7.5.2024 | Svátek má Stanislav


Diskuse k článku

OSOBNOST: Poslal Apollo 11 na Měsíc

Pamatujete? V neděli 20. července 1969 ve 21:17 hodin našeho času, se zpožděním pouhých 39 vteřin proti letovému programu, dotkla se měsíčního povrchu v oblasti Moře klidu přistávací čtyřnožka měsíčního modulu Apolla 11 zvaného Orel.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Výpis zvoleného vlákna.
Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
T. Vodvářka 15.11.2012 6:03

Jedna z největších tragédií

českého národa je zmiňována pouze okrajově - jde o 2 genocidy 20. století - a to po roce 1948 a 1968. Díky komunistickému zřízení odešly v těchto letech do zahraničí statisíce těch nejlepších a nejchytřejších, které náš národ měl. Totiž těch, kteří něco uměli, věřili si, že zvládnou i onu obtížnou životní periodu emigrace. Věřili, že uspějí a jak je vidět i ze článku pana Andrleho, mnohým se to podařilo. V ČSSR zůstali jen ti, kteří na to nenašli odvahu a pak ti, kteří z toho režimu profitovali.

Bráno z biologického hlediska, genocidu spatřuji v tom, že právě ty velmi progresivní geny jsou dnes již americké, německé atd., zatímco chybějí v české kotlině. Možná i proto je zde takový stav, jaký je vidět v parlamentu, senátu a koneckonců i v řadách presidentských adeptů. Kde nic není, nebere ani smrt, praví české přísloví. Jak dlouho bude trvat, než toto neblahé komunistické dědictví zmizí, je úkolem spíše pro biologické statistiky, nicméně jistotu máme v tom, že my se toho určitě nedožijeme.

Jinak pane Andrle díky za Vaše články, v kterých připomínáte to lepší z naší historie.

E. Došlík 15.11.2012 7:13

Re: Jedna z největších tragédií

Pane Vodvářko,

vaše kastování na ty, kteří neměli odvahu, a na ty kteří s režimu profitovali, je úplně scestné a vymykající se zdravému rozumu!

Z čeho mohl profitovat zámečník, strojař, slévač, horník, prodavačka, dojičla, zdravotní sestra atd.? Taktéž učitel, profesor, výzkumný pracovník. Znám hodně ekonomických emigrantů, kteří si platí zdravotní pojištění, a léčit se jezdí tady! Proč nezmizela čarodejnice Mašínová? Ač tam měla movité bratry, ti by se o ní při její nemocech nepostarali, a nezaplatil! Teď tady vyštěkává, a jak byla léčená za zlých komunistů, tak držela hubu. Všude je chléb o dvou kůrkách.

Taktéž velmi progresívní geny jak píšete jsou dnes americké, německé - proč by měli být v české kotlině+? Máme dost chytrých lidí, ale momentální systém jim neztráví jejich žalůdky. . . .

T. Vodvářka 15.11.2012 7:53

Re: Jedna z největších tragédií

Pane Došlíku, jelikož znám Váš filosofický postoj, žádal jsem Vás již jednou, abyste na mé příspěvky nereagoval. Totéž slibuji já Vám.

P.S. čeština Vám dělá problém, že?

E. Došlík 15.11.2012 9:45

Re: Jedna z největších tragédií

Nechci s vámi diskutovat, nevím, co máte proti memu českému projevu!

M. Starý 15.11.2012 7:54

Re: Jedna z největších tragédií

Naopak, autor má plnou pravdu. Ty dvě vlny postihly hlavně naší inteligenci, tu která se nesmířila být tou "pracující inteligencí pod vedením dělnické třídy". A těch pár geniálních mozků, které zde zbyly - ty zde na růžích také ustláno neměly (viz. prof. Wichterle, prof. Svoboda). Možná, kdyby bylo v počátku 50. let víc Mašínů...

S. Udatný 15.11.2012 8:23

Re: Jedna z největších tragédií

pane Došlíku, nechtějte abych napsal co jste a kam patříte. Urážet ženu jejíž bratři byli jedni z mála skutečných hrdinů, kterými se náš národ může chlubit, je sprosťárna a vám bych nejraději rozbil .... Pane styďte se!!!

E. Došlík 15.11.2012 9:49

Re: Jedna z největších tragédií

Udatný pane,

určitě to není vaše civilní jméno, kam patřím já vím, ale vy asi ne! Pokud Mašíny považujete za skutečné hrdiny, tak jste morální ubožák. A co se týče rozbití . . ., tak jste stejný jako Mašíni, bezcitný, slizský tvor . . .

T. Vodvářka 15.11.2012 10:11

Re: Jedna z největších tragédií

slizký... od slova sliz. To jen na okraj, mimo diskusi a vysvětlení, co mám proti Vašemu českému pravopisu.

E. Došlík 15.11.2012 12:05

Re: Jedna z největších tragédií

Šupinovka slizská.Hojně v trsech rostoucí houba a to od srpna až do prosince. Je nejedlá.Šupinovka slizská je nejedlá houba, v kuchyni zcela bez využití.

T. Vodvářka 15.11.2012 12:25

Re: Jedna z největších tragédií

Zcela bez využití asi bude, protože neexistuje. Nicméně existuje šupinovka slizká //Pholiota adiposa/, Stanislav Jirásek: Atlas hub. Marxismus Vám jde lépe, než čeština, nesnažte se ostatní přesvědčit o opaku.

E. Došlík 15.11.2012 14:22

Re: Jedna z největších tragédií

Šupinovka slizská Atlas hub - Houby lupenaté: Šupinovka slizská Podobná je šupinovka zlatozávojná (Pholiota cerifera), která však není slizská a roste pouze na vrbách.www.receptyonline.cz/supinovka-slizska--2110.html Vodvářko!

Nedělej ze mě vola, kterým jsi ty!!!

T. Vodvářka 15.11.2012 14:33

Re: Jedna z největších tragédií

Tykání soudruhu Došlíku, si prosím nechte na schůze Vám podobných, u nás si prosím vykáme a používáme oslovení pane.

K tématu: Slovník spisovné češtiny uvádí pouze jedinou kategorii a tou je "slizký". Pokud čerpáte z pramenů receptyonline, je pravděpodobné, že autoři jsou podobní nedomrlci v užívání českého jazyka. Doporučuji ve chvíli, kdy poklesne hladina toho pravého bolševického hněvu, prostudovat adekvátní prameny, a pak se pokusit - ve Vašem případě velmi opatrně - zapojení do diskuse.

E. Došlík 15.11.2012 18:41

Re: Jedna z největších tragédií

Soudruhu Vodvářko,

jak vidím, už jste se na mé osobě dostatečně ukojil, taktéž na spisovné češtině. Co se týče nedomrlců, tak to jsou naši současní herci, kteří zásadně český jazyk coby mluvu przní na 100% vaším pražským slengem, který musíme poslouchat v celé ČR. Navíc, to co jsem vám přeposlal, pokud umíte číst, je z atlasu hub. Je taky vidět jak prskáte jedovaté sliny na nějaký bolševický hněv, o kterém jsem se já nezmiňoval, tak nevím proč tak plácate! Navíc, kde si přisuzujete právo mi doporučovat co mám, nebo nemám dělat! To si zkoušejte na svých příbuzných, pokud vám to budou trpět, vy ubožáku zamíndrakovaný . . .

T. Vodvářka 15.11.2012 19:06

Re: Jedna z největších tragédií

Mýlíte se, soudruhu Došlíku, mne oslovujte tak, jak jsem to začal já v prvním příspěvku. Vzhledem k Vašim postojům, jež jste ráčil vyjádřit nejen dnes u tohoto tématu, ale v dřívějších diskusích, je Vaše zařazení do kategorie Grebeníčka a Falmera odpovídající.

Mohu Vás ujistit, že v Praze bývám cca 2-3 dny v roce, takže to, co čtete v mých příspěvcích, není pražský slang, ale - možná pro Vás překvapení - spisovná čeština. Pokud jste opravdu čerpal z atlasu hub a našel slovo slizký zkomolené do nesprávného - nespisovného tvaru, pak je tento atlas nejspíše lingvistický zmetek a doporučuji Vám jej zahodit a koupit si nový.

Nikdy bych si Vám nedovoloval doporučovat nic, nicméně jste mne k tomu vybídl, zejména k tomu, abych Vám sdělil své poznatky o Vaší češtině. Vaše vulgární nadávky svědčí o tom, že Vás ovládá negativní emoce, nazývaná hněv.

Na závěr Vám chci sdělit, že v posledním příspěvku máte zatím nejméně pravopisných chyb ze všech Vašich výlevů, takže gratuluji. Zkuste ještě překontrolovat interpunkci - tam ještě je co spravovat. Hezké sny.....

E. Došlík 15.11.2012 19:44

Re: Jedna z největších tragédií

Soudruhu Vodvářko,

nebuďte vztahovačný, samým hněvem, už ani neumíte číst, nikde jsem se nezmínil o vašem příspěvkovém slangu, nýbrž o naších hercích! Určitě vaše povolání je učitel, a to je choroba z povolání, a na to, aby jste mě v ných 66 létech se snažil vychovávat, vás mohu ujistit, že jsem byl vychován dobře . . . , zařaďte si sebe a své příbuzné kde chcete, a mou osobu vynechejte ze svého repertuáru . . .

R. Langer 15.11.2012 13:37

Re: Jedna z největších tragédií

Jo, soudruhu Došlíku, na vás je tady nejlépe vidět, kdo nám tady zůstal, a proč to u nás vypadá, jak to vypadá... :-P

E. Došlík 15.11.2012 14:25

Re: Jedna z největších tragédií

Langře!

Vždyť jsi zůstal i ty, tak co plácáš! Navíc jsem patriot, a ne zádelolezec!

R. Langer 15.11.2012 15:55

Re: Jedna z největších tragédií

Došlíku! Vykládat si můžeš co chceš, o tom jaký jsi si ostatní už jistě obrázek udělali!

E. Došlík 15.11.2012 18:45

Re: Jedna z největších tragédií

Langře, máš stejné mindráky jako Vodvářka, mluv vždy jen a jen za sebe, a ne v množném čísle . . .

J. Vozábalová 15.11.2012 12:39

Re: Jedna z největších tragédií

Dobrý den všem,

pane Vodvářko, mluvíte mi z duše. Snad bych jen přidala, že k těm kteří zůstali je možné započítat obrovské mmnožství těch, kteří zůstávali z prosté lásky k zemi svých předků (a věřili, že to bezčasí nebude trvat věčně) - ono to možná nevypadá pravděpodobně, ale takových bylo opravdu hodně. Někteří z nic více a jiní méně také dělali něco proto, aby se poměry změnily.

Nicméně je holým a neoddiskutovatelným faktem, že z našich současných špiček lze za elitu označit opravdu málokoho, a také kde by se elita vzala - v tom máte plnou pravdu.

Vy pane Došlíku byste se opravdu měl naučit česky, chcete-li vystupovat na věřejných fórech, ale to by se ještě dalo odpustit. K Vašim názorům však nedokážu napsat slušný komentář, pane, styďte se do hloubi duše.

 

T. Vodvářka 15.11.2012 14:27

Re: Jedna z největších tragédií

Rozsah příspěvku mi nedovolil vypočítat všechny kategorie. Samozřejmě máte pravdu, že i v té změti komunistické bídy zde zůstali lidé, kteří milovali a milují tuhle zem. Dokladem jsou i články pana Andrleho, který zveřejňuje výsledky svých bádání o zapomenutých lidech, kteří bez nutnosti jakékoli ideologie pracovali pro svou zem a své potomky a dokázali mnohé. I vinou 40 let komunismu, který nepotřeboval vzpomínat na buditele a naopak programově likvidoval buď památníky těchto velikánů, nebo přímo zbavoval života /např.vojáky z II. sv. války/, o těchto lidech nikdo v podstatě neví.

Jistě i Vy znáte skvělé lidi, kteří tuhle zem brali jako misie. Těmto lidem patří má hluboká úcta, protože to dělali bez znalosti horizontu délky poroby a opravdovou láskou k této zemi.

O panu Došlíkovi netřeba hovořit.

Přeji Vám pěkný den.

M. Hoblík 15.11.2012 15:37

Re: Jedna z největších tragédií

Ti pitomí zůstali, například Vodvářka ...

T. Vodvářka 15.11.2012 16:19

Re: Jedna z největších tragédií

Bývá zvykem při tak jednoznačném označení kohokoliv zveřejnit, jak jste na to přišel. Zřejmě opravdu nedosahuji Vaší inteligence, přesto se zkuste snížit na mou úroveň a poněkud rozvést, jak jste došel k tomuto závěru.

Jinak mne těší, že jste zůstal také, aspoň to nějak pozvednete....