19.5.2024 | Svátek má Ivo


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
KUK 2.3.2008 12:02

uz tu Prahu zbourejte

toho totalniho bordelu se uz nikdy nezbavite

Mike 1.3.2008 19:01

Jak jste správně poznamenal...

Jak jste správně poznamenal - cestujícího člověka to nemusí zajímat. Platím plné jízdné, tak mi dejte plné služby. Když chcete, abych ze svých nároků slevil, slevte z cen svých služeb.

hamar 1.3.2008 16:26

Bohužel mě tato polemika moc neuklidnila ....

... tam kde lidé pracují v pernamentním stresu je jen otázka času, kdy se stane nějaké neštěstí ...

Leinad 3.8.2008 19:02

Re: Bohužel mě tato polemika moc neuklidnila ....

No na Českých dráhách asi máš pravdu. Ale pokud by se použil kvalitní traťový zabezpečovač, tak zaměstnanec nádraží by si mohl pohrát s výhybkami a semafory, ale na to by byla v horším případě reakce zabezpečovače signálem "stůj"(->použití nouzové brzdy) někde na poli. A přehodit výhybku pod vlakem: kolik že Evropských železnic to umí?

Pozorovatel 1.3.2008 8:56

Netušil jsem,

že jednotky CityElefant jsou padesát let staré. Je mi o něco více a tak pamatuji první "lochnesku", která měla na každém voze jeden hnaný podvozek a pamatuji také na motoráček, jezdící trať Praha-Libeň horní nádraží - Hloubětín - Malešice. Jezdilo se s ním do Hostivaře do zaměsnání - TOS, Kablo. Což ovšem nevylučuje, že někdo něco zvrtal - ve svatém nadšení, že teď máme silnice§

honzak 1.3.2008 10:27

Re: Netušil jsem,

CityElefant (471) nejsou 50 let staré. Tak staré jsou tzv. "žabí tlamy" dříve EM 475 (dnešní označení mi vypadlo). Tedy ty "nízkopodlažní" pantografy.

honzak 1.3.2008 10:32

Re: Netušil jsem,

Žabí tlama je řada 452, viz obrázek u článku o pronájmu nádraží v LN

tich@dohoda 1.3.2008 8:55

ty České dráhy zrušit,rozpustit a začít úplně znova? Mám takový pocit, že za posledních 20 let se dráhy naprosto nikam neposunuly a lepší to nebude...

to Gogo /viz titulek/ ;kdysi v roce 1992/ 93 jsme se s bratrem bavili na tema zmen v CR , brachovi pripadalo divne, ze tehdy do CR prichazejici holandska firma Ahold odmitla nabidku odkupu/spoluprace s tehdejsim "Pramenem" a radeji zacala budovat novou sit velkoprodejen. Logictejsi pripadalo vyuzit a modernizovat stavajici sit prodejen a skladu. Rikal jsem  brachovi tehdy, ze "vse zbourat" a zacit znovu je jedina cesta. CD se mely privatizovat uz davno, ovsem ne privatizovat po cesku, protoze v cestine je mineno privatizaci proste rozkradeni, stejne jako kolaborant a praskac si rika nekomunista /zni to lepe :-)/ . V USA plati heslo; "kam dojede vlak, dojede auto taky" . Ja jsem velkym priznivcem vlaku, ovsem americane jsou velice pragmaticti a jejich heslo plati bezezbytku. Zeleznice v podstate zije z nakladni dopravy /vsude na svete/ pouze ve velkych mestskych aglomeracich se vyplaci tzv. primestska osobni doprava /rychlodrahy/ . Zanikem a utlumenim tezkeho prumyslu v CR/hute doly/ v podstate skoncila uloha CD. Mali regionalni dopravci jsou casto schopni provozovat mistni zeleznice daleko kvalitneji a hlavne ekonomicteji. Kdysi jsme zkusili spolupraci s diviz CD , CD Telematika, naproste zoufalstvi, typicky komunisticky podnik v tom nejhorsim slova smyslu. Pritom prave tato divize mela sanci v 90'ych letech vyfouknout Ceskemu Telecomu velkou cast zakazniku. Cest :-)

honzak 1.3.2008 10:29

Re: ty České dráhy zrušit,rozpustit a začít úplně znova? Mám takový pocit, že za posledních 20 let se dráhy naprosto nikam neposunuly a lepší to nebude...

zpravidla stojíme na opačné straně barikády. Dneska ne. Jen bych dodal, že ČD se všemi svými transformacemi jsou stejný blbákov jako pošta, zdravotnictví a armáda.

jirka.s. 1.3.2008 11:12

Re: Re: ty České dráhy zrušit,rozpustit a začít úplně znova? Mám takový pocit, že za posledních 20 let se dráhy naprosto nikam neposunuly a lepší to nebude...

Jako prostě vše, kde se třeba jenom drápkem zaškrábl stát! ;-(

dvd 1.3.2008 18:18

S tím Aholdem to máte poněkud popletené

Ahold se naopak snažil velmi intenzivně získat celou prodejní síť Pramene, čímž by si zajistil startovací pozici téměř monopolistickou. A jako agentku na to měl jistou Vlastičku Štěpovou, která se za žádného režimu neztratila.

tich@dohoda 2.3.2008 8:53

Re: S tím Aholdem to máte poněkud popletené

ano, spravne pisete snazil, pote co holandane zjistili jake si Pramen managment/  klade podminky , radeji sli svou cestou. U te Stepove nevim, zda lobovala za Ahold nebo za Pramen. Podle me, ti Holandane moc dobre vedeli, ze ziskat Pramen i s managmentem/ceskym/ je cesta do pekel. Stejne jako byste chtel privatizovat CD a "zdedil" je i se soucasnym neschopnym vedenim. Vsichni tihle "bumbrlicci" socialismu ale vlastnili/vlastni obrovsky majetek v budovach a pozemcich, v pripade Pramenu si tyto miliardove majetky rozkradl/zprivatizoval managment, predpokladam, ze vetsina tehdejsich nomenklaturnich kadru KSC  dnes voli naslednickou stranu , tedy ODS, prece si nenechaji vzit co si poctive ukradli, "soukrome vlastnictvi je nedotknutelne" . Cest :-)

tich@dohoda 1.3.2008 8:22

naprosty zazrak, dekuji autorovi

cloveku se ani nechce verit, naprosto seriozni clanek, vecny, fundovany ,vysvetlujici. To uz snad ani neni pravda, kdy takove clanky na Psu byvaly vcelu bezne. Dekuji autorovi :-)

Jakub S. 1.3.2008 12:50

Přesně, naprosto totéž uspokojení jako TD.

Takže stačí podepsat. Jen houšť! Věcně. Konkrétně. Popis, výklad, závěr. Návrh, výhled. To je úleva!

Karel 2.3.2008 17:58

Re: naprosty zazrak, dekuji autorovi

Připojuji seR^

Langoš 1.3.2008 6:47

Máte pravdu, že raba smrdí od hlavy

a ta ajznboňácká zvláště! Vždyť soudruzi toho tolik zanedbali, a nejenom na dráze, že teprve až po roce 1989 se začalo vše modernizovat. Samozřejmě, dnes z toho důvodu vyvstávají uvedené trable na všech úsecích infrastruktury.:-(

honzak 1.3.2008 6:43

dráha je velké

železné kolo, které se pomalu valí. Jakákoliv změna směru či rychlosti otáčení je díky obrovské setrvačnosti velmi pozvolná. Jelikož se také v prostředí ČD pohybuji dlouho (33 let), tak rovněž vím svoje. K "nekonečné „transformace“ podniku ČD" bych dodal, že je to klasická ukázka vyhazování veřejných peněz na totální nesmysly. Stejní lidé sedící na stejných židlích a dělající stejnou práci přibližně 1x za 2 roky změní název oddělení a podřízenost. Dříve jsem si informační dopisy z c. a k. ministerstva železné dráhy schovával, teď je okamžitě vyhazuji, neb mají informační hodnotu reklamního letáku supermarketu.

Jelikož těch 33 let dojíždím do práce vlakem, musím konstatovat jak určité zkvalitnění osobní dopravy (taktový jízdní řád, lepší návaznost spojů), tak i brutální pokles objemu nákladní dopravy a tím "místo" v GVD pro osobní přepravu. Dále musím konstatovat, že informační systémy pro cestující (alespoň v uzlových stanicích  a na koridorech) jsou velmi kvalitní, vesměs s kvalifikovanou obsluhou. Co však je přímo strašlivé je předpis, který informování cestující veřejnosti řídí - KC1. Netroufám si zveřejnit ty největší perly, protože de iure nesmím tento předpis vlastnit, ale musím ho znát (hlava XXII...).  Může-li autor článku, nechť tak laskavě učiní.

Závěrem musím konstatovat, že operátorkám v žst. Vršovice vůbec nezávidím. Chápu i účinky stresu, kterému jsou denně vystaveny . Snad se jim z žst. Praha -hl.n. dostane více a lepších informací, které předají cestující veřejnosti.

Mike 1.3.2008 19:10

Re: dráha je velké

Předpis KC1 nalezneš zde (i se všema přílohama):

www.iwan.eu07.pl/danone39/predpisy.htm

gogo 1.3.2008 5:14

nebylo by lepší

ty České dráhy zrušit,rozpustit a začít úplně znova? Mám takový pocit, že za posledních 20 let se dráhy naprosto nikam neposunuly a lepší to nebude...Považoval bych za příjemné, kdyby ČD vstoupily do časově neomezené stávky a vydržely tam tak do roku 2020

baltahsar 1.3.2008 13:38

Re: nebylo by lepší

No pokud jste těch dvacet let ani jednou nejel vlakem, tak jste z další diskuse omluven ;-) posun je, ale pomalej, to ovšem je třeba v kompletaci dálniční sítě nebo pražského dopravního systému taky.

Spíš by mě zajímalo, co bude s tim obrovskym vytrhanym ranžírem mezi Vršovicemi a Strašnicemi, když odstavný nádraží nestíhá -- už je to rozparcelovaný a prodaný developerům, nebo se to teprve plánuje ?8-o

chytrý horák 1.3.2008 3:25

k tomu nemám co dodat

protože ČD jsou mi - jak to říct - tak ňák u pr/dele

Věra 1.3.2008 15:36

Re: k tomu nemám co dodat

Tak co tady , chytrý horáku, děláš, běž diskutovat jinam!:-)