1.7.2024 | Svátek má Jaroslava


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Miichal 4.7.2006 18:05

Bodový systém ...

Bodový systém má hodně odpůrců, ale na druhé straně i příznivců. Na www.silnicnizakon.cz jsem našel informace jak o zakonu jako takovém tak i celkem zajímavé reakce lidí v diskusi...

Jiří K. 3.7.2006 17:27

Že je bodový systém paskvil se s autorem shodnu.

Je to pouze drahý  a byrokraticky náročný alibismus, opatření pro opatření, nesmyslná buzerace řidičů, kteří nic nezavinili.

Ovšem jak, podle čeho, za co a kdo by komu přiděloval ty kladné body, to teda nevím, ale dopředu se již hlásím alespoň o sto bodov.;-)

spaldings 3.7.2006 17:28

Re: Že je bodový systém paskvil se s autorem shodnu.

;-D;-D možná by stačilo pohladit před rozvinutou zástavou a nastouenou jednotkou ;-D;-D

penzista 3.7.2006 16:37

Podle prvních dvou dnů nelze usuzovat

zda je nový silniční zákon dobrý či špatný, ale sám jsem se pohyboval v pátek a v neděli autem po silnicích ve východních Čechách a mohu říci, že už v pátek jezdili řidiči mnohem opatrněji než týden před tím. O neděli ani nemluvím. V osadách dodržovali předepsanou padesátku i nižší rychlost pokud byla předepsána. Žádné divoké předjíždění přes plnou čáru atd. atd. přesto jsem byl svědkem jsedné nehody, když nebylo dodrženo pravidlo přednosti zprava. Všem, kteří si myslí, že dopravní přestupky jsou samozřejmostí, potom podle vás je samozřejmostí jakékoli proušení kteréhokoliv ze zákonů. Což pro vás není dobrým vysvědčením. I krádež je porušením zákona a pokud Vás někdo okrade jistě nebudete tvrdit, že je samozřejmostí. !! 

Jiří K. 3.7.2006 17:21

Pouhý krátkodobý kampaňový efekt.

Nebude mít dlouhého trvání, neb bodový systém neřeší příčiny ale pouze krátkodobě vyděsil některé řidiče (několik mých známých raději nevyjelo).

jirka 3.7.2006 15:37

Nevím, kdo je nějaký Pavel Blaho. Asi tomu taky hodně rozumí...? I přes takové takyexperty si pana Neffa vážím a mám ho rád.

Tomas 3.7.2006 15:24

Vždycky když se změním z pána na pana řidiče

jsem prostě apriori vinen. Kdo jezdí hodně autem, tak jako já po Praze, ten prostě ví, že dopravní přestupky jsou stejnou součástí provozu, jako výměna oleje...

Dopravní předpisy, stejně jako jiné právní normy, jsou deně vykládány. Při řízení auta vykládá předpisy podle svého řidič. Každý aplikuje předpisy přibližně a dodržuje je dle momentální situace a svého naturelu. Doprava funguje právě proto, že většina řidičů ovládá své stroje a jezdí tak, aby, pokud možno, nedošlo k nehodě. Právě řidičské schopnosti, rozum a správný odhad situace udržují dopravní systém funkční. Jsou samozřejmě řidiči, kteří nemají schopnosti, rozum, odhad či vůli a jsou proto nebezpeční. Nicméně si troufám tvrdit, že, až na výjimky, nikdo nesedá za volant s úmyslem nabourat, či zabít sebe nebo jiné... A to je kámen úrazu. Jestliže vraha od jeho činu neodradí vysoký trest je nesmysl se domnívat, že body odradí od jednání řidiče, který nemá zpravidla až do poslední chvíle před nehodou v úmyslu jakýkoli přestupek spáchat. Kolik střízlivých a připoutaných a spořádaných otců rodin už zabilo sebe nebo jiné na rovné suché silnici v rychlosti 70Km/h...

Bodový systém v českém provedení sejme zase malý kousek individuální odpovědnosti - tentokrát z řidičů. Každý se bude ještě více než dosud starat o to, aby "ho nechytili" při tom či onom, nikoli o bezpečnost svou a ostatních. Stačí přeci jezdit střízlivý, předepsanou rychlostí a nic se nemůže stát - nebo to nestačí?

jirka 3.7.2006 15:30

Re: Vždycky když se změním z pána na pana řidiče

Nikdo přece nechce, aby trouba řidič měl pocit, že ho zákon nezmění; není to zapotřebí. Už nebude moci na silnici nebezpečně předvádět , jaký že to je idiot. O to tu jde...

Tomas 3.7.2006 15:46

Re: Re: Vždycky když se změním z pána na pana řidiče

Vzhledem k tomu, že trouba řidič neví, že je trouba řidič, pochybuji, že ho zákon nějak umravní. To by totiž musel troubu řidiče nejprve zákon najít a to je moc a moc těžké. Pravděpodobnost, že troubu řidiče policie odhalí je velmi malá. Osobně jezdím opravdu hodně a za poslední 3 roky mne kontrolovali 1x a 1x jsem dostal pokutu (za telefonování).

Ve skutečnosti to bude fungovat tak, že prostě policie denně několik řidičů odplapí, oboduje a zpokutuje - takto postižení si řeknou, že měli zkrátka smůlu. A všichni budou jezdit dál...  Časem několik lidí přijde o řidičák a my se dozvíme z TV NOVA něco o korupci a nespravedlnosti. To bude celé...

spaldings 3.7.2006 16:47

Re: Re: Vždycky když se změním z pána na pana řidiče

tohle jsou nesmysné kecy lidí, kteří jezdí sporadicky nebo vůbec. Naivní jak první křesťané.

Jiří K. 3.7.2006 21:00

Tomáši pod oba Vaše příspěvky bych se téměř mohl s klidem též podepsat.

Zásadním omylem pana Šimonovského a ostatních tvůrců a propagátorů zákona je domněnka, že pokud řidiči nehrozí pokuta alespoň ve výši ročního výdělku a různé další různé hrůzné sankce, tak není ničím motivován jezdit bezpečně.

Vážení pánové by se měli přihlásit na nějaký kurz logiky a vůbec používání mozku.

Ono jim asi uniklo, že tou hlavní mojí motivací k tomu jezdit bezpečně, je obava před následky případné mnou zaviněné nehody na moji tělesnou schránku a moje vozidlo. Jakákoliv nehoda, jíž budu viníkem a účastníkem se prakticky nemůže obejít bez jejich poškození. Následky na obojím mohou být opravdu fatální a proti tomu i sebehorší pokuta může být nakonec prkotinou.

Copak se chci zabít, zmrzačit a skončit na vozíku, nebo totéž způsobit svým blízkým, které vezu? Copak chci rozbít své auto, které mě stálo dost peněz a jehož oprava po nehodě by mohla stát desetitisíce korun? Na to se mám moc hodně rád a rád mám i své auto.

Nic z výše uvedeného rozhodně nechci a poslední dobou (tedy uplynulých cca 31 let a cca 850 tisíc km, denně za volantem) se mi to bez nehod daří. A to přesto, že rychlosti v místech, kde se mi to z hlediska bezpečnosti jeví zbytečné nedodržuji ani náhodou, předjíždím přes plné čáry (tam, kde je nesmyslně napatlaná na širokém rovném a dostatečně přehledném - tedy bezpečném - úseku vozovky - a že takových míst po republice je zatraceně hodně), již naprosto bezpečně a rutinně telefonuji za jízdy a parkování na nedovoleném místě se jako každý normální člověk také sem tam nevyhnu. Ty řidiče, kteří opravdu zaviňují nehody, tak ty bodový systém odstranit nemůže, pouze ztrpčí život těm nebourajícím.

jirka 3.7.2006 15:13

10 milionů čechů a M. + Sl. se skládá z 11 mil. odborníků na dopravu

Kdysi jsem vystudoval problematiku automobilové dopravy (Zábřeh na Moravě), od té doby jsem najezdil s autem tu i onde spoustu kilometrů. I velký učitelák učitele autoškoly jsem si udělal. No -  a tak se dívám, kterak kdejaký držitel B-řidičáku se cítí být povolán páchat "odborně" škody v oblasti dopravy (viz poslanci s jejich připomínkami),  modří ptáci páchali a páchat chtějí škody s ministrem vzděláním silnoproudařem ("chlapec z Říma") atp. To se pak civilizovaná Evropa křupanům z Tschechei oprávněně nasměje... Proto: Opisování zákonů od civilizovanějších částí EU není ani hanba, ani chyba; jen je škoda, že odiplomovaný (avšak často nikoliv vzdělaný) plebs si může dovolit iluzi elity jenom proto, že se kamsi ( v dimenzích Tschechei) vyšvihnul.

spaldings 3.7.2006 16:52

Re: 10 milionů čechů a M. + Sl. se skládá z 11 mil. odborníků na dopravu

a zbývajícíh pár desítek KDYSI vystudovavších nějaké pověsti o dopravě sesmolilo paskvil, nad nímž zůstává rozum stát. A pod vedení škrholy, co taky vystudoval dopravu.

Jiří K. 3.7.2006 17:16

Souhlasím, opisujme z Evropy.

Opišme zejména od Němců jejich hustotu a kvalitu dálniční sítě a zejména neomezení rychlosti na nich, opišme od Francouzů nebo Britů toleranci nízkého promile alkoholu v krvi, ale postihujme tvrdě každé zavinění dopravní nehody.

spaldings 3.7.2006 17:28

Re: Souhlasím, opisujme z Evropy.

Tak, přesně. Hlavně postih nehod. Platí zde všeobecné pravidlo 80:20. 80 procent nehod způsobuje 20 procent řidičů. A nejsou to nutně vždy řidiči, kteří na místě nehody pošramoceni zůstanou. Část z nich jsou ti, co nehodu vygenerují svým praseckým chováním a ujedou, zatímco z bordelu, který způsobii, teprve k nehodě dojde. Denně takových situací uvidíte na D1 3 až 5, z toho v 1-2 případech k nehodě dojde, zbytek "zachrání" nevinní účastníci. Ovšem, na to body a hlavně radary nemáme. Tak budem měřit ty, na které se nehoda teprve chystá v nějakém Ofroutu. A běda jim, jestli pojedou 51  a ne 50.

AeroKarel 3.7.2006 17:51

Re: Re: Souhlasím, opisujme z Evropy.

R^

Jiří K. 3.7.2006 17:58

Jenže viníkům nehod pitomý pan minitr naopak ulevil.

Zvedla se hranice hmotné škody, kdy musím k nehodě přivolat policii z 20 na 50 tisíc.

Pravda, může to být rozbitý světlomet luxusního mercedesu ale na druhé straně třeba čelní srážka dvou favoritů (s trochou přehánění i hromadná havárie pěti Š-120 s jejich totálním zrušením). Pokud šťastnou shodou okolností nebudou vážnější zranění (u těch lehčích se domluvíme, že se nic nestalo) tak nehodu nikdo nevyšetřije, viním není nikde zaevidován, je to slušný řidič bez záznamu.

Na rozdíl od řidiče, který na rovném, suchém, širokém, přehledném úseku silnice byl změřen jak jede naprosto bezpečných 121 km/h a následně řádně vypokutován, zaevidován a obodován. Pokud u toho ještě držel mobil v ruce, už se mu jeho dnové za volantem povážlivě krátí. Přitom nezavinil vůbec nic a třeba již desítky let jezdí bez nehod.

Stvořil jste totální zmetek, pane Šimonovský. Že Vy budete nejspíš jezdec v klobouku?

Jiří K. 3.7.2006 18:02

Překlepy, ach jo.

nehodu nikdo nevyšetřuje, viník není nikde zaevidován...

AeroKarel 3.7.2006 17:50

Re: Souhlasím, opisujme z Evropy.

R^

kirast 3.7.2006 18:45

Re: Souhlasím, opisujme z Evropy.

A hlavně : opišme od nich policii, které se nemusíte obávat, že vás bezduvodně bude šikanovat, ale že vám pomůže, poradí a ochrání vás před grázly. Pak jí můžeme dát do rukou i tvrdší zákony.

Pavel 3.7.2006 23:31

Re: 10 milionů čechů a M. + Sl. se skládá z 11 mil. odborníků na dopravu

Opisování zákonů se zdá logické, ale např. aplikace pravidel na kruhové objezdy třeba z  Rakouska u nás, kde průměr kruháče dosahuje i celých 10 m je k smíchu.

Jura Jurax 3.7.2006 11:29

No,

bodovat by mohl jen u úplného debila a pak snad ještě možná u svých tvůrců.

Jirka 3.7.2006 11:00

Odmenovani

Jen si nedovedu predstavit, jak by takove odmenovani melo probihat.

ptakopysk 3.7.2006 13:47

Re: Odmenovani

dostanete od dotyčného orgána chruščováka, jen to mlaskne :o)))

Řidič 3.7.2006 10:35

Jak se bránit buzeraci a lapkům ?

Každé jednání s cajty na silnici co nejvíc protahovat. V době, kdy čekají až najdete řidičák nemohou buzerovat jiné řidiče. Když to budeme dělat všichni, budeme mít všichni z toho užitek. Řidičák se dá hledat i  10 minut. Pokud bude každé zastavení stát cajty alespoň půl hodiny, tak je to jen otázka času, kdy se na to vy...ou.

Značky sloužící ne k bezpečnosti ale k olupování řidičů je možné odmontovat a zahodit, rychlejší a bezpečnější je přestříknutí černým sprejem. Zvlášť vhodný způsob pro pejskaře. O půlnoci vás nikdo neuvidí. Odmontovaná a do popelnice odložená značka má tu výhodu, že si jejího zmizení cajti nevšimnou.

Zpochybňujte vše co cajt řekne. Žádejte doklady o kalibraci měřících přístrojů, radaru a laseru, dlouho si ji čtěte, každá minuta zachraňuje pár řidičů od buzerace.  Žádejte předložení fotografií,  dokumenty cajtů,  uniforma se dá vypůjčit v každé půjčovně kostýmů, a vy se musíte přece chránit před případnými podvodníky.

Kekule 3.7.2006 13:20

Re: Jak se bránit buzeraci a lapkům ?

Takovýchhle mamlasů více a silnice budou opravdu jen pro sebevrahy.

spaldings 3.7.2006 16:55

Re: Re: Jak se bránit buzeraci a lapkům ?

proč ? pokud se jedná o věci, uložené zákonem, tak proč policajti mají vůči řidičům nulovou toleranci a řidiči by jim měli cokoliv tolerovat ? Je to o tom lese, co se do něj volá.

Sch.glosátor 3.7.2006 13:34

Možná by pomohla letáková akce

Informovat vybrané domácnosti, že ty značky jsou hliníkové.

Charie 3.7.2006 14:42

Re: Možná by pomohla letáková akce

:-D:-D:-D

Tomas 3.7.2006 15:35

Re: Jak se bránit buzeraci a lapkům ?

Dobré by také mohlo být uchopit komunikaci s policajty filozoficky. Například výkřikem: "Vy neexistujete, dokažte že se mýlím" by bylo možno vyvést policistu z koncentrace. Případně je možné zpochybnit jejho časoprostorovou orientaci - pokud dnes budete trvat na tom, že je 4. července a proto nelze akceptovat tvrzení, že se dopouštíte přestupku 3.7.06 je taktéž celkem neprůstřelný argument.

Hodně zdaru všem řidičům!