6.5.2024 | Svátek má Radoslav


Diskuse k článku

MÉDIA: Zeman vyhlásil válku novinářským hyenám

Na webových stránkách České televize se nedlouho po inauguraci nového českého prezidenta objevily komentáře, které kritizovaly Zemanův inaugurační projev. Proč? Část médií totiž označil za jeden z "ostrovů negativní deviace".

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Čech 16.3.2013 8:26

Re: Zemana nemám ráda, mám proti němu spoustu výhrad, nevolila jsem ho, ALE

Naprosto s Vámi souhlasím a to jak ve věci hodnocení našich médií, tak ve věci novinářského hodnocení dění ve světě.Novináři píší a vyjadřují se politicky korektně, čili česky řečeno, lžou.Nejvíce se mi líbí, když napíšou, že v pásmu Gazy byli izraelskými vojáky postříleni nějací civilisté.Oni se novináři již nesnaží zjistit, jak se oni civilisté mají poznat. Vojáci (nikoliv izraelští) jsou otrhanci v hadrech, od civilistů k nerozeznání. Kdyby tedy měl Izrael dbát na mínění novinářů, nesměl by se vůbec bránit. A stejné je to ve všech oblastech, kde se válčí a některá ze stran nemá uniformy (většina muslimských zemí).Na základě toho se musím připojit k hodnocení médií, tak jak je pronesl pan prezident.

J. Šimek 16.3.2013 8:22

"do vítězného konce" myslíte

cenzůrní úřad, pěkně po bolševicku ? Místo Moravce nějakého nového Jambora ?

A to s tou Zemanovou pravdou jste taky zmastil, když je to soudem uznaný lhář :o).

P. Čech 16.3.2013 8:17

Re: Prezident neni nic vic a nic min, nez nejvyssi urednik ...

Pane Panský, poněkud si pletete pojmy. Jestli jste to dosud nezaznamenal, prezident byl zvolen demokraticky, tedy přímo občany. Nikoliv politickými stranami a jejich zástupci ve sněmovně.Má se tedy občanům zodpovídat přímo, tak jak byl zvolen.Média nejsou našima očima a ušima. Každý z nás má   s v é   oči a uši. Pokud je neumí používat, jeho smůla. Oči a uši nám příroda dala proto, abychom viděli a slyšeli. K tomu tedy nepotřebujeme, pokud nejsme líní či hloupí, média, politické strany a jejich politiky, ani nikoho jiného. Ne všechen tisk a jiná média mají úroveň, to je pravda. Nutno ale podotknout, že většina médií u nás úroveň nemá. Zajímá je všechny především, s kým zrovna strávila noc Agáta Hanychová, o kolik zubů přišel v zápase Jaromír Jágr, kde se zrovna opila na rautu nějaká "celebrita". Nezajímá, (a nebo nesmí je zajímat?) dění na Islandu či kolem iniciativy Velký sněm a jiné důležité věci. Vybírat si mezi médii může každý z nás a pan prezident dvojnásob.

P. Čech 16.3.2013 7:23

Přesně tak.

S panem prezidentem Zemanem v mnohém nesouhlasím, zejména s jeho přístupem ke komunistům a to jakýmkoliv. Naopak musím konstatovat, že jeho slova pronesená vzhledem k naprosté většině našich novinářů jsou pravdivá. Důkazem budiž zmíněné rozebírání projevu panem Václavem Moravcem. Pan prezident pronesl projev jasný a srozumitelný každému. Netřeba, aby jej nějaký novinář rozebíral a zejména ne nějaký pan Moravec.Novináři jsou zde od toho, aby veřejnost informovali o dění ve státě a ve světě. Pravdivém a průkazném dění. Nikoliv od toho, aby spekulovali o všem možném, zejména o tom, co kdo chtěl říci, když promluvil. Pan prezident se vyznačuje , na rozdíl od jiných politiků (zástupců politických stran), tím, že mluví jasně a srozumitelně. Ne tak např. pánové Nečas, Kalousek, Schwarzenberg, Bursík, Sobotka a mnoho dalších. V jejich projevech mají novináři co vysvětlovat, ovšem jen pokud o to budou obecně požádáni.Je obecně známo, že novináři ve své většině nerozumí ničemu, zato se cítí být povoláni vše komentovat. Tím se přiřazují do oněch ostrůvků negativní deviace.

P. Pavlovský 16.3.2013 6:45

Re: Zemana nemám ráda, mám proti němu spoustu výhrad, nevolila jsem ho, ALE

Paní Lukešová, jsem rád, že na rozdíl od M. Zemana jste napsala "velká část médií" a ne novináši vůbec.

Ještě raději bych ale četl něco konkrétnějšího. Když píšete o Blízkém východě, také pěkně rozlišujete a nepíšete ani  všihni Arabové, ani velká část Arabů, ale pěkně konkrétně, kteří, kdy a kde.

Chcete-li být důvěryhodná. musíte dělat totéž i v domáím ringu.

Pojmenování "velká část médií" - to je vlastně, promiňte, populistický blábol.

Tak se to alespoň mně, filosionistovi, jeví!

P. Pavlovský 16.3.2013 6:37

L. Zemánek – fašistoidní nálepkovač

.Inteligence předpokládá schopnost rozlišovat. To ale „demokrat“ L. Zemánek neumí nebo nechce: „… chci vyjádřit potěšení nad tím, že slovutná novinářská obec pocítila jisté znepokojení, o to větší, když viděla, že po zmínce o tomto třetím "ostrově negativní deviace" se ve Vladislavském sále ozval spontánní potlesk… na nového prezidenta útočí, pomlouvají ho a snaží se ho diskreditovat...Miloš Zeman, ač sociální demokrat, není součástí tupého davu poslušně kývajícímu na vše, co je mu zvenčí vnucováno. Nebojí se říkat pravdu a za to je médii nenáviděn. V mnoha věcech s novým prezidentem nesouhlasím, ale ze srdce mu přeji, aby válku s těmi dovedl do vítězného konce!“

Pan Zemánek si nevidí do úst. Pejorativně ironizující pojmenování „slovutná novinářská obec“, bezskrupulózní "novinářské hyeny", obrat „novináři… na nového prezidenta útočí, pomlouvají ho a snaží se ho diskreditovat“; co je to jiného než nerozlišující „zostuzující nálepkování“, které v myšlenkové pohodlnosti háže všechny novináře do jednoho pytle? Zajisté nespravedlivě – vždyť jsou mezi nimi jistě i příznivci M. Zemana!

 Je to jako s těmi Sudeťáky, kde národovci Zemanova typu pomíjejí tisíce antifašistů, kteří první plnili koncentráky. „Vinej, nevinej, berte je po řadě…“, jak praví klasik.

„Ve spolupráci se sociálními demokraty a komunisty bude vyvíjet nátlak především na novináře z veřejnoprávních médií. Ti by se měli bát nejvíc. …Jak vidno, přece pociťují jistý strach..“

Tomuhle autor tleská? Vždyť to by byl protizákonný útok na nezávislost veřejnoprávních médií, které si právě proto platíme, aby mohla být nezávislá!

P. Sulc 16.3.2013 2:45

Re: Reflex 11/2013 - Bohumil Pečinka

Velice dobre napsano, moc dobre. Ale asi ti diskusni "intelektualove" vam stejne vynadaji. Preju vam prima weekend.

H. Lukešová 16.3.2013 1:10

Re: To je děsný blábol

Sem dávají autoři své články bezplatně. Každý píše podle svého přesvědčení.

M. Stuchlik 16.3.2013 1:00

Re: Zemana nemám ráda, mám proti němu spoustu výhrad, nevolila jsem ho, ALE

... pravdu ...

M. Stuchlik 16.3.2013 0:59

Re: Reflex 11/2013 - Bohumil Pečinka

Klaus nejvýraznější polistopadová osoba? Spíš nejškodlivější. Zatím. Ještě netušíme s čím přijde Mlhoš. Jako premiér se zapsal hlavně faktickým odpuštěním stomiliardového dluhu okupantům. Tak se těšme co vyvede jako prezident.

M. Stuchlik 16.3.2013 0:54

Re: Zemana nemám ráda, mám proti němu spoustu výhrad, nevolila jsem ho, ALE

Já myslím, že mají pradu jak média tak Zeman. Každý o tom druhém.

M. Stuchlik 16.3.2013 0:52

To je děsný blábol

Je za to autor aspoň dobře placenej?

T. Pansky 16.3.2013 0:38

Prezident neni nic vic a nic min, nez nejvyssi urednik ...

...  Je voleny a mel by se zodpovidat obcanum skrze nase volene zastupce, senatory a poslance.  Hodnoceni, kterym bude za svou praci odmenen, je na obcanech.  Media jsou nasima ocima a usima.  Ja nechci, aby si prezident vybiral, komu bude odpovidat a komu ne (z tech hlavnich tiskovin ci medii).  Prezident je placen za praci pro obcany, ne za pestovani ega.  Ze ne vsechen tisk a media ma uroven, to je samozrejme.  Neni ale ukolem prezidenta delat nejakou selekci a vybirat si. 

H. Lukešová 16.3.2013 0:25

Zemana nemám ráda, mám proti němu spoustu výhrad, nevolila jsem ho, ALE

to, že je velká část médií na úrovni bulvárního kanálu, je pravda. I tzv. "seriózní tisk" často kvůli čtenosti klesá na úroveň bulváru. A samozřejmě, že ten, kdo mě zná, ví, že nejvíce na většině médií nesnáším, je jejich antisionismus. O vraždě židovské rodiny v Itamaru, se ani nešpitlo, ale pokud Izrael na terorismus odpoví, tak se média hodlají zbláznit a předhánějí se ve fantastických protiizraelských zprávách.

M. Kosejk 16.3.2013 0:19

Re: Reflex 11/2013 - Bohumil Pečinka

A v tomto skvělém článku i píše:

Českou republikou obchází strašidlo, strašidlo Václava Klause. Ke svaté štvanici na toto strašidlo se spojily všechny mocnosti starého světa – Dienstbier a Marvanová, Uhl a Wagnerová, Kalousek i Janeček. Který politik je dnes vykřičený tak jako exprezident Klaus?

O téhle nedůstojné atmosféře kamenování jedné z nejvýraznějších polistopadových postav by se dalo použít známé rčení mnoho psů, zajícova (skoro)smrt. Třiadvacet let pečlivě střádané emoce, drobná ponížení, nesouhlas i urážky, které čas od času propukaly v médiích i na veřejnosti, byly v souvislosti s prezidentovým odchodem polity jakoby živou vodou a vyvolaly štvanici na hlavu státu. Nahrála tomu jeho oslabená pozice po lednové amnestii, která vlila do žil mnoha bojovníků za „lepší příští“ další energii. Ta směs sprostoty a osobních útoků v internetových i tištěných médiích připomínala podzim 1938 a účtování se špičkovými představiteli první republiky. Takže se někdejší prezident T. G. Masaryk mýlil, když napsal, že rozčilení není program. Jak se ukazuje, nenávist může být docela slušným životním postojem poměrně širokých vrstev.

M. Kosejk 16.3.2013 0:14

Reflex 11/2013 - Bohumil Pečinka

V uplynulých týdnech se politický a obecně veřejný život natolik zbalkanizoval, že dnes už je možné a představitelné všechno. Včetně střelby na nepohodlné osoby, což zatím v generálce představil jen kuličkový atentátník Vondrouš z Chrastavy. V jiných poměrech by byl hodnocen jako popletený nešťastník z okraje společnosti. V atmosféře vymítání veřejných strašidel však byl médii a veřejnými aktivisty pasován do role bojovníka za svobodu. V této situaci špatně maskovaných zárodků občanské války může přijít cokoli.

Novou dimenzi tato atmosféra dostala během inaugurace prezidenta. Miloš Zeman vedle nebezpečí ze strany mafií a neonacistů označil za hlavní ohnisko společenského negativismu většinový mediální proud. Vzhledem k tomu, jak se na něm „mainstream“ během nedávné prezidentské kampaně vyřádil, mohlo jeho vyjádření působit jak reakce na tuto frustraci, přičemž nic podobného by si žádný západní politik nedovolil, a to už jenom z taktických důvodů. Zeman však vystoupil sám a za sebe a za svá slova těžce zaplatí, protože od osmého března bude zvýšeným objektem mediálních honiček všeho druhu.

 Připomíná to americkou situaci roku 1972, kdy republikán Nixon porazil svého demokratického protikandidáta a miláčka médií McGoverna. Intelektuální „ústřední výbor“ se tehdy usnesl, že Nixon je nelegitimní prezident, a dělal všechno pro to, aby ho „dostal“. Tak to bude i se Zemanem, jen zatím nevíme, co bude jeho Watergate. Ono se něco najde a Zeman se stane ještě „vykřičenějším“, než je dnes jeho předchůdce. Nic nekončí, jedeme dál.