20.5.2024 | Svátek má Zbyšek


Diskuse k článku

MÉDIA: Poslankyně v nedbalkách

Poslankyně za ČSSD Jana Hamplová se cítí být "rozčilena posledním dílem" pořadu Výměna manželek a "je přesvědčena, že pořad je k dětem krutý" (cit. z iDnes.cz). Právem, kdo by se tak necítil, já aspoň její rozhořčení sdílím. Televizní stanice Nova zašla ve své bulvarizaci společnosti příliš daleko. Vysvětlím proč.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Mrchožrout 6.11.2005 0:57

A sakra, tady je to zas.

Tak kde jsou všichni slavní ochránci fetujících, tančících nebo svobodně močících dětí?Štětino, Sobotko nástup!Došlo k mravnímu ohrožení mládeže a vy nic. Na ty technaře se už vyserte, nic vám z toho nekápne.Tohleto je jiná káva, už se určitě našly rodiny, které by ta nebohá dítka adoptovaly!Pohněte kostrou, ať se s nima stihnete aspoň vyfotit.
AeroKarel 5.11.2005 23:06

Pořad jsem neviděl (a ani nechci),

ale dle popisů ho lze považovat za nekulturní.
Ovšem kulturu nelze nadiktovat pomocí komise. To opravdu dokáží jen diváci tím, že to nesledují. A je li většina diváků zřejmě nekulturních?
AeroKarel 5.11.2005 23:02

Amosi,

"byl byste tak pobavený, kdyby například vaše manželka či milenka bez vašeho vědomí natočila vaše hrátky,"
Jaképak bez vašeho vědomí?
Domnívám se, že všichni účastníci souhlasí. Nesouhlasí-li, jsou zde soudy, policie (ač nevýkonné)
amos 5.11.2005 23:54

Re: Amosi,

V celé té kauze se jedná o děti,. Kdo se jich ptá na souhlas a  jak se mají a mohou bránit, to mi tedy řekněte?
Andy 6.11.2005 9:46

Re: Re: Amosi,

v celé té kauze se jedná o prachy, nikoliv děti. Viděla jsem jen část debaty těch dvou "matek" a setkání s vlastní rodinou právě těch dvou. Děs běs. Kupodivu mi byla méně sympatická ta s tím malým klukem ( nebo holkou? ani nevím). Domnělá špindíra s hromadou dětí různého věku je prostě ne moc chytrá, na spodním žebříčku společnosti stojící osoba, jakých jsou na světě miliony. Každý nemá své úhledné 3+1 s dečkami na lednici a vydezinfikovanými hračkami v pokojíku z IKEA. A její motivace jít do toho pořadu je pochopitelná- potřebuje peníze. Co tam lezla ta druhá, to nepochopím. Jak může nechat rok a půl staré dítě s cizí ženskou, zcela mu rozvrátit nutné stereotypy, nechat ho zmatené v situaci, kterou nepochopí ? Když se vrátila domů, dítě se od ní odvracelo. Zcela právem. Nemá význam zakazovat televizi, aby připravovala takové pořady. Je třeba postihnout dospělé, nikoliv tývý. Protože když zakážou pořad, pošlou matky děti třeba za Opočenským, nebo fotit akty. Tyhle matky mají problém, ne televize.
amos 6.11.2005 13:14

Re: Re: Re: Amosi,

Ano s tím lze souhlasit. Ale o ty děti jde především. Na ně totiž dopadne negativní reakce jejich okolí. O ony jsou v tom na rozdíl od svých rodičů zcela nevinně.. A svůj podíl na tom má právě televize a hlad diváků po stále nechutnějších pořadech, v nichž je za peníze pošlapávána lidská důstojnost. Tím si zřejmě většina z nás odreaguje mnohé své mindráky. Vždyť je tak svůdné vysmívat se druhým, oni jsou ještě hloupější, tlustší, neschopnější než my, jen do nich... Poslat jim sms a tam jim to všechno pěkně vytmavit, bez ohledu na jejich city... Co je to za kulturu, která tohle všechno přijímá a uznává?  
Andy 6.11.2005 13:46

Re: Re: Re: Re: Amosi,

ne, ty děti dotyčné šmudly se v nejhorším párkrát poperou, vypadaly dost životaschopně. A pokud se ptáte, co je to za kulturu- ptejte se spíš na to, co je to za lidi, kteří takové kultuře podléhají. Je to tisíce let zakořeněný zvyk, někomu se vysmívat, někoho ovládat. Palcem dolů při gladiátorských hrách, esemeskami nebo smíchem při pohledu na padajícího klauna. Zkultivujme sebe, televize pak bude muset sama zareagovat. Zákazy jsou pěkná věc, také je někdy propaguji- v tomhle případě ale ne. Když už zakazovat, tak komplet vysílání. Žilo se bez něj dost dlouho, mohli bychom to taky zkusit. Ale popravdě- stačí tývý vypnout, ono ta nízká sledovanost sama panu řediteli řekne, že je čas skončit.
tresen 6.11.2005 17:59

Re: Re: Re: Amosi,

Andy, nemyslím si o zákoníku práce, že to je něco extra, ale proč ho jednou nevyužít na obranu děcek před jejich přiblblými matkami? Televize Nova je taková, jaká je, koláče jsou halt koláče, takže morální pohoršování a jednání komisí je nanic. Nemyslím, že kdyby to ouřad zatrhl, pošlou matinky svoje děti honem k nějakému pedofilovi.
amos 5.11.2005 20:54

Mnohým z autorům komentářů chybí empatie a soucit!!!

Paní poslankyně má v tomto případě naprostou pravdu. Děti se staly nedobrovolnými aktéry negativní  medializace a zcela určitě se stanou vítaným terčem posměchu mnoha svých spolužáků a možná  i dospělých. Tak to prostě v životě chodí, stačí se rozhlédnout kolem sebe, do slabých - a oni jsou slabí - se uniformní a nevybočující většina ráda strefuje. Jsem si jista, že si tyto nevinné děti prožijí peklo a  může  je to poznamenat na celý život. Argument, že jsou za celou situaci odpovědní jedině rodiče neobstojí. Před mnohými rodiči musí společnost děti chránit- viz. děti narkomanů či děti týrané, tady by snad nikdo z vás nevykřikoval, že je vše  v pořádku.  V tomto případě jsou dět isurově a bezohledně  zneužity k pobavení jiných. Chtěla bych vidět vás, kdyby kdosi bez vašeho souhlasu před celým národem ukázal vaše slabé stránky, mezi něž může patřit například nikoli dětské, ale stařecké pomočování atp... Jistě by se toho našlo dost.  Právo na ochranu osobnosti by se mělo týkat všech lidských bytostí, malých, chudých starých i  bohatých...  Něco jiného je když někdo v takovém pořadu ponižuje dobrovolně. Ale i tak to něco vypovídá o stavu společnosti. 
tresen 5.11.2005 19:09

Mám otázku pro právníky:

Není vystupování v reality show práce? Neměla být tedy účast dětí posuzována podle zákoníku práce, který zaměstnání dětí povoluje jen v ojedinělých případech, a je nutno žádat o zvláštní povolení? Cituji: O vydání povolení úřad práce rozhodne ve správním řízení v obvyklé lhůtě 30 (max. 60) dnů a pro své rozhodnutí si může vyžádat vyjádření orgánu sociálně-právní ochrany dětí. Vyjadřoval se k tomu někdo z tohoto hlediska?
Andy 5.11.2005 19:50

Re: Mám otázku pro právníky:

není, třešni.
Pobavený pravicový volič 5.11.2005 20:47

Re: Mám otázku pro právníky:

Třešničko (komunistická?),
chtěla byste všechno regulovat, že? Já ne. Na Vyvolené a BB a podobné umění se na rozdíl od Vás a paní poslankyně nedívám a je mi z toho nevolno jenom když vidím upoutávky. Ale organizovat se mi to nechce.
 
Někdo holky, jiný vdolky, víte?
 
Někdo se zkrátka potřebuje dívat jiným do ložnice, protože v té své zřejmě už moc aktivit nezvládá...
 
Nezáviďte a nepolicajtujte, třešničko. Běžte do ložnice se svou partnerkou či partnerem a rozjeďte vlastní reality show!
amos 5.11.2005 21:39

Re: Re: Mám otázku pro právníky:

Milý pobavený pravicový voliči,
 
byl byste tak pobavený, kdyby například vaše manželka či milenka bez vašeho vědomí natočila vaše hrátky, v nichž byste se příliš nevyznamenal a dala to to shlédnout celému národ?. Neřval  byste přinejmenším jako kráva na porážce a nevykřikoval byste cosi o svých pravicových lidských právech, nevyhrožoval byste soudy?  Ono totiž v tomto případě nejde o žádnou regulaci ale o práva oněch malých lidských bytostí, která se zatím sami ochránit nedokáží, je totiž úplně  jedno zda pocházejí ze soociálně slabého prostředí či ne... 
Jaksi jste to celé nepochopil...
Frank Hubicka 5.11.2005 17:51

ohlas z Ameriky

A proc se nedivate na jiny porad jine televize? Kdyz se nikdo nebude na Novu divat, nebude mit Nova sledovanost a nikdo ji neda penize za reklamy v tomto poradu. Jednoduche, ne?
Nejsem fanousek tohoto poradu, ale kdyz se to nelibi vam, jdete si cist, nebo se venovat vasim detem.
Dekuji.
 
kirast 5.11.2005 13:32

Musím přiznat, že dnes mám mimořádně zlomyslnou náladu!

A proto ve shodě s autorem článku a s mnohými dalšími diskutujícími pod článkem Petra Štěpánka navrhuji zakázat i další pořady, které poukazují na špatnosti naší společnosti. Každý z nich někomu ubližuje a všechny dohromady poškozují celou naši (již brzy zase socialistickou) společnost. Např. Střepiny, Na vlastní oči a další. A vůbec. Na co potřebuje poctivě pracující pět, deset nebo padesát televizních programů? Vždyť se to ani nedá uhlídat! Dva, ale dobře ošetřené a tudíž velmi kvalitní pořady zcela postačují! A mimořádně kvalitní programy se budou druhý den ještě rozebírat na schůzi dílenského výboru a referát se umístí na nástěnku, aby si na své přišli i pracující v nepřetržitém provozu. Tečka.
dajdar 5.11.2005 14:28

Re: Musím přiznat, že dnes mám mimořádně zlomyslnou náladu!

Kupředu zpátky ni krok!
Ladin 6.11.2005 11:50

Re: Musím přiznat, že dnes mám mimořádně zlomyslnou náladu!

Ještě by to mohla řešit místní organizace KSČ v místě bydliště!!!
Alfons 5.11.2005 12:49

Poslankyně aspoň nějak zareagovala

na rozdíl od ostatních alibistů, kteří jsou soudě podle některých reakcí mnohem lépe hodnoceni.
Juggernaut 5.11.2005 3:37

Vždyť se tak moc nestalo...

Asi mne tu někteří utlučou, ale já si myslím, že se zas tak moc nestalo. Kdyby šlo o normálně fungující rodinu, nikdo by se nejspíš nad ničím nepozastavoval. Pro účastníky by to spíš byla zajímavá zkušenost.
Problém byl v tom, že šlo o rodinu zaostávající za "normálními" standardy. Dětem bylo ukázáno, že se dá žít způsobem, který jim nebude dostupný, a veřejnost (včetně třeba spolužáků) se dozvěděla soukromé podrobnosti, za které by bylo dle většinového názoru vhodné se stydět.
Problém tedy není ani tak v akci samotné, ale v její míře. Kdo zhodnotí, kde je hranice, za kterou jsou děti poškozeny? Podle mne tuto povinnost i právo mají jednoznačně jen a pouze rodiče. Jejich je rozhodnutí, jejich je zodpovědnost, jejich je případná vina.
Stát a jeho orgány mají právo a povinnost detekovat excesy v péči o děti a zasahovat proti nim. Ale daný případ je hluboko pod touto hranicí. A v každém případě, pokud by stát (a poslanci či poslankyně) chtěli zasahovat, cílem by měly být rodiče, nikoli NOVA. NOVA v honbě za senzacemi využila souhlasu rodičů s nevkusem sobě vlastním, ale ti lidé dobře věděli, do čeho jdou. Nebyl to podvod, vše bylo založeno na svobodném rozhodnutí.
Návrh paní poslankyně mi připomíná známé "ochráníme vás, ať už se vám to líbí nebo ne". S tím mi jděte k šípku.
 
Juggernaut
 
P.S. Jsem otcem dvou dětí.
Milan 5.11.2005 10:39

Re: Vždyť se tak moc nestalo...

Pokud je tento pořad nastaveným zrcadlem naší úrovně života, nic proti tomu! Ovšem zde se dospělí aktéři zřejmě nedokážou ani připravit na "návštěvu" ! A tou není až TV štáb, ale třeba i jen sousedi od vedle, nebo příbuzní atd. Na takovou návštěvu se "lidé na úrovni" dokážou připravit - ne tím, že si koupí moderní nábytek a další vybavení včetně nadstandardního pohoštění - ale jednoduše úklidem a čistotou! Každý nemá na špičkové vybavení, jak je vidíme z filmů o životě smetánky, ale každý může mít základní cit pro civilizační úroveň bydlení! A tento pořad je možná jediný správný impuls, jak do hlav některých občanů dostat přirozenou odpovědnost za své konání v běžném životě! Udělat na to zákon ? Proboha jen to ne - výlevy hysterické sufražetky určitě nemohou být tou správnou "normou" pro "výchovu občanů" !
MuPet 5.11.2005 11:55

Re: Re: Vždyť se tak moc nestalo...

Ano! Máte pravdu! Více vykřičníků pro všechny! :-)