3.5.2024 | Svátek má Alexej


Diskuse k článku

MÉDIA: Zeman a novináři

Jak se dalo čekat, inaugurační projev prezidenta Miloše Zemana vzbudil náležitou, a místy značně hysterickou pozornost. Zeman se o to zasloužil zejména větou, v níž vyhlásil boj, jak on říká, "ostrovům negativní deviace", k nimž přičlenil i " podstatnou část českých médií".

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Pavlovský 14.3.2013 10:29

Re: Zeman se zřejmě rozhodl parodovat Čapkovy Pátečníky

K. Schw. presidentem, to by byla parodie čeho? Klause?

M. Sedláček 14.3.2013 13:01

Re: Zeman se zřejmě rozhodl parodovat Čapkovy Pátečníky

Parodie pravicového politika.

M. Varadinková 14.3.2013 11:22

Re: Zeman se zřejmě rozhodl parodovat Čapkovy Pátečníky

Známé sedánky v Amálii se spřátelenými novináři pořádal přece Havel. A říkal jim tam, proti komu mají štvát. Viz svědectví novináře Kubíka (kapitola Havlova válka v knize Olovo, kterou vydal se Slonkovou).

P. Pavlovský 14.3.2013 11:30

Re: Zeman se zřejmě rozhodl parodovat Čapkovy Pátečníky

Tam ovšem nešlo o parodii, ale o analogii: hodili tam podobní lidéí jako k Čapkovi: známí novináři, publicisté, literáti.

Tedy ti, po kterých zeman plive.

Určitě ne nějací ekonomové, podnikatelé či manažeři a už vůbec ne lobbisté nebo předlistopadoví funkiconáři KSČ, jako Šlouf, Grégr nebo Čuba.

M. Varadinková 14.3.2013 13:06

Re: Zeman se zřejmě rozhodl parodovat Čapkovy Pátečníky

Chodili tam havlisté, kteří pak v médiích pořádali na Havlův pokyn štvavé kampaně proti ne-havlistům.  Kdyby stejné sedánky organizoval Klaus či Zeman a naváděli média ke kampaním proti havlistům, tak by se Vám to nelíbilo. Vy havlističtí aktivisté  nesnesete totiž ani obyčejnou kritiku (jaká zazněla z úst Zemana), natož organizovanou lživou mediální kampaň proti sobě. A přitom sami takové kampaně podporujete a není Vám to ani trochu hloupé.

Novináři, publicisté a literáti mohou být (a mnozí taky jsou) zrovna tak hajzlíci, jako někteří ekonomové, podnikatelé či manažeři. A ti pravdoláskoví, se kterými se scházel Havel, bezpochyby hajzlíci byli a jsou, protože právě jejich lživé kampaně v  médiích jsou podstatou  těch "ostrovů negativní deviace".

J. Maleček 14.3.2013 13:56

Re: Zeman se zřejmě rozhodl parodovat Čapkovy Pátečníky

A ti pravdoláskoví, se kterými se scházel Havel, bezpochyby hajzlíci byli a jsou, protože...

Přece proto, že jsou pravdoláskoví.

M. Varadinková 14.3.2013 14:14

Re: Zeman se zřejmě rozhodl parodovat Čapkovy Pátečníky

Jsou hajzlíci proto, že dělali a dosud dělají to, co se po nich chtělo - tedy štvavé dehonestační kampaně.

J. Václavíková 14.3.2013 11:30

Re: Zeman se zřejmě rozhodl parodovat Čapkovy Pátečníky

Zeman je parodie sama o sobě. Je ovšem zarážející, že té nestoudnosti ještě ostatní tleskali.

P. Pavlovský 14.3.2013 12:04

Re: Zeman se zřejmě rozhodl parodovat Čapkovy Pátečníky

Je to logické, útoku na novináře musí každý darebácký politik nutně tleskat.

Kdo má čisté svědomí, tomu novináři nevadí, napříč politickým spektrem.

 Nevzpomínám si, že by někdy Havel, Ruml, Bratinka, Kroupa, Žantovský, Marvanová, Tigrid, Uhde, V. Benda, M. Vašáryová, Buzková, P. Pithart, Zieleniec, Bohdan Dvořák, K. Schw., R.Battěk, Špidla, J. Dienstbier jun., Moserová, Rückl, Štětina, Roithová, P. Sobotka atd., prostě kterýkoli slušný člověk mezi politiky, řekl nějaký odsudek na adresu novinářů!

P. Vaněk 14.3.2013 12:25

Re: Zeman se zřejmě rozhodl parodovat Čapkovy Pátečníky

Copak jsou novináři kasta mimo jakoukoliv kritiku? To je pěkná blbost. Podle mne šlo u jmenovaných jednoznačně o obavu z novinářských útoků, kdy nemají (neměli) mediální prostor k obhajobě svých názorů, na rozdíl od "novinářů". 

V. Váňa 14.3.2013 12:40

Re: Zeman se zřejmě rozhodl parodovat Čapkovy Pátečníky

Vážený pane Pavlovský,

nejsem, a nikdy jsem ani nebyl, politikem. Rovněž se z více důvodů nepovažuji za darebáka v tom smyslu, v jakém jste toho výrazu použil. Přesto musím říci, že prezidentovu útoku TLESKÁM.

Vzhledem k tomu, že o mě novináři nikdy nepsali a s největší pravděpodobností nikdy ani psát nebudou, neměli by mi podle Vaší úvahy vadit. A vidíte, je to úplně jinak!

Strašně mi vadí, že (dnes musím říci, že už většina z nich), se naprosto nenamáhají něco si zjistit, načíst nějaké reálie, ověřit si u odborníků, zda jsou jejich úvahy alespoň částečně reálné.Nevadím jim ani faktografické chyby v tom, co píší, o gramatických chybách ani nemluvě.

Ti Vaši čistí politikové si to možná jen nechtěli s mediavelmocí rozházet.

J. Václavíková 14.3.2013 12:47

Re: Zeman se zřejmě rozhodl parodovat Čapkovy Pátečníky

Kdyby šlo o prostou kritiku málo profesionální práce a snahu o to, aby se tato zlepšila, pak máte pravdu. Ovšem jiná věc je vyhlásit v inauguračním projevu boj náckům, korupčníkům a novinářům, to vše jedním dechem. To je nestydatost, nemluvě o zacházení s pravdou v pojetí pana prezidenta. Dokonce soud rozhodl, že jeho kampaň byla lživá, se Šloufem se občanům přímo vysmívá. Takže až bude v popředí zájmu pana prezidenta skutečně PRAVDA, pak to určitě ocením.

V. Váňa 14.3.2013 17:07

Re: Zeman se zřejmě rozhodl parodovat Čapkovy Pátečníky

Vážená paní Václavíková,

nemáme stejný názor na to, co je a není nestydatost. Ostatně takové hodnocení je vždy pouze subjektivní, Vaše i moje.

Pokud jde o zacházení s pravdou v pojetí pana prezidenta, vypadá Váš argument (odůvodnění v rozsudku soudu) jako objektivní.

Jenže nesmíte zapomenout, že žaloba z téhož důvodu na K.S. podána nebyla. Jsem přesvědčen, že i tady by se našla řada nepravdivých argumentů, například spojení s ruskými naftařskými společnostmi a pod. Takže je otázka, zda v té kampani se téhož nedopouštěly obě strany.

M. Varadinková 14.3.2013 17:49

Re: Zeman se zřejmě rozhodl parodovat Čapkovy Pátečníky

Samozřejmě, že se téhož dopouštěly obě strany.  Rozdíl je pouze  v tom, že pro Schwarzeberga to po celou dobu kampaně intenzivně dělala prakticky veškerá média plus prakticky celá "kulturní fronta", zatímco pro Zemana to udělal kdosi jednorázovým placeným  inzerátem v Blesku.

J. Kanioková 14.3.2013 20:59

Jo, proSchwarzenbergovští jeli jak v úkole...

J. Maleček 14.3.2013 13:41

Re: Zeman se zřejmě rozhodl parodovat Čapkovy Pátečníky

Já myslím, že když novináři budou dělat faktografické, natož gramatické chyby, tak jejich výtvory bude prostě časem číst méně lidí. Tak jsme to přece chtěli, ne? Proč by se o to měl starat prezident?

J. Václavíková 14.3.2013 13:43

Re: Zeman se zřejmě rozhodl parodovat Čapkovy Pátečníky

Nejlépe,kdyby jim šel příkladem.

P. Kmoníček 14.3.2013 15:07

Re: Zeman se zřejmě rozhodl parodovat Čapkovy Pátečníky

souhlas.A navíc nedokázal jeden ze dvou nejdokonalejších jediného novináře jmenovat.

J. Kanioková 14.3.2013 20:57

Bodejť by jo, vždyť neměli proč. Noviny po sametu

obsadili Havlovi přátelé a tudíž psali o této skupině vždy vlídně.

P. Vaněk 14.3.2013 12:18

Re: Zeman se zřejmě rozhodl parodovat Čapkovy Pátečníky

Pavlovský, vaše vývody jsou čím dál hloupější. Nenastal již čas, abyste skončil?

J. Václavíková 14.3.2013 12:41

Re: Zeman se zřejmě rozhodl parodovat Čapkovy Pátečníky

Hloupý je Váš útok.

J. Klepal 14.3.2013 9:27

negativní deviant

Novinář, vyhýbající se Zemanovu označení negativní deviant, se pozná podle toho, že prezentuje fakta, aniž by do svého textu vkládal dvojznačnosti, sympatie či antipatie k některé  straně nebo dokonce volbou slov manipuloval se skutečností, a v komentářích uvádí kritické argumenty všech zúčastněných stran. Příkladů negativnínovinářské deviace lze uvádět řadu, typickým je z poslední doby titulek "Kvůli hrubce musel skládat reparát", týkající se opakování podpisu pod prezidentským slibem. Titulek je jednoznačně dehonestující, neboť naznačuje, že současný prezident byl přichycen jako hloupý školák při chybě, na které neměl žádný podíl, což ovšem slovem reparát je současně popřeno. Pokud jde o Zemanovu kritiku MF Dnes či Lidových novin, dávám mu za pravdu, jak dokazují vzrušené reakce potrefených husí.

P. Lenc 14.3.2013 9:08

Nikterak mne

prezident Zeman neoslovuje, ale v případě jeho kritického vyjádření na adresu novinářů naprostý souhlas.Článek je přesným popisem současné mediální reality.

P. Pavlovský 14.3.2013 10:38

Onačit všechny příslušníky nějaké profese

za pitomce, darebáky atd. může pouze idiot.

Pokud to udělá politik vůči novinářům, je to sebevrah.

Novináři jsou velice rozdílní a z podstaty profese převážně navzájem rivalitní. Nahnat je všechny do nepřátelského tábora, to je krátkozraké, dlouhodobě to nevydrží (oni určitě vydrží déle než Zeman).

Skutečnost, že M. Z. vyhrál i přes většinovou nepřízeň novinářů nelze absolutizovat!

"Koho chtějí bohové zničit, toho napřed zbaví rozumu".

J. Vyhnalík 14.3.2013 11:52

Re: Onačit všechny příslušníky nějaké profese

Osobně znám několik slušných novinářů a vím, jak je pro ně těžké si v té bulvární honbě za senzacemi a pokleslé odborné úrovni většiny médií udržet sebeúctu.

Bohužel většina si žádné pochybnosti o sobě a svém právu na jedinou PRAVDU nepřipouští. Případně jsou už tak cyničtí, že tyto problémy vůbec neřeší.

M. Varadinková 14.3.2013 13:33

Re: Onačit všechny příslušníky nějaké profese

Takže je to jasné. Bohové Vás chtějí zničit, pane Pavlovský:-))))))

P. Pavlovský 14.3.2013 14:12

Re: Onačit všechny příslušníky nějaké profese

Mám štěstí, jsem monotheista.

R. Jonák 14.3.2013 9:08

Plný souhlas

S článkem musí většina lidí, kteří alespoň trochu přemýšlejí, souhlasit. Mám jen malou připomínku: ta poslední věta v článku je, bohužel, jenom zbožné přání.

V. Fiala 14.3.2013 9:02

Pane Žantovský

gratuluji, mluvíte mi z duše. Jsem jen zvědav kolik potrefených začne ještě hlasitě kejhat. :-)

V. Němec 14.3.2013 8:10

Souhlas

Také je příznačné že ač samy kritizují kde co nebo dokonce toho kdo se jim nelíbí označí za zloděje, tuneláře atd. a to často bez důkazů a za důkaz klidně vydávají že to bylo v tisku, a samy sebe považují za nedotknutelné a oprávněnou kritiku za útok na svobodu vyjadřování ale jiným tuto svobodu upírají zářným příkladem tohoto typu propagandisty je Václav Moravec jako vůdce stáda