2.5.2024 | Svátek má Zikmund


Diskuse k článku

NÁZOR: Nejen o zdraví

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Jura Jurax 26.2.2006 10:46

Re: tak tohle jsem

No, nezlobte, ale koukám, že i Vy máte jaksi docela jasno, akorát jinak než huhu
Jan Zachrta, Dán 25.2.2006 19:55

Zkuste si odpovědět (sami sobě) na pár otázek"

1) Která odvětví lidské činnosti jsou přímo řízena státem a v jaké míře?
2) Jak jste spokojen se službami, které státem řízené struktury poskytují?
3) Můžete srovnatobdobné služby, poskatované státními strukturami a soukromými subjekty?
Děkuji z Váš čas.
Mysch 25.2.2006 0:25

Důvody byly zcela odlišné.

he?
ono jich bylo nekolik, a ruznych?
Ladislav N. 25.2.2006 0:04

Re: Re: Re: conqueror blábolíte

Jo, ty jeho "zkušenosti" jsou jistě bohaté, v partaji za totality těch zkušeností musel získat opravdu mnoho. A stýská se mu. :-D Ostatně, vám, IS, taky. Že?
Ladislav N. 25.2.2006 0:00

Re: Re: Re: zisk u neziskové nemocnice

Viz konkrétní příklad "hospodaření" Fakultní nemocnice v Brně uvedený na začátku diskuze... :))
Ladislav N. 24.2.2006 23:58

Re: Re: důstojná smrt

Už zase kecáte. Důvody byly zcela odlišné.
Mysch 24.2.2006 23:55

kapišto?

ne.
soukrome nemocnice teda obvazujou 3x hubenejc, stehy jsou 3 x delsi. pacienti dostanou 3x min injekci, nejak mi to neleze do hlavy.
umre jich tam 3x vic, nebo min?
rakve jsou urcite taky spotrebni material, tak asi min.
nebo je pohrbivai po 3?.
jezevec 24.2.2006 23:43

Re: Re: zisk u neziskové nemocnice

Neziskovka může rozdělit veškerý zisk lékařům - zaměstnancům. Může si nakoupit firemní auta, zbytečné vybavení a prcavé sekretářky.
Ziskovka může rozdělit veškerý zisk lékařům - akcionářům.  Můžou si nakoupit soukromá auta, zbytečné vybavení a prcavé sekretářky.
Jakej je v tom kua asi rozdíl???
jezevec 24.2.2006 23:36

Re: Re: zkuste nám to vízku dovysvětlit:

jen bych podotkl, že zdravotní pojišťovna má hradit náklady na zdravotní péči poskytovatelům.
který poskytovatel přitom všechny peníze promrhá a rozfrcá v neziskovce, a který přitom za stejné peníze dokáže ještě vytvořit zisk - do toho je pojišťovnám , socanům i lojinum leutr hov no.
jezevec 24.2.2006 23:28

Re: 300% spotřebu spotřebního materiálu než soukromé

spotřební materiál jsou zřejmě obvazy, injekční stříkačky, perlan, buničina, kovové nástroje, nitě, základní léky k ambulantnímu ošetření,. . . . kapišto? zajímavé je, že vůbec největší spotřeba spotřebáku na úkon je ve státích a neziskových nemocnicích, kde doktor provozuje vlastní soukormou ambulanci v téže ordinaci jako jindy ordinuje pro státní.
jestli přitom kradou i tužky, už nebude tak podstatné
huhu 24.2.2006 23:24

Re: Re: závažnost onemocnění ?

IS "servisní" plány tj. preventivní prohlídky pro lidi jsou dávno zpracovány, pojišťovny mají revizní lékaře, atd. prostě "technicky" není problém. Problémem je jen neschopnost a nesmyslnost socanského programu/nekoncepce.
IS 24.2.2006 22:59

Re: důstojná smrt

Jura Jurax. V USA byla odložena poprava smrtící injekcí, protože by údajně způsobila značnou bolest. Jak byste to vysvětlil ?  
IS 24.2.2006 22:53

Re: závažnost onemocnění ?

Jura J.  Problém je asi v tom, že schematicky hodnotíte závažnost onemocnění podle výkonu lékařů, jejich počtu, délky zákroku, ceny léčiv a pod. Většina lidí asi tak uvažuje, je to přirozené.. Jenže právě zdraví je oblast, ve které to může platit jen dočasně nebo také vůbec ne. Drobný preventivní úkon je někdy důležitější než budoucí náročná operace. Někdy dokonce existuje volba mezi dietou a léčbou. Nezanedbatelný je vliv pokroku, zlevňujícího léčbu. V tržní ekonomice však uvedené vlivy vedou buď k potížím s určením ceny nebo ke značnému snížení zisku, což samozřejmě není v zájmu podnikajících subjektů. A tak se snaží například náklady na laciné léky a léčbu přenášet na pacienty, zatímco oni sami zajistí tu "životně důležitou (drahou - ziskovou) léčbu".  
Nevěřím, že by zdravotníci demonstrují za lacinější léčbu. Naopak zkušenost mi napovídá, že za povykem se skrývá jen snaha zdražovat. To bývalo i za komunistů, když se upravovaly (zvyšovaly) ceny. Nejjednodušší je obírat ty bezbranné namjetné, mezi nimiž je v současnsoti přrvážná většina starobních důchodců.
IS 24.2.2006 22:16

Re: zisk u neziskové nemocnice

Odborárovi. Nezisková nemocnice se v podstatě od akciovky odlišuje tím, že u neziskové se veškerý zisk investuje povinně zpět do hospodaření, zatímco u akciovky se popřípadě rozdělí mezi akcionáře. Lékaři demonstrují proti neziskovým nemocnicím, což znamená, že si chtějí ponechat část zisku, tj. zmenšit další využití pro investování. To ale nazýváte jako větší možnost investování, kterou nechápu. Tak nevím, jestli mluvíme o téže věci.
strejda 24.2.2006 22:13

Re: Re: Re: levice pravice ?

Asi jako v USA u Halliburtona. Předražení o 500% a kámoš prezdentem.
Mysch 24.2.2006 21:33

hm to je zajimave tema

myslite, ze husak v padesatejch mel nejaky extraburty ve srovnani se skutinou o deset let pozdeji?
a nebo, ze barak v sedesatejch tam trpel vic, nez havel v sedmdesatejch?
Jura Jurax 24.2.2006 21:26

Re: vite, ja to vidim tak

No, on Husák neblahé paměti byl taky kdysi v kameňu od rodné strany zavřený. A Barák taky, že ano ... ono u bolševického kriminálu  a trpění je třeba taky zohlednit, zaco se se tam jeden dostal - a co dělal předtím. Při vší úctě k těm, kdož v těch kriminálech za komančů trpěli nebo jim jinak komančové zkazili život.
Mysch 24.2.2006 21:19

aha, .

tady vy cerpate vzdelani.
Jura Jurax 24.2.2006 21:06

Na kom se víc vydělá?

Z toho pohledu přemýšlím, jak rozumný je návrh ODS, aby nemocnice byly zřizovány jako společnosti zainteresované na ZISKU a kladu si otázky: Jaké chování by se dříve či později mohlo objevit vůči pacientovi, jehož léčba je drahá, dlouhodobá a lékově či operačně náročná? - praví autor.
No, ono pacient, jehož léčba je drahá a náročná etc. je pacient přinášející zisky. Tedy měl by být, pokud by systém plateb za lékařské výkony nebyl pokřiven. Z pozice selského rozumu rozříznutí furunklů a obvázání na dvaceti podebraných palcích zabírající řekněme 3 hodiny (9 minut na jeden palec) by mělo chirurgovi přinést méně než tříhodinová operace. Tudíž o banality by naopak neměl být zájem - na nich se nevydělá.
 
Ovšem to vyžaduje, aby v systému úhrady za lékařskou péči bylo dost peněz, aby bylo z čeho platit. A to se zdá být problém - spoluúčast je u momentálně vládnoucích socanů sprosté slovo (a pro jakékoliv vládce by to byl nepopulární krok ohrožující znovuzvolení a tudíž koryta), zvýšení zdravotní "daně" (já vím, jmenuje se to pojištění, ale je to povinné) je totéž v modrém. A připojištění se zdá být přes levici neprůchodné (připojistit by se mohli jen ti lumpové bohatci) a taky by musela být definována standardní péče. Nějak - a to je taky oříšek.
Mysch 24.2.2006 21:04

vite, ja ho beru

tak, jak je.
no a vy jste urcite trpel nejmene 40 let v kriminalu, z ozareni mate rakovinu a leukemii azbytek zivota jste bloudil cizinou.
tak se pochlubte, jake jste byl antikomunistickej hrdina.
AAA 24.2.2006 20:59

Re: vite, ja to vidim tak

Zato pro vas je to zda se temer hrdina narodniho odboje... no zrejme jako kazdej kdo pise clanky proti ods, ze.
AAA 24.2.2006 20:56

Re: tohle je asi ten nejvetsi problem,

Porad lepsi z americkych serialu nez z nemeckych na Prime. Pravda, u Sestry Stephany se clovek pouci i o problemech risskeho zdravotnictvi :)
huhu 24.2.2006 20:32

Re: no vidite

proč by měli být socani jen blbí ? naopak ty největší firmy ten systém rádi využívají. Dnes jsou socialisti vlastně všude ve světě stranou těch největších firem, ktetrým zajistí výhody (investiční pobídky, dotace, atd.), ostatně bylo tomu tak i s národními socialisty v 30. letech. Taky se už největší čeští lobbisté snaží socany udržet u koryt.
huhu 24.2.2006 20:25

Re: Re: levice pravice ?

korupce se vyskytuje tam, kde ovládád majetek někdo komu něpatří , či tam kde je možno mocensky získat výhodu od někoho kdo rozhoduje. Protože v systému socanů je více majetku v rukou státu/obcí a zákony neplatí pro všechny stejně (investiční pobídky, dotace, vyjímky atd) je korupce pro socanský systém typická a relativně vyšší nežli v systému liberálním, kde jsou podmínky korupce menší (méně státního majetku a zákony platí pro všechny stejně)
Mysch 24.2.2006 20:24

no vidite

a myslite si, ze v cehach jsou vsichni tak blbi, a nemaj neco podobneho k dispozici?
nebo snad, ze patent na tyhle modely ma jen ods, a ostatni to pocitaj na scotu?
pojišťovny jištěné zajišťovnami
no, pokud zajistovnou myslite treba tu vubec nejvetsi münchner rück., tak vas mohu ujistit, ze tahle zajistovna nezajistuje blbost managementu.
huhu 24.2.2006 20:15

Re: tak tohle jsem

víte, máte pravdu, že existují i matematické teorie, které dokáží že 1+1 se rovná přibližně 2. Ale na druhé straně, teorie trhu i pojistné matematiky jsou ověřené. A navíc pojišťovny jištěné zajišťovnami. Problém je vysvětlit to ignorantům jako je Vízek či Rath. To co vy popisujete je tzv. model, tan vždy abstrahuje od něčeho, právě to co neberete v úvahu (abstrahujete) musí být něco nepodstatného, jinak ten model není pravdivý. A tohle se socanům stalo - nevzali do úvahy ve svém modelu to podstatné - pojistnou matematiku a tržní zákony.
Mysch 24.2.2006 20:09

tohle je asi ten nejvetsi problem,

vsichni vsevedi maji vedomosti jen z americkejch serialu. a takhle to pak dopada.
Mysch 24.2.2006 20:07

tak tohle jsem

vubec nepochopil, co tim chcete rict.
vite huhu, ja tak pred dvaceti roky dostal od novenastoupivsiho inga z lmu takovej jeste dos programek, kterej vypracovaly ekonomicke kapacity z lmu.
v tom programu jsem se stal neomezenym vladcen kterekoliv rozvojove zeme, a mohl naricovat a kupovat, co jsem si umanul. penize jsem sice nemel neomezene, ale dostatek, abych prvni dva roky mohl nakrmit obyvatelstvo. pak obvykle vypukl hladomor. kdyz jsem nakoupil traktory, masiny, investoval do prumyslu. byl jsem uspesny. ale at jsem delal, co jsem delal, nejpozdeji do 15 vypukl puc, a mne popravili.
od ty doby povazuju vzechny, co maj od zacatku jasno za blbce, at uz jsou barvy jakekoliv.
a ted si to preberte, jak chcete.
odborar 24.2.2006 20:04

Mám pocit, že jste mimo mísu....

Ono je to nad vaše chápaní, že, když je nemocnice v zisku, může více investovat do lékařské techniky.. :
zvýší se kvalita lékařské péče a koneckonců si lépe zaplatí i svůj  zdravotnický personál.Bohužel na to ekonomické myšlení komunistů nestačí.
Vy jste vůbec nepochopil souvislost vět. Člověče, vy jste komanč!   http://www.odborar.webzdarma.cz
huhu 24.2.2006 19:57

Re: Re: Re: Re: anděl smrti ?

jo právo a právníci v USA je opravdu jejich problém, ale neprojevuje se jen ve zdravotnictví..není to prvotně problém vyrostlý z jejich zdravotnického systému. Pojistná matematika platí vždy, a pokud byste měl možnost se pojistit na bankrot měny, tak by to zvládla. Stejně tak platí vždy ekonomické zákony. Jiná věc je, že jsou režimy, které se tohle snaží mocensky nerespektovat. Důsledky jsou historicky známy, ted možno vidět u nás ve zdravotnictvé. Opakuji, Vízek a asi vy motáte dohromady fungování systému s politickým zadáním - tj. jaká rizika mají být kryta, komu a kdo to bude platit.