdi?...smrdi!

Nevím co bych dělal v tom případě, ale znám dost případů, kdy někoho zabila elektroinstalace od skutečného elektrikáře. Také počet lidí usmrcených dopravními prostředky řízenými lidmi způsobilými k řízení (tj. vlastnících řidišký průkaz) je poměrně vysoký. A co byste jako dělal vy?

R. Langer 2.4.2013 14:00

Re: obtěžují

Víte co? Raději si nakupte v samoobsluze, a do těch producentů karcinogenů raději vůbec nechoďte. Za to vaše zdraví (a hlavně za ty ušetřené nervy těch lidí okolo vás) přece stojí... :-D

R. Langer 2.4.2013 13:56

Re: zástupný problém

Ano, pokud dodržujeme pravidla, tak v nekuřácké hospodě jako kuřák nebudeme kouřit, a jako nekuřák nebudeme chtít omezovat pravidla v hospodách, které nám nepatří a kde se normálně kouří. A o tom přesně je ta svoboda, že? ;-)

P. Khail 2.4.2013 13:53

Proč

vlastně obce zakazují pálení odpadů, trávy a pod. na mém vlastním pozemku? Je to moje a komu se to nelíbí ať bydlí někde jinde, že?

R. Langer 2.4.2013 13:51

Re: Soukromy majetek?

Tak si choďte do RAJe, když vám soukromé hospody nevoní. Mně se tam líbí. :-P

R. Langer 2.4.2013 13:50

Re: Socialisté se nestydí.

Jo, bolševik vydá zákon, a metanol se jako zázrakem vypaří, že, soudruhu. Že ten etanol ten zloděj bolševická zdanil tak, že tam idioti začnou lít 50% metylu, aby to bylo levný, to mu ale vůbec divný není, že? Takže k těm, co tam lili ten metalol patří do kriminálu ti bolševici, co na etylalkohol uvalili takovou zhovadilou spotřební daň! Soudruhu! :-P

P. Khail 2.4.2013 13:37

Re: Smrdi?...smrdi!

A jak by se vám líbilo kdyby vám někdo, kdo se za elektrikáře jen vydává, udělal doma elektroinstalaci a někoho z vaší rodiny to zabilo?

M. Prokop 2.4.2013 13:32

Jo, to máte pravdu.

Stran kouření je Aston bolševik non plus ultra (a hysterik)

P. Čulík 2.4.2013 13:19

Re: Je dobré se podívat, jaké mají zkušenosti v cizině

a jinak pokud možno nechat na pokoji....No a to je ono, to je ta hranice. Každý ji má jinde.

P. Čulík 2.4.2013 13:17

Re: Je dobré se podívat, jaké mají zkušenosti v cizině

Považujete Irsko a další země, které přijaly zákaz kouření v restauracích za nedemokratické? Ta hranice tu vždy z principu je, jde o to, jak je nastavena. Co bych dělal? budu volit stranu, která tu (moji) hranici nepřekračuje.

M. Sedláček 2.4.2013 13:14

Re: blábolista

Z Vás totalitní myšlení jenom kape. V každé druhé větě argument státem, stát, stát. 

Ani horníka nikdo nenutí být horníkem, pracovat tam a onde, fištróne.

M. Sedláček 2.4.2013 13:09

Re: Jde o to

Už tě zase svrbí prsty, už by jsi zase znárodňoval, co? Stačí o soukromém majetku prohlásit "je to veřejný prostor" a už to jede.

M. Sedláček 2.4.2013 13:05

Re: Jde o to

Přesně!!! Nechápu tu nehoráznou drzost s jakou tento dobytek zrekvíruje soukromý majetek s nic neříkajícím prohlášením "je to veřejný prostor". Už jsme jednou nohou v zase totalitě, jenže tentokrát přijde pomalu plíživě salámovu metodou...

J. Václavíková 2.4.2013 13:03

Re: zástupný problém

Pane Mayere, přesné. Připomenu Jana Sokola- svoboda je možná, jen pokud dodržujeme pravidla.