26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

MÉDIA: Objektivita jako zajatec začarovaného kruhu

Zprávy a komentáře. Lidé mají v hlavách neuvěřitelný zmatek. Jen si vzpomeňte, kolikrát už jste v diskusi pod nějakým článkem četli, že komentář (o kterém se diskutuje) prý není objektivní. Jde o absolutní nepochopení žánru.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Vaclavik 11.11.2013 23:53

Objektivita

"Komentář nikdy není – a ani snad nesmí být – objektivní. Komentář vždy vyjadřuje autorův subjektivní pohled na věc."

Objektivni znamena byt orientovany na realitu, na fakta skutecnosti, na veci jak doopravdy jsou. Komentar tak muze zastavat stanovisko a zaroven, pokud neprekrucuje fakta, byt objektivni.

Subjektivita jako protiklad objektivity znamena byt zamereney nikoli na fakta skutecnosti, ale primarne na vlastni vnitrni pocity. Jde o osobni nahled na vec zalozeny na vnitrnim citeni. Byt subjektivni znamena nahlizet na svet a jeho fakta nikoli jak jsou, ale jak chceme aby byly. Idealni stav lidske mysli je, kdyz se vlastni subjektivni nahled shoduje s nahledem objektivnim, ale to se vyskytuje jen velmi vzacne.

To pravidlo, ze zpravy se nemaji michat s hodnocenim, at uz objektivnim, nebo subjektivnim, se ma dodrzovat proto, aby si lide mohli sami utvorit svuj, pokud mozno objektivni nazor, na zaklade dodanych faktu, bez ovlivnovani tim hodnocenim.

J. Kanioková 11.11.2013 22:45

Nejspíš asi ne, ale ..

pokud se každý naučí hledat informace k jednomu tématu ze všech možných zdrojů.. tak by se měl skutečné objektivitě obrovsky přiblížit..

Binec je právě v tom, že lidí, kteří skutečně stojí o co nejobjektivnější názor, je nejspíš čím dál míň. Nehledě k těm, co o to ani nestojí a spokojí se s první informací, tak z té skupiny objektivnějších se dnes čím dál víc spokojí s povšechnou zkratkou, spoléhajíc na strejdu google..

M. Pechr 11.11.2013 21:21

...

...ono to s tím rozdělováním na subjektivitu a objektivitu nebude tak žhavé... ...existuje vůbec nějaká objektivita bez subjektivity ?

J. Kanioková 11.11.2013 20:58

Hlavně ty Lidovky... ty jsou fakt "pravicové"...

To jste mě fakt pobavil. Vždycky byly a jsou pravdoláskovní !

A dle tématu se tam občas najde i pravicový názor, ale hooodně zřídka...

J. Kanioková 11.11.2013 20:56

Logické, bohužel..

Já když tam poslala dvě stížnosti na absurdní neobjektivitu ke dvěma záležitostem, tak se mi chtělo z jejich odpovědi zvracet..

J. Kanioková 11.11.2013 20:53

Absolutní souhlas !

Hromadná manipulace obyvatelstva. Jediná pravda v začarovaném kruhu.

To je ta nejšílenější a nejskutečnější pravda..

P. Vítek 11.11.2013 19:32

Mam dalsi tema pane Stepanku-komu patri fotoelektrarny?

Kteri poslanci cssd,kscm,kdu a zelenych(ods jedina hlasovala v parlamentu proti) maji nejake vazby na toto svinstvo nejhrubsiho zrna.Plati to za el i ti nejchudsi!-vy socialni demograti-tady jste se ukazali,co jste zac!A ted drzkujete o cirk restitucich,coz je prkotina oproti solaru!Ze sa nehanbite?!

J. Stejskal 11.11.2013 17:01

Komentář samozřejmě

je vždycky subjektivní. Tedy subjektivní názorem pisatele. Neznamená to ale, že by musel být neobjektivní. To je jak psal Cimrman Einsteinovi: Pingpong with the words. Hlavně ale nesmí býti blbý.

M. Kosejk 11.11.2013 16:43

Re: A kdo nám tu tedy vlastně opravdu vládne?

Příznivci "tvrdé ruky" si myslí, že dá. A že by se mělo.

Průměrného voliče ODS by v životě nenapadlo chtít to svých politických zástupcích, aby zatočili s novináři - i kdyby proti novinářům měl tisíce výhrad.

Ovšem krevní skupině, za které asi pochází pan Netopil, vůbec ani nedochází, co na jeho dotazu je idiotské.

F. Vejr 11.11.2013 16:19

Re: A kdo nám tu tedy vlastně opravdu vládne?

Taky si myslím pane Ábele, že od r. 89 nám tu žádná strana nevládla, neb vládly vždy jenom ty uhádané, neproduktivní koalice, které neměly sílu řešit problémy a tak se tu vedlo dobře jen těm šíbrům co držely ty koalice nad vodou.

A. Krejčová 11.11.2013 15:32

Nevím, jak jinde

zde u nás nejspíš ten pán, co si koupil jisté mediální imperium by se mohl vyjadřovat i prostřednictvím hereckých hvzd. Neznáte náhodou jeho jméno? Zde má mnoho obdivovatelek, které zajisté navštíví i divadelní představení jeho přítele, který si pro ně zřejmě již chystá diplomatickou řeč plnou sice hezkých ale jinak nic nesdělujících řečí. Přeji vám k nim silný žaludek a příjemný zbytek dne.

V. Novák 11.11.2013 14:10

Re: Pluralita nebyla v médiích v 90. letech o nic větší než dnes

Ano, Telegraf a Prostor - ten byl taky pravicový. A taky Český Deník, ten nejvíc.

Pluralita veškerá žádná.

Ty efemérní plátky jsem prostě nepovažoval za nutné komentovat.

J. Kadeřábek 11.11.2013 13:27

Re: A kdo nám tu tedy vlastně opravdu vládne?

Kupodivu ale část voličů ČSSD jim ten bilionový fotovoltaický tunel započetla a tak utrpěli jen velmi slabé vítězství. Možná tam ovšem byly i jiné vlivy a já inteligenci těchto voličů přecenil. Faktem je, že můj známý, schopný řemeslník a OSVČ, si svého "parazita" Mládka opět zvolil.

M. Vondráček 11.11.2013 12:11

Re: Tajtrdlík zůstane tajtrdlíkem-i kdyby trakaře padaly!

Hovoříte z vlastní zkušenosti :-)

M. Malovec 11.11.2013 11:57

Když

jsem prostřednictvím e-mailové adres ČT vyzval pana Moravce (po jeho výhružkách, že z ČT odejde), aby urychleně odešel, bylo mě soudružkou (ač byl mail označen - PRO PANA MORAVCE - z dopisového oddělení sděleno, že urážlivý dopis nepředají, ani nebudou reagovat. Taková je realita na poli svobodných médií.

A. Sedláčková 11.11.2013 11:35

Re: Pluralita nebyla v médiích v 90. letech o nic větší než dnes

V 90. letech vycházel deník Denní Telegraf, od té doby, co mně ho zrušili, nečtu papírové noviny.

V. Novák 11.11.2013 11:31

ČSSD v opozici dělala co mohla.

Za to, že ODSTOP dle obvyklé ODSácké (zřejmě obecně pravicové) technologie moci válcovala opozici a za "diskuzi" vydávala oznámení, že "bude jak MY chceme", není věc ČSSD ani jejích voličů.

R. Gramblička 11.11.2013 10:35

Re: A kdo nám tu tedy vlastně opravdu vládne?

přesně!

K. Filek 11.11.2013 10:26

Re: Piste kazdy den!jste stale lepsi a podstatnejsi

Máte pravdu p.Štěpánek to napsal srozumitelně a po lopatě.Čtu jeho příspěvky rád.Mám vlastni hlavu a dovedu si ty různé zprávy vyhodnotit.Spousta lidi věři všemu co slyši na nově nebo čte v blesku.

F. Šimek 11.11.2013 9:58

Tajtrdlík zůstane tajtrdlíkem-i kdyby trakaře padaly!

V. Kain 11.11.2013 9:23

Re: A kdo nám tu tedy vlastně opravdu vládne?

Pane Netopile není to pravda.Od roku 2010 si tady TOP-09 dělala co chtěla,tak žádná ODS.ODS si to jenom jako vládnoucí strana se slabým premiérem odskákala za někoho jiného a taky na to po právu dojela.Tady jasně vidíte rozdíl mezi voliči ČSSD a ODS.ODS díky Kalouskovi nesplnila to co slibovala a voliči jí to spočítali.ČSSD může mít ve svých řadách korupčníků a různých šibalů kolik chce a přesto její voliči jí všechno odpustí a volí je opakovaně jako správní voli.

V. Novák 11.11.2013 9:14

Pluralita nebyla v médiích v 90. letech o nic větší než dnes

Celostátní deníky - MfD, LN, HN vyhraněně pravicové, (R)P levostředové, Haló noviny komunistické.

A to zůlstalo, jen jsou HN Bakalovské, a MfD a LN Babišovské.

P. Vítek 11.11.2013 8:15

Re: Vážený pane Štěpánku,

Jestli prave toto neni jeden z postupnych cilu,jak nas ovladnout(dostat se ke statnimu majetku): aby "nikdo neveril nikomu" a "cim hure,tim lepe".Aby pak prisel (zase jejich)planovany zachrance,ktery s tou zvanirnou udela razny konec.

P. Vítek 11.11.2013 8:07

Re: A kdo nám tu tedy vlastně opravdu vládne?

Da se vladnout mediim?

K. Frauknecht 11.11.2013 7:57

:-)

Dobrý.

F. Netopil 11.11.2013 7:56

A kdo nám tu tedy vlastně opravdu vládne?

Posledních 6 let je to ODS, pane Štěpánku, pokud to tedy nevíte !

V. Váňa 11.11.2013 6:11

Vážený pane Štěpánku,

jestlipak ty "zblblé" lidi trochu nepodceňujete?!

Zkuste nějakou mimopražskou hospůdku, možná získáte jiný náhled na věc.

Jsem toho názoru, že obyvatelstvo českých zemí nikdy (ve velké míře a na dlouho) nepodlehlo fanatismu jakéhokoli druhu.

Ani katolicismu, ani komunismu, a jsem přesvědčen, že ani současnému medialismu. Vždyť i z netových diskusí je jasné, že všichni pochybují o všem, o jakýchkoli zprávách, výzkumech veřejného mínění a pod.

Jo, našinci nikdy nebyli dost ideově podajní.

P. Vítek 11.11.2013 0:49

Piste kazdy den!jste stale lepsi a podstatnejsi

A kazdy den uvedte na pravou miru jeden z uvedenych prikladu.Jednoduse,tak jak to delate ,bez cizich slov ,aby to pochopili i rudi geronti,kteri se na NP zacinaji rojit.Treba oposmlouva je dobre zamotana.Nebo cirkevni restituce versus solar.Nebo Vladimir Zelezny a arbitraz-taky dobry.Ale myslim,ze uz je pozde.